“Am observat ca in toata Europa, excluzand Londra si Stockholm nici o alta metropola nu a avut curajul sa actioneze drastic pentru combaterea poluarii mediului, cauzata de emisiilor de gaze” a declarat un administrator milanez, multumit de noua masura.

Primaria a prevazut un abonament anual pentru rezidentii din zona istorica care va costa in jur de 50, 125 sau 250 euro. De asemenea, va fi examinata posibilitatea de a stabili tarife speciale pentru ceilalti milanezi, rezidenti in alte zone ale orasului.

In legatura cu aceasta ultima chestiune, Liga Nordului, partid care se opune acestei solutii, si-a anuntat propria batalie. “Este nedrept. Avem in continuare multe reserve pentru combaterea acestei probleme si nu este nevoie de o astfel de taxa.

Asteptam o decizie din partea consiliului nostrum in acesta chestiune si speram sa impiedicam aprobarea taxei”, a declarat Matteo Salvini, presedintele Ligii.

Se estimeaza ca aceasta initiativa va aduce bugetului primariei milaneze circa 40 de milioane de euro pe an. Cheltuielile din primul an pentru asezarea dispozitivelor care vor controla intrarea masinilor vor atinge 15 milioane euro.

La inceput, a existat ideea de a se plati pentru a intra in centrul orasului, dar in final s-a decis introducerea taxei numai pentru zona istorica.

Sunt excluse de la pata taxei toate masinile noi care folosesc noua benzina (Euro 4), precum si masinile diesel cu filtru.

Sursa: Corriere della Sera