Telespectatorii romani sunt cei mai creduli din Europa

de Alexandra Badicioiu     Cotidianul
Miercuri, 21 decembrie 2005, 0:00


Romanii sint cei mai influentabili consumatori TV, dintre toti europenii. Telespectatorii autohtoni au cea mai mare incredere in stirile TV, votul lor politic fiind dictat, in mare masura, de informatiile emisiunilor televizate. La polul opus se situeaza maghiarii, mai sceptici si mai indiferenti decit vecinii lor la inflntele mediei vizuale.

Romania nu este cea mai mare consumatoare TV de pe continent, dar este una dintre cele mai sensibile la farmecele acestui mediu, potrivit unui studiu realizat de Research International la solicitarea operatorului de cablu UPC.

In cadrul sondajului au fost intervievate 6.000 de persoane din 14 tari europene, in care UPC are peste 10 milioane de clienti, printre care si Romania, alaturi de Olanda, Franta, Elvetia, Austria, Irlanda, Norvegia, Suedia, Belgia, Romania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia si Slovenia.

Esca in top
Programele cu caracter politic influenteaza categoric votul populatiei, iar romanii sint in virful clasamentului la aceasta categorie. Maghiarii ramin insa indiferenti la aceste tipuri de presiuni. De altfel, in ceea ce priveste motivul pentru care europenii urmaresc programele TV, peste 50% dintre acestia se uita la televizor pentru a se informa, la fel ca si 53% dintre romani.

In ciuda acestei motivatii, mai putin de un sfert din populatia europeana crede ceea ce se spune la stirile TV. In schimb, romanii au cea mai mare incredere in televiziune, ca sursa de informare, ei constituind cel mai mare procent de pe continent care crede in informatiile jurnalelor de stiri, indiferent ca este vorba despre televiziunea publica sau cea privata.

Respondentii din cele 14 tari au avut ocazia sa-si desemneze prezentatorul de stiri favorit, iar prezentatorul de stiri care a primit cele mai multe voturi din Romania este Andreea Esca.

TVmanie pe filiera franceza
Cercetarea UPC infirma insa prejudecata ca romanii sint cei mai mari consumatori TV de pe continent. 71% dintre francezi aloca televizorului mai mult de doua ore in fiecare zi, acelasi interval fiind dedicat de numai 41% dintre locuitorii Romaniei.

In ceea ce priveste interesul pentru reality-show-uri de tip „Big Brother", elvetienii se declara cel mai putin interesati de acest tip de emisiuni, iar romanii, cei mai mari fani. Intrebati prin ce anume intrec masura astfel de programe de tip reality-show, europenii considera ca scenele de violenta fac ca programele postului Reality TV sa depaseasca limitele eticii si sa devina inacceptabile.

Tot romanii sint si cei care doresc cel mai mult sa ramina acasa pentru a nu pierde programul TV preferat, in timp ce danezii si suedezii au cea mai redusa fidelitate fata de emisiunile TV. O alta diferenta o face partenerul de discutie pe subiectele TV: olandezii obisnuiesc sa vorbeasca despre programele TV cu sotul sau sotia, iar romanii - cu colegii de serviciu.

Citeste articolul intreg in Cotidianul



















46 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri