Silvi Ifrim, managerul spitalului Colentina: Problema platii orelor suplimentare  nu se poate rezolva foarte rapid fiindca nu avem cadrul legal/ Nu am spus ca nu imi pasa de pacienti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 13 februarie 2017, 16:57 Actualitate | Administratie Locala

Silvi Ifrim, managerul spitalului Colentina, a declarat ca problema platii orelor suplimentare facute de medici nu se poate rezolva rapid deoarece nu exista cadru legal. In plus, aceasta a declarat ca nu a spus ca nu ii pasa de pacienti.

"Aceasta problema nu se poate rezolva foarte rapid fiindca nu avem cadrul legal. Legea prevede ca nu pot fi platite orele suplimentare ci vor fi compensate prin acordarea de zile libere. Faptul ca ele au fost platite, cat domnul Bogdan Andreescu a fost manager, a nascut semne de intrebare cum de s-a putut pana acum si acum nu se mai pot plati. Sigur dansul va da explicatii. Eu stiind legislatia nu am putut continua plata orelor suplimentare. Plata nu a fost facuta pentru toti salariatii ci in deosebi pentru ATI - 44% si 16% pentru blocul de neurochirurgie. Am cerut astazi doamnei director financiar sa imi arate care a fost cadrul legal si cum dansa a putut face aceste plati. Raspunsul ii voi primi maine, asa mi s-a spus. Este problema fostei administratii si nu a mea cum s-au facut aceste plati. Mi se aduc acuze ca eu as fi o persoana rea, un om fara suflet care nu doresc sa se faca interventii de maxima tehnicitate in spital, ca nu ajut pacientii. Imi doresc sa se gaseasca un cadrul legal sa putem plati aceste  ore suplimentare", a declarat Silvi Ifrim, managerul spitalului Colentina, in cadrul unei conferinte de presa.


In ceea ce priveste declaratiile medicului Ionut Gobej, ca managerul spitalului i-ar fi zis ca  "binele pacientului reprezinta o lozinca", aceasta neaga ca ar fi spus asa ceva.

"Aveti cuvantul lui impotriva cuvantului meu. Eu nu am pronuntat aceste cuvinte. Cine ma cunoaste, nu cred ca ar putea gandi ca nu imi pasa de pacienti. Referitor la faptul ca dl doctor a avut usa deschisa de cand m-am instalat, de pe 17 ianuarie, acest lucru este recunoscut chiar de dansul,  am avut maxima intelegere de a merge mai departe, de a utila a doua sala de operatii cu o aparatura de 500.000 euro. Am aprobat si scoaterea la concurs a doua posturi de medici specialisti neurochirurgi (...). Ce s-a intamplat vineri cu aceasta nefericita solicitare si cu caracterul imperios de a rezolva aceasta problema se va descoperi ulterior. Eu nu mi-o explic. Sectia de ATI 1 isi desfasoara activitatea 24 de ore din 24", a mai declarat Silvi Ifrim.


Un medic neourochirug de la Spitalul Colentina, Ionut Gobej, cere demiterea managerului spitalului acuzand ca, incepand din ianuarie 2017, personalul ATI a fost redus numeric de catre noul manager, iar orele suplimentare nu au mai fost platite, ceea ce a dus la imposibilitatea realizarii de interventii neurochirurgicale dupa ora 15.00. Din aceasta cauza, medicul spune ca doi pacienti cu tumori benigne care s-au adresat spitalului nu pot fi operati deoarece  timpul operator mediu pentru fiecare pacient este de aproximativ 12 ore, deci este depasita ora 15.00.
Managerul Spitalului Colentina, Silvi Ifrim, neaga acuzatiile. Consiliul medical se va intruni luni si va discuta acest caz.

"Incepand din ianuarie 2017, personalul ATI a fost redus numeric de catre noul manager, iar orele suplimentare nu au mai fost platite (personalul era deja subnormat, ceea ce constituia o situatie extraordinara, care legal ar fi permis acordarea acestor plati, desi exista o ordonanta care spune ca personalul corect normat nu are dreptul la plata orelor suplimentare). A facut asta in conditiile in care resursa umana este total insuficienta in spitalele publice si toti medicii nostri fac un efort extraordinar pentru a convinge oameni sa se alature echipelor din care facem parte. Aceste actiuni ale doamnei manager au dus la imposibilitatea realizarii de interventii neurochirurgicale dupa ora 15. Sectiei de neurochirurgie s-au adresat doi pacienti cu patologie tumorala benigna, insa cu o situatie clinica deosebit de grava, cu un prognostic vital ce ar putea fi mai mic de o luna in lipsa operatiilor, dar care, daca operatiile s-ar face cu succes, ar avea o speranta de viata egala cu a populatiei generale. Cei doi pacienti au fost programati pentru interventii in a doua parte a lunii februarie, in prezent realizandu-se bilantul si planul preoperator. Este de stiut ca, cei doi pacienti au vazut neurochirurgi din toate clinicile de profil din Bucuresti, acestia declinandu-si competenta. Problema a aparut pentru ca timpul operator mediu pentru fiecare pacient este de aproximativ 12 ore, astfel neputandu-se efectua interventiile pana la ora 15 (lipsa personalului ATI, neplata orelor suplimentare, concedierea de personal), pacientii fiind condamnati la moarte", scrie medicul Ionut Gobej intr-o postare pe Faebook, pe 11 februarie.


Acesta spune ca pana in ianuarie 2017, au fost realizate multiple astfel de interventii, administratia trecuta gasind resursele materiale pentru a rezolva situatii similare.

Acesta spune ca vorbit cu managerul spitalului - Silvi Ifrim - insa nu s-a rezolvat nimic si cere demisia acesteia.

"Plin de sperante si incredere (ca vom reusi impreuna sa salvam acesti oameni, gasind solutii rationale), am apelat cu toata buna credinta la ajutorul doamnei manager Silvi Ifrim, la care am fost in audienta vineri 10 februarie. I-am expus initial oral aceasta situatie si am primit un raspuns siderant, citez : "Nu ma intereseaza , nu este problema mea"..."binele pacientului reprezinta o lozinca". Vazand ca demersul meu a ramas fara rezultat, am facut o cerere in scris, exact cu cele discutate cu doamna manager, pe care o atasez mai jos, insa mi-am pierdut speranta ca vom putea realiza ceva in aceasta echipa. Tinand cont de cele de mai sus, consider ca acest om (ma intreb daca nu gresesc folosind acest atribut), manager al Spitalului Clinic Colentina, nu poate indeplini in continuare aceasta functie, pentru ca nu este competent, nu este moral si ca pentru el binele pacientilor "reprezinta o lozinca" si "nu este interesat de ei". Formuland altfel, cer demisia de urgenta a doamnei manager Silvi Ifrim si inlocuirea ei cu o persoana competenta, capabila sa rezolve probleme in interesul pacientilor. De asemenea, cer celor care cred in mine, sa se alature demersului meu", se mai arata in postarea de pe Facebook.

























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

1346 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    inaite de vreme (Marţi, 14 februarie 2017, 16:33)

    hamangiu [utilizator]

    La asa legi..asa sistem medical..dragi doctori si politicieni... suntem tot mai putini ....nu mai puneti si voi umarul la depopularea Romaniei
    Cine va va sustine financiar nepotii daca ne terminati inainte de vreme...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică