Bancile continua sa-si puna in practica strategii agresive de extindere, in scopul cresterii cotelor de piata.

Daca pana mai ieri au fost preferate investitiile in sucursale spatioase, cu zeci de angajati, acum bancherii se reorienteaza spre unitati mult mai mici, cu patru-sase salariati, veritabile "chioscuri" bancare cu bancomat la poarta, amplasate in locatii cu vad comercial.

Pentru 2007, bancherii se asteapta la extensia retelei de sucursale cu peste 1.000 de noi unitati, care se vor adauga celor 4.346 existente anul trecut si vor amplifica volumul operatiunilor de creditare a clientelei rezidente. Cele mai multe unitati apartin CEC (1.388), BRD (peste 600), BCR (500) si Bancii Transilvania (392 de unitati).

"BCR se axeaza in ultimul timp pe deschiderea de unitati mici, cu patru-cinci salariati", a declarat Cornel Cojocaru, purtatorul de cuvant al bancii.

"Recent, banca a depasit numarul de 500 de unitati operationale, iar pana la sfarsitul anului se asteapta inaugurarea unitatii cu numarul 600", a spus Cojocaru, precizand ca strategia de extindere are ca finalitate cresterea afecerii bancii.

In cazul BCR, infiintarea unei sucursale costa intre 100.000 si 300.000 lei, in functie de marimea unitatii. si bancile mai mici vin din urma cu repeziciune in ceea ce priveste expansiunea.

Daca in decembrie 2006 Volksbank avea 130 de unitati, in martie a.c. numarul acestora ajunsese la 152, iar in iunie - la 173 (din care 108 sucursale proprii si 75 de francize).

Strategia de dezvoltare a MKB Romexterra Bank pentru 2007 vizeaza deschiderea a 35 noi unitati; pana la sfarsitul anului, banca va avea o retea de 96 unitati, in toate judetele.

"Extinderea teritoriala pe termen scurt si mediu vizeaza mediul urban, respectiv orase resedinta de judet si orase in dezvoltare, cu potential economic", au precizat oficialii bancii, aratand ca infiintarea unor centre regionale permite dezvoltarea unor oferte personalizate pentru clienti.

Mediul rural, alegere inspirata

Banca Transilvania a crescut cu 125 de sucursale in 2006, ajungand la 392 de unitati in prezent, din care 60 deschise in acest an. Strategia bancii este de a continua planul de extindere accelerata a retelei, a precizat Laura Petrehus, Senior PR Officer.

Ea a aratat ca "in mediul rural banca este prezenta deja localitati mici, dar cu potential, iar alegerea se dovedeste a fi inspirata".

Ca urmare a expansiunii, banca resimte mai multe efecte: consolidarea prezentei pe piata; atragerea si fidelizarea clientilor; cresterea cotei, a vizibilitatii si a gradului de notorietate a brandului.

Oficialii institutiei recunosc tendinta de micsorare a sucursalelor: "Banca Transilvania chiar a fost una dintre institutiile care au adus pe piata aceasta tendinta, acum aproape 5 ani".

Noile locatii - agentii mai mici, cu cate sase angajati - au fost amplasate in zone in care exista mult trafic, urmarindu-se ca acestea sa fie cat mai vizibile si mai accesibile pentru clienti.

Integral in Romania libera