Reportaj HotNews.ro

MULTIMEDIA Harta marilor pasaje rutiere din Bucuresti. Vezi care sunt si cand vor fi finalizate

de Victor Cozmei, Constantin Barbu     HotNews.ro
Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:18 Actualitate | Esenţial



  • Click pe harta pentru a vedea datele statistice ale fiecarui pasaj

Mai multe proiecte majore de infrastructura rutiera din Bucuresti se apropie de termenele de finalizare. Proiectul care tine capul de afis este deja celebrul Pasaj Basarab, un proiect impresionant, unic in Europa, la care s-a muncit timp de aproape 5 ani. Alte obiective de infrastructura importante sunt pasajele de pe Centura de Nord, in special Podul hobanat de la Otopeni, care vor asigura fluenta traficului pe ruta ocolitoare a Capitalei, drum ce va lega autostrazile A1, A2 si viitoarea A3. De partea cealalta, in oglinda cu pasajele care vor fi inaugurate, sta un proiect de infrastructura ce leaga cartierele Colentina si Pantelimon, un proiect extrem de util si important, dar la care lucrarile au inceput in 2007 si intre timp au fost abandonate. 

  • Click pe poze pentru a accesa Fotogaleriile
Pasajul Basarab

Pasajul Basarab este fara doar si poate cel mai mare obiectiv de infrastructura construit intr-un oras din Romania. Pasajul, la care se lucreaza de aproape 5 ani, are o lungime de 2 kilometri, va sustine 4 benzi de circulatie si 2 linii de tramvai pe centrul sau si va dirija traficul care vine dinspre nordul Capitalei spre sudul si vestul orasului.

FOTOGALERIE Pasajul Basarab
Podul incepe de la intersectia strazilor Nicolae Titulescu si Calea Grivitei, traverseaza liniile de cale ferata din zona Garii Basarab si zona Carrefour Orhideea si trece peste raul Dambovita in zona Grozavesti printr-un pod cu arc. Pasajul se deschide spre Bulevardul Vasile Milea si Soseaua Grozavesti, doua sosele care se interesecteaza cu Bulevardul Iuliu Maniu, una dintre arterele principale ale Capitalei care se duce direct in autostrada A1 Bucuresti - Pitesti.

Podul hobanat - unic in Europa

Punctul principal al pasajului este Podul Hobanat din zona garii Basarab. Podul are un pilon de sustinere impunator in forma de H si un tablier cu lungimea de 222 de metri. La pilonul care are o inaltime de 84 de metri vor fi prinse 60 de hobane ce vor sustine un tablier cu latimea record de 44 de metri. Pe Podul Hobanat va fi si o statie de tramvai care va beneficia de un sistem de transport al calatorilor cu scari rulante care va permite accesul de pe pasaj la statiile de metrou si RATB. In prezent, au fost montate peste 40 de hobane.

"Podul hobanat este unic in Europa prin latimea tablierului. Si, din cate stiu eu, mai e unic pentru statia intermodala care va fi amplasata pe pod. Nu stiu sa mai existe in lume o astfel de statie pe un pod hobanat", a declarat pentru HotNews.ro, directorul executiv al proiectului, Grigorie Verenciuc.

Potrivit constructorilor cele mai mari probleme pe care le-au intampinat in constructia podului au fost legate de utilitati, dar si de exproprierile care au intarziat sau care, in cateva cazuri, inca nu au fost finalizate. Surprinzator a fost sa observam cum exact langa santierul de la pod, intr-o casa darapanata, inca mai traiesc oameni si refuza sa fie expropriati de primarie, desi muncitorii sapau santuri exact sub gardul lor.

Costuri amortizate in cinci ani

Fluxul de circulatie a fost calculat pentru 4000 masini pe ora, iar viteza legala va fi de 50 km/h. Montarea tablierului podului hobanat s-a facut bucata cu bucata impinse peste calea ferata fara sa se mai demonteze reteaua de tensiune, ci facandu-se doar prin intreruperi pe timpul noptii.

Peste raul Dambovita, in zona Grozavesti, Pasajul Basarab se continua cu un Pod in Arc. Cele doua "arcuri" au o deschidere de 92 de metri si sunt legate cu grinzi transversale de tablier.

Potrivit oficialilor, pasajul va fi dat spre folosinta in primavara anului urmator si va amortiza costurile in cinci ani. Calculul celor din primarie spune ca pe pasaj vor circula zilnic aproximativ 100.000 de vehicule, fiecare masina facand o economie de un litru de carburant pe zi, aproximativ un euro. Asadar, 100.000 de euro economisiti zilnic, adica 3 milioane pe luna. Pe an s-ar realiza o economie de 40 de milioane, iar in cinci ani s-ar ajunge la o economie de 200 de milioane de euro - cat a costat pasajul in 5 ani.

Antreprenor: Astaldi (Italia) si FCC Constructii (Spania)
Lungime: Aprox. 2 km (Podul hobanat - 222m lungime )
Buget initial: 135 de milioane euro (114 milioane euro fara TVA)
Buget final: 200 de milioane euro
Termen de incepere: Noiembrie 2006
Termen de finalizare: 28 de luni - aprilie 2009
Intarziere: 24 luni

Supralargire Sos. Pipera si Pasaj peste Barbu Vacarescu

Un proiect recent inceput este cel de largire a soselei Pipera si realizarea pasajului suprateran peste Calea Floreasca si bulevardul Barbu Vacarescu, lucrare ce va fi incheiata intr-un an si jumatate, potrivit Primariei Bucuresti. Lucrarea consta in supralargirea Soselei Pipera de la una la trei benzi si cate doua benzi pe sens pe viitorul pod si sub acesta. Proiectul care va fluidiza traficul din zona este cu atat mai important cu cat se continua cu pasajul finalizat Pipera-Tunari, permitand soferilor un acces cat mai rapid catre Pipera, Tunari si Centura de Nord a Capitalei.

FOTOGALERIE Supralargire Sos. Pipera si Pasaj peste Barbu Vacarescu
Lucrarea a inceput in luna august si are termen de executie de 18 luni. Valoarea contractului se ridica la 100.974.125 lei, inclusiv TVA. Lungimea soselei supusa supralargirii este de 1.520 metri, iar latimea drumului este de 34 de metri.

Pasajul denivelat va avea o lungime de 470 de metri, patru benzi de circulatie de 3,5 metri fiecare si trotuare de 1 metru latime.

Proiectul va asigura si fuidizarea traficului care va intra in Capitala prin viitoarea autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti.

Lucrarile au fost contractate de firma Pa & Co International (Romania) si costurile se ridica la 100.974.125 lei, inclusiv TVA

Constructor: Pa & Co International (Romania)
Proiectant: Search Corporation (Romania)
Lungime: 1,695 km (Pasaj denivelat 475 m)
Buget: 100.974.125 lei (inclusiv TVA)
Termen de incepere: August 2010
Termen de finalizare: 18 luni
Cine a angajat si cand: Primaria Bucuresti, Primar Sorin Oprescu, martie 2010

Prelungire si Pasaj Dna Ghica - Bulevardul Chisinau

Un proiect de infrastructura foarte important si necesar in Bucuresti este cel de amenajare a soselei Doamna Ghica si legarea de Bulevardul Chisinau printr-un pasaj peste calea ferata. Pasajul ar lega cartierele Colentina si Pantelimon, ar dirija o parte din traficul care va intra in Capitala prin Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti si ar fluidiza traficul intre zona de nord si zona de est a orasului.

FOTOGALERIE Prelungire si Pasaj Dna Ghica - Bulevardul Chisinau
Spre deosebire de alte pasaje sau proiecte de infrastructura din Capitala, lucrarile la strapungerea Doamna Ghica- Bld. Chisinau nu afecteaza deloc traficul din zona, insa, din pacate, lucrarile care au inceput in 2007 au fost abandonate in vara anului 2008.

Noua artera este proiectata sa inceapa de la actualul capat al strazii D-na. Ghica (care se intersecteaza cu strada Heliade intre Vii) si continua, pe terenul viran de pe malul lacului Colentina, traversand calea ferata, pana pe Bulevardul Chisinau. Noua artera ar avea o lungime de doi kilometri, cate doua benzi pe fiecare sens, acestea fiind despartite de scuaruri (cu o latime de doi metri) pe care se vor amenaja spatii verzi. Pasajul care va supratraversa calea ferata (care pleaca de la Gara Obor) va avea o lungime de 85,8 metri si se continua pana in spatele Pietei Delfinului. De aici, se face legatura cu Soseaua Pantelimon, pe de o parte, si cu Bulevardul Chisinau, continuat cu Nicolae Grigorescu, pe de alta parte.

Proiectul in valoare de 5,66 milioane de euro a fost incredintat firmei portugheze Lena Engenharia e Construcoes SA. Lucrarile au fost efectuate in proportie de 60%, insa proiectul a fost abandonat dupa ce exproprierile necesare nu au fost facute la timp si dupa ce firma portugheza a dat de un canal colector, lucru ce nu era prevazut in caietul de sarcini.

In prezent, noua artera este lasata in paragina, lucrarile executate pana acum incepand sa se deterioreze. Trotuarele pavate au fost sparte, betonul turnat a inceput sa se crape, iar grinzile depozitate in apropriere au fost napadite de balarii.

Potrivit Gandul, Primaria Capitalei a incercat sa dea vina pe Primaria Sectorului 2, care nu ar fi realizat exproprierile. "Motivele care au stat la baza sistarii lucrarilor la strapungerea Doamna Ghica - Chisinau au fost datorate exproprierilor de catre Primaria Sector 2 conform HCGMB nr. 9/2004 si aparitia unor lucrari suplimentare care depasesc valorile acceptate de legislatia in vigoare".

De cealalta parte, Neculai Ontanu a explicat ca atat investitia ce se deruleaza, cat si exproprierile pentru cauza de utilitate publica revin, conform legii, Primariei Municipiului Bucuresti.

Constructor: Lena Engenharia e Construcoes SA (Portugalia)
Lungime: 2 km
Buget: 23.789.870 de lei (inclusiv TVA) / 5,66 milioane de euro
Termen de incepere: 12.10.2006
Termen de finalizare: 24 de luni - 15.10.2008
Stare lucrari / Intarziere: Abandonat
Cine a angajat si cand: Primaria Capitalei, Primar Adriean Videanu, iunie 2007

Pasajul Chitila - Mogosoaia

Finalizarea lucrarilor la pasajul din zona Chitila-Mogosoaia reprezinta, de fapt, inchiderea inelului de centura al Capitalei. Daca pana acum, cei care veneau pe centura dinspre A1 trebuiau sa ocoleasca prin Chitila si Mogosoaia, dupa finalizarea lucrarilor Soseaua de Centura se va continua direct peste calea ferata printr-un pasaj suprateran si tot printr-un pasaj suprateran se va face trecerea peste intersectia cu DN1A - Soseaua Odai.

FOTOGALERIE Pasajul Chitila - Mogosoaia
Proiectul in valoare de 19,5 milioane de euro este executat de compania greceasca de constructii Aktor si a avut termen de finalizare pe 15 noiembrie 2009. Lungimea tronsonului este de aproximativ 3 kilometri.

Pasajul de la Chitila este unul dintre cele patru obiective de infrastructura incepute pe centura de nord a capitalei si care, impreuna cu programul de largire la 4 benzi a soselei, vor asigura fluiditatea traficului intre A1, viitoarea A3 si A2.

Intre Mogosoaia si Otopeni se lucreaza la largirea soselei de centura la 4 benzi, la Otopeni se lucreaza la un pod hobanat peste calea ferata, iar la Tunari si Stefanesti se lucreaza la doua pasaje de supratraversare a centurii pentru drumurile care fac legatura dintre Bucuresti si localitatile din zona.

Constructor: Aktor (Grecia)
Proiectant: Vivacons SA
Lungime: 3 km
Buget: 19,5 milioane de euro
Termen de incepere: 15.05.2008
Termen de finalizare: 15.11.2009
Intarziere: 12 luni
Cine a angajat: CNADNR SA - DRDP Bucuresti, 14.12.2007

Pasajul Otopeni

Al doilea proiect de infrastructura ca marime din Capitala, dupa Pasajul denivelat de la Basarab, este Pasajul superior de la Otopeni peste calea ferata. Pasajul care se construieste imediat dupa intersectia cu DN1 va muta traficul de pe Soseaua de centura de pe o parte pe alta a liniilor de cale ferata. Proiectul costa aproape 19 milioane de euro, are o lungime de 2,6 kilometri, din care podul hobanat are 720 de metri, si este proiectat de acceasi companie care lucreaza la pasajul Basarab, FCC Construccion (Spania).

FOTOGALERIE Pasaj Otopeni
  In prezent, linia de centura merge in paralel cu liniile de cale ferata, insa in zona de sub pasajul de pe DN1, soseaua traverseaza calea ferata, ceea ce duce de multe ori la cozi interminabile. Pasajul vine tocmai sa elimine aceste cozi, permitand traversarea caii ferate pe deasupra si pe mai multe benzi.

In completare cu largirea soselei de centura de la o banda, la doua benzi pe sens, pasajul va permite fluidizarea traficului intre partea de nord-vest si cea de nord-est a centurii Capitalei.

Proiectantul lucrarii este firma spaniola FCC Construcion (cea care lucreaza si la Pasajul Basarab), iar constructorul este subsidiara sa austriaca Alpine Mayreder. Proiectul valoreaza 18,9 milioane de euro, a inceput in mai 2008 si avea termen de finalizare pe 15 noiembre 2009.

Pasajul va avea patru benzi, cate doua pe fiecare sens de mers, iar fiecare banda are o latime de 3,5 metri. Pasajul este prevazut cu iluminat si iluminat arhitectural.

Pilonul central al podului hobanat are o inaltime de 48 de metri si de el sunt prinse 32 de hobane. In prezent, lucrarile au fost finalizate in proportie de 65%, tablierul a fost amplasat, iar in ceea ce priveste portiunile de urcare si coborare, doar portiunea dinspre DN1 a fost ridicata.

Ordinul de incepere a lucarilor la Pasajul superior peste calea ferata la Otopeni a fost dat in decembrie 2007. "In septembrie 2009 am avut amplasamentul liber, adica au fost realizate toate exproprierile. Pasajul de la Otopeni nu are pereche in Romania, este singura lucrare de aceasta amploare", dupa cum explica la inceputul anului Marin Ionescu, director Investitii in cadrul CNADNR.

Constructor: Alpine Mayreder (Austria)
Proiectant: FCC Construccion (Spania)
Lungime: 720,15 m (2,6 km in total)
Buget: 18,9 milioane de euro
Termen de incepere: 15.05.2008
Termen de finalizare: 15.11.2009
Intarziere: 12 luni
Cine si cand a angajat: CNADNR SA - DRDP Bucuresti; 23.07.2007

Pasajul Tunari - Sos. de centura

Un alt proiect menit sa fluidizeze traficul în zona de nord a municipiului Bucureşti este pasajul de supratraversare a soselei de centura in dreptul localitatii Tunari. Pasajul care va avea o lungime de 572 de metri si va purta drumul care leaga Tunari de Capitala peste Centura, evitand interesectarea inelului.

FOTOGALERIE Pasaj Tunari
Latimea podului va fi de 11,80 metri, din care partea carosabila va fi de 7,8 metri, si va avea 4 deschideri.

Lucrarile sunt executate de compania romaneasca Romstrade, companie deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, si de compania SC Jaypart SRL. Potrivit informatiilor de pe panoul de prezentare a proiectului, lucrarile au inceput pe 15.05.2008 si aveau termen de finalizare pe 15.11.2009.

Proiectul vine la pachet cu pasajul de la Stefanesti precum si cu largirea soselei de centura intre DN1 si DN2. Tronsonul are o lungime totala de 10,22 kilometri si in 2010 a avut un buget de 39.093 mii de lei.

Constructor: Romstrade (Romania) & SC Jaypart SRL
Proiectant: SC Tractebel Engineering SA
Buget 2010 (intreg tronsonul): 39.093 mii lei
Lungime: 572 metri
Termen de incepere: 15.05.2008
Termen de finalizare: 15.11.2009
Intarziere: 12 luni
Cine si cand a angajat: CNADNR SA - DRDP Bucuresti; 24.07.2007

Pasajul Stefanesti - Sos. de centura

Pentru fluidizarea traficului pe centura de nord a municipiului Bucureşti, pe langa pasajele de la Chitila, Otopeni si Tunari, mai este in curs de executie si pasajul de la Stefanesti. Initial, podurile de la Tunari si Stefanesti trebuiau sa duca soseaua de centura peste drumurile cu care se intersecta, dar din cauza ca acestea au fost proiectate la cate o banda pe sens, ar fi gatuit traficul venit de pe doua benzi. Astfel, s-a luat decizia ca drumurile secundare sa supratraverseze centura.

