George Becali revine in actualitate. In cadrul emisiunii Nasul de la B1 de miercuri seara, Becali a explicat mecanismul prin care a ajuns vedeta la PRO TV.

Omul de afaceri Fathi Taher, actionar la Marriott si prieten foarte bun cu Gigi Becali, a confirmat schema de promovare, scrie Cotidianul.

Daca este vorba de reclama mascata, dovedita, e vorba de un caz penal, spun parlamentarii, potrivit Adevarul.

Organizatia Consumatorilor de Media protesteaza pentru utilizarea stirilor platite in jurnalele tv, publica Romania Libera.

Gigi Becali isi face stiri la Pro TV

de Marius Vulpe, Vlad Iorga

In atentia Parlamentului

"Daca este vorba de o asa-zisa reclama mascata, de publicitate mascata, atunci e vorba de un caz penal, dar numai daca se dovedeste.

In lumea intreaga, pentru astfel de practici, o serie de presedinti de partide au avut probleme cu justitia, iar unii se odihnesc si acum in inchisoare", ne-a declarat deputatul UDMR Marton Arpad, secretarul Comisiei parlamentare pentru cultura, arte si mijloace de informare in masa.

Potrivit parlamentarului UDMR, intelegerea perfectata intre Becali si Pro TV via Marriott a fost favorizata si de lacunele actualei legislatii care privesc partidele politice. "Din pacate, la noi, deocamdata, legislatia este destul de confuza.

Nu exista nicio prevedere legala care sa poata fi folosita pentru reglementarea prezentei partidelor neparlamentare si a reprezentantilor lor in emisiuni si stiri. De aceea, se poate abuza pentru a avea o vizibilitate mult mai mare", a mai spus Marton Arpad.

El a aratat ca, in cazul in care se confirma "existenta unor astfel de declaratii" facute de liderul PNG, comisia parlamentara de resort s-ar putea sesiza pe fond.

"Nu am vazut emisiunea. Problema e ca uneori invitatul vorbeste in orb. Trebuie vazut daca si moderatorul a avut vreo contributie in aceasta problema. De asemenea, ramane de vazut cat este adevar, sunt necesare discutii si cu cei de la ProTV", s-a aratat mai evaziva deputata PIN Lavinia Sandru, membra a aceleiasi comisii parlamentare.

Pana la un anumit punct, jocul la care s-a pretat Becali pare normal in ochii deputatului PIN. "Sigur ca nu-i o chestie la locul ei sa se intample trocuri de genul acesta. Dar in timpul campaniei electorale asta si face toata presa. Primeste publicitate de la partide si e conform legii", a subliniat Lavinia Sandru.

O alta pozitie adopta Horea Badau, presedintele Asociatiei Consumatorilor de Media. "Ne bucuram ca s-a dat la iveala explicatia faptului ca a trebuit sa il vedem pe Gigi Becali atat de des la televizor", spune Badau.

Integral in Adevarul

Becali, promovat pe bani grei la Stirile ProTV?

E.V.

Organizatia Consumatorilor de Media protesteaza pentru utilizarea, in buletinele de stiri, a stirilor platite. Intr-un comunicat emis ieri, asociatia condusa de Horea Badau exemplifica prin situatia informatiilor care il privesc pe Becali.

“Asociatia Consumatorilor de Media protesteaza fata de faptul ca ProTV a difuzat stiri despre Gigi Becali bazate pe aranjamente financiare de culise, nu pe criteriul interesului public.

Este inadmisibil sa urmarim 4-5 stiri despre Becali intr-un singur jurnal de stiri, nu pentru ca acesta ar avea ceva interesant de spus, ci pentru ca televiziunea din Pache Protopopescu are datorii fata de latifundiarul din Pipera”, se mai arata in comunicatul OCM.

Integral in Romania Libera.