Pe zi ce trece auzi tot mai multi tineri spunand: „vreau sa fiu propriul meu sef”, „vreau sa am propria mea afacere”. Putini sunt cei care se hotarasc sa demareze o afacere. Cei care se incumeta sa faca acest pas trebuie sa tina cont de cateva reguli. Publicatia India Times a realizat un mini ghid pentru cei care vor sa reuseasca in afaceri.

Fa ceea ce-ti place! Va trebui sa dedici foarte mult timp si energie afacerii tale, asa ca e foarte important sa fii pasionat de ceea ce faci, fie ca faci oale de lut, fie ca oferi consultanta financiara.

Cerceteaza piata inainte! Trebuie sa devii un expert in domeniu, daca nu esti deja. Ar fi bine sa fii membrul unei asociatii de profil inante sa-ti incepi afacerea.

Fa un plan de afaceri! Principalul motiv pentru care trebuie sa faci acest lucru la inceput este acela ca te poate salva sa nu investesti timp si bani intr-o afacere care nu va reusi.

Fa-ti socotelile din timp! Fa economii daca trebuie. Atrage potentiali investitori. Fa-ti un plan de rezerva. Nu te astepta sa incepi o afacere si pe urma sa dai fuga la banca sa faci rost de bani.

Fa totul legal! Este mult mai dificil si costisitor sa faci ordine mai tarziu. Afla care sunt responsabilitatile pe care le ai fata de stat inainte sa-ti incepi afacerea.

Incepe afacerea in timp ce esti inca angajat! Cat timp poate un om trai fara bani? Nu foarte mult. In plus, poate trece mult timp pana cand noua afacere poate aduce profit.

Nu o face singur! Ai nevoie de un cineva care sa te ajute cand incepi o afacere. Cineva din familie sau un prieten poate fi nepretuit. Te asculta si poate fi critic daca i se pare ceva in neregula, dar te poate ajuta sa vezi lucrurile clar.

Fa mai intai rost de clienti! Nu astepta pana incepi afacerea oficial, pentru ca nu-i gasesti asa repede si pana atunci trebuie sa supravietuiesti.

Pune pe picioare reteaua! Persoanele de contact. Vinde sau chiar ofera gratuit cateva produse ori servicii. Nu poti incepe marketingul prea curand.

Cere ajutor profesional! Daca conduci o mica afacere, nu inseamna ca trebuie sa te pricepi la toate. Daca nu stii contabilitate, angajeaza pe cineva care sa se priceapa. Daca trebuie sa pui la punct un contract si nu esti avocat, angajeaza unul. Vei pierde mult timp si bani incercand sa faci de unul singur lucruri la care nu te pricepi.