FOTOGALERIE ​Modificare uriasa in Bucuresti: Bulevardul Unirii ar putea deveni pietonal intre Piata Unirii si Palatul Parlamentului. Traficul auto va fi eliminat in cinci etape

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 9 septembrie 2015, 11:21 Actualitate | Administratie Locala

Bd. Unirii 02
Foto: Hotnews
Bulevardul Unirii intre Piata Unirii si Casa Poporului ar putea deveni pietonal in cinci etape, potrivit unui proiect care face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, proiect prezentat miercuri la Comisia Tehnica de Urbanism de la Primaria Capitalei. Astfel, in prima etapa se va construi un mare parcaj subteran de circa 1.000 de locuri in Piata Constitutiei, pentru a fi mutate acolo masinile parcate pe  bulevard, apoi va fi desfiintat un sens de circulatie, circulatia fiind mutata pe benzile ramase si zona reamenajata. In ultima etapa, masinile nu vor mai putea circul deloc pe aceasta bucata din bulevard fiind permis doar accesul mijloacelor de transport in comun si al bicicletelor.

Initial, proiectantii doreau sa desfiinteze doar benzile de circulatie aflate pe o parte a fantanilor arteziene, insa locuitorii din zona nu au fost de acord cu aceasta solutie deoarece eventualele terase ce ar aparea in zona ar perturba linistea si au fost nemultumiti cei care se aflau pe partea pe care ramanea traficul auto.

"Centrul nu este un cartier dormitor. Oamenii de acolo au fost foarte incinsi si agitati in mod gratuit. Pana la urma s-a ajuns la o strategie in 5 etape. Strategia noastra este sa eliberam bulevardul de masini  si sa le mutam intr-un parcaj subteran in Piata Constitutiei. In ultima etapa se va pietonaliza complet bulevardul si va deveni o mare promenada fara masini. In a doua etapa se aduc la acelasi nivel strazile si trotuarele si se reamenajeaza zona.  In a treia etapa, banda de circulatiei din sud se elimina si cea din dreapta se transforma intr-o banda cu dublu sens. Acele parcari aflate de-a lungul bulevardului vor disparea. Apoi se elimina si aceasta banda de circulatie si va deveni un mare pietonal. Autobuzele vor putea sa circule in continuare pe acest bulevard", a explicat Mario Kuibus, arhitectul care realizeaza acest proiect.

Pe parcursul celor 5 etape, fantanile arteziene modernizate. Se va pune mobilier urban nou, cismele, mese de sah si parcari pentru biciclete si un turn de observatie spre Piata Unirii. De-a lungul promenadei se vor amplasa pavilioane pentru cafenele si ceainarii. Fantanile arteziene vor pastra amprenta celor vechi, dar vor fi 3 D.

Arhitectii spun ca traficul de pe bd. Unirii va fi distribuit pe bulevardele adiacente.

Membrii Comisiei Tehnice de Urbanism au fost reticienti privind acest proiect punand mai multe intrebari referitor la felul cum va fi mutat traficul auto, dar si la utilitatea acestui proiect.
"Avem nevoie de argumente clare, ce impact va avea asupra traficului aceasta solutie, sa vedem niste cifre. Apoi, acest bulevard este unul pustiu acum, nu se plimba oamenii pe el. Cum veti aduce oamenii aici, ca sa nu facem acest proiect degeaba", a declarat Sorin Gabrea, preedintele Comisiei Tehnice de Urbanism.

Arhitectii care fac proiectul spun ca tocmai faptul ca bulevardul va fi reamenajat si transformat intr-un spatiu public autentic in care oamenii isi pot petrece timpul liber, va anima zona.
Ramane de vazut daca Planul Urbanistic Zonal din care face acest proiect va fi aprobat sau nu de municipalitate si de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In urmatoarea etapa, dupa aprobarea PUZ-ului se vor accesa fonduri europene pentru realizarea proiectului.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana este o strategie care ar urma sa transforme centrul orasului intr-o zona prietenoasa pentru oameni, in care pietonul sa fie tratat cu respect. Realizarea acestei strategii si proiectele subsecvente a demarat in 2010 insa nici pana in prezent nu a fost aprobata.

La nivel european, cele mai frumoase capitale de pe batranul continent au inceput sa pietonalizeze strazile si bulevardele din centrul orasului inca de acum 50 de ani, traficul rutier fiind deviat pe inelele oraselor si pe soseaua de centura si incercandu-se pe cat posibil reducerea traficului de tranzit prin centrul orasului.



Simulare cum va arata Bd. Unirii dupa reamenajare: FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum vor arata cafenelele de pe BD. Unirii;  FOTO: Re-act Now Studio










19429 vizualizari
  • +3 (15 voturi)    
    Alternative? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 11:29)

    mem [anonim]

    Dar de ce nu faceti zone pietonale in alta parte, unde e arhitectura mai frumoasa. Zona asta e urata oricum
    • -4 (14 voturi)    
      ... pentru ca sunt handicapati ! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:51)

      dana eugenia [anonim] i-a raspuns lui mem

      ... in loc sa largeasca bulevardul, il inched ... si, DA, ura, traiasca gandirea lipsa, ne mai trebuie o zona de parcare de 1mil mp in care nu parcheaza nici dreaq ;)
      • +6 (20 voturi)    
        pro pietonal (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:04)

        ovidiu [anonim] i-a raspuns lui dana eugenia

        sunt conducator auto de peste 20 de ani, dar sunt pentru eliminarea traficului privat in orase si inlocuirea cat de mult posibil cu traficul mijloacelor de transport in comun. in tarile civilizate cine vrea sa ajunga mai repede intr-un anumit loc ia mijloacele de transport in comun, cine vrea sa mearga cu masina pierde chiar si 5 ore in trafic. si sunt perfect de acord cu asta.
        • -1 (9 voturi)    
          corect (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:35)

          da [anonim] i-a raspuns lui ovidiu

          ma uit dimineata cum curg in aglomeratie o gramada de nesimtiti singuri in masina.
          de unde au astia bani sa plimbe masina aia in fiecare zi dus-intors?
          unde s-or duce la ora aia ca unii sunt satuli de munca, sunt toti directori?
          mai munceste cineva, sau toti aia sunt niste spagari si evazionisti ?

          un om normal dintr-un salariu mediu NU are cum sa aiba bani pentru asa ceva.
        • +1 (3 voturi)    
          pro RATB civilizat si dupa aia mai vorbim (Joi, 10 septembrie 2015, 10:48)

          Tzutzulina [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

          Domnu Ovidiu - se vede cat de umblat pe afara sunteti daca veniti cu asemenea argumente. In tarile civilizate mijloacele de transport in comun circula dupa ORARE afisate in toate statiile. Atata timp cat calatorii bucuresteni sunt la mana lu nea manivela si ala vrea sa stea mai mult la capat iar bietii oameni stau cu jumatatile de ora in statii.... lasa-ne cu teoriile astea!
  • -1 (21 voturi)    
    Super ! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 11:36)

    D_Poroineanu [utilizator]

    Dupa Centrul Vechi si Calea Victoriei inca o zona de mare atractie. Sper ca Bucurestiul sa devina ce a ce a fost deja; Micul Paris. Sau de ce nu un loc si mai atragator pentru oameni cosmopoliti care apreciaza distractia artistica de orice fel, excesul existential ( muzica, dans, gourmandise, relatii aleatoare, casinouri :)) De ce nu un MIC DUBAI in CENTRUL GEOGRAFIC al EVROPEI.
    As tranforma cladirea parlamentului intr-o zona bancara, un fel de centru financiar international. Si asa leprele de parlamentari nu produc decat paguba.
    • -4 (24 voturi)    
      da, dar pentru mine (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:15)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui D_Poroineanu

      care sunt sofer, si trec pe acolo in fiecare zi, va fi horror.
      Traficul este deja ingreunat in zilele in care sunt concerte in Piata constitutiei....ma intreb cum va fi cand se va restrictiona pe o banda, si apoi de tot.
      • -2 (6 voturi)    
        oameni buni, nu mai intelegeti ironia? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:50)

        Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sunt sigura ca D_Poroineanu era ironic. Voua nu vi se pare?
      • +4 (22 voturi)    
        e foarte simplu (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:30)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        foloseste metroul (sau orice alt transport in comun) sau bicicleta. Trebuie descurajata folosirea stupida a masinii personale pt a avea un oras civilizat
        • 0 (16 voturi)    
          BAI NENE... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 16:36)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          Vezi-ti de treaba matale si nu mai da sfaturi fara rost! Care metrou? Care masina sau tramvai pe bd. Unirii?
          Ai tras pe nas?
          • -2 (14 voturi)    
            bicicleta sau (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:08)

            ovidiu [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

            sunt toate mijloacele de transport in comun in capatul viitorului bulevard pietonal. sau iti este lene sa mergi 10 min pe jos pana la parlament?
            • +4 (16 voturi)    
              TE-AI BAGAT CA MUSCA IN.... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 18:04)

              schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu

              Da mi-e lene, e bine! Mergi tu la iarna pe bicicleta "dasteptule"! Si cu copil si cu cumparaturi, etc.!
              La care capat? Eu am treaba in celalalt.
              E plina tara de idioti!
        • +4 (16 voturi)    
          DDS ... esti cam batut de soarta (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:14)

          Shb [anonim] i-a raspuns lui DSS

          Hipiotule... taci cu ineptiile tale.
          Ce sa zic acum in Bucuresti asta ne mai trebuia .. "La Rambla"
          Pentru unii ca mine, masina personala este singurul mod de transport direct catre munca deoarece altceva nu exista!
          Pana la pietonale in centrul bucurestiului ar trebui infrastructura pusa la punct.
          Si daca vrei aer curat in centrul orasului mai viseaza... sau te invit sa te duci pe camp si sa cutreieri pana nu mai poti
          • +2 (14 voturi)    
            N-AI CU CINE DISCUTA! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 18:08)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Shb

            Numai biciclisti si ec"ologi"! Nu intelege idiotu' ca poate ai de carat catalage, dosare, mostre, etc. si nu ai mijoace de transport care sa-ti asigure legatura pentru destinatia dorita.
            Cum sa-i explici unui neica nimeni, ca poate mai ai si un copil de luat de la scoala, mai ai si un bagaj si altele.
            • -1 (3 voturi)    
              E tara plina de destepti (Joi, 10 septembrie 2015, 10:50)

              BBB [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

              Ai dreptate stimabile, dar din pacate cei care judeca sanatos tind sa devina o minoritate comparativ cu tinereii cu creierul intoxicat de "idei" venite de aiurea.
              As vrea sa-i vad pe astia grabind sa o duca pe ma-sa la spital cu bicicleta. As vrea sa-i vad asteptand autobuzul cate o ora, ca pe vremea lui Ceausescu. Si as mai vrea sa-i vad mergand iarna pe jos din centru pana la periferie. Eventual cu cate o sacusa de cumparaturi in fiecare mana.
        • -1 (7 voturi)    
          Drumul spre iad ... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:51)

          Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          e pavat cu bune intentii.
          O fi bine sa nu mai fie masini pe strazi si trotuare, dar masinile vor fi inlocuite cu terase si chioscuri. Ca doar nu s-o apuca populatia de sport sa se dea cu bicicleta. Si ca tot vorbim de bd Unirii intre Unirea si piata Alba Iulia s-a desfiintat pista de bici si s-a inlocuit cu parcari.
  • +13 (31 voturi)    
    bun (Miercuri, 9 septembrie 2015, 11:54)

    Gicu2 [utilizator]

    si traficul va fi redirectionat pe unde? pe Cosbuc unde sunt 2 benzi inclusiv tramvaiul sau pe splai unde sunt iar 2 benzi? ca sa nu intreb pe unde ar trebui sa ocoleasca o o persoana ca sa ajunga de la piata Cosbuc, pe Calea Victoriei - Splai.
    despre imensa parcare subterana nu mai comentez. bulevardul acela are cam 1 km. cei care stau in capatul opus parcarii vor trebui sa mearga iarna prin viscol tot bulevardul ca sa ajunga la masina?
    nu am nimic impotriva limitarii traficului in centru, e o masura civilizata, dar hai s-o facem cu cap, nu cu SF-uri. Ca a mai vrut unul sa faca autostrazi pe cer si acum e la racoare.
    • -2 (20 voturi)    
      da (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:12)

      aaaa [anonim] i-a raspuns lui Gicu2

      "cei care stau in capatul opus parcarii vor trebui sa mearga iarna prin viscol tot bulevardul ca sa ajunga la masina?"

      da, da, da.
      • +3 (23 voturi)    
        vai, si or sa moara...! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:20)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui aaaa

        Altfel, ii vezi pe toti cum se inghesuie "la sala" - da' e TARE greu, frateee, sa faci cativa pasi pe jos! :P
        • -1 (1 vot)    
          Poate (Joi, 10 septembrie 2015, 8:10)

          CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          Ti-o fi tie usor.
          Nu judeca numai dupa ce poti face tu. Mai sunt si batrani, care nu pot merge pe jos. Ei ce fac?
          Cat despre strazile adiacente, astia sunt nebuni? Nu vad ce inghesuiala e pe acolo?
          Asa mai visa si puscariabilul sa faca din Calea Victoriei o artera pietonala. Cam cati se plimba acum pe trotuarele largite?
          Nu au facut altceva decat trafic inghesuit.
          Halal gandire!
      • +9 (17 voturi)    
        Da, da, da? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:26)

        Vraja_marii [anonim] i-a raspuns lui aaaa

        De-asta e romanul unde e. Pentru ca grija lui e sa moara capra vecinului, "daca eu merg pe jos sa mearga si el".

        E cool cand auzi ca se face si se drege pana realizezi ca pe TINE nu te va ajuta cu nimic. O sa se mute galagia, poluarea si aglomeratia pe strazile laterale. In loc sa ai galagia de la masini o sa ai de la bisnitarii si terasele care vor fi instalate acolo. Mare afacere. Dar oamenii care va conduc sunt dupa chipul si asemanarea voastra.

        O sa ai o "zona pietonala" care va arata la fel de deplorabil ca noua si super verdea piata a Universitatii, practic o enorma platforma betonata pe care toti aplaudacii ca tine o laudau. Iar tu o sa stai ca Bula pe margine si inca zece ani de-acum o sa strangi la piept singura ta bucurie: ca si vecinul sufera.
    • -3 (11 voturi)    
      parcarea e pentru institutii (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:19)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Gicu2

      Sunt o GRAMADA de institutii prin zona ;)
      Iar noaptea sunt evenimente - or sa aiba spectatorii unde sa parcheze ;)
  • +10 (38 voturi)    
    tragic (Miercuri, 9 septembrie 2015, 11:56)

    toxx [utilizator]

    pe vremea impuscatului nu se circula pe tot bd. Unirii, acum e "modificare uriasa" . In orice capitala normala la cap centrul e pietonal, astfel se pot dezvolta magazine si alte mini afaceri. Vedeti Viena, Paris, Bruxelles, Budapesta. Doar la noi daca se poate sa intri cu masina direct in terasa, sa vada lumea ce BMW ai ... bine ca, acele capitale europene de care spun, au si transportul in comun foarte bine pus la punct spre deosebire de Bucuresti
    • +9 (11 voturi)    
      Si mai au ceva... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:55)

      Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      sosea de centura, de fapt autostrada de centura, asa ca vezi bine care-i problema. Plus ca nu au nici ele tot centrul pietonal ci bucati mai vechi de oras, cam cum ar fi centrul vechi de la noi. Partile mai noi, cu drumuri late, sunt deschise circulatiei peste tot. Plus ca o parte mai veche de oras, are farmecul ei, vrei sa te plimbi si sa stai la terasa pe acolo, dar de ce ai vrea sa faci asta intre blocuri comuniste din beton?
      • -2 (8 voturi)    
        nu ai imaginatie... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:39)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Simona_Srb

        Daca inlocuiesti acele 2 sosele cu copaci si spatiu verde, o sa fie mult mai frumos si mie nu mi-ar displacea sa stau acolo la o terasa. Iar blocurile de pe bulevardul unirii sint infinit mai frumoase decit alea din Rahova.
        • 0 (0 voturi)    
          da cine spunea sa stai la terasa in Rahova? (Joi, 10 septembrie 2015, 10:41)

          Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui cititoare

          Era de comparat cu Centrul Vechi nu cu Rahova... Iar legat de iarba verde, stai linistita, betonul e mai bun generator de venituri pentru primari si consilieri destepti, uita-te la refacerea zonei cu statui de la Universitate si ai sa vezi viitorul Bd Unirii
    • +11 (15 voturi)    
      Pe vremea (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:39)

      Vraja_marii [anonim] i-a raspuns lui toxx

      Iti taia curentul la 10 si nu puteai sa stai pe internet. De ce nu te duci sa spui ce-ai de spus la usa blocului, cum se facea pe vremea?

      Si apropo, tu esti vizitator in cele capitale europene asa ca nu prea ai multe de spus. Eu am locut niste ani in mai multe astfel de capitale si pot sa iti spun ca ce se intampla in Bucuresti nu are nici o legatura cu ce vezi in lume.

      - In alte tari se fac sensuri unice dupa ce se stabileste clar un flux de traficsi se asigura "debitul" lui.
      - Se opreste parcarea pe marginea drumului numai dupa ce exista parcari cu cateva mii de locuri distribuite strategic prin oras
      - Se descurajeaza folosirea masinii personale dupa ce transportul in comun e pus la punct astfel incat sa nu fie o corvoada sa il folosesti
      - Se fac "zone pietonale" care chiar sa fie pentru pietoni, cu spatii verzi, cu localuri civilizate, in care chiar se desfasoara activitati spre beneficiul localnicilor.
      - Se fac piste de bicicleta bine gandite
      - Nu in ultimul rand sunt educati oamenii sa exploateze toate aceste masuri la maxim si responsabil

      -ETC!

      In Bucuresti totul se face de ochii prostilor, fara planuri, fara strategie, nu se descurajeaza civilizat soferii sa foloseasca masina sau sa conduca civilizat, nu se ofera nimanui o motivatie sa foloseasca transport alternativ, nu se implementeaza nici un proiect cum s-a promis, planul e o animatie frumoasa, iar realizarea e un tzarc trist.

      Si oamenii ca tine tot aplauda... La finalul vietii o sa iti dai seama ca nu ai avut nimic si ca nu ai reusit decat sa obtii 2 palme usturande.
  • +8 (28 voturi)    
    Hahaha, (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:00)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    unde deviati traficul bai fratilor? Pe centura lui Oprescu, aparent zilnic bombardata? Statia lui 783 care duce la aeroport unde o puneti?

    Nu conteaza, sa arate bine, sa faca turistii poze cu Casa Poporului.
  • +7 (31 voturi)    
    Proiect (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:02)

    Pendejo [anonim]

    Nu era destul de aglomerat traficul din Bucuresti, acum va deveni si mai incomod.

    Faptul ca sunt 719 mall-uri in Bucuresti si 456 de parcuri nu ajunge pentru provincialii care vor 'sa faca promenada'.

    Ca atunci cand s-a pus bradul ala gigantic acum cativa ani vis-a-vis de magazinul Unirea de venisera absolut toti oamenii care erau in oras, TOTI, MILIOANE.

    Inca un proiect inutil care va forma un bottleneck dpdv al traficului, toti vor evita centrul si cu ocazia asta bulevardele mari care cat de cat acum sustin traficul, vor fi compromise.

    O sa devenim toti niste stradutzari care pentru a ajunge din punctul A in punctul B o vom lua pe cele doua catete, nu pe ipotenuza.

    Penibil. Si fotografiile alea randate in 3D Studio Max care iti arata niste oameni, nu cum va arata proiectul in asamblu ... fotografii de la nivelul solului, nimic panoramic/tower cam.

    Sper doar sa nu iasa proiectul..
  • +5 (17 voturi)    
    parcare da (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:05)

    Octavian B [anonim]

    faceti parcare dar nu blocati traficul; bulevardul este foarte larg si sunt doar 2 benzi pe sens destinate circulatiei; poate ramane bine mersi asa
    • -3 (23 voturi)    
      Trafic (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:56)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Octavian B

      Ca nu va nmai plangeti de trafic, solutia e sa DESFINTEZI parcarile, politia sa isi faca datoria si sa dea amenzi pt parcarea neregulamentara si sa vezi ce frumos o sa se circule in Bucuresti cu transportul in comun dupa ce bizonul nu mai vine cu jeep-anul in centrul Bucurestiului.
  • +9 (23 voturi)    
    o aberatie... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:09)

    Mike [anonim]

    masinile s-ar inghesui toate pe Splai care oricum e blocat si pe Regina Maria care e la fel de blocata... iar marea parcare probabil ca va fi cu plata, motiv pentru care toti vor parca in zona pietonala... mai bine ar dezvolta la modul serios reteaua de metrou si abia dupa aceea sa vina cu idei de-astea halucinante
    • -1 (15 voturi)    
      Metroul! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:19)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Mike

      Exista metrou la Unirii cu acces la 3 din cele 4 magistrale. Sa nu ne mai plangem. Atata timp cat nu se defrseaza si betoneaza spatiul verde si nu se construiesc cine stie ce aberatii pe acolo, eu cred ca proiectul este OK.
  • -2 (14 voturi)    
    Idee faina dar se intrevede o aplicare dfectuoasa (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:17)

    un sibian [anonim]

    Mereu arhitectii or sa aibe viziuni marete si frumoase. Problema e la punearea in aplicare si aici includ si studiul de fezabilitate a proiectului.
    Bucurestiul e sufocat de trafic cu stradute micute care pornesc din bulevardele mari.
    O solutie multumitoare ar fi ca circulatia supraterana sa fie transferata in subteran.
    Costisitor, intradevar dar eficient!
    Sa nu mai dam solutii ieftine si proaste dupa care sa existe lucrai adiacente care in final sa fie mai scumpe decat o solutie eficienta adoptata de la inceput.
    Cel mai elocvent exmplu este autostrada Sibiu->Orastie, lot 3 care tocmai s-a inchis. Si stati linistit nu va fi numia 1 luna, cel putin 3 luni si avand in vedere ca vine iarna se va deschide vara viitoare.
  • +12 (24 voturi)    
    Nu avem somn? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:24)

    M. G. [utilizator]

    Proiectul asta l-a lasat Oprescu inainte sa plece la racoare? Am rezolvat totul in Bucuresti si vrem sa facem inca o tampenie? Bagati bani in RATB, ca nu au mai cumparat un tramvai nou de ani de zile si circula cu Tatre de 40 de ani, lasati aberatiile!
    • +8 (10 voturi)    
      Nu (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:59)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Oprescu ar fi mai construit o parcare, ca mna, de acolo se iau spagile.

      Tocmai vroiam sa zic ca la 3 zile dupa Oprescu a ajuns la bulau, primaria nu mai construieste parcari si autostrade suspendate in mijlocul orasului si se construiesc zone pietonale.
  • +19 (29 voturi)    
    La ce trafic pietonal e acolo, neaparat :) (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:30)

    idsoc [utilizator]

    Sint 20 m de trotuar pe fiecare parte (eu nu cred ca exista altul mai larg in tot Buc) pe care nu trece nimeni si vrem sa bagam bani in si mai mult spatiu pe care nu trece nimeni. Mai bine ziceti cine isi ia parandaratul pe costurile amenajarii.
    Daca poate intr-adevar cineva sa relanseze zona, sa dovedeasca asta pe spatiul existent, daca il duce cu adevarat capul.
  • -9 (25 voturi)    
    Asta este o veste grozava.... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:35)

    midumi [utilizator]

    Iar daca se si realizeaza, poate sa fie chiar ceva foarte cool in Bucuresti!

    Felicitari dlui arhitect si sper sa nu fie un mare fas pentru nimic.

    O zi buna
  • +3 (27 voturi)    
    Dupa dezastrul de pe Calea Victoriei... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:41)

    Dan Petre [anonim]

    Dupa dezastrul de pe Calea Victoriei - cu cel putin o banda pierduta pentru o mana de biciclisti rataciti - niste capete luminate vor sa distruga total si aceasta artera vitala...
  • +10 (16 voturi)    
    @Mario Kuibus (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:45)

    liviul2006 [utilizator]

    Dle Mario Kuibus, ca locatari "incinsi" al zonei, nu dorim:
    1. Nu dorim taierea copacilor !;
    2. Nu dorim un al doilea centru vechi, cu amplasarea de restaurante cu muzica data tare pana la 1-2 noaptea, chemat mereu Politia;
    3. Nici sa spalam de pipi si caca in spatele blocurilor sau chiar la intrarea in bloc la bulevard cum se intampla dupa concerte si Revelioane;
    4. Nu dorim nici concerte nesimtite ca zgomot care fac sa vibreze nu doar geamurile dar si chiuveta !!! Fiecare concert are minim 3 zile de repetitii si minim 5 zile de ciocanit si construit toata noapte, fara respectarea legislatiei si autorizatiei. Politia Locala si Garda de Mediu sunt ca niste motanei castrati si pusi la ingrasat, nu fac nimic legat de zgomote.

    Probabil dumneata ai vila in primaverii si ai studiat in Vest, ar trebui sa dormi 3 zile pe bulevard cand sunt concerte, si 3 dupa concerte sa vezi cum fac baietii driftinguri, si motoarele pe o roata, sa vezi si mata care e treaba pe acolo, altfel esti ca arhitectii aia comunisti/socialisti care au gandit cutii de chibrite pentru clasa muncitoreasca habar n-avand de utopia proiectelor lor inspirate de utopia "unitatii de locuit" a lui Le Corbusier.

    Nu mai ganditi in locul nostru cand ne cerem drepturile !
    • 0 (2 voturi)    
      Bucurestiul tuturor (Miercuri, 9 septembrie 2015, 22:24)

      un bucurestean [anonim] i-a raspuns lui liviul2006

      Cand spui : " nu dorim" te referi la toti bucurestenii ? ai facut un sondaj si acum afisezi rezultatele? orasul asta, Bucuresti, este al tuturor, nu numai la celor care locuiesc pe Bd.Unirii (sarmani oameni, oricum !) .Acest bulevard este oribil, gol, sordid, degeaba.Trebuie revitalizat, facut sa traiasca, sa pulseze, sa aiba un rost. Singura varianta sa atragi oameni,sunt terasele, cafenelele, eventual cu ora decenta de inchidere,asa cum au tarile civilizate. Dar a lasa un astfel de bulevard gol, cu spatiile comerciale ca dupa bomba cu neutroni, nu cred ca place nimanui, nici chiar celor care locuiesc in blocurile de acolo ( din nou, sarmani oameni!)
      • 0 (0 voturi)    
        pai poate vrei si tu o saormerie la parter (Luni, 28 septembrie 2015, 16:11)

        liviul2006 [utilizator] i-a raspuns lui un bucurestean

        sa vitalizeze un pic zona in care stai...
  • -7 (17 voturi)    
    tocmai (Miercuri, 9 septembrie 2015, 12:48)

    yyyxxx [anonim]

    am fost prin cam toate capitalele fostului imperiu austriac. Toate au zone pietonale foarte largi in centrul orasului, bulevarde intregi si sunt pline de pietoni si turisti, la noi in tara la fel au si Brasovul si Sibiul spatii mari pietonale unde te poti plimba linistit si scapi de masini. In Bucuresti insa toti vor sa treaca cu masina exact prin centrul orasului eventual sa ajunga cu masina exact langa terasa sa nu isi miste dosul 5 min pe jos. Ar fi foarte bun acest proiect. O varianta de echilibru ar fi sa se faca pe 1/2 din bulevard pietonal + reamenajare fantani spatiu etc iar cealalta sa ramana pentru masini cate o banda pe sens. Centrul trebuie sa fie in primul rand pentru pietoni nu pentru masini. Binenteles sa fie peste tot pusi stalpisori de metal sa nu mai poata intra sub nici o forma cu masinile.
  • +4 (10 voturi)    
    nu exista alternative (Miercuri, 9 septembrie 2015, 13:01)

    Imposibil [anonim]

    Din pacate nu poate fi deviat traficul, Splaiul este deja supra aglomerat, Cosbuc/Regina Maria sunt tot la fel de aglomerate. Pe langa asta, portiunea asta este continuarea bulevardelor Ghencea/13 Septembrie, pe unde vor devia atatea masini? Cand a fost concertul ala "Violeta" si a fost zona aia inchisa automat s-au blocat Calea Rahovei si intersectia de la Razoare.

    A mai zis cineva, deja trotuarele au 25-30 de metri si nu e nimic acolo, sunt 4-5 terase, oricum sunt doar niste blocuri comuniste.
    • +1 (13 voturi)    
      se poate descuraja :) (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:36)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui Imposibil

      cand o sa inteleaga romanii ca se poate circula si altfel decat cu masina?
      Eu as interzice transportul cu masina personala prin tot centrul orasului (sau l-as face prohibitiv) si as face benzi unice pt transportul in comun si biciclete. cam asa e in toate marile orase
      • +3 (3 voturi)    
        mai intai solutii (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:28)

        Imposibil [anonim] i-a raspuns lui DSS

        Aminteste-ti ca nu esti in Londra, unde ai metrou de 150 de ani si sistem de transport in comun f bine gandit + taxa de tranzit pentru centru (si nu, RATB nu este o solutie, e plin de jeg, caldura, si oameni care nu isi platesc calatoria, de ce dracu nu urmam si noi exemplul altora sa urci NUMAI prin fata si sa platesti/validezi cardul, nu inteleg...).
      • +1 (1 vot)    
        Ahaaa (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:36)

        Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        In afara de gargara de doi banuti, mai stiti si altceva? Ca de exemplu, sa puneti ciolanul la munca. Dupa aia, puteti sa cereti interzicerea a ce vreti voi.

        Pun pariu ca, dupa ce va asezati si voi la casele voastre, faceti un copil, doi, trei... Dupa ce vedeti si voi cu ce se mananca viata reala, o sa va iasa pe nas aiurelile si vrajelile cu "transportul in comun", "mersul pe jos", "mersul pe bicicleta", etc.

        Abia atunci o sa "inteleaga romanul" de ce a fost inventat progresul in lumea asta si de ce este el important, mai ales cand ai de carat dupa tine 40 de kile de cumparaturi, doi copii, o nevasta si diverse alte chestii."Peace man"! Flower power!
  • +7 (13 voturi)    
    Nu știu, zău, cui îi folosește ! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 13:01)

    gigel [anonim]

    Zona oricum se închide cănd sunt evenimente in piață. În rest este doar o alternativa la aglomerația de pe Splai de la tribunal a celor care vin cu masina de la Izvor sau de pe Victoriei către Tineretului, Berceni, etc. Prevăd o circulație infernala pe Splai după măsura asta.

    În schimb, nu cred că are sens să o faci zonă pietonală acolo, de o parte și de alta a bulevardului nu exista practic nimic decât blocuri comuniste și magazine dubioase și se mai pot pune doar celebrele tarabe cu palincă, afumături, etc.

    O inchidere adevarată si curajoasă ar fi inchiderea lui Kogalniceanu intre Izvor si Rosetti, și/sau a lui Magheru de la Budapesta la Victoriei.

    Dar înainte ar trebui rezolvată problema transportului în comun pentru că nu ne vom mai putea mișca practic de la muncă spre casă cu masina la ore de vărf.
  • -5 (17 voturi)    
    o idee f buna (Miercuri, 9 septembrie 2015, 13:13)

    e [anonim]

    Exemple de strazi pietonale in centrul orasului din orase vizitate
    1. Viena: Tegenttoffstrasse, neurer markt etc. si mai nou si Mariahilferstrasse (este permis accesul doar autobuzelor de transport public).
    2. Lyon: Rue de la Liberte
    3. Milano : Vittorio Emanuele

    iar in Romania am vazut in Pitesti si Drobeta Turnu Severin.

    Bucurestiul are doar strazi destinate pentru circulatia masinilor. E cazul sa se mai schimbe situatia
    • -3 (13 voturi)    
      Daca doriti (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:12)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui e

      sa mergeti pe jos, sunteti liber. Dar de ce sa furi drumurile de masini? Cu ce drept?
    • -4 (14 voturi)    
      sunteti liber (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:17)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui e

      sa va mutati in orasele pietonale.
      Se vede treaba ca sunteti sanatos si nu aveti nevoie de masina.
    • -2 (12 voturi)    
      Nu mai injurati soferii (Miercuri, 9 septembrie 2015, 16:26)

      Miagasag [utilizator] i-a raspuns lui e

      Din taxele platite de noi se fac drumuri asfaltate. Daca raman doar biciclisti si pietoni, sa vedem ce faceti cu gropile.
      • 0 (8 voturi)    
        Pai nu biciclistii si pietonii... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:45)

        cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Miagasag

        Fac gropile ci masinile, pentru ca sint mult mai grele si uzeaza asfaltul.

        Deci n-avea tu grija de asfalt.
  • +7 (9 voturi)    
    1d33 (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:04)

    Michel Sigras [anonim]

    Propun ca tot traseul Piata Muncii - Palatul Panaramelor sa fie facut pietonal, asa macar am sti o treaba :)))
  • +10 (12 voturi)    
    si noi?? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:09)

    mihai [anonim]

    Pe noi ne-a intrebat cineva daca dorim? Un mic sondaj, ceva? Mai sunt niste bani de cheltuit aiurea? Hai sa vad si eu cum Primaria Capitalei ridica 5 gradinite anul viitor.. de ce nu fac lucrul asta? Bine ca s-a hotarat ridicarea unei moschei.. Bai fratilor, sunt eu nebun??
  • 0 (8 voturi)    
    tot e ceva bun ;) (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:26)

    Codruta N [utilizator]

    In prima poza vad ca apare si o spanzuratoare ;)

    Ma gandesc ca, poate, ajung acolo si cei din Comisiile de Urbanism (care au facut traficul infernal in Bucuresti) si vreo 2 - 3 arhitecti prosti! :P

    In plus, e destul de aproape de Palavrament si de ministere! ;)
  • +2 (12 voturi)    
    HA (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:34)

    Schei [utilizator]

    Sper sa nu se realizeze niciodata. Faceti parcari subterane, supraterane, dar lasati traficul pe B-dul Unirii ca si asa ne sufocam!
  • +5 (13 voturi)    
    "cool" (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:36)

    moka [anonim]

    dupa ce au ingustat Calea Victoriei vor sa mai inchida si Blv Unirii si P-ta Constitutiei???
    Plus kiseleff-ul in week-end...
    sigur o sa le mai vina si alte idei...
    In curand o sa devina tot Bucurestiul pietonal.
    Nu ca n-ar fi frumos, dar este doar o utopie.

    Cred totusi ca este deja prea mult sa inchida acest bulevard.
    • -1 (11 voturi)    
      O bataie de joc (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:11)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui moka

      nu o utopie. In inghesuiala din Bucuresti, in loc sa se amenajeze terenuri de baschet, deviaza platitorii de taxe, ca sa joace oamenii mingea in mijlocul soselei! Le trebuie fundatia speciala a drumului si stratul de bitum pentru ca faca acest lucru?
      Nerusinati ordinari.
      In loc sa construiasca si sa largeasca drumurile, au in gand cum sa le desfiinteze.
      Asta inseamna lipsa de logica si marsavia: fura drumurile!
  • -3 (7 voturi)    
    precizare (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:41)

    CNBC [utilizator]

    Interesant. O initiativa laudabila, dar trebuie corelata cu un pasaj subteran pentru masini pe aceeasi ruta (unirii - casa poporului).
  • +6 (10 voturi)    
    Alti bani, alta distractie! (Miercuri, 9 septembrie 2015, 14:47)

    Simona_Srb [utilizator]

    Avand in vedere ca la o distanta foarte mica este centrul vechi, chiar pare necesar sa avem inca o alee pietonala pe acolo... nu stiam pana acum ce ne lipsea in Bucuresti, bine ca am aflat.
    • -2 (4 voturi)    
      Vad ca ai un fix cu centrul vechi... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 17:52)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Simona_Srb

      De ce sa nu fie si alte zone din Bucuresti pietonale, in care sa nu inspiri dioxid la greu?

      Iar unora, asa socant cum o sa ti se para tie, nu le place centrul vechi sau cel putin nu le place stadiul in care a ajuns. Decit sa stau la gramada pe stradutele acelea fara copaci, dar pline cu fum de tigara si masute asezate unele linga altele ca auzi ce vorbesc amorezatii de la masa vecina, mai degraba as sta pe bulevardul unirii, unde macar sint niste brazi plantati si strazile sint largi.
  • -1 (13 voturi)    
    Dictatura (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:07)

    aniod [utilizator]

    Ni se pregateste o noua dictatura.
    Din banii nostri s-au construit bulvardele, acum sa nu mai avem voie sa circulam pe ele?
    Din nou luam modelul chinez?
    Pe jos, ca sa facem economie de carburanti si eventual cu permise speciale pentru lipsitii de creier care propun aberatia asta.
  • +1 (9 voturi)    
    Ceausescu (Miercuri, 9 septembrie 2015, 15:18)

    aniod [utilizator]

    Redivibus!
    Asta vroia si impuscatul! Exact asa!
  • -4 (6 voturi)    
    Bucuresti (Miercuri, 9 septembrie 2015, 18:06)

    cici [anonim]

    Bucuresti: garaj apocaliptic plin de semi-paralitici la volan care vor sa mearga mai repede SI MAI REPEDE!!
  • +2 (2 voturi)    
    bulevard (Miercuri, 9 septembrie 2015, 19:09)

    Giubugea [utilizator]

    Pentru cei mai tineri, bulevardul ăsta se numea Bulevardul Victoria Socialismului, și era supranumit Victoria Socialismului asupra Bucureștiului. E predestinat.
  • -1 (1 vot)    
    ....dar alta data (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:24)

    Modificare uriasa [anonim]

    Modificare uriasa era daca faceau metroul in Drumul Taberei, sau autostrada suspendata, sau un parc in Militari. Sau daca primeau doar primari competenti si integri.

    Asta? asa, o panglica.
  • +2 (4 voturi)    
    Bicicleala (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:30)

    Airwaves [utilizator]

    Ma adresez oamenilor seriosi, cu familie si copii acasa, cu responsabilitati.

    Nu mai bagati in seama toti hipiotii astia rataciti intelectual. Daca ar fi dupa ei, am merge pe trotineta la serviciu, dupa ce ne-am tavali prin toate transpiratiile din RATB si metrou. Noaptea am sta la lumina lumanarii, iar pasarile ar ciripi fericite pe cerul azuriu dimineata.

    Mai inchidem niste mari bulevarde, mai sufocam niste trafic, ca asa sigur ne vom incadra in randul capitalelor "civilizate". De ce nu, poate chiar (re)introducem si circulatia in functia de numerele de inmatriculare. Par...impar... dupa alfabet.... din astea.

    Poate asa se invata si nesimtita asta de clasa de mijloc sa isi care copiii in spinare pana la gradinita/scoala in fiecare dimineata si sa le iasa fumurile din cap. Ce nesimtire dom'le...Culmea nesimtirii dom'le, sa mergi cu masina personala unde ai treaba... Tz, tz, tz...


    Ce nesimtiti dom'le... cum merg ei dimineata la munca si pun osul la treaba. Vaiiii, dar merg in masina personala. Asa cevaaaaa... Nu se poate, dom'le. Este inadmisibil. Mai merg si singuri in masina, nesimtitii. Sa le confiscam masinile! Cum de isi permit? Ia, de maine, toata clasa muncitoare sa fie lenesa. Ca noi! S-a inteles?


    '
  • +2 (2 voturi)    
    Btw.. (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:39)

    Airwaves [utilizator]

    By the way, din poze reiese ca, dupa "reamenajare", bulevardele cu pricina vor fi impanzite de corturi, diverse persoane de culoare si o gramada de oameni care freaca menta pe acolo, printre betoane, doar pentru ca. :))

    Ma abtin de la alte comentarii. :)
  • 0 (0 voturi)    
    Doar creiere odihnite la Primarie! (Joi, 10 septembrie 2015, 10:55)

    BBB [anonim]

    Dupa oroarea facuta cu ingustarea Caii Victoriei, primaria vrea sa loveasca din nou, intr-o alta zona intens circulata.
    Ce va urma? Bulevardul Unirii? Magheru? Pe urma o sa inchida traficul in toto orasul?
    Cat despre parcarea de 1000 de locri, e ridicol! Cea de la Universitate e aproape goala 90% din timp, doar in preajma Craciunului e ceva mai ocupata, in rest bate vantul!
    E simplu sa restrictionezi, dar mult mai greu sa creezi conditii! Se pare ca din pacate autoritatile aleg doar masurile usoare...
    • 0 (0 voturi)    
      pai de ce-o fi "goala"? (Vineri, 11 septembrie 2015, 20:52)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui BBB

      Pentru ca NU le da nimeni amenzi cocalarilor care-si parcheaza masinile peste tot in jur, inclusiv pe trotuare!! >:
  • +1 (1 vot)    
    ssst, liniste! (Vineri, 11 septembrie 2015, 0:44)

    revo [anonim]

    Pai, da, trebuie facuta liniste deplina, sa nu cumva sa trezim alesii neamului, care-si dorm somnul cu vise frumoase in maretul dormitor, Palatul Parlamentului, fost Casa Poporului! Ca doar nu credeti ca ideea le-a venit alora de la Primarie; nici vorba. Semizeii actuali nu mai suporta calvarul circulatiei intense din zona, zgomotul, poluarea, asa ca au pus mana pe telefon si i-au dat sarcina primarelui - sa faca pe dracu' in patru si sa rezolve problema, ca ei au dreptul la liniste deplina. Bucurestenii, care le platesc privilegiile nemasurate, sa zboare! Si pana la urma, ce cauta bucurestenii in Bucuresti? Ia, afara cu ei, la camp!
    Simpla enuntare a acestei aberatii demonstreaza inca o data falia adanca dintre cetatenii tarii si "alesii neamului", care se considera de fapt alesii cerului, mai presus de orice fiinta umana.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică