Utilizatorii aplicatiei Civic Alert au raportat circa 1.200 de gropi in Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 3 mai 2016, 16:08 Actualitate | Administratie Locala

Groapa asfalt
Foto: USER UPLOADED
Circa 1.200 de gropi au fost semnalizate in Bucuresti, in ultimele 5 luni, prin intermediul aplicatiei Civic Alert. Lider este sectorul 6 cu 293 de gropi, urmat de sectorul 1 cu 282 gropi, sectorul 5 - 231 gropi, sectorul 2 - 170, sectorul 3 - 111 si sectorul 4 - 92.

Aplicatia de mobil Civic Alert a fost creata de un grup de tineri din Bucuresti, iar cetatenii reclama prin intermediul ei  autoritatilor locale diverse probleme din oras: gropi in carosabil,  ambuteiaje in trafic, masini parcate neregulamentar, maidanezi, semafoare defecte, ambuteiaje, strazi inundate, defrisari, gunoi aruncat pe strada, constructii ilegale si incalcarea legii antifumat.

Pana acum, aplicatia are 43.130 de utilizatori din toata tara și 15.604 de alerte înregistrate.

"Clasamentul celor mai des raportate probleme se mentine si in a cincea luna: parcări abuzive, gropi, gunoaie și mașini abandonate, trotuar deteriorat, sau blocaj rutier. 632 dintre ele au fost rezolvate, marea lor majoritate sunt în diverse stadii de evoluție la autorități", spun creatorii aplicatiei.







Cum faci o sesisare folosind Civic Alert


Dupa ce ai descarcat aplicatia pe telefonul mobil, daca vezi ceva in neregula in oras - parcari ilegale, gropi, gunoaie si masini abandonate, trotuar deteriorat, sau blocaj rutier - intri in aplicatie, faci o poza, adaugi locatia cu ajutorul GPS-ului si pui o scurta descriere a situatiei,  apoi trimiti sesizarea. Mai departe, aceasta este preluata de un operator, prelucrata si trimisa mai departe autoritatilor. Acestea au obligatia legala de a trimite un raspuns in 30 de zile. Cand exista un raspuns, acesta este trimis pe e-mail cetateanului care a facut sesizarea. Cand problema este rezolvata, cazul apare rezolvat in aplicatie.

Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică bazată pe tehnologie și crowdsourcing, apărută din dorință de a trăi într-un spațiu mai civilizat.










2382 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    daca ar merge (Marţi, 3 mai 2016, 16:26)

    eu sunt [utilizator]

    as raporta si eu.. de fapt am raportat cateva probleme... doar ca nu am mai primit raspuns.
    • 0 (0 voturi)    
      Civic Alert (Miercuri, 4 mai 2016, 11:46)

      Civic_Alert [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Procesul nostru este urmatorul: dupa ce o sesizare este trimisa, ajunge la colegii din call center. Aici este analizat continutul care trebuie sa fie decent, sa aiba sens sa fie complet. In cazul in care lipsesc informatii, raportorul primeste intrebare printr-un mesaj. Dupa ce toate info sunt complete, alerta e introdusa intr-un format cerut de autoritate si trimis prin email curier sau personal.
      Termenul in care autoritatile sunt obligate sa ofere un raspuns este de 30 de zile. Din pacate acesta este de multe ori depasit. Aici pot aparea uneori intarzieri. Noi facem follow up cu autoriatea.
      Este important de inteles faptul ca noi suntem o organizatie non profi, iar sursele de finantare sunt limitate. De aici apar uneori alte intarzieri.
      Te astept pe pagina noastra de facebook. Aici poti lasa un mesaj privat cu adresa de email pe care o folosesti la logharea pe aplicatie si voi face o verficare cu privire la alertele tale.
  • 0 (0 voturi)    
    pas de probleme! (Marţi, 3 mai 2016, 18:55)

    trebol [utilizator]

    se vor umple imediat cu marmelada - voi doar raportati ....
  • 0 (0 voturi)    
    aplicatie facuta de amatori. (Marţi, 3 mai 2016, 23:01)

    Mowgli [utilizator]

    Daca ca utilizator doresti sa cauti daca cineva a raportat aceeasi situatie/incident inainte de a-l re-raporta tu insuti pentru a doua sau a noua oara, trebuie sa cauti intre mii de raportari din tot orasul, ceea ce nimeni nu sta sa faca. Este pus acolo un filtru a carei unica utilitate este de a-i permite utilizatorului fantastica oportunitate de a vedea ce raportari se fac in alte orase din tara.
    Pe undeva exista si o harta, care se deschide bineinteles nu este la nivelul zonei inconjuratoare ci la nivelul intregii Romanii, presupun ca au ales a doua varianta in urma unui studiu aprofundat.
    Daca vorbim despre integrare cu servicii de social networking, posibilitatea ca cetatenii sa voteze care situatie cere urgenta/sunt importante vorbim despre lucruri fara legatura cu subiectul de fata.

    Nu stiu cat a costat aplicatia aceasta, dar sunt absolut convins ca daca se organiza un concurs de amatori, ar fi fost participanti care ar fi facut o implementare mai buna in cateva ore (cel putin pentru partea de front-end)
    • 0 (0 voturi)    
      Civic Alert (Miercuri, 4 mai 2016, 11:57)

      Civic_Alert [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

      Aplicatia a fost dezvoltata cu o firma de programatori, care si-au dat interesul inca de la inceput. Initial a fost gandit un flux dupa care s-a trecut la partea de implementare.
      Inteleg ca sunt multe aspecte pe care le doresti altfel/personalizate. Din cauza asta pe viitor vom oferi si utilizatorului posibilitatea de a vota unele implementari. Noi dorim acum dezvoltari pe o aplicatie care la 5 luni a reusit sa transmita autoritatilor aproape 15.000 de alerte. Baza noastra de date numara astazi putin peste 800 de autoritati, in unele cazuri, cu proceduri si fluxuri diferite.
      Autoritatile primesc si alerte "dublate" asa cum probabil s-ar fi intamplat daca cetatenii ar avea la dispozitie o modalitate usoara de a comunca. Din pacate procesul este destul de greoi si foarte multi renunta. Asa a venit de fapt ideea proiectului nostru.
      Civic Alert nu rezolva probleme. E un instrument la indemana pentru toti cei care vor sa comunice problemele, facilitand si impulsionand astfel rezolvarea lor. Astfel incat sa poata face mai usor sesizari si cei care nu au gasit timp/energie sa parcurga singuri etapele si eventual sa urmareasca un caz.
  • 0 (0 voturi)    
    Dezamagire (Miercuri, 4 mai 2016, 8:04)

    TheX [utilizator]

    M-a incantat initiativa cand am aflat de ea anul trecut. Am facut reclama la prieteni si i-am indemnat sa o foloseasca. Am facut si eu vreo 3 sesizari in luna ianuarie, am ramas impresionat cand le-au forwardat catre autoritatile/companiile in masura sa rezolve dar aici s-a rupt filmul. Le-am cerut detalii despre ele prin martie (deci dupa mai mult de 30 zile) si mi-au spus ca nu au primit nici un raspuns, ca sunt doar un grup de voluntari si ca nu au timp sa faca mai mult de atat. Dupa mai mult de trei luni problemele sesizate de mine sunt inca ignorate si nerezolvate, nu am primit nici un raspuns, deci rezultate 0.
    • 0 (0 voturi)    
      Civic Alert (Miercuri, 4 mai 2016, 12:03)

      Civic_Alert [utilizator] i-a raspuns lui TheX

      Din pacate exista si situatii de genul acesta. E adevarat ca fiind o organizatie non profit, sursele de finantare isi spun cuvantul cand vine vorba despre un aport crescut de munca.
      Legat de cazurile tale, urmatorul pas consta in follow-up cu autoritatea competenta.
      Chiar daca o alerta nu poate fi rezolvata imediat, autoritatile sunt obligate sa ofere un raspuns indiferent de natura acestuia si sa ofere un termen pana la care va primi o rezolvare.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică