Prin 31 de tari europene cu mai putin de 1.000 euro

de     StiriAuto.ro
Joi, 24 noiembrie 2005, 0:00


Campionul mondial al sofatului economic, Gerhard Plattner, a ajuns in Bucuresti sambata, 19 noiembrie 2005, aflat in turul Europei pentru depasirea unui nou record.

Plattner a pornit in data de 7 noiembrie (Ziua Internationala a Economiei de Combustibil) din Hamburg, la volanul unei Škoda Fabia 1.4 TDI, intr-un circuit ce va cuprinde 31 de tari de pe teritoriul Europei si se va intinde pe distanta a 18.000 kilometri. Pentru tot acest test de anduranta, el are la dispozitie doar 1.000 euro pentru a alimenta cu motorina. Obiectivul este de a reveni acasa cu o parte din suma alocata pentru carburant.

Cat de mult se poate merge cu doar 1.000 euro pentru combustibil? Este o intrebare la care Gerhard Plattner, un sofer recunoscut pentru stilul economic de a conduce, va raspunde in urmatoarele saptamani. Avand la dispozitie o pusculita plina cu 1.000 de monede cu valoarea unitara de un euro, el va incerca sa parcurga, in patru saptamani, un traseu ce a avut punctul de pornire in Hamburg.

Škoda Fabia pe care o va avea la dispozitie va fi echipata cu pneuri de iarna, tinand cont de perioada tarzie din an in care va avea loc circuitul. Cauciucurile vor spori gradul de securitate, dar si consumul de carburant.

"in aceasta perioada, folosirea unor cauciucuri de vara - mai economice din punct de vedere al consumului de motorina - ar insemna o siguranta mai mica din cauza temperaturilor joase", a comentat expertul in condusul economic. Plattner va parcurge mai multe mii de kilometri pe zapada si pe gheata, asa cum va fi in cazul tarilor nordice. Totodata, Plattner este convins ca va economisi ceva bani din cei 1.000 euro.

Procedura de alimentare cu combustibil este urmatoarea: un proces verbal de conducere inregistreaza cu precizie cantitatea de combustibil cu care se alimenteaza masina, concomitent cu citirea kilometrajului precum si suma achitata pentru alimentare. Corectitudinea consumului de combustibil inregistrat va fi verificata aleatoriu.

De exemplu, Plattner anunta telefonic ca va face plinul in Varsovia; un reprezentant al clubului automobilistilor din Polonia va fi prezent la momentul respectiv pentru supravegherea alimentarii cu combustibil. Acesta va sigila rezervorul dupa alimentare si cursa va continua in directia Viena.

Integritatea sigiliului va fi verificata de clubul automobilistilor din Austria, unde autovehiculul va fi realimentat, iar cantitatea de combustibil si pretul aferent vor fi inregistrate in procesul verbal. Procesul se va repeta de cateva ori in diferite tari de pe parcursul turului.

Pentru turneul celor 1.000 euro, Plattner a optat pentru Škoda Fabia TDI hatchback propulsata de noul motor cu trei cilindri ce dezvolta 70 cai-putere si atinge un consum mediu de 4,7 litri/ 100 kilometri. Programul va fi extrem de aglomerat, pentru ca in mai multe tari europene vor fi organizate diferite evenimente locale.

"Nu va fi timp care sa fie irosit", adauga specilistul turneelor pe distante mari, care si-a propus o viteza medie de peste 80 km/h. "Nu acesta va fi telul turneului.

Mai mult decat atat, vrem sa demonstram ca se poate conduce o masinaI chiar si in conditii meteo nefavorabile, astfel incat consumul mediu de combustibil sa fie sub 4,7 litri/ 100 kilometri." El va trebui sa atinga acesti parametri pentru ca pretul mediu european al motorinei este de 1,20 euro/ litru, iar cei 1.000 euro nu-i vor fi suficienti pentru a incheia traseul ce va incepe si se va termina la Hamburg.

De la Hamburg, Plattner a parcurs traseul Danemarca – Norvegia – Suecia – Finlanda – Estonia – Letonia – Lituania – Polonia - Republica Ceha – Slovacia – Austria – Slovenia – Croatia – Ungaria – Romania. La momentul sosirii in tara, sambata trecuta, Plattner parcursese 7170 kilometri, totalizand 88 ore si 55 de minute de condes, la o viteza medie de 80.65 km/h.

