ANALIZA Cum lupta candidatii cu poluarea extrema din Bucuresti: ce propun Firea, Predoiu, Nicusor Dan si Turcescu pentru insanatosirea Capitalei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 31 mai 2016, 10:18 Actualitate | Administratie Locala

Poluarea in Bucuresti
Foto: HotReporter / editat HotNews.ro
Bucurestiul este un oras infernal din punct de vedere al poluarii. Si, pentru ca autoritatile romane nu fac nimic pentru bucuresteni, ajutorul vine de la Comisia Europeana, care a initiat procedura de infrigement la finalul anului 2014, deoarece Bucurestiul depaseste cu mult normele admise in ceea ce priveste poluarea cu praf. Ce promit principalii candidati la functia de primar pentru scaderea poluarii? Investitii in transportul alternativ si transportul public, limitarea constructiilor pe spatiile verzi, ba chiar si limitarea traficului auto in centrul orasului.

Context:

  • Poluarea este cauza in principal de traficul infernal din Bucuresti, de santierele lasate in paragina, de curatenia precara de pe strazi. In ultimii ani, in mandatul primarului Sorin Oprescu, prin investitiile facute municipalitatea a incurajat traficul auto, nu avem piste pentru biciclete si nu s-a investit deloc in transportul public.
  • Apoi, spatiul verde (domeniu public) a fost diminuat si a scazut  din 2007 pana in 2014 de la 3,2 hectare la 2,08 hectare, potrivit unui raport al Curtii de Conturi.  Acest lucru a fost cauzat de retrocedari pe spatiile verzi dintre blocuri si in marile parcuri, urmate de construirea acestora.
  • Bucurestiul are putin peste 23m2 de spatii verzi pe cap de locuitor, potrivit statisticilor Primariei Capitalei, desi limita impusa de Uniunea Europeana este de 26mp/cap de locuitor. Curtea de conturi spune ca am aveam cam jumatate din ce a declarat Primaria.  Orase ca Berlin, Dublin si Viena depasesc cu mult acest minim impus.
  • In plus, calitatea aliniamentelor stradale a scazut din cauza toaletarilor excesive si a faptului ca arborii uscati nu au fost inlocuiti.






Ce propune fiecare dintre ei?


  • Gabriela Firea

"Exista solutii si proiecte concrete care pot fi realizate in urmatorii ani pentru a scadea nivelul de poluare si imbunatati aerul respirat de bucuresteni. In primul rand, solutiile trebuie sa vizeze imbunatatirea infrastructurii transportului in comun suprateran prin separarea acestuia de traficul general, incurajand astfel utilizarea lui de catre mai multi cetateni care tranziteaza Bucurestiul catre locul de munca", spune Gabriela Firea.

Candidatul PSD la Primaria Capitalei are urmatoarele solutii:

- Realizarea de benzi unice dedicate transportului public si vehiculelor de interventie  pentru arterele pe care exista trasee de transport in comun (acest lucru va duce la o mai mare predictibilitate si la un timp
mai scurt de deplasare in comparatie cu utilizarea masinilor personale);

- Extinderea gradului de utilizare a transportului electric, in special a tramvaielor care  asigura  o  capacitate  superioara de transport (implicit si un consum eficient de energie calculat pe numarul de calatori transportati).


- Masuri care sa incurajeze utilizarea transportului in comun de catre bucuresteni: acordarea  de  facilitati  fiscale  firmelor care, fie organizeaza un transport special pentru angajatii proprii, fie le achita abonamente  pentru  transportul  urban, pentru  a  evita  folosirea  masinii  proprii si/sau de firma  si initierea  unor  programe  la  nivel  local pentru stimularea angajatilor care folosesc  mijloacele  de  transport  in  comun/bicicleta;

- Realizarea unui sistem acoperitor de piste de biciclete separate de traficul auto pe care sa se poata circula in siguranta pentru intreaga suprafata a Bucurestiului si crearea,  de  catre  PMB,  a  unei  retele proprii de biciclete si de statii de parcare/taxare a acestora.

- Amenajarea  perdelelor  verzi  in  zonele institutiilor  de  invatamant,  spitalicesti etc;

- Amplasarea in zonele intens circulate a panourilor fonoabsorbante;

- Impunerea de limite de viteza in zonele afectate de zgomot identificate pe baza  hartilor de zgomot;

- Realizarea de programe de reparatii ale strazilor  etapizate  si  corelate  cu  celelalte  lucrari  la  retelele  subterane,  care sa afecteze cat mai putin traficul si respectarea graficului de lucrari.

- Primaria  Capitalei  trebuie  sa  finalizeze  urgent procedura de licitatie si inceperea lucrarilor de executie efective la proiectul de reabilitare a statiei de epurare Glina.

- Extinderea  suprafetelor  de  spatii  verzi prin  renaturarea  unor  terenuri  supuse eroziunii eoliene-alveole stradale, constructii  abandonate  si  terenuri  degradate;

- Implicarea  activa  a  Primariei  Capitalei  in  administrarea  Parcului  Natural Vacaresti,  astfel  incat  bucurestenii  sa beneficieze  cu  adevarat  de  un  parc care ofera oportunitati pentru recreere;

- asigurarea  unor  sisteme  de  irigatii  eficiente la nivelul Municipiului Bucuresti;

- Elaborarea  unui  Regulament  privind amenajarea si intretinerea spatiilor verzi din Municipiul Bucuresti in functie de tipul de spatiu verde;

- Infiintarea  de  minipepiniere  la  liziera parcurilor,  pe  terenurile  degradate,  in cartierele bucurestene, cu impact pozitiv pe termen mediu si lung atat asupra calitatii  aerului,  cat  si  asupra  calitatii
materialului dendrologic;

- organizarea unor concursuri cu premii la  nivelul  Capitalei,  avand  ca  subiect amenajarea   fatadelor,   balcoanelor, gradinilor, iar ca obiectiv principal infrumusetarea orasului.

- Managementul  arborilor  ocrotiti  si  a parcurilor istorice din Capitala;

- Desfiintarea constructiilor ilegale;

- Implementarea  Regulamentului  privind  elaborarea  si  avizarea  planurilor de amenajare peisagistica a parcurilor/gradinilor  publice,  a  scuarurilor  si  a spatiilor  verzi  aferente  cailor  de  circulatie sau cursurilor de apa existente pe teritoriul  Municipiului  Bucuresti,  astazi acesta se afla in dezbatere publica pe site-ul PMB;

- Inlocuirea  gardurilor  metalice  dintre blocuri cu garduri vii;

- Elaborarea unui regulament local privind amenajarea spatiilor verzi (cantitate, calitate),  pentru  constructiile  nou  infiintate cu un volum mare al constructiei;

- Actualizarea  Registrului  spatiilor  verzi  publice  conform  Ordinului  MDRT nr. 1466/2010 si corelarea acestuia cu Planul  Urbanistic  General  al  Municipiului Bucuresti;

- Regulamentul  verde  al  zonelor  istorice/zonelor  protejate  din  Municipiul Bucuresti;

- In  cadrul  proiectelor  de  reabilitare  a liniilor de tramvai, izolarea acestora de traficul general si inierbarea lor;

- Elaborarea  de  demersuri  (legislative, administrative  etc.)  pentru  inceperea realizarii unui vechi si necesar deziderat - centura verde a Bucurestiului.

- Dezvoltarea  unei  fasii  impadurite  care sa incadreze pe ambele parti Inelul de Centura al capitalei, rezultand astfel un "Inel verde" in jurul Bucurestiului cu rol important in a absorbi cu precadere bioxidul de carbon, dar si cu rol de diminuare a poluarii fonice si de a servi drept parazapezi pe timp de iarna;

- Drumurile  nationale  existente  penetreaza zona Capitalei determinand caracterul  radial  inelar  al  retelei  stradale majore (se impune dezvoltarea unei fasii laterale impadurite pe ambele parti ale
drumurilor  nationale,  contribuind  astfel la diminuarea nocivitatilor chimice si fonice  precum  si  la  diminuarea  prafului  in perioadele fara vegetatie sau zapada);

- Inelul  verde  va  fi  realizat  din  plantatii specifice zonei: Gorun, Paltin, Jugastru, Stejar, Salba Moale, Soc, Pin (pe langa aceste specii care se preteaza cel mai bine la clima si conditiile pedologice ale
zonei,  avand  principala  functie  aceea de protectie contra factorilor nocivi, se vor introduce si specii cu valoare decorativa nepretentioase si usor adaptabile la  conditiile  zonei:  Platan,  Mesteacan,
Salcie, Tei, Liliac etc.)


- Monitorizare  proprie  a  calitatii  aerului prin statii fixe si mobile  (in prezent monitorizarea aerului se realizeaza prin cele  8  statii  fixe  gestionate  de  APM Bucuresti si cu autolaboratorul de monitorizare gestionat de PMB prin Directia de Mediu);

- Dezvoltarea  unui  sistem  informational operativ pentru gestionarea eficienta a calitatii aerului, realizarea unei harti si prezentarea informatiilor cetatenilor.

- Implementarea si monitorizarea masurilor din  Planul  de  Calitate  a  Aerului (planul trebuie finalizat si raportat Comisiei Euro pane pana la sfarsitul anului 2016).

- Un program integrat de gestionare a deseurilor  (reducerea la sursa si trierea deseurilor, in  vederea  valorificarii  materialelor, trasabilitatea deseurilor prin documente de provenienta, statii de reciclare deseuri in constructii).
 
- Vom  supune astfel la vot in Consiliul General introducerea obligativitatii pentru toti dezvoltatorii  imobiliari  de  a  planta  un  copac  sau  de  amenaja un metru patrat de spatiu verde pentru fiecare metru patrat construit de cladire pe raza Capitalei.

- Solutiile pentru incurajarea utilizarii autoturismelor  electrice  vizeaza  impozite  si  taxe locale reduse pentru astfel de autoturisme, parcari  gratuite  in  toate  zonele  orasului  si realizarea unui sistem de prize de alimentare acoperitor pentru intreaga suprafata a Bucurestiului  pentru  autovehiculele  electrice si promovarea achizitionarii de astfel de autovehicule  deoarece  transportul  electric este nepoluant si silentios.

- Educatia eco-civica.

Concluzii

Programul Gabrielei Firea este complex la capitolul spatii verzi-poluare si cuprinde masuri pentru reducerea poluarii aerului, poluarii fonice, managementul deseurilor si extinderea suprafetei de spatiu verde. Mai exact, Firea propune benzi unice pentru RATB, extinderea gradului de utilizare a transportului electric, o retea de piste pentru biciclete, amenjaraea de spatii verzi pe terenuri abandonate, amenajarea unei centuri verzi a Capitalei (o masura nerealista fiindca este pe teritoriul altor localitati), obligatii noi privind spatiile verzi pentru dezvoltatorii imobiliari, finalizarea statiei de epurare de la Glina, reducerea poluarii fonice prin perdele verzi, monitorizare calitatii aerului si comunicarea situatiei catre cetateni, reciclarea deseurilor si educatie eco-civica.

Din programul Gabrielei Firea lipsesc insa informatii despre ce se va intampla cu parcurile retrocedate, cum se rezolva problema toaletarilor excesive care au mutilat arborii de pe marile bulevarde si daca va da autorizatii de construire pe spatiile verzi retrocedate, ce solutie juridica este pentru salvarea acestora. In plus, nu se vorbeste despre masuri de descurajare a traficului in zonele cele mai poluate - in principal centrul orasului. Un exemplu ar fi o taxa de parcare mai mare de parcare sau o taxa de intrare in centru.

In plus, nu se vorbeste despre amenzi pentru firmele de salubrizare, care nu curata temeinic strazile, nici pentru firmele care fac retele edilitare si lasa santierele in paragina, acestea fiind mari generatoare de praf.




  • Nicusor Dan

Candidatul USB propune:

- Soseaua de centura cu doua benzi pe sens este o necesitate, traficul de tranzit reprezentand 30% din traficul din Bucuresti. Soseaua de centura este in gestiunea CNADNR, insa nu a fost o prioritate pentru CNADNR si Ministerul Transporturilor, fiind la concurenta cu toate drumurile nationale. Propunem un parteneriat intre Primaria Capitalei si CNADNR, in care primaria sa contribuie cu bani, astfel incat in 3 ani sa terminam extinderea la doua benzi pe sens a soselei de centura si a podurilor peste aceasta la principalele iesiri din Bucuresti.

- Sistem inteligent de management al traficului, prin care sistemul de semafoare sa prioritizeze circulatia in functie de fluxurile din intersectii. Sistemul trebuie sa cuprinda toate intersectiile importante (spre deosebire de sistemul precedent, actualmente nefunctional, cu 140 de intersectii).

- Imbunatatirea flotei RATB prin accesarea fondurilor europene nerambursabile in valoare de 130 milioane euro. Frecventa transportului public de suprafata corelata cu necesitatea (mai multe autobuze, troleibuze, tramvaie la ore de varf)

- Stabilizarea situatiei juridice a spatiilor verzi, si in special a celor dintre blocuri, prin instituirea registrului spatiilor verzi, parte a sistemului GIS privind informatia geografica. In acest fel va fi explicita interdictia de construire asupra tuturor spatiilor verzi.

- Mari parcari gratuite la principalele intrari in oras, corelate cu transportul in comun, care sa incurajeze lasarea autoturismului si utilizarea transportului in comun.

- Retea de piste de biciclete care sa permita ajungerea in siguranta din orice punct al Bucurestiului in orice alt punct.

- Amenajarea unui urias parc de-a lungul malurilor lacurilor din nordul Bucurestiului.

- Identificarea terenurilor in proprietate publica pe care se pot amenaja spatii verzi publice.

- Control efectiv la santierele de constructii.

Concluzii

Nicusor Dan propune eliminarea traficului de tranzit prin Bucuresti, prin parteneriatul pentru realizarea Soselei de Centura, incurajarea transportului in comun si a transportului alternativ in defavoarea masinilor personal, amenajarea unor parcari park&ride la marginea orasului, astfel incat cei care fac naveta sa isi poata lasa masina acolo si sa vina mai departe cu transportul public. In plus, Nicusor vrea sa clarifice situatia juridica a spatiilor verzi prin cadastrul verde ca sa nu se mai poata construi pe ele, amenajarea unui parc urias in jurul salbei de lacuri din nordul Bucurestiului, sa identifice terenuri unde se pot amenaja parcuri si spatii verzi si amenzi pentru santierele care nu respecta normele de mediu.

Programul propus de Nicusor Dan este cel mai slab dintre cele patru studiate. Vorbeste doar despre poluarea aerului, nu prezinta o solutie clara pentru rezolvarea situatiei in care se afla spatiile verzi retrocedate (in momentul de fata legea prevede ca nu se mai pot incadra ca spatii verzi spatiile verzi retrocedate), nu se spune ce se va face cu parcurile retrocedate, nu exista politici de implicare a mediului privat in cresterea suprafetei de spatiu verde.  In plus, nu se vorbeste despre masuri de descurajare a traficului in zonele cele mai poluate - in principal centrul orasului. Un exemplu ar fi o taxa de parcare mai mare de parcare sau o taxa de intrare in centru. Nu se vorbeste despre managementul deseurilor, despre finalizarea statiei de epurare de la Glina. In plus ni se spune despre amenajarea unui parc in zona de N a orasului, in jurul salbei de lucruri, insa nu este clar de ce nu se face si in estul orasului acest lucru, pe toata salba de lacuri Colentina. Nu se spune nimic despre toaletarile abuzive ale arborilor de pe domeniul public. In plus, nu se spune nimic despre dezvoltarea infrastructurii pentru masinile electrice.





  • Catalin Predoiu

Candidatul PNL propune:

- Vom  identifica  suprafete  de  teren  nefolosite  (ex.:  terenurile  virane  din  zona  Splaiului  Dambovitei, terenul din zona fostei Case Radio, terenul din apropierea Palatului Parlamentului)  si le vom amenaja pentru a functiona ca parcuri noi;

- Vom reintroduce in circuitul de agrement terenurile fostelor platforme industriale, acolo unde este posibila decontaminarea lor si amenajarea ca suprafete verzi;

- Vom  lua  toate  masurile  care  tin  de  urbanism  si  disciplina  in  constructii  pentru  a  nu  mai  fi  eliberate autorizatii de constructie in parcuri, afectand astfel spatiile verzi

- Vom  realiza efectuarea corecta a salubrizarii. Primariile de sector cheltuie anual sume uriase, ajungand uneori pana la 15% din totalul bugetului de cheltuieli, pentru salubrizare si deszapezire,  calitatea  serviciilor  prestate  in  schimbul  acestor  sume  fiind  insa  foarte  slaba.  Salubrizarea eficienta presupune aspirarea prafului de pe drumurile publice si spalarea carosabilului si a trotuarelor pe timpul noptii, atunci cand asfaltul este rece si praful se regaseste acolo;

- Vom derula controale serioase la santierele de constructii. Este necesara verificarea tuturor santierelor  care  desfasoara  activitati  de  constructii,  cu  scopul  de  a  identifica  modul  in  care  sunt respectate normele de protectie a mediului;

- Vom amenaja spatii verzi la nivelul partii carosabile, acolo unde este posibil;

- Vom monta pergole verzi, suspendate deasupra trotuarelor. Aceste pergole suspendate sunt structuri semi-naturale alcatuite in principal din plante agatatoare, precum iedera. Ele au rolul de a actiona ca un filtru care impiedica incalzirea asfaltului, dar si pentru a filtra gazele nocive emanate  de  traficul  urban.  De  asemenea,  ele  pot  disipa  zgomotul  produs  de  trafic  si  pot  reduce poluarea fonica. Sunt relativ ieftin de amenajat, dar necesita timp pentru a ajunge la maturitate;

- Vom creste suprafetele de spatii verzi si intretinerea corespunzatoare a acestora, amenajarea cu plante perene a plantatiilor de aliniament de la nivelul strazilor;

- Incurajarea si dezvoltarea transportului in comun si vom pune accentul pe autobuze cu motoare hibride si electrice, modernizarea retelei de tramvai si pe extinderea metroului, pentru a incuraja si renuntarea la masina personala;

- Vom devia/interzice traficul greu in zonele centrale ale capitalei;

- Vom dezvolta o infrastructura adecvate pentru alimentarea cu combustibili alternativi (electric, biogaz etc.) in urmatorii patru ani;

- Realizarea unei infrastructuri adecvate pentru deplasarea cu bicicleta;

- Combaterea poluarii fonice: implicarea activa a Politiei Capitalei in sanctionarea conducatorilor de autoturisme si motociclete care care nu respecta standardele de poluare sonora;

- Finalizarea lucrarilor la statia de epurare de la Glina;

- Vom impune Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti masuri pentru administrarea corecta a lacurilor, pentru curatarea si amenajarea corespunzatoare a acestora;

- Vom utiliza toate fondurille europene disponibile pentru amenajarea de retele de canalizare in zonele deficitare;

- Vom  lua  masuri  de  reducere  a  consumurilor  de  energie  electrica,  utilizate  pentru  operarea  sistemului de alimentare cu apa potabila si de canalizare din municipiul Bucuresti;

- Vom imbunatati conditiile de curgere cu efecte asupra cresterii capacitatii de transport a retelei  de  canalizare  a  municipiului  Bucuresti,  in  scopul  gestionarii  evenimentelor  pluviometrice  deosebite.   

Concluzii

Si Catalin Predoiu are un program complex la acest program.  Acesta vrea sa amenajeze parcuri noi pe terenurile nefolosite, sa reintroduca in circuitul de agrement terenurile fostelor platforme industriale, o masura nerealista deoarece ele sunt proprietate private, va lua masurile necesare sa nu se mai construiasca pe spatiul verde, salubrizare eficienta (primariile de sector se ocupa de asta, dar Primaria Capitalei poate verifica activitatea), controale pe santierele de constructii, dezvoltarea transportului in comun, piste pentru biciclete, infrastructura adecvata pentru masinile electrice.

