Fie ca suntem sau nu de acord cu ceea ce prezinta, nu putem sa nu ne aruncam un ochi pe ele, ori de cate ori sunt publicate. Este vorba despre topurile de orice fel, care sunt foarte gustate de cititori. Site-ul britanic modernlifeisrubbish.co.uk prezinta cateva motive pentru care topurile sunt atat de populare.

Principalul motiv: sunt usor de digerat. Utilizatorii de internet au atata informatie la dispozitie, ca le este imposibil sa o parcurga pe toata. Asa ca atunci cand li se ofera articole care ierarhizeaza informatiile, majoritatea cititorilor sunt foarte multumiti. Topurile iau putin timp sa fie citite. Cei care nu au vreme sa parcurga tot textul, pot sa citeasca printre randuri.

Al doilea motiv: incurajeaza dezbaterile. In topuri sunt exprimate de cele mai multe ori opinii. In cazul in care clasificarea este controversata, o gramada de oameni vor fi sau nu de acord cu ea.

Al treilea motiv: creaza in mod automat link-uri. Din acelasi motiv pentru care discuta si impartasesc si altora top 10 diverse lucruri, oamenilor le place sa posteze diverse link-uri pe blog-urile lor. Acesta este si unul dintre motivele pentru care webmaster-ii scriu si publica topuri.

Cu cat sunt mai multe link-uri, cu atat site-urile lor sunt mai bine cotate pe motoarele de cautare si inregistreaza un trafic mai mare.

Al patrulea motiv: vor fi impartasite si altora. Oamenii le vor trimite prietenilor prin mail sau direct link-ul prin messenger.

Al cincilea motiv: sunt usor de citit. Trist, dar adevarat. Daca scrii un top, tot ce trebuie sa faci este sa te gandesti la 10 lucruri care au legaura cu subiectul respectiv si sa le pui intr-o numita ordine (sau nu).

Al saselea motiv: sunt interesante si te fac sa te intrebi - eu ce as face in cazul asta? Mesajul pe care-l transmit trebuie sa fie inteligent si original. Oamenilor nu le plac topurile obosite si pline de clisee.

Al saptelea motiv: te fac sa descoperi lucruri noi. Unele nu sunt numai interesante, ci ne si ajuta sa descoperim lucruri de care nu am mai auzit inainte. De multe ori, nu transmit numai anumite opinii, ci prezinta si anumite oferte de produse, catre marele public. Este vorba aici de topuri de genul: cele mai la moda gadget-uri.

Un alt motiv este acela ca oamenilor le plac statisticile. Se dau in vant dupa cele mai mari, mici ... temperaturi, tari, obiecte animale etc. Orice ofera cifre concrete.

De exemplu, stiati ca SUA are asignate 4,5 IP-uri pe persoana sau ca cel mai puternic computer din lume are 65.536 de procesoare? Asemenea cifre fac ca aceste topuri sa para mult mai tehnice, motiv pentru care circula foarte bine pe net.