Amenintarea interzicerii fumatului in toate locurile publice a fortat marii producatori de tigari sa caute alternative la acest viciu informeaza site-ul News Independent Subsidiara nord-americana a British American Tobacco va investi 3.5 miliarde de dolari in lansarea si promovarea tutunului de mestecat, altadata un produs al saracilor si al jucatorilor de base-ball.

In cursul zilei de marti, joint-venture-ul Reynolds American, creat prin fuziunea subsidiarei americane a BAT si RJ Reyonlds a anuntat ca va achizitiona producatorul local de produse de tutun "smoke-less" Conwood.

In acest moment compania Conwood este detinuta de familia Pritker care a declarat ca afacerea ar merge mult mai bine daca ar beneficia de sprijin de la Reynolds American, cel putin in privinta marketingului.

In afara tutnului de mestecat Conwood mai comercializeaza un produs, sub forma unei pastile care pusa sub limba asigura necesarul zilnic de nicotina al unui fumator.

Vanzarile Conwood depasesc 450 de milioane de euro anual si de la data infiintarii a cunsoscut un ritm de crestere de 10% annual. Consumul de tigari in Statele Unite s-a aflat in cadere libera de la varful atins in 1981, cand americanii au fumat 640 de miliarde de tigari. In 2005 s-a inregstrat de asemenea scadere de 2.6% fata de anul precedent pana la 378 de miliarde de tigari.

In Europa tutunul de mestecat este cunoscut sub denumirea suedeza de "snus" insa acest produs este interzis pe teritoriul Uniunii Europene exceptie facand Suedia.