Predoiu nu prezinta o solutie clara pentru rezolvarea situatiei in care se afla spatiile verzi retrocedate (in momentul de fata legea prevede ca nu se mai pot incadra ca spatii verzi spatiile verzi retrocedate), nu se spune ce se va face cu parcurile retrocedate, nu exista politici de implicare a mediului privat in cresterea suprafetei de spatiu verde.  In plus, nu se vorbeste despre masuri de descurajare a traficului in zonele cele mai poluate - in principal centrul orasului. Un exemplu ar fi o taxa de parcare mai mare de parcare sau o taxa de intrare in centru. Nu se vorbeste despre managementul deseurilor.

Nu se spune nimic despre toaletarile abuzive ale arborilor de pe domeniul public.

  • Robert Turcescu

Candidatul PMP propune:

- Cadastru verde pentru Bucuresti si Registrul spatiilor verzi;

- Centura verde a Capitalei;

- Rascumpararea suprafetelor retrocedate din parcuri si desfiintarea teraselor ilegale;

- Identificarea de locatii noi ce pot fi amenajate ca parcuri in zonele deficitare, inclusiv in zonele unde se afla industrii dezafectate;

- Reluarea initiativei legislative locale privind avizarea suprafetei administrative ce va urma sa faca parte din aria naturala protejata Parcul National Vacaresti al carui administrator este Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si trecerea la amenajare;

- Inventarierea zonei Lacul Morii si amenajarea acestei arii naturale ca parc;

- Innoirea arborilor din zona aliniamentului principalelor strazi si bulevarde, plantari in compensare;

- Finalizarea proiectului de reamenajare a falezei lacurilor Tei si Floreasca si amenajare ca zona de recreere;

- Controlul poluarii aerului si emiterea periodica de buletine de analiza si calitate a mediului; informarea si avertizarea cetatenilor privind calitatea aerului;

- Instituirea de reguli pentru descurajarea accesului/tranzitului in zona centrala, politica stricta a gestionarii parcarilor, inchideri/devieri de trafic atunci cand sunt atinse niveluri de alarmare a cresterii emisiilor poluante;

- Zonarea orasului si limitarea accesului auto;

- Incurajarea reconectarii la RADET si extinderea retelei de termoficare in zonele rezidentiale; constructia de microcentrale de cartier;

- Infiintarea Politiei mediului, pentru inceput cu voluntari, iar ulterior institutionalizat.

- Finalizarea lucrarilor la linia a II a de la statia de epurare ape uzate Glina si la incineratorul de namoluri;

- Implementarea colectarii selective a deseurilor si sistem de maturat mecanizat pe strazile care permit si pe trotuare; implementarea sistemului unitar de colectare separata a uleiurilor vegetale uzate provenite din gospodariile populatiei, utilizarea de sisteme de neutralizare specifice si valorificarea acestui tip de deseuri;

- Realizarea incineratorului pentru deseuri minicipale cu cogenerare de inalta eficienta care sa produca atat energie termica cat si energie electrica, dar si realizarea Centrului Municipal pentru deseuri reciclabile;

- Stabilirea ca obiectiv anual a reducerii cu 15% a cantitatilor de deseuri eliminate prin depozitare;

- Spalarea strazilor pentru diminuarea prafului si prevenirea pre-infrigementului din partea CE datorita suspensiilor de publeri in aer;

- Aplicarea exigenta a legislatiei privind curatenia dupa animalele de companie;

Concluzii

Turcescu propune rascumpararea spatiilor verzi retrocedate in marile parcuri, amenajarea de spatii verzi noi in zonele deficitare, centura verde, amenajarea zonei Lacul Morii, amenajarea Deltei vacaresti, innoirea arborilor din zona aliniamentului principalelor strazi si bulevarde, incurajarea reconectarii la RADET, descurajarea accesului/tranzitului in zona centrala, politica stricta a gestionarii parcarilor, inchideri/devieri de trafic atunci cand sunt atinse niveluri de alarmare a cresterii emisiilor poluante, si Cadastrul Verde, dar el deja exista, insa nu este actualizat. In plus, se propune infiintarea Politiei Mediului, care sa verifice sesizarile referitoare la spatiile verzi.

Turcescu  nu prezinta o solutie clara pentru rezolvarea situatiei in care se afla spatiile verzi retrocedate (in momentul de fata legea prevede ca nu se mai pot incadra ca spatii verzi spatiile verzi retrocedate), nu exista politici de implicare a mediului privat in cresterea suprafetei de spatiu verde.  Nu se spune nimic despre toaletarile abuzive ale arborilor de pe domeniul public. In plus, nu se spune nimic despre dezvoltarea infrastructurii pentru masinile electrice si masuri de combatere a poluarii fonice.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
4284 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    Poluatori Sociali mai Periculosi vs Chimici (Marţi, 31 mai 2016, 10:51)

    un domn [utilizator]

    Poluarea Politica a Bucurestiului este mai nociva decat chimica sau nucleara !
    • -1 (3 voturi)    
      - (Marţi, 31 mai 2016, 12:04)

      AndreiPalincu [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Mai cetatene, ai plantat , la viata matale macar un pom? Ce-i aia poluare politica, nu cumva este sursa matale de venit?
      • +1 (3 voturi)    
        doi anul trecut (Marţi, 31 mai 2016, 12:42)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui AndreiPalincu

        le asigur apa, am obtinut de la Primaria de sector si o amenajare cu doua banci in perimetrul lor, ce sa zic...poate nu e sufficient insa..e un inceput. Iti doresc sa ai asa venituri la cate comentarii am scris aici pe Hotnews PRO BONO !
  • +3 (3 voturi)    
    S-au intrebat edilii nostri de ce in alte tari (Marţi, 31 mai 2016, 11:22)

    clint [utilizator]

    unde nu se fac chestii inutile, se spala efectiv strazile, nu doar se stropesc ?

    La noi, masinile care stropesc strazile doar arunca ( in cel mai bun caz ) praful undeva la marginea strazii, intre sosea si bordura unde se usuca si este ridicat de masinile care trec.

    Apoi uitati-va la toti copacii de pe trotuar. Pamantul din jurul lor este lasat de izbeliste si e loc pentru a-si face nevoile cainii de toate felurile.

    Poate n-ar fi atat de scump, ca tot suntem in epoca panselutelor, sa punem niste gazon acolo, cine stie, poate asa se ridica mai putin praf....
  • +1 (3 voturi)    
    Aparentele inseala.Tramvaiele polueaza (Marţi, 31 mai 2016, 11:23)

    Ion2050 [anonim]

    indirect mai mult decat autobuzele. Tramvaiele ocupa din carosabil producand stangularea celorlalte autovehicule care polueaza de cateva ori mai mult decat normal.
    Terasamentele pentru tramvai sunt extrem de costisitoare, este necesara inlocuirea lor care dureaza enorm dupa cum s-a vazut.
    Tramvaiele costa si ele, in locul unui tramvai cumperi 5 autobuze si circula goale majoritatea timpului. Un autobuz care vine la 10 minute polueaza mult mai putin decat zecile de autoturisme care merg bara la bara din cauza spatiului stramt ramas.
    Singura linie viabila de tramvai este 41, pentru ca scurcircuiteaza o zona a Bucurestiului mai putin populata beneficiind si de un pasaj important.
  • 0 (6 voturi)    
    Programul lui Nicusor Dan e cel mai realist (Marţi, 31 mai 2016, 11:59)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Restul sunt doar idei scrise pe hartie.
    Sa fim seriosi, cum sa cred eu ca Firea sau Predoiu ar face ceva cu adevarat cand ei, prin consilierii lor din PMB, nu au facut nimic.
    Cand s-a emis infringmentul la PMB au fost chemat ONG-urile spre consultare. Consultarea a fost cam asa" avem probleme cu praful din atmosfera, ne amendeaza grav UE daca nu o rezolvam. Solutia PMB e sa dam cu alte solutii pe jos, sa nu se mai ridice praful'.
    Atat.
    Si acum Firea si Predoiu vin cu SF-uri de genul enumarate mai sus.
    Ar fi putut, de exemplu sa reduca poluarea prin interzicerea accesului traficului greu in Bucuresti. Zeci de mii de TIR-uri ne otravesc, zi de zi, aerul. Si ?
    PSD si PNL au stat in banca lor.
    Masuri simple si eficiente, nu polologhii lungi si sforaitoare.
    • +1 (3 voturi)    
      BINE, LE INTERZICI! (Marţi, 31 mai 2016, 12:28)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Si pe unde o sa mai circule sa-ti livreze lapticu'si salatica?
      Sau matale procesezi prin fotosinteza....
      • 0 (2 voturi)    
        cum pe unde? (Marţi, 31 mai 2016, 13:36)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

        pe centura. parcurge minimul de km de la centura la locul de livrare.
        • 0 (0 voturi)    
          FAC UN EFORT SA-TI RASPUND... (Marţi, 31 mai 2016, 16:18)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui codo

          Care centura? De la pantaloni?
  • +1 (3 voturi)    
    Bun articol. Bravo ! (Marţi, 31 mai 2016, 12:39)

    Cuca [utilizator]

    Parerea mea personala:

    Toate sunt importante, dar eu as pune totusi pe primul loc centura pe minim doua benzi in regim de autostrada (fara nici o intersectie la nivel).

    Pe locul doi, schimbarea legii astfel incat sa nu se mai retrocedeze sub nici o forma teren pe spatiul verde, ci sa dea contravaloarea lui in bani, la pretul mediu al pietei in zona respectiva in ultimii trei ani.

    Pe locul trei, taxa pentru intrarea in centru (ca la Londra). 20 de lei pe zi ar fi okay. Singura exceptie - riveranii care au bulletin acolo. Dar nu buletin d-ala cu "luare in spatiu", ca sa vedem iarasi garsoniere in care "locuiesc" cateva mii de oameni.
  • +2 (2 voturi)    
    groapa din NV Bucurestiului (Marţi, 31 mai 2016, 13:03)

    Andystef [utilizator]

    Poate nu stiu toti locuitori Bucurestiului din zona de Vest si NordVest (Bucuresti Noi, Crangasi si Militari) precum si locuitorii din Ilfov (Chitila, Chiajna,Rosu,Dudu, Mogosoania) de mirosul insuportabil care vine de la groapa de gunoi Rudeni datorita statiei de ardere cu gaz de gunoi foarte poluant (nu se mai schimba filtrele/se face economie de materiale care filtreaza sau inhiba mirosul/toxicitatea). Multi din aceste zone nu stiu de la ce vine mirosul, unii cred ca de la ghenele din jurul blocurilor, dar nu este asa. Este de la aceasta groapa care in ultimul an a crescut exponential poluarea in jumatate din BUCURESTI si Ilfov. Uneori mirosul si poluare a ajuns pana in Piata Presei. Statia de poluare apartine de IRIDEX care este mana in mana cu garda de mediu. S-au facut multe sesizari si garda de mediu le-a facut cateva vizite dar "s-au inteles intre ei" si nu a iesit nimica evident si doar abureli minore. Mirosul se simte doar la ore fixe pentru ca este dat drumu intentionat de cei de la groapa, doar pe timpul noptii si dim pana in ora 7, maxim 8 cand incepe programul de lucru.
    Pentru a va informa mai mult va transmit urmatoarele linkuri pentru mai multe detalii:
    http://www.petitieonline.net/petitie/00279049/semnaturi/pg2
    http://forum.mresidence.ro/viewtopic.php?f=45&t=689&start=140

    https://www.facebook.com/groups/642555212525079/

    Doar uniti putem sa reactionam. Iar singurii care ar putea sa ne ajute dupa parerea mea cred ca sunt instituțiile internationale, ca instituțiile de la noi in frunte cu garda de mediu stau deoparte pentru ca sunt afacerile politicienilor.
    Si inca o chestie, s-a incercat mediatizarea acestei situatii prin emailuri si la redactia hotnews pentru un reportaj precum si la alte televiziuni si ziare dar se pare ca este ceva mai puternic care tine presa sa nu investigeze situatia.

    Multumesc pentru timpul acordat.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 31 mai 2016, 14:04)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Andystef

      Mai precis: de la ora 19:30 seara până pe la 22:30, în anumite zile ale săptămânii, când ştiu că nu vine Garda de Mediu fiindcă aşa s-au înţeles. Miroase ca un cauciuc ars combinat cu brânză împuţită :D


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri