Grupul Flamingo va investi 700 de mii de euro intr-un nou magazin Flanco World, care se va deschide joi, 24 mai, in orasul Baia Mare, informeaza un comunicat de presa al companiei. Primul magazin Flanco World a fost lansat in luna noiembrie a anului 2005, in Brasov, in prezent existand noua magazine Flanco World in toata tara.

Retailerul intentioneaza sa depaseasca rezultatele negative inregistrate anul trecut, in primul trimestru din acest an raportand o cifra de afaceri de 35 de milioane euro.

“Prin deschiderea acestui nou Flanco World in Baia Mare, Flamingo International ramane dedicat strategiei de dezvoltare pe care a lansat-o la mijlocul anului 2006.

Baia Mare reprezinta unul dintre orasele cele mai importante pentru Flamingo International, lucru care ne-a facut sa decidem intarirea prezentei noastre in aceasta zona a tarii” a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Reteaua Flanco World cuprinde magazine de suprafata mare (1800 - 3000 metri patrati), amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat de catre clienti. Anul trecut, numai 12% din totalul vanzarilor grupului au fost realizate de magazinele Flanco World, pentru acest an conducerea estimand ca vanzarile vor creste pana la 33%.

Pierderi de 13 milioane euro pentru Flamingo in 2006

Grupul Flamingo International a preluat in luna mai retailerul Flanco International, printr-o tranzactie in valoare de circa 38 milioane euro.

Potrivit informatiilor companiei, costurile operationale de integrare a retelei Flanco in structura Flamingo, de 9,6 milioane de euro, alaturi de scaderea veniturilor obtinute cu 3,4 milioane euro, ca urmare a diminuarii vanzarilor, au ridicat nivelul pierderilor inregistrate de companie in anul 2006 la un total de 13 milioane de euro.

De asemenea, din 2.000 de angajati, cat numara Flamingo International in 2005, s-a ajuns la 1.400 spre finalul anului 2006, respectiv 1.200 in luna februarie a lui 2007, iar magazinele neprofitabile au fost inchise sau sunt in curs de inchidere.

La sfarsitul lui 2006, reteaua de magazine apartinand Flamingo International includea opt magazine Flanco World, 61 locatii Flamingo Computers si 88 unitati Flanco, suprafata de vanzare de 45 000 metri patrati fiind impartita in urmatoarele proportii - 28% Flanco World, 17% Flamingo Computers si 50% pentru Flanco.

Flamingo vrea o cifra de afaceri de 172 milioane euro in 2007

Conducerea companiei intentioneaza sa creasca suprafata de vanzare de la 45.000 metri patrati in 2006, la 59.000 in 2007 si la 75.000 in 2008, procentul estimat de crestere al vanzarilor fiind de 28% in 2007 si 30% in 2008.

Ca cifra de afaceri, Flamingo International estimeaza ca va atinge valoarea de 172 milioane euro in 2007 si un rezultat net pozitiv, care sa asigure dezvoltarea ulterioara a grupului pana la o valoare a vanzarilor de 200 milioane euro in 2008 si 235 milioane de euro in 2009. In primul trimestru al acestui an, Flamingo International a obtinut o cifra de afaceri de 35 milioane de euro.