2006, an de senzatie pentru Dacia

Peste 500 de Logan vandute zilnic

de R.S.     HotNews.ro
Vineri, 5 ianuarie 2007, 0:00


Dacia a realizat, in 2006, cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, nivelul vanzarilor atingand 196 708 unitati, din care 183 958 vehicule produse in Romania si 12 750, in Maroc. Fata de 2005, vanzarile marcii Dacia au crescut cu 19,6%, informeaza un comunicat al companiei.

Pe piata din Romania, Dacia a vandut 107 777 vehicule, din care 96 044 Logan si 11 733 Pick Up. In 2006, gama Dacia Logan a cunoscut o serie de evolutii importante.

Este vorba de lansarea unei noi colectii, in luna septembrie, de introducerea celei de-a patra versiuni de motorizare (propulsorul pe benzina de 1,6 litri cu 16 valve) si, mai ales, de lansarea versiunii Logan MCV, cu 5 sau 7 locuri.

Datorita acestor evolutii, vanzarile gamei Dacia Logan au crescut in Romania cu 8,8% fata de anul 2005. De la lansarea sa comerciala, in septembrie 2004, numarul automobilelor Logan care circula in Romania a depasit 200 000 de unitati.

Logan MCV s-a vandut in numai doua luni, in peste 3 600 de unitati pe piata romaneasca.

Motoarele Dacia duduie si la export

Pe pietele internationale, Dacia a inregistrat in 2006 o crestere puternica a vanzarilor, care au atins 88 931 de unitati, cu 74 % mai mult fata de 2005. Europa Occidentala este principala destinatie de export pentru Logan, cu 40% din totalul inmatricularilor pe pietele externe.

In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 18 742 Logan vandute in 2006. Locul secund este ocupat de Algeria (8 573 unitati), urmata de Turcia (7 356 unitati), Spania (6 483 unitati) si Germania (6 361 unitati).

In Maroc, unde Logan este produs din semestrul al doilea al anului 2005, au fost vandute anul trecut 12 750 de unitati. Acest rezultat plaseaza Logan in topul vanzarilor pe piata marocana.

In ceea ce priveste exportul de colectii CKD, anul 2006 a marcat inceperea livrarilor catre doua noi destinatii : Iran si India, unde activitatea de montaj a modelului Logan va demara in 2007. Numarul de kit-uri expediate in 2006 de centrul CKD de la Mioveni a depasit 91 000 de unitati.


















56 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    bad quality (Vineri, 5 ianuarie 2007, 13:46)

    Dacii si romanii [anonim]

    "Evolutia importanta" prin lansarea MCV e doar un fis, ceva care parca trebuia bifat ("gata, am facut si un 7-seater"). Masina e o gluma proasta insa si serios submotorizata. Despre securiate... Am vazut una rasturnata pe o parte (nu cu rotile in sus!) si cabina se deformase atit de rau ca s-au spart absolut toate geamurile (in sectiune devenise rombica in loc sa stea dreptunghiulara). E un fel de cosciug, de fapt si arata ca unul, parerea mea.
  • 0 (0 voturi)    
    Gluma proasta? (Vineri, 5 ianuarie 2007, 15:12)

    Gabriel [anonim]

    Parerea mea e ca, daca ar fi fost doar o "gluma proasta", s-ar fi dezumflat dupa cateva luni de la aparitia pe piata. Ne convine sau nu, piata este cea care hotaraste, nu parerea unui spectator marginal care, vazand un Logan stat in ploaie, decreteaza: "A, Logan-ul se uda daca ploua pe el? Ce gluma proasta e masina asta!..."
  • 0 (0 voturi)    
    Suntem la inceput (Vineri, 5 ianuarie 2007, 15:17)

    Popa Horia [anonim]

    Dacia Logan = Best Value for Money.
  • 0 (0 voturi)    
    Depinde de unghiul de vedere (Vineri, 5 ianuarie 2007, 15:28)

    Stoewer [anonim]

    Ma rog, un pas mare pentru Dacia, dar unul mic pentru lumea auto. 200.000 anual suna pompos la prima vedere, dar astea sint si vanzarile unui moft fitzos precum Mini.
  • 0 (0 voturi)    
    Logan nu este o gluma proasta! (Vineri, 5 ianuarie 2007, 17:29)

    Daniel [anonim]

    Cred ca cei care posteaza pareri de genul "Logan este o gluma proasta" uita ca o masina nu este doar o imagine frumosa ci se defineste si prin utilitate.
    Dintr-o data devenim extrem de simandicosi si catalogam tot ce nu ne place extrem de dur.
    Adevarul ca masina se comporta bine si are stabilitate. Evident daca iti place viteza, nu este masina potrivita. Dar de aici pana la o cataloga "gluma proasta", mai este!!!
    Un pic de retinere in aprecieri nu ne-ar strica in general noua romanilor (si nu numai la masini)!
  • 0 (0 voturi)    
    Logan (Vineri, 5 ianuarie 2007, 18:11)

    Johnica [anonim]

    Traiesc in America de Nord si inchiriez saptaminal masini, asa incit am condus mai toate modele disponibile in America de Nord, de la Hunday Accent si Kia Rio pina la SUV-uri. In vara am condus un Logan Laureate (de 1,4 l, cu AC) al parintilor mei pentru vreo 3500 km. Am fost placut impresionat. Intradevar e putin sub-motorizata (poate cea de 1,6 l e mai "fortzoasa") insa in rest a fost mai mult decit rezonabila. Aerul conditionat de citeva ori mai bun ca al citorva modele pe care le-am condus pe aici (Intrepid, Impala sau Corolla).

    Pina una alta, cred ca e o masina buna. Chestia e ca in Romania, lumea "buna" isi cumpara masina pe principiul "orice import, numa' Logan nu"... Chestie de show off, traditional romanesc. De altfel, amicii ma intreaba si acum ce masina am eu in "America"... :-)

    Logan-ul e OK si un progres remarcabil fata de ceea ce producea Dacia.
  • 0 (0 voturi)    
    stabilitate? (Vineri, 5 ianuarie 2007, 18:40)

    ionescu [anonim]

    Cum adica Logan are stabilitate? Cu punte H pe spate?? Este evident ca cine a zis asta n-a condus si altceva in afara de 1310 sau Logan... Incetati sa mai laudati atita fara sens, legile fizicii se aplica peste tot.
  • 0 (0 voturi)    
    Logan e ok! (Vineri, 5 ianuarie 2007, 20:33)

    Logan By Renault [anonim]

    Cel mai bun produs romanesc(putin frantuzesc) al tuturor timpurilor !
  • 0 (0 voturi)    
    Tot un BMW as prefera (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 12:26)

    Rusu Mihail [anonim]

    Daca nu ar exista legea taxei " Tariceanu Citroen-Renault " as fi curios cite Loganuri s-ar mai vinde ....
    Orice ar mai creea acesti mafioti, tot un BMW as prefera....dar nu masina frantuzesca....
    Prin aceasta taxa ,si-au atrasa ura populatiei asupra masinilor franceze ( foarte sigure si bune - stim cu totii...)
  • 0 (0 voturi)    
    logan (Sâmbătă, 6 ianuarie 2007, 22:13)

    Budura Ioan [anonim]

    Logan este un mare succes de care ma bucur foarte mult. Curios este ca foarte multi romani stramba din nas cand este vorba sa opteze ptr. un Logan nou. In mentalitatea lor de capra riioasa cu coada pe sus mai bine isi cumpara un junghi de bmw cu 180 de mii la bord decat un Logan nou. Nu-i intereseaza cat baga pe luna in rapaga de fite ca sa funcioneze.
  • 0 (0 voturi)    
    Dacia-Rebut-Renault, Romania-Rebut-Latin (Duminică, 7 ianuarie 2007, 1:59)

    Ghita Penteleu [anonim]

    Pentru cel cu postul nr. 10
    Am o masina veche de 20 ani japoneza, nu as da-o nici pentru 2 Loganuri! Poate ca arata mai bine Loganul, consuma mai putin, arata noua, dar este masina romaneasca proasta. Se vinde pentru a fi taxi, se vinde in Germania mai ales pentru a fi folosita la teste crash si spectacole unde sunt distruse.
    Nu sunt snob ca vreau masina straina, insa prefer ceva ce stiu ca daca am grija de ea va merge fata de o masina inca facuta pentru a fi buna doar daca te duci ca pensionarul cu ea o data pe an la munte.
    Pana cand in Romania nu vor veni firme serioase de masini, japoneze, americane, germane, Dacia va fi tot timpul o masina pentru fraieri, o masina pentru firme care isi permit sa o rupa intr-un an, o masina pentru institutiile statului (alea mici si multe) care sunt obligate sa le cumpere, o masina subventionata prin diferite tertipuri legislative, o masina facuta de un concern a carui tara nu a excelat niciodata in mecanica.
    Masinile Logan le compar cu asa zisele masini indiene de masa.
    Fata de vechile dacii este minunat loganul, fata de orice alta masina straina sau fata de adevaratul confort (nu doar cel ca nu mai deschizi capota la fiecare 100km) este intr-adevar o gluma proasta.
    Studiu de caz: produc potcoave, produc prea multe potcoave de cal, nu se mai vand aceste potcoave. Ia ca ma duc eu in Romania cumpar Tractorul Brasov pe nimica, potcoavelor le atasez o funda la Tractorul si le vand ca si cadouri obligand pe toata lumea sa le cumpere, basca ca mai cer de la stat sa se bage super taxe ca altii sa nu vanda pe piata unde eu am intrat. (Pe scurt, motorizarile la Dacia vor fi tot timpul surplusul de motoare de la Renault ce nu mai pot fi montate pe alte masini).
  • 0 (0 voturi)    
    Logan (Duminică, 7 ianuarie 2007, 7:13)

    sile [anonim]

    Pe toti prapaditii astia care stramba din nas cand e vorba de produse romanesti i-as intreba unde lucreaza si daca isi dau silinta sa faca ceva bun acolo unde lucreaza. Pentru ca altfel ,zicand ca produsele romanesti sunt proaste, indirect ,se fac pe ei prosti!!!
    Sau poate chiar sunt !?
  • 0 (0 voturi)    
    "Tot un BMW as prefera" (Duminică, 7 ianuarie 2007, 7:32)

    Radu [anonim]

    Pai Rusule, statisticile sunt pe 2005-2006... taxa lui Tariceanu e valabila de la 1 Ianuarie 2007. Well?
  • 0 (0 voturi)    
    solenza (Duminică, 7 ianuarie 2007, 13:22)

    szabo [anonim]

    eu am Solenza, tot romaneasca, dar nu l-as schimba pe Logan. Nu inteleg nici acum de ce s-a renuntat la productia Solenzei, care era o alternativa buna. Fata de Logan Solenza este mult mai sportiva, mai putin gurmanda, si pe drum mult mai sportiva.
  • 0 (0 voturi)    
    ptr postarea lui Ghita (Duminică, 7 ianuarie 2007, 21:04)

    ioan budura [anonim]

    Poate nu stii dar prin anii 70-80 americanii aveau obiceiul de a importa vapoare intregi de masini japoneze noi pe care le distrugeau la descarcare in statele unite. Aceiasi soarta o avea si radiocasetofoanele japoneze. Era o masura de protejare a constructorilor auto americani. Solutia era extrema dara "buna" din perspectiva yankeilor. Pana la urma japonezii s-au suit pe ei. Loganul are parte de un succes binemeritat. Germanii distrug Loganuri precum americanii. Testul elanului manarit nemteste da masura corectitudinii lor. Isi apara produsele si locurile de munca , Ghita draga. Spui ca ai o japoneza de 20 de ani, sa fii sanatos, dar nu fii ipocrit. Cat bagi in ea pe luna ca sa functioneze. S-au poate ai o relatie mai deosebita cu gheisa asta batrana. Ai schimba-o ptr un Logan daca ai putea. La varsta asta orice masina de serie devine un pericol stradal si penal.
  • 0 (0 voturi)    
    tot ptr. Ghita (Duminică, 7 ianuarie 2007, 21:22)

    ioan Budura [anonim]

    Draga Ghita spui ca Loganul este "o masina facuta de un concern a carui tara nu a excelat niciodata in mecanica". Putina Istorie: inginerii francezi au pus la punct transmisia fata, vezi Citroen TA, caroseria autoportanta, vezi Citroen TA, grupul conic silentios, cu dinti oblici pentru o angrenare mai lina si mai silentioasa, cutia de viteze sincronizata, anvelopele cu camere cu aer, Michelin, suspensia hidropneumatica. Renault este primul constructor la care toate modelele au 5 stele la EURONCAP. Peugeot a fost primul care a folosit motoare diesel la automobile. A , da o mentiune pentru nemtii de la VW, designul si solutiile tehnice de la faimoasa Broscuta au fost ciordite "nemteste" de la Tatra. Cehia era putin ocupata de hoardele teutone la acea vreme. Si am uitat sa iti spun ca VW are mari probleme de productivitate. Produce mai putine unitati pe muncitor decat francezii de la Peugeot sau Renault. Te pup si sa-ti traiasca japoneza.
    PS. Stau si ma intreb ca noi, romanii, vom inceta sa mai facem pe noi si sa incepem sa ne bucuram de succesele noastre, asa mici si meschine cum sant.
  • 0 (0 voturi)    
    Duduie (Joi, 11 ianuarie 2007, 1:26)

    stroe [anonim]

    Slolenta era cea mai buna masina pentru Romania.
    Pret /calitate ok. Logan creste standardele si naste frustrari. Au mai fost si niste scutiri pentru Renault la preluarea Dacia. In rest se vinde ce cumpara piata. Modelele vechi ieftine si bune dispar.
  • 0 (0 voturi)    
    masinile mai vechi de 5 ani (Vineri, 12 ianuarie 2007, 11:08)

    smekerashu [anonim]

    buna ziua sunt florin si am o skoda 100s din anul 1977 as vrea sa stiu daca mai pot circula cu ea ,daca ma duc cu ea la verificare si corespunde tehnic care este problema de nu ma mai lasa sa circul cu ea

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri