Trecuta printr-o operatie de infrumusetare nerelevanta, noua versiune a modelului spaniol se evidentiaza prin forta, putand sa atinga o viteza maxima de 230 km/h!

Imaginea palida a Seat s-a mai imbujorat de cand deasupra uzinei de la Martorell si-a deschis umbrela Volkswagen, cel mai important constructor de autovehicule din Europa, dar inca nu este de ajuns. Nebunia din clasa mica revine in actualitate cu noua/vechea versiune a citadinei spaniole Seat Ibiza.

La varianta care a iesit in urma cu sapte ani pe portile fabricii de la Martorell au fost schimbate acum, ca imagine exterioara, doar partea de jos a barelor.

Adierea schimbarii a trecut prea rapid si prin interior, astfel ca trebuie sa fii un foarte bun cunoscator al marcii ca sa sesizezi ce imbunatatiri au fost facute de specialistii marcii spaniole.

Inca de acum mai bine de doua decenii (1984), cand a aparut primul astfel de model minion (cu vanzari de peste 3,5 milioane de unitati), Ibiza si-a construit o faima de vitezista, avand atat formele, cat si propulsoarele necesare pentru a lasa in urma multe dintre competitoare, mai ales in marile competitii sportive.

Acum, varianta de top, Cupra, atinge „suta" in 7,3 secunde, iar viteza maxima, 230 km/h, poate face invidios chiar si un supercar.

Din nefericire pentru intreaga marca Seat, lipsa unei traditii si a unei sustineri mai puternice au infranat elanul multor cumparatori, care au preferat modele mai putin competitive sau cu performante limitate, dar de la producatori consacrati.

Aproape de perfectiune

Mezalianta dintre grupul german si producatorul spaniol a dat recent un alt rezultat fericit: noul Ibiza. Chiar daca schimbarile de look nu sunt semnificative, noul autoturism de oras este printre cele mai bune din segment, dispunand de cele mai noi inovatii ale tehnicii.

De exemplu, Ibiza este primul model din clasa mica dotat standard cu ESP (doar la varianta Cupra).

Intr-un test efectuat pe arterele (alei, stradute, sosele si autostrazi) din Palma de Mallorca, au fost evidentiate noile puncte forte ale restilizatului model Ibiza. Fata de precedesor, la noua masina dinamica si manevrabilitatea au crescut, iar confortul a sporit.

Suspensiile si franele au devenit mai ferme, iar motorizarile sunt dintre cele mai noi si performante. Siguranta este si ea la superlativ, ABS, sase airbaguri standard care au adus rezultatul de cinci stele la testele EuroNCAP.

Pentru ca este aproape fara cusur, e greu sa gasesti puncte slabe noului model. Unii specialisti in design auto apreciaza ca liniile caroseriei sunt prea masive pentru un model din segmentul mic.

Totusi, cel mai mare dezavantaj al modelelor Seat este generat, in continuare, de putina traditie si de palida imagine pe plan international.

Concurenta diesel

Rivali multi, dar nu si marunti

Noul Seat Ibiza are nenumarati competitori in clasa mica. Bine plasati sunt Fiesta, Micra si Clio, modele mai generos echipate standard.

Vechiul Seat Ibiza se vinde pe piata romaneasca cu preturi cuprinse intre 10.737 si 14.813 euro (TTI).

Citroen C3 1.4 HDi X 12.189 euro

Fiat Panda 1.3 Multijet 10.831 euro

Ford Fiesta 1.4 TDCi 11.959EURO

Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 14.741 euro

Nissan Micra 1.5 dCi 14.050 euro

Opel Corsa 1.3 CDTi 10.900 euro

Renault Clio Bicorp 1.5 dCi 11.406 euro

Skoda Fabia 1.9 SDI 11.947 euro

Volkswagen Polo 1.4 TDi 11.094 euro

Seat Ibiza 1.4 TDi 70 CP

Caracteristici tehnice

lungime 3,953 m

latime 1,698 m

inaltime 1,441 m

greutate 1.131 kg

capacitate cilindrica 1.422 cmc cai-putere 70

cuplu maxim (Nm-rot/min) 155/2.200

viteza maxima 166 km/h acceleratie de la 0 la 100 km/h 14,8 secunde

consum urban/extraurban/mixt 5,9/4,1/4,7 l/100km

pret (in Europa Occidentala) 13.258 (TTI)

Articol integral in EVZ