FOTOGALERIE Pasaj Stefanesti
Pasajul seamana foarte mult cu cel de la Tunari, va avea o lungime de 572 de metri, o latime a podului de 11,80 metri, din care partea carosabila va fi de 7,8 metri, si va avea 4 deschideri.

Lucrarile sunt executate de compania romaneasca Romstrade, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, si comania SC Jaypart SRL. Potrivit informatiilor de pe panoul de prezentare a proiectului, lucrarile au inceput pe 15.05.2008 si aveau termen de finalizare pe 15.11.2009.

Proiectul vine la pachet cu pasajul de la Tunari precum si cu largirea soselei de centura intre DN1 si DN2. Tronsonul are o lungime totala de 10,22 kilometri si in 2010 a avut un buget de 39.093 mii de lei.

Constructor: Romstrade (Romania) & SC Jaypart SRL
Proiectant: SC Tractebel Engineering SA
Lungime: 572 metri
Buget pe 2010 (intreg tronsonul): 39.093 mii lei
Termen de incepere: 15.05.2008
Termen de finalizare: 15.11.2009
Intarziere: 12 luni
Cine a angajat: CNADNR SA - DRDP Bucuresti; 24.07.2007

---------
Reporter: Victor Cozmei
Fotoreporter: Constantin Barbu






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















59125 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    ... (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:25)

    x [anonim]

    in sfarsit un articol cu o latime decenta pentru text.
    multumim.
  • 0 (10 voturi)    
    intrebare (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:33)

    alex [anonim]

    Am o intrebare legata de Pasajul Basarab: se spune ca va costa 200mil EUR si costurile vor fi amortizate in 5 ani. Costurile sunt platite de Primarie si beneficiile (mai putin combustibil consumat) ajung in buzunarul conducatorilor auto.

    Cum se amortizeaza atunci costurile de constructie/exploatare? O sa fie o taxa de trecere pe pod? Cresc taxele pentru Primarie?

    Multumesc.
    • +9 (11 voturi)    
      Primaria are bani de la mama de acasa.. (Vineri, 26 noiembrie 2010, 19:23)

      Andu [anonim] i-a raspuns lui alex

      ..sau din taxele si impozitele platite de locuitori, care astfel ajung sa beneficieze de investitiile facute din propriul buzunar?
      • -2 (10 voturi)    
        taticu (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:48)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Andu

        Corect, dar atunci inseamna ca e deja amortizat. Nu?
        • -1 (1 vot)    
          @Taticu (Luni, 29 noiembrie 2010, 9:12)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui alex

          Nu. Inseamna ca se va amortiza in urmatorii 5 ani din taxele si impozitele platite de noi.
          Doamne ce greu e pentru unii.
      • +1 (1 vot)    
        de ce nu se fac pasaje subterane?sunt mai estetice (Luni, 29 noiembrie 2010, 12:24)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Andu

        In marile orase europene n-o sa vezi ditai pasajele supraterane in orase. Se fac in subteran pentru a se valorifica terenul de deasupra pentru ceva mai frumos.
        Chiar si trenurile merg pe dedesupt pana la iesirea din oras.
        • 0 (0 voturi)    
          va plac generalizarile si sa exagerati.... (Luni, 17 ianuarie 2011, 18:02)

          rov [anonim] i-a raspuns lui Dan

          uita-te pe net in Barcelona de exp. unul dintre cele mai sistematizate orase, in zona turnului Akbar si vei vedea acolo sens giratoriu suspendat...
          poate te referi la centru istoric acolo e altceva...hai sa fim seriosi ca fuduli...

          http://www.youtube.com/watch?v=L5xbaMjLYbc&feature=related
          la 0.40
    • +4 (6 voturi)    
      intrebare (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:56)

      iulian [anonim] i-a raspuns lui alex

      Cind se fece un proiect in general , se face un sdudiu de fezabilitate(cost, impact asupra mediului,amortizare etc). In cazul pasajului Basarab, din cite inteleg eu nu este taxa de trecere, dar fiind investitie din bani publici, utilizatorii fiind in general platitori de taxe, se considera ca economia care o vor face utilizind pasajul va face ca asa zisa amortizare sa se faca in 5 ani(s-a aratat calculul facut de cei de la primarie, in cazul asta economia de benzina sa zicem si de timp) E un calcul mai complicat in care sunt implicati mai multi parametri tehnico-economici. Drumurile, autostrazile,podurile, tunelele etc sunt in general lucrari publice cu bani de la buget.Amortizarea nu inseamna sa mai platesti o taxa in plus, ci sunt economiile facute de utilizatori.
      Daca este parteneriat public -privat, privatul construeste pe banii lui si se percepe o taxa, iar dupa amortizare(un nr. de ani de exploatare) trece in domeniul public(statul)
      • 0 (0 voturi)    
        multumesc (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 20:04)

        alex [anonim] i-a raspuns lui iulian

        Multumesc, am inteles structura asta de gandire.