La momentul alimentarii cu combustibil (orasul Deva), Plattner mai avea in pusculita cu monede de 1000 de euro suma in valoare de 732.61 euro.

La Bucuresti a avut loc o intalnire cu reprezentanti media interesati de rezultatele provizorii ale calatoriei, dupa care Plattner a pornit in directia Bulgaria, urmand sa mai stabata pana la destinatie tarile Grecia – Italia - San Marino – Liechtenstein – Elvetia – Monaco – Franta – Spania – Portugalia – Irlanda - Marea Britanie – Belgia – Luxemburg – Olanda. Traseul se va incheia in punctul de plecare, Hamburg (Germania).

Ramane de vazut daca si acest test de andurata se va inscrie drept un record mondial in materia de consum redus de combustibil, inregistrat de faimosul Gerhard Plattner.

Despre Gerhard Plattner

Cartea Recordurilor in descrie pe Gerhard Plattner drept cel mai experimentat conducator auto din lume. Categoriile la care este campion sunt sofatul economic si sofatul la cea mai mare viteza. Gerhard Plattner detine 24 de recorduri de sofat la cea mai mare viteza.Una dintre specializarile lui G. Plattner sunt testele de anduranta si condusul pe distante foarte lungi.

Recorduri ale lui Gerhard Plattner

- Cel mai rapid tur al mondial.
- Cel mai economic tur mondial.
- Cea mai rapida Cea mai economica traversare a Europei„³traversare a Europei de la nord la sud; de la est la vest.

- Cel mai mic consum de combustibil parcurs intre Hammerfest (cel mai nordic oras din lume) si Tarifa (cel mai la sud oras din Europa): 2.37 litri/ 100 km cu Audi A2 TDI.
- 12 recoduri austriece de viteza cu VW Golf impreuna cu Günther Steckkönig (D) si Franz Wurz (A).
- 12 recorduri austriece de viteza cu Porsche 928 S impreuna cu Rudi Lins (A).

- Primul inconjur al Pamantului prin toate continentele cu o masina cu catalizator (Porsche 924).
- Cel mai rapid inconjur al Pamantului cu Audi S2 Coupe impreuna cu Stefan Fuisz (A), de la Berlin la Berlin prin toate continentele in 28 de zile si 16 ore.
- Cel mai economic inconjur al Pamantului prin toate continentele cu un Audi 80 TDI de la Ingolstad la Ingolstadt cu un consum de 3,78 L / 100Km la o viteza medie de 85,8Km /h.
- Cea mai economica traversare a USA de la New York la San Francisco cu SEAT Ibiza TDI (2,89 L/100 Km la o viteza medie de 94,36 Km / H).

- Cel mai solicitant test cu Porsche Carrera 4 din februarie 1994 pana in martie 1995. Printre altele, o cursa de 24 ore pe un rau inghetat la nord de cercul polar (-35 grade), 24 de ore prin 24 de trecatori in Alpi.
- Cea mai rapida traversare USA de la Prudhoe Bay (Alaska) pana la Key West (Florida). 10.427 Km in 4 zile, 11 ore, 38 minute, impreuna cu Carsten Paulun (D).
- 100.000 Km in 960 de ore cu Audi A2 1.2 TDI in calitate de coordonator de proiect.
- 6033,3 Km in 24 de ore cu Porsche 928S cu Peter Lovett (GB) si Peter Zbinden (CH).

- Cu mai putin de 100 Euro pentru combustibil (90,94 €) – 4683 KM prin 20 de state cu VW Lupo TDI.
- Hammerfest – Dakar cu VW T5 4Motion, cu o diferenta de temperatura de la -16 la +35 grade. Distanta de 10941 Km a fost parcursa in 14 zile, cu 3 zile mai rapid decat masina invingatoare la Paris – Dakar.
- Cu Golf V TDI, Plattner este primul care a parcurs in 17 zile 30 de state.
- Cu un Golf V Tdi prima data 10 state cu un singur plin de rezervor ( D-A-CH-FL-I-SLO-HR-H-SK-CZ) de la Lindau la Brno (un consum de 4,4 L/100 Km la o viteza medie de 77 Km / H).



















79 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri