Concomitent cu demisia fostului presedinte, ANT a dat publicitatii strategia nationala de turism menita a revigora aceasta industrie, atat de controversata si hulita in special de reprezentantii presei.

Redactat intr-un limbaj de lemn desavarsit, strategia isi propune „modernizarea, relansarea si dezvoltarea turismului romanesc si crearea unor produse turistice moderne si competitive pe piata turistica”.

Textul strategiei incepe promitator, fiind de remarcat tonul plin de elan al specialistilor ANT:

„La sfarsitul acestui secol si mileniu industria turismului si a calatoriilor reprezinta, pe plan mondial, cel mai dinamic sector de activitate si, in acelasi timp, cel mai important generator de locuri de munca.

Din punct de vedere economic turismul se constituie si ca o sursa principala de redresare a economiilor nationale a acelor tari care dispun de importante resurse turistice si le exploateaza corespunzator.”

Intr-o miscare parca menita sa suceasca cutitul in rana celor de la Ministerul Transportului si Turismului, Institutul National de Statistica din Bulgaria a publicat un raport in care se arata ca romanii se afla in topul vizitatorilor litoralului bulgaresc.

Astfel, in primul semestru al anului, mai mult de 2,7 milioane de turisti straini au vizitat Bulgaria, ponderea romanilor finnd de peste 350 de mii, pe locul secund aflandu-se turcii.

Strategii ANT fac o constatare de un truism desavarsit. In material se arata ca resursele turistice sunt inepuizabile fapt ce reprezinta un avantaj cert.

De asemenea, ANT spuner ca „turismul, prin efectul sau multiplicator actioneaza ca un element dinamizant al sistemului economic global, generand o cerere specifica de bunuri si servicii care antreneaza o crestere in sfera productiei acestora, contribuind in acest mod, la diversificarea structurii sectoarelor economiei nationale”.

Nu lipsesc nici tehnicile prin care pot fi combatute situatiile de criza precum atacurile teroriste, razboiul sau calamitati naturale. ANT recomanda ca indiferent de natura crizei „o buna comunicare bazata pe principiile sinceritatiii si transparentei sunt cheia succesului.

Datele statistice oferite de ANT arata un numar de turisti straini inferior turistilor romani ce aleg destinatii externe, 6.6/6.9 milioane, si incasari de doar 607 milioane de dolari in 2005.