Bossul imperiului Pro are mandat sa conduca si posturi din Cehia si Slovacia.Dupa ce a impus Pro TV pe piata romaneasca de televiziune si a reusit, cu un alt canal de nisa, Acasa TV, sa atinga performante de post generalist, Adrian Sarbu a fost numit de americanii de la Central European Media Enterprises (CME) sa conduca si operatiunile din Cehia si Slovacia, potrivit ultimului raport al CME,

citat de saptamanalul Capital. CME este actionarul majoritar al posturilor citate in

Romania, pe langa Pro Cinema, Pro TV International si canalele radio Pro FM si Info Pro. La inceputul anului, Sarbu a fost promovat ca director regional al CME pentru Republica Ceha, Slovacia si Romania, iar la 1 august, managerul Pro TV a fost numit director executiv la CET 21, compania care detine licentele de emisie ale americanilor in Cehia.

Un milion pentru realizari

Adrian Sarbu va fi director al CET 21 pana la sfarsitul anului viitor si va primi pentru munca depusa, precizeaza „Capital”, un salariu anual de 500.000 de dolari. Bonusurile in caz de atingere a obiectivelor nu sunt deloc de neglijat.

Daca indicele EBITDA (venitul inainte de impozitare, depreciere si amortizare) cumulat pentru Cehia si Slovacia va fi in 2006-2007 de cel putin 273,3 milioane de dolari, Sarbu va beneficia de o recompensa de un milion de dolari.

Bonusul va fi si mai consistent daca obiectivele sunt depasite. In acest caz, lui Sarbu ii vor reveni 10 procente din suma suplimentara adusa americanilor. Chiar si asa, americanii s-au asigurat ca bonusul sa nu treaca de cinci milioane de dolari.

Cehia este mina de aur a americanilor de la CME. In primele sase luni, veniturile din operatiunile pe care le va conduce Adrian Sarbu la CET 21 s-au ridicat la aproape o suta de milioane de dolari, o crestere peste dublu fata de anul precedent.

Rezultate de milioane

In prima jumatate din 2006, americanii au scos venituri consistente din operatiunile din Romania: 67,6 milioane de dolari, cu peste 20 de milioane mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Tot pentru acest an, raportul CME constata o crestere a veniturilor din publicitate atrase de posturile detinute in Romania: 63,8 milioane, fata de 43 de milioane in primul semestru din 2005.

De altfel, „Capital” precizeaza ca americanii au scos numai din Romania un sfert din veniturile tuturor companiilor pe care le detin in Europa Centrala si de Est, care totalizeaza nu mai putin de 278 de milioane de dolari.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei