Ministrul Sanatatii vrea sa interzica fumatul in toate spatiile publice

de D. Mihai     HotNews.ro
Marţi, 29 mai 2007, 0:00


Ministrul Sanatatii Publice, Eugen Nicolaescu, a declarat marti ca va sustine la intalnirea cu omologii sai europeni o directiva prin care fumatul sa fie complet interzis in spatiile publice, cu o perioada de tranzitie de 5 ani pentru anumite spatii ( baruri, cluburi, zone semi-rezidentiale).

El a adaugat ca pe site-ul Ministerului a fost lansata, deja, o consultare publica privind interzicerea fumatului in locuri publice.

Totodata, Eugen Nicolaescu a afirmat ca unele tari ( Italia, Noua Zeelanda, Irlanda, Uruguay, Norvegia) au interzis fumatul la locul de munca si in spatiile publice, inclusiv in restaurante, cafenele si baruri. El a adaugat ca alte state, cum ar fi Marea Britanie, au anuntat ca vor extinde legislatia care interzice fumatul in toate locurile publice.

"Apreciem ca aceasta chestiune ar trebui reglementata printr-o directiva noua a Comisiei Europene, pe care Romania o va respecta", a mai spus ministrul.

Potrivit datele centralizate de Centrul de consiliere pentru renuntarea la fumat, 82,2% dintre cei care au completat chestionarul au considerat ca fumatul ar trebui interzis in toate spatiile publice inchise.

53,85% considera ca nu ar trebui acceptata nicio derogare cu privire la aceasta decizie, iar 36,59% doresc sa existe anumite spatii pentru fumat in unele locatii (baruri, cluburi si cofetarii, aeroporturi, trenuri).

76,7% considera ca aceste masuri ar trebui introduse de la 1 iulie 2008. Cei mai multi dintre cei care au completat chestionarele sunt tineri intre 21 si 30 de ani (39,8%), urmati de cei din categoria 31-40 de ani (33,5%).

Ministrul Nicolaescu a adaugat ca delegatia romana va propune interzicerea fumatului in locurile publice, de la 1 iulie 2008. Prin aceste masuri, se urmareste reducerea numarul tinerilor care fumeaza si a caror varsta a coborat ingrijorator.

Ministrul Sanatatii a facut aceste declaratii in cadrul unei conferinte de presa, organizata inaintea deplasarii la Bruxelles in zilele de 30-31 mai la intalnirea ministrilor Sanatatii din tarile membre UE.















50 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    micolaescu (Marţi, 29 mai 2007, 17:36)

    bec [anonim]

    pai da,ca restul problemelor le-a cam rezolvat,nu mai are nici o treaba...
  • 0 (0 voturi)    
    ft bine (Marţi, 29 mai 2007, 19:25)

    Anca [anonim]

    si sa puneti amenzi mari pentru cei ce nu respecta! cat mai putin fumat! ft ft ft bine.ah ce bine e sa mergi in disco si sa nu fie fum, in restaurant, e bine si pentru nefumatori si pentru fumatori deopotriva.
  • 0 (0 voturi)    
    cat intereseaza de fapt sanatatea oamenilor... (Marţi, 29 mai 2007, 22:51)

    vali [anonim]

    "Despre calvarul pe care il suporta oamenii in fiecare zi, cand calatoresc cu autobuzele Mercedes fara aer conditionat, nu spune nimic Ministrul Sanatatii ??
    Despre faptul ca oamenii lesina in aceste autobuze, care au devenit un instrument de tortura, nu are nimic de spus ?
    Daca pe timp de iarna in astfel de autobuze copiii se plang ca se sufoca din cauza lipsei oricarei ventilatii, se intreaba oare Ministrul Sanatatii cum se simt oamenii in zilele toride ?"
    "Specialistii" de la RATB au ajuns la concluiza ca "investitia (pentru montarea de aer conditionat) este nerentabila, deci ineficienta". Sanatatea oamenilor nu conteaza !!!
    http://www.cotidianul.ro/index.php?id=11078&art=29538&cHash=2135d 97edo
  • 0 (0 voturi)    
    huh (Miercuri, 30 mai 2007, 4:33)

    Walter Sobchak [anonim]

    Are dreptate vali. Cei care au ajuns la conducere habar nu au pe ce lume traiesc. Foarte multe boli se transmit in mijloacele de transport in comun pentru ca sunt supraaglomerate. Daca o persoana are gripa, si calatoreste cu alte 60 de persoane in acelasi troleu/vagon/autobuz, atunci e foarte probabil ca alte cateva persoane vor contacta virusul. Si tot asa, boala se extinde exponential.

    La fel de imbecili sunt cu aerul conditionat in autobuze. Au motivat ca datorita numarului mare de calatori, aerul conditionat nu are efect, deci nu e rentabil. Dar cine zice, in afara de RATB, ca trebuie sa fie aglomeratie in autobuze?
    Sau in metrou sau troleu sau tramvai? In loc sa vina metroul odata la 9 minute in "rush hour", sa vina odata la 3 minute, si atunci nu o sa mai fie aglomeratie, deci aerul conditionat poate fi folosit.

    In schimb organizeaza "poll"-uri care sunt anuntate publicului dupa ce s-au terminat. Uitati-va la procentele de mai sus. Vi se par plauzibile? E clar ca sunt facaturi.

    Nicolaescu, ca 99% din clasa politica romaneasca, nu e in stare sa judece cu capul lui, sanatatea cetatenilor e doar un cuvant scris pe hartie, si atunci da copy/paste dupa legi facute de altii.

    Asa ca, vorba celor din Catavencu: MURITI, BAAAA!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Corect (Miercuri, 30 mai 2007, 8:18)

    Imul [anonim]

    Mi se pare normal ca acest lucru sa se impuna atita timp cit bunul simt si respectul fata de semeni lipseste cu desavirsire.
    Este anormal ca nefumatorii sa suporte mizeria produsa de fumatori in birouri si nu numai, si asta cu acceptul sefilor care si ei la rindul lor fumeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    fara vicii (Miercuri, 30 mai 2007, 9:04)

    Ovidiu [anonim]

    In sfarsit o initiativa buna din partea guvernului.Cam greu de pus in aplicare intr-o tara ca Romania.Daca fumatorii nu sunt capabili sa inteleaga ca nu au absolut niciun drept asupra vietii altora , atunci chiar ca sunt neceasare masuri de acest gen,cu caracter punitiv. Personal sunt de acord cu amenzi drastice pt. viciosii acestia,iar banii sa fie folositi in scopuri pozitive (reimpaduriri etc)
  • 0 (0 voturi)    
    Ma mut in Olanda:) (Miercuri, 30 mai 2007, 9:36)

    Smokey [anonim]

    Ultima tigara din locul public o sa o sting de limba ministrului si pe restul o sa le fumez cu punga la mine ca sa am unde sa dau fumul.
    Dar locuri special amenajate pentru fumat se va gandi cineva sa faca?
    Tendita e normala si grija ministrului pentru sanatatea oamenilor ma umple de lacrimi dar mai am dreptul la vreun viciu? Taxe + taxe + alte taxe si interdictiile de rigoare...
    O sa iti aprind o lumanare in loc de tigara...
  • 0 (0 voturi)    
    ratb (Miercuri, 30 mai 2007, 11:31)

    Ileana [anonim]

    "Specilalistii " de la RATB au ales achizitionarea autobuzelor Mercedes care, fie vorba intre noi, sunt total nepotrivite pentru traficul din Bucuresti ? Aceste autobuze sunt construite pt. lumea civilizata...
    Poate intr-o zi vor da socoteala si smecherii de la RATB.
    Oricum, nu e departe momentul cand se vor inregistra decese in asemenea autobuze fara pic de ventilatie. Sa-i vezi atunci cum o sa dea vina unul pe altul...
  • 0 (0 voturi)    
    Sa se mai plimbe si in alte tari (Miercuri, 30 mai 2007, 12:29)

    ghita2 [anonim]

    Asa suntem noi romanii.Mai europeni decat europenii.In afara de cateva tari unde intradevar e interzis fumatul in spatii publice peste tot se fumeaza!
    Sa ma duc in bar sau la restaurant sa fac ce?Sa mananc si sa plec????Sa beau o bere???Sa o bea domnu ministru ca eu personal fara sa fumez nu pot.O sa se inchida jumatate din restaurante si 3/4 din baruri si cluburi cu decizia asta.
    Suntem o tara de....stiti voi ce si ne uitam in gura altora.
    Respect nefumatorii dar sa ma respecte si ei.La mine in firma sunt 2 nefumatori.I-am bagat intr-un alt birou si nu-i deranjeaza nimeni.Daca intri la ei lasi tigara afara.Ii respecti atat cat te respecta si ei.Aici nu e vorba de sanatate sau altceva...e vorba de cretinismul clasic romanesc care "vede ca zboara si mananca"
    Personal o sa ies in strada la o asemenea decizie si propun sa facem o fundatie pentru drepturile fumatorilor (cel putin deocamdata suntem majoritari in tara asta de...)
  • 0 (0 voturi)    
    MUTA-TE IN OLANDA SI IA-I SI PE CEILALTI CU TINE (Miercuri, 30 mai 2007, 12:30)

    fara filtru [anonim]

    De aia nu mai putem noi ca se muta alde viciosii in Olanda. Dar eu ce vina am, daca sunt intr-un bar si se apuca unii sa fumeze de ce trebuie sa fumez si eu. Iesi frate afara si fumeaza.
  • 0 (0 voturi)    
    @7 (Miercuri, 30 mai 2007, 12:34)

    Aph [anonim]

    Stai linistit ca nici in Olanda nu mai tine mult... Este deja un trend, tari precum Suedia, Italia si mai nou Franta au instaurat asa-numitul "total ban" in ceea ce priveste fumatul... Este vorba de recomandari ale UE si nu de impuneri, deoarece daca mergi in Grecia vezi ca in continuare se face publicitate ATL la tigari... Tarile de care aminteam mai devreme sunt tari puternice, cu care nu ne putem compara din punct de vedere economic, si ale caror venituri la buget nu se resimt la o eventuala scadere a consumului de tutun. In Romania insa, datorita saraciei si implicit al consumului masiv de tigari, se vehiculeaza sume imense incasate la buget din accize, TVA si alte taxe provenite din vanzarile de tutun, iar companiile din domeniu sunt in top in ceea ce priveste disciplina fiscala. Asa ca orice variatie in jos a vanzarilor afecteaza serios incasarile bugetare, lucru asupra caruia a avertizat si Mugur Isarescu pentru ca nu ne permitem. Noi insa suntem mai catolici decat Papa, si ne simtim bine dand din coada pe langa alde Suedia si Franta.
  • 0 (0 voturi)    
    pt vali nr. 3 (Miercuri, 30 mai 2007, 12:42)

    xxx [anonim]

    domnule, sa stii ca de autobuze si ratb se ocupa primaria capitalei, alde dom' primar bordureanu. oare ce spaga o fi luat pt merzanele alea? sau esti pedist si arunci cu noroi in altii?
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo, o masura buna (Miercuri, 30 mai 2007, 12:48)

    Mircea [anonim]

    In sfarsit o masura buna din partea ministerului condus de Nicolaescu. Nu astept minuni totusi, si problema cea mai dificila va fi aplicarea ei, in special la locul de munca. Cand superiorul tau fumeaza, e cam greu sa te protejezi de fum. E drept, fumatorii au motive justificate sa se planga de lipsa locurilor de fumat, dar din doua rele e de ales cel mai putin rau, adica dintre a obliga nefumatorii la fumat pasiv si a obliga fumatorii la abstinenta in locuri publice mi se pare mai corecta a doua.
  • 0 (0 voturi)    
    n\'are rost (Miercuri, 30 mai 2007, 15:32)

    a [anonim]

    Parca este o lege cu reglementari in ceea ce priveste tutunul si utilizarea lui. Cine o respecta? Se vand in continuare tigari minorilor cand doar se stie ca gestul conteaza: cumperi? fumezi!, "nu domnule, e pentru taica-su, nu fumeaza el!", da, dar se obisnuieste copilul sa cumpere si rahaturile alea de tigari si apoi nu-i decat un pas pana la folosire... Revenind la lege... Oare cine o respecta? Ceream acum cateva luni redactorilor Hotnews sa faca o reclamatie impotriva vreunui buticar care vinde tigari copiilor si sa urmareasca reclamatia sa vada unde se infunda. Ce, sunt instare de asa ceva, slabi ziaristi! Deci:
    N'are rost
  • 0 (0 voturi)    
    Corect, dar cu mici modificari... (Miercuri, 30 mai 2007, 15:32)

    Sch [anonim]

    Eu sunt fumator inrait. Cu toate astea sunt pentru legea asta.
    O singura problema am si anume interzicerea fumatului in baruri si cluburi. Cu restaurantele sunt de acord, pentru ca acolo se mananca. Dar intr-un bar te duci tocmai pentru a-ti satisface "nevoia de vicii": alcool, tutun, cafea...
  • 0 (0 voturi)    
    Si fumatorii au drepturi .... (Miercuri, 30 mai 2007, 16:09)

    Un canadian in RO [anonim]

    Locuiesc in Toronto de multi ani si in ultimii citiva, s-a intimplat la fel. Sunt si eu fumator si DA, consider ca nefumatorii sa beneficieze de un aer curat, daca au ales sa nu fumeze. Insa mi se pare o metoda extremista sa ii faci pe oameni (asa cum se intimpla in Canada) sa iasa la fiecare ora in fata cladirii sa fumeze, cind poti sa faci INAUNTRU un spatiu special amenajat, cu ventilatie etc ... Este efectiv penibil. De, asta costa bani si diferite institutii nu vor sa investeasca. Oare de ce nu i-ar putea obliga legea sa faca aceste spatii ?
    Altceva, care mi se pare din nou extremist : cum poti sa interzici fumatul in BARURI ???? In primul rind cind intri intr-un bar, intri sa bei un pahar de alcool (sau ma rog, poate nu alcool) insa stim bine ca daca esti fumator un pahar merge mina in mina cu o tigara.
    Sustin si as vrea sa pot milita pentru crearea de spatii special desemnate, designed si create pentru fumatori. Consider ca da, a fuma intr-un SPITAL de ex, este ceva nepermis, de asemenea, a fuma intr-un birou este din nou nepermis daca exista nefumatori, si trebuie respectati. Insa a interzice fumatul COMPLET intr-un bar, club, etc ... ca in NY sau Toronto, mi se pare de-a dreptul absurd.
    Parerea mea este ca ar trebui creata un fel de liga a fumatorilor care sa militeze pentru drepturile lor pentru ca daca nu suntem discriminati.
    Si pentru circotasi, DA, as milita pentru aceleasi idei si daca as fi nefumator, pentru ca asa mi se pare corect si just.

    L.
  • 0 (0 voturi)    
    nu sunt fumator, dar sunteti penibili!!! (Miercuri, 30 mai 2007, 19:16)

    enescu [anonim]

    Guvernare penibila..totul este doar imagine..Si mai observ ca unii chiar o iau in serios, iar spiritele se incing :)

    Imi aduceti aminte de masura "occidentala" in urma careia un individ cu un pekinez era amendat intr-un parc pentru ca nu avea faras si maturica, in timp ce la cativa metri mai incolo erau 7-8 maidanezi linistiti (care probabil faceau direct la fosa septica)

    Imi aduceti aminte de bordurile schimbate in fiecare an la arterele principale bucurestene, in timp ce carosabilul e svaiter..

    Unii aminteau aici de autobuze Mercedes, dar care nu au aer conditionat..

    Imi aduceti aminte de amenzi pentru stationarea masinii, dar fara sa existe locuri de parcare..

    Acum treaba e clara, spitalele sunt o splendoare, pensionarii au medicamente sa mai dea si la altii, medicii nu mai iau spagi consistente ca doar sa se uite la tine, singura problema pe care o mai avea de rezolvat un economist pastorind sanatatea romanilor, era asta: In cafenele sa nu se mai fumeze..Mergeti fratilor in occident sa vedeti cum sta treaba si nu va mai inflamati cu viciosii, ca poate nu suntem noi ,nefumatorii, cei mai bravi cetateni ai romaniei care nu deranjeaza niciodata pe nimeni..

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version