La doar o zi dupa ce a fost numit director operational (COO) al intregului grup Central European Media Enterprises (CME), Adrian Sarbu a avut joi o rara aparitie in media, prin intermediul unui webcast audio transmis live pe pagina de Internet a grupului american, cetv-net.com.

Sarbu a fost numit miercuri COO al CME - companie listata pe piata Nasdaq si a carei valoare de piata este evaluata la 3,5 miliarde de dolari - devenind astfel al doilea om in ierarhia acesteia, dupa directorul-general Michael Garin.

CME, care desfasoara operatiuni in Romania, Cehia, Croatia, Slovacia, Slovenia si Ucraina, controleaza posturile Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema, Pro TT International si Sport.ro.

Prezentarea lui Sarbu, precum si cele ale altor directori executivi cadrul grupului, sunt accesibile pe site-ul CME si fac parte dintr-o conferinta a investitorilor ce se desfasoara la Bucuresti in perioada 18-19 octombrie.

Comanescu scrie pe blogul sau, citandu-l pe Catalin Tolontan, ca directorul executiv al Pro TV SA va deveni Costi Mocanu, directorul Sport.ro.

Sarbu este citat, de asemenea, intr-un comunicat al CME referitor la avansarea sa in ierarhia companiei. Potrivit lui Sarbu, “dupa ce am petrecut ultimul deceniu in cadrul CME, stiu la prima mana cat de talentate sunt echipele de management ale posturilor. Sunt mandru sa am ocayia sa lucrez cu toate aceste echipe.

Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o in acesti zece ani este ca producerea de rezultate solide, an dupa an, va fi recunoscuta de catre piata. CME si managementul local va continua sa se concentreze asupra imbunatatirii marjelor de profit si pe dezvoltarea de noi oportunitati in teritoriile acoperite acum de CME si chiar mai departe”.

Potrivit prezentarilor de joi, CME vizeaza, pentru anul 2009, venituri de peste un miliard de dolari la nivel de grup si operatiuni new media clasate in primele trei locuri pe toate pietele acoperite.

In privinta Romaniei, se precizeaza ca Pro TV a reusit, in 2007, sa atinga locul al doilea dupa TVR1 din punct de vedere al penetrarii in teritoriu, crescand fata de anul trecut cu aproximativ 15 puncte procentuale, pana la 96,8%, multumita avansului DTH pe aceasta piata.

In aceeasi prezentare sunt prezentate principalele tendinte pe care le urmeaza posturile CME din Romania pentru sezonul de toamna: mai multe programe locale de fictiune, mai multe stiri, mai mult divertisment, mai multe stiri si mai putine programe straine.

Potrivit evaluarilor CME, este de asteptat ca economia romaneasca va creste pe termen mediu, sustinand si cresterea pietei de publicitate. Pe viitor, CME isi va extinde, pe piata romaneasca, strategia multi-channel, va promova distributia media pe mai multe platforme si va dezvolta continut de inalta definitie.