Cu un profit consolidat (dupa impozitare si interese minoritare) de165 milioane euro obtinut in trimestrul al doilea din 2006, Raiffeisen International a inregistrat cel mai bun rezultat trimestrial obtinut vreodata. In primul trimestru din 2006 grupul a avut un alt rezultat record, pe care insa l-a depasit in cel de-al doilea trimestru cu 32,9%.

In aceeasi perioada a anului trecut (adica in al doilea trimestru din 2005) profitul a fost de 93 milioane de euro, cresterea fiind de 77,4%.

Profitul inainte de impozitare inregistrat in al doilea trimestru al anului 2006 a fost de 227,2 milioane euro, ceea ce reprezinta o crestere cu 33,3 milioane euro (mai mult cu 17,2%), fata de primul trimestru al acestui an si o crestere cu 87,2 milioane de euro comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pe parcursul primului semestru al anului 2006, Raiffeisen International a achizitionat JSC Impexbank din Rusia, iar in urma acestei achizitii a devenit cel mai mare grup bancar strain prezent pe piata ruseasca. Acesta piata are un mare potential de crestere tinand cont de cei 140 de milioane de locuitori.

Impexbank a fost integrata in grup la 1 mai 2006. La sfarsitul lui iulie 2006, a fost anuntata achizitia bancii din Cehia, eBanka. Cumparand acesta noua entitate, Raiffeisen International si-a extins baza de clienti in Cehia cu 70% (pana la 300.000 de clienti). Incheierea formalitatilor legale ale acestei tranzactii este asteptata in lunile viitoare.

Activele totale au crescut cu 14%

Creditele si avansurile acordate clientilor au inregistrat o crestere de 17,4% fata de sfarsitul anului 2005, pana la 29 miliarde de euro. Depozitele atrase de la clienti au inregistrat un nivel de 28 miliarde de euro, in crestere cu 12,7% comparativ cu sfarsitul anului trecut.

Bilantul total a crescut in primul semestru al anului 2006 cu 13,9% (5,6 miliarde de euro), pana la 46,3 miliarde de euro; cresterea organica a contribuit in proportie de doua treimi la aceasta evolutie.

Profitul pe segmentul de retail a crescut semnificativ

Segmentul de clienti persoane fizice a inregistrat cea mai mare crestere a profitului, de 122,1%. Acest segment de clientela a contribuit la rezultatul inainte de impozitare cu 30% (adica cu128,4 milioane euro, fata de 57,8 milioane euro la sfarsitul lui iunie 2005), comparativ cu 21% in aceeasi perioada a anului trecut.

Rentabilitatea capitalurilor proprii inainte de impozitare pentru acest segment s-a imbunatatit semnificativ pana la 25,1% (fata de 17,1% la sfarsitul lui iunie 2005). Si raportul cost/venituri s-a imbunatatit pana la un nivel de 71,2%, comparativ cu 77,7% in aceeasi perioada a anului trecut.

Segmentul de clienti companii a inregistrat un profit inainte de impozitare de 238,7 milioane euro, in crestere cu 53,2% fata de sfarsitul lui iunie 2005 ( cand au fost155,8 milioane euro).

Acest segment a contribuit cu 57% la profitul total inainte de impozitare. Rentabilitatea capitalurilor proprii inainte de impozitare s-a majorat pana la 31,5% (fata de 27% la sfarsitul lui iunie 2005), iar raportul cost/venituri s-a imbunatatit pana la 35,8% (fata de 40,7% la sfarsitul lui iunie 2005).