Biciclistii ies din nou in strada pe 19 septembrie. Acestia vor piste pe carosabil si "un oras pentru oameni"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 18 septembrie 2015, 15:32 Actualitate | Administratie Locala

Mars al biciclistilor in Capitala (21 septembrie)
Foto: Agerpres
Biciclistii bucuresteni au anuntat ca vor iesi sambata din nou in strada pentru a cere autoritatilor sa faca piste pentru biciclete si "un oras pentru oameni" nu numai pentru masini. Evenimentul se organizeaza de doua ori pe an, incepand din 2012, si aduna mii de participanti.

"Ne intalnim la ora 14.30, la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herastrau, toti aceia care ne simtim stingheri intr-un oras al masinilor. Va asteptam sa cerem impreuna un #oraspentruoameni. Traseul poate fi parcurs de orice biciclist", spun organizatorii, OPTAR si Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, pe pagina de Facebook.

Potrivit acestora, motivele organizarii adunarii publice sunt urmatoarele:

- neaplicarea masurilor de siguranta rutiera
- incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana
- lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii
- mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete
- neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Traseul are 15 km si este acelasi ca la ultimele editii: Piata Charles de Gaulle - Arcul de Triumf - Soseaua Kiseleff - Piata Victoriei - Bulevardul Nicolae Titulescu - Pasajul Basarab - Soseaua Grozavesti - cu intoarcere pe Soseaua Grozavesti - Pasajul Basarab - Bulevardul Nicolae Titulescu - Piata Victoriei - Calea Victoriei - Bulevardul Regina Elisabeta - Bulevardul Schitu Magureanu - Splaiul Independentei - Piata Natiunile Unite - Piata Unirii - Bulevardul Dimitrie Cantemir - pana la intrarea in Parcul Tineretului.


Vezi aici harta: https://www.google.com/maps/d/u/1/viewer?authuser=1&mid=zHN2bZ-dSBz4.kCZmSBVyGYSA












[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2327 vizualizari
  • -11 (25 voturi)    
    Pe carosabil? (Vineri, 18 septembrie 2015, 15:39)

    nano2k [utilizator]

    Interesant, platesc si rovinieta? Intreb si eu...
    • +2 (18 voturi)    
      Intrebi si tu... (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:12)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Sunt sigur ca stii ca nu se plateste rovigneta pentru circulatia in oras. Sau nu stii?...
      • +2 (14 voturi)    
        masina vs bicicleta (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:32)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui laurix

        Dar tu platesti rovinieta in Bucuresti? E dreptul fiecaruia de a se deplasa in oras asa cum doreste, respectând regulile de circulatie! Orice pădure are uscaturile ei insa nu trebuie sa generalizăm si sa spunem ca toti biciclistii sunt nesimtiti.Acestia nu ies atat de mult in evidenta in comparatie cu anumiti soferii care fac zig-zaguri in trafic,trec pe rosu, parchează cum doresc si mai ales unde doresc.Așadar, eu spun sa fim mai zen sa nu ne mai acuzăm reciproc si sa identificam adevarat problema a orasului. ma refer in special la faptul ca administratia locala isi bate joc de noi de atatia ani, nu avem benzi dedicate transportului in comun,o reteta de străzi cu sens unic, metrou in cartierele aglomerate ale orasului,nu avem parcari subterane iar acolo unde exista sunt pe jumatate goale,din pacate nu avem o strategie de dezvoltate a orasului. Sa-i multumim primarului si sa-i dorim un răcoros "La multi ani...cu executare!"
      • -6 (10 voturi)    
        Rovinieta (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:38)

        MMm [anonim] i-a raspuns lui laurix

        Nano2k e varza si probabil nu are cunostinte minime de legislatie rutiera confundand vehiculul, bicicleta in cazul de fata cu autovehiculul, care e supus platii taxei de drum, dar totusi tin putin sa te contrazic in legatura cu vignieta in oras. Este necesara vignieta in oras daca drumul european/national strabate localitatea respectiva. Exista intr-adevar ceva exceptii aici dar faptul ca esti in oras nu te scuteste de plata rovinietei si eventual de o contraventie conform legislatiei actuale de cacao a Rromaniei.
    • +3 (17 voturi)    
      multi dintre ei au si masini... deci da (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:14)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      probabil ca platesc si roviniete...

      Oricum nu vad ce legatura are rovinieta cu drumurile din Bucuresti. Rovinieta e taxa pentru drumurile nationale si n-are legaturile cu strazile din Bucuresti.

      Dar tu vorbesti ca sa te afli in treaba... tz tz..
      Sunt sofer si biciclist. Ai idee ce de taxe si impozite platesc eu pt astia ca tine?
    • -5 (21 voturi)    
      Calcul simplu (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:15)

      eu [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Sa facem un calcul simplu:
      - sa presupunem ca biciclistii din Bucuresti sunt "multi" - 10.000? 20.000? - sa fim generosi si sa zicem 50.000
      - sa presupunem ca mare parte dintre ei merg cu bicicleta la serviciu - 10%? 20%? - sa fim generosi si sa zicem 30%
      - total 15.000 de biciclisti merg cu bicicleta la serviciu
      - in Bucuresti sunt 1.900.000 locuitori
      - asadar, procentul locuitorilor din Bucuresti care merg cu bicicleta la serviciu este de 0,008%
      - sa fim iarasi extrem de generosi si sa presupunem ca dupa ce construim piste numarul biciclistilor va creste de 50 de ori (imi vine sa rad, dar sa zicem)
      - vom avea un procent de 0,4% locuitori din Bucuresti care merg cu bicicleta la serviciu

      Si pentru mai putin de 1% dintre noi, toti ceilalti trebuie sa pierdem ore intregi in trafic pentru ca se ingusteaza bulevardele? Cine plateste aceste pierderi?

      Sa vedeti acum cate minusuri si injuraturi imi iau de la cei care nu pot combate cu un argument logic ceeace am spus, dar parerea lor este cu siguranta cea corecta...
      • -1 (13 voturi)    
        ei (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:40)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Eu sunt momentan sofer, si nu cred ca biciclistii sunt problema ca un oligofren s-a trezit intr-o dimineata cu ideea sa ingusteze o artera principala sa faca un proiect din care sa mai scoata si el niste banuti :))
        Sunt de parere ca se pot face pe arterele mari piste de bicilete daca se doreste...dar vine si problema masinilor parcate pe trotuarele generoase, carora nimeni nu le da nicio amenda si care nu deranjeaza numai traficul biciclistilor ci si a pietonilor. Deci problema e mai adnaca de atat :) mai intai ar trebui sa iasa soferii in strada si sa ceara locuri de parcare, apoi pietonii pentru trotuare si mai apoi biciclistii pentru piste...deci propun o revolutie :)) se baga careva?
      • -3 (11 voturi)    
        Minus (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:42)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Da, iti vei lua multe minusuri, dar motivul este ca ce spui nu are sens. Deja soerii pierd ore intregi in trafic si fara bulevarde "ingustate". Apropo, cati metri de sosea se "pierd" pentru o pista de biciclete? Crezi ca 1,5 m conteaza? Bineinteles, nu doreste nimeni sa construiasca benzi de biciclete pe strazi cu cate o banda pe sens...
      • -1 (13 voturi)    
        cifre fanteziste (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:48)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Numarul total al masinilor inmatriculate in Bucuresti este in jur de 1,1 milioane, nu este egal cu numarul locuitorilor. Da este adevarat ca sunt si masini inmatriculate in alte judete, dar la fel de adevarat este ca nu toti circula cu masina in fiecare zi.
        Dar totusi sa luam cifrele tale in vedere:
        15.000 din 1.900.000 inseamna 0,08, nu 0,008. Acel mic zero face totusi mare diferenta. Iar in final ar da 4%.
        Trecand peste toate acesta calcule inutile si alte supozitii, ar trebui sa gandesti de altfel foarte putin si logic ca sa iti dai seama de cel mai izbitor fapt. Cu cat vei avea mai multe biciclete in trafic, cu atat vei avea mai putine masini in trafic ca sa te incurce si vei putea circula mai usor!
      • -5 (7 voturi)    
        calcul (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:52)

        shakin_the_tree [utilizator] i-a raspuns lui eu

        0.8%, respectiv 40%, ca idee.
      • 0 (14 voturi)    
        @calcul simplu (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:58)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui eu

        Stimabile, prin calcul "simplu" intelegem si corect? Nu de alta dar 15.000/1.900.000 nu inseamna, cam deloc 0.008% ci 0.8%. Drept urmare 0.8%*50 ar insemna cam 40%, asta ca sa fiu generos :)
        Acum mai trebuie luat in calcul faptul ca este un picut aberant sa ne raportam la cifre "totale" eu as fi mai mult interesat de numarul de masini care ar disparea din trafic odata cu cresterea numarului de biciclisti.
      • +2 (12 voturi)    
        In plus (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:02)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Bicicletele fucntioneaza 6 luni pe an sa zicem. Maxim 8?
        Sa vedeti cum se raresc vajnicii bicilisti imediat ce incep temperaturile sa bata spre zero grade. Dar carosabilul e feliat tot anul indiferent ca se plimba unul sau 1000 de biciclisti pe bucata respectiva.

        Una e sa ai bicicleta si alta e sa o folosesti. Ca pe bicicleta nu e ca in masina, cu aer conditionat etc etc.
      • -6 (8 voturi)    
        LoL (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:45)

        MMm [anonim] i-a raspuns lui eu

        Sunt total de acord cu tine, dar cu mentiunea ca orice detinator de autovehicul care vrea sa circule in Bucuresti sa plateasca anual o taxa de oras (sa o numim "congestion tax") care sa fie in jur de 1000 de euro anual. Atunci iti garantez ca nu vei mai pierde nici 1 minut in trafic pentru ca vei avea strazile pentru tine. Ce zici esti de acord cu mine? Da-i in massa pe biciclisti si pe sarantocii care nu au bani de taxa. Cu taxa asta impuscam mai multi iepuri dintr-o bucata, strazi mai libere si un bucuresti mai curat. A si inca ceva, benzinariile din oras sa fie supraacizate ca sa descurajam sarantocii de a mai folosi masinile in Bucuresti. Dupa ce strazile vor ramane goale nu mai e nevoie de piste pentru biciclete, pentru ca biciclistii vor avea 2 chiar 3 benzi din sosea numai pentru ei. Ce parere ai? E o idee buna? .... hai ca m-am distrat destul.
      • 0 (2 voturi)    
        generosule... (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 14:37)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Calculul tau este prea simplu. Motivul simplitatii?.. probabil va trebui sa-l cauti in ADN.
        De ce? Pentru ca presupui in mod eronat:
        1. Ca 1.900.000 locuitori merg "la serviciu".
        2. Ca toti merg cu masina, desi Metrorex inregistreaza zilnic ~500.000 calatorii.
        3. 50x15.000=750.000, adica ~40% din populatia declarata de tine (probabil ca nici macar nu sunt atatia bucuresteni care se suie dimineata in masina sa mearga la munca), nu 0.4%. Dai cu o mana si iei cu 99?..

        Un biciclist in plus inseamna o masina in minus. Strazile "functioneaza" cat timp nu ating o masa critica. O reducere cu doar 5% a numarului de masini iti poate oferi pe unele artere fix echilibrul necesar pentru a nu mai ramane nici un gigel blocat in intersectie pentru e coada deja pana la urmatorul semafor.
        Evident ca nu vom vedea prea multi amatori de pedalat in zilele cu ploi sau ninsori, dar per ansamblu orice imbunatatire a calitatii aerului e binevenita. La fel cum ne vom bucura daca se reduce poluarea fonica, daca vor fi mai putine masini care blocheaza strazile din centru, daca cei care sunt astfel incurajati sa faca miscare vor ajunge mai rar pe la medici etc.
    • -1 (15 voturi)    
      rovignetă în oraș (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:15)

      me-high [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Tu plătești rovignetă ca să circuli în oraș? Unii bicicliști plătesc taxe de 10 ori mai mari decît tine pentru ca să se facă drumurile astea mizerabile.
      • -1 (1 vot)    
        ce taxa plateste biciclistul ? (Duminică, 20 septembrie 2015, 11:17)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui me-high

        asta mai lipsea, sa plateaca si biciclistul taxe.
    • 0 (12 voturi)    
      pentru ce? (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:20)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Plateste vreun sofer rovinieta ca sa mearga prin oras?
    • -3 (11 voturi)    
      Nu iti trebuie rovinieta pentru oras (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:23)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Doar la mersul in afara, unde ma indoiesc ca vor face piste.
      • -6 (6 voturi)    
        lol (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:40)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui banel

        posibil sa fie singurul loc unde or sa faca :))
    • -3 (13 voturi)    
      tu ce rovigneta platesti pentru oras?? (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:34)

      cosva [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Printre biciclisti sunt si unii ca mine care platesc si rovigneta si RCA si ITP la autoturismul personal dar prefera sa mearga la servici cu bicicleta, masina fiind folosita doar atunci cand este absolut necesar. Nu spun ca toti soferii trebuie sa faca asa, in unele cazuri acest lucru este aproape imposibil din cauza distantei dar macar aceia care pot face asta sa poata sa o faca in conditii de siguranta ata pentru ei cat si pentru ceilalti participanti la trafic.
    • +3 (15 voturi)    
      To my defense (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:57)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      1. Da, in multe zone vor fi piste si pe drumurile ce leaga localitatile, intrebarea nu e asa idioata, e doar incompleta pt ca in calitate de detinator auto, platesc taxa de drum atat in rovinieta cat si in carburant!
      E normal sa se taie 1m sau mai mult pentru a toca bani?

      3. Chiar daca multi biciclisti sunt si soferi, taxele de drum (platite fie prin rovinieta, fie prin carburant) sunt pentru... masina, nu pentru metrul de carosabil "furat".

      Invers cum suna? Am bicicleta, pot sa nu mai platesc taxa de drum?

      Pt referinte:

      "Mai mult de jumătate din prețul unui litru de benzină reprezintă taxe, care sunt vărsate de marii jucători de pe piața românească în conturile statului. Practic fără aceste taxe: TVA, accize, supra-acciza un litru de benzina ar costa DOAR 2,16 lei."

      http://www.capital.ro/cat-ar-costa-benzina-daca-n-ar-fi-taxele-care-ajung-la-stat.html
      • -6 (8 voturi)    
        Se taie pentru masini! (Vineri, 18 septembrie 2015, 18:01)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Pana una alta nu se prea taie carosabilul pentru nimeni. Pe Bd. Unirii s-a betonat spatiul verde si o alee, si a devenit parcare in spic pe doua randuri. Printre blocuri se betoneaza cu voiosie spatiile verzi pentru parcari. S-au taiat trotuarele (ex. Mosilor, Stefan cel Mare, etc...) pentru parcari in spic. Pe Buzesti si Berzei s-a demolat de-a dreptul pentru largires strazii!
        Si pietonii (inclusiv copiii) si biciclistii platesc taxe!
      • -5 (7 voturi)    
        To your defense (Vineri, 18 septembrie 2015, 18:02)

        MMm [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        In Romania, guvernul nu considera masina un lucru necesar ci un lux, de acolo si accizarea carburantului + taxe de drum. Daca tu nu iti permiti acest lux, treci pe bicicleta. Asta e alternativa. Biciclist fiind (dar nu si detinator de masina) platesti la marlanu asta de stat niste taxe pe venit + tva, si atunci te intrebi ce face marlanul asta de stat pentru tine? Infrastructura nu e numai pentru astia cu masini e si pentru fomistii cu biciclete ca si aia platesc taxe, unii chiar mai multe ca si tine. Oricum mai sus ti-am propus un sistem care sa te ajute pe tine om bogat si mediul inconjurator. In alta ordine de idei iti propun sa te informezi putin despre situatia din olanda si danemarca, unde masinile sunt suprataxate, benzina supraacizata, populatia foloseste bicicleta in proportie foarte ridicata si nimeni nu se plange. Si ce sa vezi, aia au si suprainfrastructura pentru biciclete.
      • -2 (2 voturi)    
        Specimene (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 11:50)

        aha [anonim] i-a raspuns lui nano2k

        Sigur! Isi dau cu parerea toti provincialii veniti in mirobolanta capitala, provinciali de succes, mari posesori de masini nemtesti! Scoateti capul din cutie, odihnitilor, si luati exemplul altor societati cu mult inaintea noastra! Masina e un drept doar in mintile odihnite. Drepturile tale se intind pana acolo unde incep drepturile mele. Faptul ca sunt atatea comentarii rautacioase, din partea celor ce sustin autovehiculele in traficul urban, denota mentalitatea de oameni 'bananieri' de care dati dovada. Asta e realitatea, oricat de neplacuta ar fi.

        Pentru simplul fapt ca suntem condusi de hoti si idioti, incapabili sa puna la punct o infrastructura adecvata, ii stigmatizati pe biciclisti, ca ei sunt cauza tuturor problemelor voastre din trafic. Cat de ingust sa fii sa crezi/spui asa ceva?! Uitati-va intai la asa-zisii edili, conducatori din societate! Cei are fura si-si bat joc de banii contribuabililor. Pe seama lor se ivesc astfel de discutii, dar sunteti orbi si nu sesizati lucrurile astea.

        Suferiti ca biciclistii nu platesc o taxa de drum//oras? Bun! Sa gaseasca autoritatile o solutie pentru aceasta taxa, dar in acelasi timp sa mareasca (inzecit) taxele pentru accesul auto in oras, iar cei care parcheaza neregulamentar sau care incalca regulile de circulatie sa predea carnetul pe o perioada de 3-6 luni. Cum ar fi asta? Aaa! Nu prea va convine, ca sunteti maimutoi lenesi si incapabili de toleranta fata de semenii vostri. Nici nu vreti sa va asumati raspunderea. Am inteles.
        • +1 (1 vot)    
          Nu stiu ce ai inteles (Duminică, 20 septembrie 2015, 10:35)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui aha

          In afara de veninul purjat pe nas nu am inteles mare lucru.

          Personal, in momentul in care toti participantii la traffic isi platesc dreptul, eu unul sunt ok.
          Sunt ok si cu inzecirea amenzilor asa cum zici si tu.

          Am fost intr-o "societate cu mult inaintea noastra". Sper ca poti include Stockholm-ul pe lista asta, nu? Si uite ce am vazut:

          1. Pistele de biciclete nu furau din carosabil ci din trotuar.

          2. Mergand pe trotuar cu copiii, trebuia de multe ori sa ii feresc de bizonii biciclisti (da, e o specie care inca nu exista la noi, dar urmeaza la ce mesaje vad pe-aici) care desi aveau o bucata mai lata de trotuar decat pietonii, tot nu le ajungea sa se depaseasca.

          PS1: nu uita, soselele au fost create pentru carute si masini, nu pentru biciclete. Pana una-alta, cyclo-nazi astia ca tine sunt in afara proiectului, nu cei cu masinile.

          PS2: Vin ploile si zapezile, cum ramane cu zeita bicicleta? Ma gandesc ca o sa uiti sa te inchini la ea pana la primavera.

          Haideti sa sustinem necesitatea benzilor furate din carosabil cand ploua sau ninge.
  • -2 (24 voturi)    
    Nesimtire pe sa (Vineri, 18 septembrie 2015, 15:54)

    So_fer [anonim]

    Sunt satul de dictatura biciclistilor, motocicilistilor care vor,vor,vor.Nu mai poti merge prin oras de ei.
    Am vazut ,nu rareori, nesimititi pe bicicleta care sub pretextul ca pe trotuar au desenate niste linii absurde au dat peste femei cu copil mic in carucior.
    Meritau doi pumni in gura pe loc si dat cu bicicleta in cap.
    Ca sofer e o adevarata bataie de joc sa mai circuli prin Bucuresti.
    Nemaivorbind ca merg fara maini, cu castile audio in urechi si nu respecta nici o regula de circulatie.
    P.S.: Si eu am bicicleta, dar mai ales mult bun simt in raport cu toti acesti tupeisti si organizatiile lor fundamentaliste.
    Mergi nene pe sosea si respecta regulile sau te plimbi prin parc.Punct. Nu esti doar tu pe planeta.

    In numele libertatii de expresie, rog nu cenzurati.
    • +2 (14 voturi)    
      Tocmai (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:17)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui So_fer

      Pai tocmai, daca ar exista drum facut cu cap pentru biciclisti nu ai mai avea problema cu "nu mai poti merge de ei".
      Despre restul de generalizari, ma abtin. Eu nu vad asa lucrurile, sa conduci in B eu cred ca e bataie de joc in cea mai mare proportie din cauza colegilor soferi, mai concret din cauza parcarilor neregulamentare, a stationarii pe prima sau chiar a doua banda pentru "urgente" si a "furatului" semaforului. Pe mine personal nu m-au deranjat niciodata biciclistii cand eram la volan, m-au deranjat doar alti soferi.
      • -3 (9 voturi)    
        lol (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:44)

        za_omu [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        niciodata sa nu spui niciodata, am intalnit si biciclisti care mergeau la distanta sigura de bordura de 1-2 metri si la distanta si mai sigura de pista de biciclisti care chiar era libera...dar stai linistit,nu i-am calcat...cum nu am dat nici peste multi marleti care mi-au taiat fata ca sa se bage si ei de pe linia de tramvai ca deh, vine intersectia si se termina banda de smecheri and so on...militia romana e de vina aici :) ca nu poate depasi confortul oferit de radar :)
    • +8 (20 voturi)    
      Doar am inlocuit cateva cuvinte in comenariul tau (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:18)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui So_fer

      Sunt satul de dictatura soferilor care vor,vor,vor. Nu mai poti merge prin oras de ei.
      Am vazut ,nu rareori, nesimititi in masina care sub pretextul ca nu au autostrazi, pasaje si tunele in oras pentru a-si etala caii putere au dat peste femei, barbati si copii pe trecerile de pietoni.
      Meritau doi pumni in gura pe loc si dat cu roata de rezerva in cap.
      Ca biciclist (si pieton) e o adevarata bataie de joc sa mai circuli prin Bucuresti.
      Nemaivorbind ca merg cu viteza, cu muzica la maxim si nu respecta nici o regula de circulatie.
      P.S.: Si eu am masina, dar mai ales mult bun simt in raport cu toti acesti tupeisti si organizatiile lor fundamentaliste.
      Mergi nene pe sosea si respecta regulile sau te plimbi prin parcare.Punct. Nu esti doar tu pe planeta.

      Ce zici? Nu-i asa ca se poate si invers, Problema reala este, crede-ma, la administratia locala care intretine acest conflict, desi ar fi atat de simplu de aplanat.
    • -1 (11 voturi)    
      Pai tocmai asta e ideea... (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:25)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui So_fer

      Piste pe carosabil inseamna o delimitare clara de ceilalti participanti la trafic (cu toate ca doamne cu carucior am vazut si pe pista de pe Calea Victoriei)

      Acum circula fie pe trotuar (incomodand pietonii), fie pe sosea unde se apar incidente cu soferii.

      Dar dupa experimentul cu calea Buzesti, nu cred ca pistele vor rezolva problema...soferii nesimtiti vor gasi o cale sa le ocupe.
    • +1 (13 voturi)    
      E mai rau (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:33)

      Sofer si Biciclist [anonim] i-a raspuns lui So_fer

      E adevarat, insa problema e mult mai mare: nesimtirea generalizata. Ca automobilist, dau peste masini lasate cu avarii pe strada cu sens unic si o singura banda (deh, nu se mai ridica masini), gunoaie aruncate pe geam de giboni care te si injura cand le atragi atentia, taximetristi care au legi distincte, biciclisti care trec pe unde vor si cum vor, motociclisti care fac zgomot peste limitele admise, pietoni bazbuci care traverseaza aiurea, etc

      Ca biciclist, dau peste masini pe pista amenajata, masini pentru care nu existi si ar cam trebui sa te evapori din fata radiatorului lor, pietoni sau biciclisti care nu stiu nici macar pe ce parte se circula in Europa, alti biciclisti care merg noaptea fara nimic luminos sau reflectorizant, caini fara stapan sau cu stapan sau lasati liberi fara lesa si botnita, ba si motociclist pe pista de biciclete ca pe strada era coada etc

      Nu stim sa conlocuim cu totii, facem fiecare ce ne taie capul, intr-o batjocura totala fata de drepturile si libertatile celor de langa noi. Sunt oameni absolut civilizati in toate categoriile, sa ne intelegem. Insa in general biciclistii vor orasul pentru ei, automobilistii vor pentru masini toate peticele de pamant, motociclistii vor piste de curse prin oras si pietonii vor zone exclusiv pietonale daca se poate in tot centrul.

      Bine ca nu mai avem primar general, nu mai avem pe cine da vina (nu ca e vreo diferenta cu el sau fara el).
    • -2 (10 voturi)    
      subscriu (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:33)

      za_omu [utilizator] i-a raspuns lui So_fer

      De acord cu tine, cu bicicleta nu m-am mai plimbat de ceva vreme, motociclist am fost vreo 7 ani iar momentan pot sa zic ca sunt conservar :)
      Ce pot sa zic este ca retardati sunt in toate categoriile, ii intalnesc in fiecare zi in masini, mai rar pe motorete si biciclete (numai si numai pentru ca sunt mai putini ca numar raportat la soferi).
      Eu imi doresc ca pulitia romana sa-si faca treaba si sa aplice legea (in toate cazurile, nu numai pentru depasirea vitezei regulamentare) si atunci sa vezi ce frumos si tzilivizat circula toata lumea :)
    • -3 (9 voturi)    
      Drepturi si obligatii (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:35)

      Ciclist [anonim] i-a raspuns lui So_fer

      Nesimtitul este nesimtit, indiferent ca e in spatele volanului, pe saua unei biciclete sau pe trotuar.
      Poate pare rautacioasa afirmatia, dar cred ca dumneata tii in cui acea bicicleta. Daca o foloseai mai des, ai fi fost la curent cu legislatia si nu ai fi facut astfel de afirmatii (gratuite).
      Piste de biciclete "legale" in Bucuresti, aprobate si de Politia Romana, sunt foarte putine. Ciclistii pot circula pe trotuar atata timp cat respecta anumite conditii, in lipsa unei piste de biciclete. In caz contrar, pot circula pe carosabil atata timp cat respecta regulamentul rutier. Si da, bicicleta este vehicul si reglementat ca atare.

      In calitate de sofer, am ajuns sa respect mai mult ciclistii in trafic. Da, sunt si sofer, insa am inceput sa folosesc din ce in ce mai mult bicicleta in oras. Preponderent, pentru a merge cu ea la munca. Cum sunt ciclisti nesimtiti, asa sunt si soferi ce nu se lasa mai prejos. Nu cred ca vehiculul utilizat "face" omul, ci tocmai invers! Pacat. Era o vorba: nu haina il face pe om!

      O tema de gandire pentru unii soferi: o bicicleta in trafic poate insemna o masina in minus, implicit, trafic mai putin aglomerat pentru dansii. Un pic mai multa toleranta, din partea tuturor (!!), nu ar strica. Daca ne-am respecta mai mult, nu s-ar mai ajunge la astfel de 'tabere'. "Uscaturi" sunt peste tot.

      Cat despre taxe si impozite, fiindca unii sunt preocupati de acest aspect, toti suntem platitori de taxe si impozite. Comentatorul de mai sus oare stie ca vinieta se plateste pentru utilizarea drumurilor nationale? Poate ar trebui sa consulte site-ul CNADNR pentru a se consulta cu privire la reglementarea vinietei in Romania. Pe langa acel comentariu rautacios, sunt convins ca in trafic sunt ciclisti ce platesc taxe si impozite de valoare considerabila, insa acestia nu striga in gura mare acest lucru. Sau credeti ca doar "hipsterii" fara loc de munca pedaleaza? Unele persoane cred ca si-au facut o impresie gresita cu privire la acest aspect
    • -5 (9 voturi)    
      exact piste pe trotuar nu dorim (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:49)

      cosva [anonim] i-a raspuns lui So_fer

      Pai exact problema pistelor pe trotuar considerate periculoase si de politie solicita biciclistii normali sa nu se mai faca. Acestea nu doar ca nu respecta niste standarde minime de siguranta ce exista clar descrise in lege dar pe trasarea unor dungi mai si cheltui milioane de euro din banii tuturor contribuabililor (inclusiv ai soferilor), bani irositi pentru care NU raspunde nimeni. Avem un exemplu de oras unde primarul a hotarat sa amenajeze aceste piste pe carosabil prin largirea carosabilului. Acel primar este astazi presedintele Romaniei si a demonstrat ca se poate si in Romania lucra corect daca tu ca primar nu ai ca unic scop cum poti fura mai mult.
  • +4 (10 voturi)    
    Biciclistii cand respecta pietonii??? (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:07)

    Pieton [anonim]

    Sunt satul de biciclisti si cei pe role care circula cu viteza pe trotuar, trec la cativa cm cand te depasesc, daca misti cumva ajungi la urgenta pe targa. Sa circule doar pe sosea, si acolo doar cu veste reflectorizante!!!
  • -3 (11 voturi)    
    Oras pentru oameni otraviti cu pacura noaptea (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:12)

    D-or [utilizator]

    E ok cauza biciclistilor, dar ma intreb de ce nu protesteaza nimeni si impotriva poluarii nocturne. Pacura degaja prin ardere benzeni, tolueni si, mai ales, clorura de vinil, una din cele mai cancerigene substante.

    CET-urile din Bucuresti, si in special cel din Grozavesti (care e central si in depresiunea orasului), ar trebui sa functioneze cu gaz metan si sa adauge pacura doar in virfurile de sarcina, iarna. In fapt, ele ard pacura noaptea, la adapostul intunericului, mai ales spre dimineata, cind populatia doarme, pe principiul: "crima perfecta e crima nestiuta".

    Acest fapt este extrem de periculos pentru sanatate, pentru ca in somn organismul se regenereaza si, sub actiunea poluantilor cancerigeni se regenereaza gresit.

    Autoritatile de mediu considera noxele in parametri, raportindu-le ca medie pe total ore de functionare, fara sa ia in calcul valorile noxelor in timpul efectiv de ardere al pacurii.
    De asemenea, nu se ia in calcul particularitatea Bucurestiului de a fi lipsit aproape total de curenti de aer, astfel incit fumul, in loc sa fie imprastiat la inaltime, stagneaza si coboara la sol.

    E un GENOCID la care sintem complici prin pasivitate.
    • -2 (6 voturi)    
      pai.. (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:54)

      shakin_the_tree [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      De ce nu organizati?
  • -1 (15 voturi)    
    . (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:17)

    VirgilGeorgescu1 [anonim]

    Sa va doriti piste pe carosabil atunci cand veti invata sa stati la stop la zebra, nu sa faceti slalom printre pietonii aflati in traversare! Asta daca nu va doriti si mai multe degete stranse aplicate in figura sau dezechilibrari neasteptate, sau macar flegme. Vi le dau cu generozitate!
    • -2 (8 voturi)    
      eu (Vineri, 18 septembrie 2015, 16:49)

      shakin_the_tree [utilizator] i-a raspuns lui VirgilGeorgescu1

      Eu personal imi doresc piste pe carosabil si pedepsirea tuturor celor care nu respecta codul rutier, soferi, pietoni, biciclisti sau motociclisti.
      Apropo, eu stai la stop la zebra si nu fac slalom printre pietoni. Pot sa primesc o pista din generozitatea ta?
  • +2 (8 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 18 septembrie 2015, 17:01)

    cosvaTIM [utilizator]

    Trasarea pistelor de biciclete pe trotuar nu este specifica doar Bucurestiului, se face intr-o veselie in toate orasele mari (mai putin Sibiu unde fostul primar, actualul presedinte a circulat destul de mult cu bicicleta ca sa stie ce trebuie facut). Motivele pentru care se lucreaza asa sunt in general simple: costurile amenajarii pistelor pe carosabil prin largirea acestuia sunt considerabil mai mari decat trasarea unor dungi pe trotuar. Asta nu inseamna ca trasarea acelor dungi nu pot costa in acte la fel de mult, deoarece trebuie sa intelegem cu totii ca lucrarile facute pe bani publici se dau doar la cei care cotizeaza si ca sa nu bata la ochi cand scrii acolo ca ai facut 1km de pista de biciclete trebuie sa te asiguri ca pretul se incadreaza in limitele prevazute a unui km de pista de biciclete la nivel european.
  • -4 (6 voturi)    
    miting ilegal (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 1:22)

    dorin Oprescu [anonim]

    stimatii mei votaci, va informez ca v-am anulat mitingul deoarece sunteti "niste tristi" si nu mi-ati dat 25.000 de verzisori. in plus, deranjati linistea publica si mimarea fericirii la volan si nici nu permiteti copiilor sa-si petreaca anii cei mai fericiti pe tablete, sau sa fie iradiati suficient la mobile. postare pamflet in stilul interviurilor cu dottore securistu citite pe hotnews. Dorel Oprescu
  • +6 (8 voturi)    
    cred că e o mafie a bicicliştilor (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 3:18)

    popescu_dtru [utilizator]

    mai bine zis, a unor oengeuri specializate, care vor să obţină cât mai mult.

    Când mi-am luat permis de automobilist, în 90, regulamentul spunea că bicicliştii trebuie să meargă pe căruţabil, pe dreapta. Nu-i destul?

    Ce wtf drepturi speciale le mai trebuie?
    • +2 (2 voturi)    
      Si la primarie (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 8:31)

      Iomen [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      E mult mai simplu sa tragi niste linii pe un trotuar sau sa ingustezi un drum cu niste borduri, pe motiv ca "poporu" cere piste, si sa-ti iei spaguta decat sa investesti intr-o retea de metrou sau un RATB nepoluant si civilizat (firmele mari de afara nu prea lasa pungi sub canapea).
    • -1 (1 vot)    
      Sigur ca da (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 11:36)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui popescu_dtru

      Pune mana si mai studiaza legislatia rutiera. Atata timp cat nu o cunosti, poate nu esti apt pentru a conduce pe drumurile publice. Hai sa vorbim de anii 1900, daca tot o dam in "acum 25 ani, pe vremea mea". Simplist mod de a privi lucrurile! Denota multe!
    • -1 (1 vot)    
      ? (Sâmbătă, 19 septembrie 2015, 12:36)

      shakin_the_tree [utilizator] i-a raspuns lui popescu_dtru

      Sa obtina cat mai mult ce?
  • +1 (1 vot)    
    respect si pentru PIETONI (Duminică, 20 septembrie 2015, 15:32)

    mimi [anonim]

    ar trebui si pietonii sa iasa si sa protesteze impotriva nerespectarii drepturilor lor. impotriva soferilor care parcheaza pe toate trotoarele din capitala ca nu mai ai pe unde circula. impotriva biciclistilor care aproape ca trec peste oameni pe trotuare, cu viteza si cu nesimtire.
    nu inteleg tupeul si nesimtirea ordinara a biciclistilor sa ceara sa fie respectati cand ei nu respecta nimic. trec mere pe rosu, merg printre masini pe contrasens, merg cu viteza pe trotuare si prin aglomeratie, ca trebuie mereu sa te uiti in spate, sa te feresti si nu-ti mai tihneste sa mergi pe jos.
    si noi, pietonii, ne-am saturat pana in gat de golanii pe biciclete care vor conditii civilizate, dar in primul rand ei ar trebui sa se civilizeze.
    si nu inteleg nici de ce mereu cand o masina accidenteaza un biciclist, automat e vina soferului. cand intotdeauna biciclistii nu respecta semaforul, trecerile de pietoni, benzile de mers, etc.
    de ce trebuie sa fie vinovat un sofer ca un bou cu pedale apare cu viteza de dupa colt, sau intra pe rosu si nimereste din plin pe capota sau sub rotile masinii?
    de ce pentru bicilisti nu exista reguli de circulatie, amenzi, etc.
    nu mai spun ca in parcuri nu te poti plimba in tihna de raul lor, ca dobitocii cu pedale trebuie sa faca raliuri pe alei...
    TOT RESPECTUL PENTRU BICICLISTII CARE STIU SA MEARGA CIVILIZAT PRIN ORAS din pacate sunt foarte foarte putini...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă