Francezii de la Carrefour, Cora, Louis Delhaize si Auchan vor investi masiv in urmatorii ani. De asemenea, se anunta un nume nou: E.Leclerc. Peste un miliard de euro. Atit vor investi in urmatorii cinci ani companiile de retail din Franta pentru expansiunea lor pe piata autohtona, se arata intr-un studiu realizat de Euromonitor.

„Retailul este unul dintre segmentele in care, cel putin pina la ora actuala, investitorii francezi detin suprematia, in conditiile in care au intrat pe o piata considerata de unii riscanta“, se precizeaza in analiza Euromonitor.

E.Leclerc vine in Romania

Anul acesta s-a dovedit a fi unul extrem de dinamic, marii retaileri „batindu-se“ in noi deschideri. Mai mult, se anunta nume noi pe piata. Din datele Euromonitor, unul dintre retailerii francezi care planuiesc sa intre in competitia pentru portofelul romanilor este si E.Leclerc.

Compania opereaza deja 391 de hipermarketuri, 131 de supermarketuri si 39 de magazine specializate in toata Franta. De asemenea, francezii de la E.Leclerc si-au deschis magazine atit in statele foste comuniste precum Polonia si Slovenia, cit si in Italia, Portugalia sau Spania.

Totodata, o alta companie care isi trage originile din Franta, Auchan, va deschide primul sau magazin din tara in cartierul bucurestean Titan.

Cele doua nume mari

Cel mai mare nume frantuzesc in retailul romanesc ramine insa momentan Carrefour, detinut de Hyparlo. Compania a anuntat ca isi va accelera ritmul de expansiune, urmind sa deschida, incepind cu 2007, minimum trei magazine pe an in orasele cu peste 150.000 de locuitori.

Nici Cora, ce apartine grupului Louis Delhaize, nu se lasa mai prejos, aceasta investind anul acesta 21 de milioane de euro intr-un hipermarket la Cluj.

Totodata, reprezentantii companiei ne-au declarat ca in curind se va deschide si al patrulea magazin, fara a preciza insa locatia. Mai mult, francezii de la Delhaize se vor concentra pe viitor, potrivit Euromonitor, si pe zona discounterilor, compania detinind magazinele Profi.

Tot pe segmentul de magazine „ieftine“, un actor important este si Intermarche cu ale sale supermarketuri Netto.

Magazinele de bricolaj au cistigat si ele in popularitate si numar. Si in acest caz francezii au fost primii pe piata. Este vorba despre grupul Bresson, care detine lantul de magazine Bricostore.

„Aproape invizibili pe piata la inceput, discounterii au reusit anul trecut sa devina tot mai importanti, pe masura ce investitori multinationali, precum Tengelmann, Kaufland si Rewe, au intrat puternic in diferite orase si au atras un numar important de consumatori“, se mai arata in studiul Euromonitor.

Numarul magazinelor de discount s-a dublat in cursul lui 2005, iar retelele vor continua sa se dezvolte intr-un ritm rapid si in anii urmatori.

Citeste articolul complet in Cotidianul