Una dintre divergentele-cheie in discutiile cu Consiliul vizeaza cine asigura sprijinul financiar pentru masurile sporite de securitate ce nu sunt incluse in regulament - se arata intr-un comunicat al Parlamentului European, remis redactiei HotNews.ro.

In raportul intocmit de Paolo Costa, Parlamentul insista pentru reguli stricte privind utilizarea unor agenti de securitate sub acoperire in timpul zborurilor si existenta armelor la bordul aeronavelor.

Referitor la arme, insa, deputatii insista ca ele nu vor putea fi aduse la bord decat in conditii stricte de securitate si cu autorizatie acordata de statul ce acorda licenta de zbor a aeronavei in cauza.

Deputatii considera ca pentru astfel de situatii este nevoie de aprobarea statului de plecare, a statului de destinatie si, daca este necesar, a “oricarui stat al carui spatiu aerian este tranzitat sau unde au loc escale”.

Parlamentul a votat, totodata, ca toate costurile pentru masurile de securitate sa fie suportate de utilizatorii liniilor aeriene si de Statele Membre. Daca exista State Membre care doresc, insa, sa impuna masuri suplimentare, ele vor trebui sa suporte toate costurile.

"Este o abordare rezonabila, care considera protectia pasagerilor, a industriei si a intereselor Statelor Membre", a declarat Costa.

Dat fiind ca Parlamentul si Consiliul au opinii diferite in cateva privinte si avand in vedere numarul mare de amendamente adoptate, va fi nevoie de o procedura de conciliere cu Consiliul.

O data adoptat, regulamentul va fi aplicabil la doi ani dupa intrarea in vigoare, cu exceptia masurilor pentru standardele comune de baza privind controalele de siguranta, ce vor fi aplicate imediat de la data intrarii in vigoare. Astfel, dupa un acord in conciliere, masurile ar putea fi aplicate incepand cu 2007, iar intregul regulament - din 2009.