Dragos Stanca: Momentan, Vintu nu face nici un leu din media

de     HotNews.ro
Joi, 21 decembrie 2006, 0:00


Iulian Comanescu: Ce-ti lipseste in afara de o cina buna?

Dragos Stanca: E o intrebare la care as putea raspunde cateva ore. Daca e sa aleg un lucru, cred ca timpul. Timpul sa imi duc la capat toate chestiile care-mi trec prin cap. Atat pe plan profesional, cat si personal.

Iulian Comanescu: Trei chestii care iti trec acum tare de tot prin cap...? Nu alea personale.

Iulian Comanescu: (Eu stau si-astept, ca mi-au zis mai multi ca vorbesc in exces in ymterviurile astea.)

Dragos Stanca: Esti mult prea restrictiv.

Iulian Comanescu: Bun. Cinci chestii? Cate?

[Dragos Stanca, cel care venea din Cluj in 2002 si spunea Bucurestiului, ca Rastignac: “Intre noi doi, acum!” Stanca, cel care primea pe mana mai intai reteaua locala a lui Adrian Sirbu, iar apoi intreaga Publimedia.

Stanca, cel care aproape doua luni pleca cu scrisori deschise (de altii, nu de el) de la acelasi Adrian Sirbu si primea pe mana Academia Catavencu, trustul, in calitate de director general. O sa va intereseze ce spune, si nu fiindca e aproape de Vintu. Zice ca nu e. Dar e aproape de banii lui.]

Iulian Comanescu: Sau nu asta era restrictia?

Dragos Stanca: Hai sa ma limitez la chestiunile profesionale (daca lucram la Metrorex nu cred ca te interesa sa vorbim). Deci. 1. Bani cati mi-as dori sa fac toate investitiile in media care cred ca ar merita facute

Dragos Stanca: 2. Oameni care sa nu arunce banii de la punctul 1 pe aiureli (proiecte gresit alese)

Iulian Comanescu: Imi zici tu cand termini lista

Dragos Stanca: Ma gandesc. Nu e usor

Dragos Stanca: 3. Public consumator de media suficient de educat si deschis la lucruri noi

Dragos Stanca: Astea ar fi cele 3 chestii pe care daca le-as avea, pe plan profesional, as fi happy

Iulian Comanescu:

Dragos Stanca: Destul de vag. Dar atat pot la ora asta (scuza patetica vesnic valabila - sunt obosit bla bla)

CELE PATRU TITLURI NOI - CINE CE VREA CU ELE? IQADS.RO SE FACE SI PRINT

Iulian Comanescu: Pai aritmetica ta e in momentul asta: 1+2=Vintu. Are o multime de bani, dar ii arunca pe prostii. Am interpretat corect?

Dragos Stanca: Nu as face, daca as fi Vantu, toate investitiile pe care le face el. Insa pe banii lui decide singur, normal. Eu am sumele pe care le are la dispozitie zona pe care o administrez eu si, evident, mi-as dori de 5 ori mai multi. Il cunosc insa prea putin ca sa imi permit sa trag concluzii sau sa emit judecati in ceea ce il priveste.

Iulian Comanescu: Din astea patru care s-au anuntat azi, J’adore, IQads.ro, Bilant, Psihologia azi, ce e bun, ce e de aruncat?

Dragos Stanca: Daca eram de parere ca e ceva de aruncat, ma opuneam vehement si nu se facea deal-ul. Am suficienta putere sa fac asta. Din contra, am extrem de mare incredere in toate aceste proiecte. Daca ar fi sa imi pun banii (mei) pe doua dintre ele, as miza mai ales pe J’adore si IQ ads - pentru ca sunt branduri inovative, si ador (scuzati repetitia) inovatia.

Dragos Stanca: Bilant si Psihologia sunt titluri foarte ok pe nisele lor, depinde de intelepciunea noastra daca le vom face sau nu si mai ok.

CUM E VINTU? STANCA STIE CUM “NU” E. IPOCRIT

Iulian Comanescu: Bun. Cum e Vintu? Ziceai ca-l cunosti destul de putin.

Dragos Stanca: Dupa primele discutii pe care le-am avut in viata mea cu SOV (discutii care - dl Sarbu va fi surprins - au avut loc la o luna de la venirea mea la Catavencu), pot spune mai degraba ce nu este decat ce este.

Dragos Stanca: Si, in primul rand, nu este ipocrit

Dragos Stanca: Recunoaste, sincer, ca pentru el media este un business. Si ca inclusiv decizia de a ne acorda libertate de exprimare totala este o decizie de business.

Dragos Stanca: A constatat asta pe propria piele, cu Realitatea TV, care a crescut foarte mult ca brand dupa alegeri, cand a dovedit ca a jucat corect. Spre deosebire de marii playeri.

Iulian Comanescu: Face bani multi din business-ul asta al lui Vintu?

Dragos Stanca: Momentan, nu face nici un leu. A investit mult. Cred ca e cea mai mare investitie cash in media din istoria recenta. Companiile de tip Intact sau Media Pro s-au dezvoltat organic, in primul rand. Au reinvestit profitul - ca sa folosesc o expresie tocita.

Dragos Stanca: E o premiera, un experiment care implica si riscuri. Dar e un pariu pe care eu mi-as pune banii.

Iulian Comanescu: De ce ti i-ai pune?

Iulian Comanescu: Inteleg ca nu face bani, dar o sa vrea multi.

Iulian Comanescu: Bani.

Dragos Stanca: Eu sunt convins ca, daca asta vrea, ii va si obtine daca va ramane la decizia inteleapta de a lasa libertatea editoriala si de management pe care o lasa acum

Iulian Comanescu: “Daca” asta vrea. Ai suspiciuni?

Dragos Stanca: Nu am suspiciuni. Insa nu pot avea incredere deplina in nimeni. Am facut eroarea asta o data. Imi ajunge

Iulian Comanescu:

Dragos Stanca: Pana la proba contrarie, da. Am incredere deplina.

Iulian Comanescu: Poti face o comparatie intre Vintu si Sirbu?

Dragos Stanca: Comparatia e inevitabila insa nu foarte relevanta. Am lucrat pentru Sarbu 7 ani, pentru Vantu 7 saptamani.

Iulian Comanescu: Pai cu rezerva asta, legata de relevantza, ce-ti vine in minte?

Dragos Stanca: Una dintre diferente, am enuntat-o mai sus. Sarbu este, uneori, ce am spus ca nu este Vantu

Iulian Comanescu:

Iulian Comanescu: Iiii-pooo...

Iulian Comanescu: Bun, alta diferenta?

Dragos Stanca: Serios vorbind. Sarbu mi-a fost foarte drag si, desi el crede ca il urasc, se insala rau. Una dintre greselile lui fundamentale este insa ca nu are nevoie de management sau redactori sefi, ci de subordonati, de fani chiar. Sarbu repeta, foarte des: “Eu stiu ce inveti tu acum inca inainte de a te naste. Am legitimatie de presa din 1960 toamna etc”.

Dragos Stanca: Vantu spune, sincer, ca nu se pricepe la media si ca acesta e motivul pentru care are nevoie de noi si de parerile noastre.

Dragos Stanca: Din punctul meu de vedere, ca fost jurnalist, actual manager de presa, e o varianta ideala de colaborare si de relatie patron - angajat.

Dragos Stanca: Ei, mai sunt multe diferente. Dar, repet, pe Vantu il cunosc prea putin. Pana acum, a fost extrem de corect.

PRIMELE AVENTURI ALE LUI STANCA IN TRUSTUL LUI VANTU: SECURIZAT ASTA, AIA SI AILALTA

Iulian Comanescu: Suna credibil, nu te pune rau cu nici unul. Bravo. Au trecut, ziceai, sapte saptamani de cand esti la Vintu. Ce-ai facut in tot timpul asta?

Dragos Stanca: Multe, simultan. In primul rand, am securizat zonele de venit: 1. distributia (departamentul e complet nou, intreaga structura din Media Pro m-a urmat - si ii multumesc lui Alex Miristea si colegilor lui si ai mei pentru asta); 2. vanzarile (unde, datorita lui Sorel Radu vom avea un departament foarte performant, operational din ianuarie)

Iulian Comanescu: Mai departe.

Dragos Stanca: Apoi am securizat banii, datorita Mirelei Dragnea, fost CFO la MediaPro, care pune ordine in cifre

Dragos Stanca: Acum suntem in faza in care constituim diviziile pe linii de business: quality, business press, women magazines, time out guides, special interest etc

Iulian Comanescu: Buuun.

Dragos Stanca: si new media - desigur

Iulian Comanescu: Ce inseamna a “securiza”?

Dragos Stanca: A nu pierde aiurea

Dragos Stanca: A face control de cost si alte inginerii (in sensul bun!) financiare

Iulian Comanescu: Nu inteleg. Se pierdeau bani inainte? Unde se pierdeau?

Dragos Stanca: De exemplu, din distributie: restantele de incasat erau mult prea mari, fapt care influenta negativ cash flow ul companiei. Alex, impreuna cu Mirela, au rezolvat asta. Etc

Iulian Comanescu: Aha.

Iulian Comanescu: New Media ce-nseamna la Grupul Catavencu? Ca mai e o New media la Realitatea TV, una la NewsIn... deocamdata Realitatea.net si NewsIn.ro isi fura una alteia stirile - ce e gratis la Realitatea, din sursa NewsIn, e pe bani la NewsIn...

Dragos Stanca: New Media nu inseamna la Grupul CATAVENCU mare lucru acum, dar asta se va schimba. Despre Realitatea nu imi permit sa emit pareri, pentru ca nu am o implicare acolo. CATAVENCU are insa branduri extrem de valoroase care in online lipsesc sau au potential mult sub-exploatat. Cel mai bun exemplu? Chiar catavencu.ro.

Dragos Stanca: Cu www.facemcatavencu.ro - proiect gandit si condus de Dragos Musat - am pornit sa schimbam asta.

Iulian Comanescu: Da, era pacat de Catavencu. Deci se ocupa mai ales de partea virtuala a brandurilor de hartie... ce-o sa faceti cu IQads.ro? Scoateti si print?

Dragos Stanca: Si schimbarile se vor vedea foarte curand. Acum il avem in echipa si pe Marius Cristea (IQ ads) care este cel care a dus zf.ro acolo unde este el acum. Deci e “de bine”.

Iulian Comanescu: Mai e un raspuns de raspuns

Dragos Stanca: Oricum, tin sa precizez ca din punctul meu de vedere acesta este un MSNnterviu (or something) - pentru ca folosesc MSN, nu YM

Iulian Comanescu: Includem precizarea. De fapt, multe ymterviuri le-am luat pe Kopete (Linux/KDE).

Iulian Comanescu: Daca e sa precizam. Si am pe undeva pe-aici un Gaim.

Dragos Stanca: aici m-ai pierdut....

Iulian Comanescu:

Iulian Comanescu: Ma rog, e just for the record.

Iulian Comanescu: Eram la IQads.ro, te intrebam daca scoateti si revista de hartie la IQads.ro.

Dragos Stanca: Gand la gand... IQ ads este un brand care va cunoaste, cred eu, toate declinarile posibile. Am incredere in acest proiect aproape la fel de multa cat are si Marius.
interviu integral pe blogul lui Iulian Comanescu



















165 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă