In ciuda neplacerilor cauzate de lucrarile la infrastructura feroviara pe magistrala Bucuresti-Constanta, in trenurile spre si dinspre litoral s-a urcat in acest sezon estival un numar record de turisti. Plajele sunt arhipline, mai ales la sfarsit de saptamana, iar majoritatea turistilor prefera calea ferata, chiar daca durata calatoriei este mai mare.

In urma unor analize de trafic pentru acest sezon realizate de oficialii CFR Calatori, a rezultat o crestere cu peste 20% a numarului de persoane transportate spre si dinspre litoral, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In lunile iunie-iulie 2005, traficul feroviar spre si dinspre Con-stanta a fost de 670.000 calatori transportati. Aceasta cifra a fost deja "doborata", cu toate ca sezonul nu s-a incheiat inca.

In lunile iunie-iulie 2006, traficul inregistrat de CFR Calatori pe relatia Bucuresti-Constanta a fost de 870.000 de persoane, iar prognoza pentru perioada de pana la finalul sezonului este de dublare a traficului (inca 800.000 de calatori transportati).

"Ca sa prind un loc pe jos la trenul de noapte"

Pentru a face fata cererii tot mai mari de transport, pentru 24 de trenuri a fost suplimentat numarul de vagoane, circuland la capacitate maxima. Astfel, numarul de locuri a fost suplimentat cu peste 120.000 fata de capacitatea stabilita prin programul de inceput de sezon.

De asemenea, a fost introdusa o pereche de trenuri personale de noapte, cu plecare din Bucuresti Nord. Este vorba de P 13961, cu plecare din Bucuresti la 01,30 si sosire la Constanta la 06,26, si P 13962 cu plecare de la Constanta la 19,40 si sosire in Gara de Nord la 00,35.

In cazul acestora, a revenit la moda piesa anilor '70 al carei refren era "ca sa prind un loc pe jos la trenul de noapte". Nu confortul ii atrage pe calatori, fiind vorba de trenuri personale, ci tarifele extrem de atractive. Pentru elevi si studenti, o calatorie de la Bucuresti la Constanta costa numai 7,5 lei, iar un bilet intreg costa 14,9 lei.

La calatoria dus-intors se acorda o reducere de 10%. In consecinta, cele doua trenuri sunt pur si simplu luate cu asalt de turistii care pun mai putin accent pe confort si mai mult pe tarife.

Din Gara Obor ajungi mai repede

Magistrala feroviara Bucuresti - Constanta este supusa in acest moment unor ample lucrari de reabilitare si modernizare, la incheierea carora distanta urmand sa fie strabatuta in doar o ora si jumatate.

Pana atunci, circulatia feroviara se desfasoara cu restrictii de viteza.

Luand trenul din Gara de Nord, fie el si Intercity, abia peste o ora constati ca ai iesit din Bucuresti. Din cauza lucrarilor care se desfasoara in zona Podului Baneasa, trenurile sunt dirijate spre Mogosoaia, Otopeni, linia de centura si abia apoi fac jonctiunea cu magistrala spre Constanta.

Daca insa luam trenul (rapid, accelerat sau personal) din Gara Obor, tot acest ocol dispare, iar calatoria este mult mai scurta. Pana la Constanta, cu acceleratul, se poate ajunge in trei ore si jumatate, fata de cinci, cat fac multe trenuri ce pleaca din Gara de Nord.

Introducerea mai multor trenuri cu plecare din aceasta gara nu a fost insa posibila.

Limitarile de infrastructura feroviara (numar de linii, dimensiunea peroanelor, numarul peroanelor) nu au permis introducerea mai multor trenuri cu plecari/sosiri din Gara Bucuresti Obor, explica oficialii CFR Calatori.

In alta ordine de idei, pe toata durata sezonului estival casele de bilete din Gara de Nord si Gara Obor functioneaza in regim de agentii de voiaj CFR, adica de aici se pot cumpara bilete si cu mai multe zile inainte de efectuarea calatoriei.

De asemenea, se pot face rezervari de bilete prin telefon pentru trenuri cu plecari din Bucuresti Nord (la numarul 9522) sau din Constanta (la 0727.99.99.52).