        Ce nu inteleg in continuare:
        1. podul este facut de Primarie care cheltuie banii pentru investitie si dupa aia amortizeaza proiectul
        2. amortizarea se face prin generarea de venituri/beneficii catre cel care a facut investitia respectiv Primaria.
        3. articolul vorbeste de cei care obtin beneficii din urma podului ca fiind cetatenii Bucurestiului, nu Primaria (titularul de proiect).

        Cata vreme Primaria nu gaseste o modalitate sa mute beneficiul din buzunarul soferilor in buzunarul propriu (prin taxa de pod sau prin mariri de taxe de primarie) nu are loc nici o amortizare efectiva- ci doar una scriptica (o parte din taxele platite de bucuresteni vor fi considerate contributie catre amortizarea podului). Dar in acest fel vor fi mai putini bani pentru alte investitii ale Primariei!!

        Sunt bani pe care cetatenii Bucurestiului ii economisesc, si care nu vor ramane neaparat in Bucuresti (poate ii cheltuie la munte, la mare, in strainatate etc). In nici un caz nu vor ajunge la Primarie pentru amortizarea investitiei, pentru finantarea altor investitii samd.

        Asta e nelamurirea mea. Iar faptul ca Primaria percepe taxe de la noi nu ma ajuta prea tare, pentru ca taxele alea le percepea oricum (cu sau fara podul de la Basarab). Daca taxele municipale nu cresc si nu se introduce taxa de pod se cheama ca Primaria ne face un "grande cadou" (multumim frumos), in schimb o sa aiba mai putini bani pentru alte lucruri (adica o sa fim suparati la anul sau peste 5 ani) :)
        • 0 (0 voturi)    
          Re (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 22:27)

          iulian [anonim] i-a raspuns lui alex

          Ai dreptate atunci cind sustii ca banii nu se duc direct la primarie. Dar o parte din banii economisiti de soferi, firme, institutii etc. se duc la buget.
          Repet, amortizare se face indirect pe alte cai.Un exemplu ar fi constructia autostrazii Buc. - Constanta. Nu am idee cit costa in final, dar amortizarea se calculeaza prin beneficiile sa zic asa indirecte, create de constructia autostrazii. Firme care investesc in apropierea autostrazii, creare de noi locuri de munca, timp economisit, mai multi turisti in sezon la mare, costuri de transport mici, siguranta in trafic, mai putina poluare, etc. Toate aceste au un impact asupra bugetului de stat si creaza alte venituri suplimentare. Asa si constructia pasajului are un impact indirect asupra bugetului.Cistiga atit utilizatorul, prin economia pe care o face, cit si beneficiarul(Primaria) prin taxele indirecte care se intorc la buget.
        • 0 (0 voturi)    
          uite: (Marţi, 30 noiembrie 2010, 13:37)

          Razvan [anonim] i-a raspuns lui alex

          Primaria suntem noi. Nu trebuie sa o privesti ca o entitate separata. Ideea de primarie s-a nascut astfel incat oamenii dintr-o localitate sa poata pune bani in comun (taxele locale) cu care sa rezolve probleme ale comunitatii (drumuri, poduri, apa, canalizare etc).

          Daca privesti asa, primaria (adica noi) nu ne face nici un cadou, ci foloseste banii pe care i-a strans de la noi in interesul nostru, iar noi vom recupera banii pe care i-am investit (prin intermediul primariei) in podul asta in 5 ani.
    • -4 (6 voturi)    
      De la tine şi alţii asemenea se amortizează (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:14)

      Gigi Maybachistu' Impozabil [anonim] i-a raspuns lui alex

      De ce crezi că impozitul local pe autovehicule s-a DUBLAT... exact în luna în care alde Trăienelu' şi Piticu' au proclamat descentralizarea?...

      (Faimosul "Q7 alb cu climă bizonică" este impozitat cu exact 6090 RON/an :P )
    • -1 (7 voturi)    
      Pasajul de la Basarab,nu rezolva nimic (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 10:07)

      cititor hotnews [utilizator] i-a raspuns lui alex

      Pasajul Basarab nu rezolva mai nimic.
      Muta doar aglomeratia din spre Grozavesti spre Banu Manta,Sos.Nicolae Titulescu care era deja aglomerata.
      In loc sa stai dincolo de pod (latura spre Grozavesti) stai dincoace de pod,plus ceva mai mult ,decat stateai inainte de constructia pasajului.
      Pana atunci;traiasca comisionul !
      • 0 (2 voturi)    
        Partial adevarat (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 17:53)

        emil [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

        La asta ma gandeam si eu, trebuie sa largeasca Banu Manta (sa elimine scuarul de pe mijloc).
        Cu toate aceste neajunsuri, este totusi un lucru f bun acest pasaj. La directia dinspre Militari-Drumul Taberei spre Piata Victoriei s-a mai adaugat un drum, ceea ce va face sa se degreveze alte drumuri care merg oarecum spre acea directie.Orice pasaj facut in Bucuresti nu poate fi decat un lucru bun.Cam scump, dar este ceva in plus.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:29)

          anonim [anonim] i-a raspuns lui emil

          Sigur ca da. Si din Banu Manta unde te duci? In 1 Mai care e deja suprasaturat. Sau poate pe Dr Felix? Deci tot tampenie se cheama sa construiesti un pasaj de 200 de mil care da in strazi deja supraaglomerate.

          Si mai e o chestie, daca la pasajele vechi nu prea ai mare lucru de facut (in afara sa le plachezi din cand in cand cu marmura sau aluminiu), podurile hobanate au nevoie de un program de intretinere extrem de riguros. Si bineinteles costuri pe masura. Acolo nu pot sa amani doi ani vopsirea pentru ca altfel te-ar costa milioane inlocuierea unui cablu corodat.

          Ca sa fie clar, podul era necesar, dar ceva de tipul Grant era suficient, ar rezolvat problema traficului local. Problema traversarii orasului oricum nu e rezolvata prin solutia asta.

          Iar ca solutie pentru fluidizarea traficului n-ar fi mai simplu sa se interzica parcarea pe prima banda? Dai 200 de mil ca sa faci un pod dar la iesirea de pe el prima banda e ocupata de masini parcate? Cam care ar fi costul unui astfel de loc de parcare?
      • +1 (3 voturi)    
        Desteptule !!! (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 17:54)

        Dodo [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

        Asa ziceau toti inteligentii ca aglomeratia evitata datorita pasajului din Baneasa se va muta la Casa Presei dar uite ca nu a fost asa ... Lasa-i sa-si ia comisionul ! Daca asta-i costul progresului in oras atunci ...
  • +8 (18 voturi)    
    Basescu?!!? (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:34)

    vas09 [anonim]

    Este adevarat ca Basescu le-a inceput! El a avut initiativa, proiectarea si a gasit finantare? Daca-i asa, injurati-l mai bucurestenilor ca v-a facut un bine .... Puteti proceda la fel si cu Videanu !
    • 0 (6 voturi)    
      Nicio faptă bună nu scapă nepedepsită (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:17)

      Gigi Maybachistu' Impozabil [anonim] i-a raspuns lui vas09

      Aşa se face că alde Bordureanu', Cheliosu' etc îşi găsesc locul de ţintă a scuipaţilor alături de Mareşalul Antonescu :))
      • -1 (5 voturi)    
        Proiectul lui Base era: SA TRAITI BINE ! (Duminică, 28 noiembrie 2010, 21:37)

        Comunistu [anonim] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Impozabil

        Si maaaamă ce i-a mai iesit !
        In veci recunoscator !
    • +9 (13 voturi)    
      Oprescu cu spijinul lui Boc pentru ordonanta (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:32)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui vas09

      Basescu le-a inceput in 2001, de la primul mandat chiar ! PAsajul Basarab a fost initial proiectat ca urmare a unui studiu japonez comandat de primarie cand primar era Basescu. PRobabil ca si celelate obiective dar nu sunt sigur. Consiliul General al Capitalei car enu era din partid cu Basecu s-a opus totdeauna inceperii lucrarilor ... si uite asa s-a ajuns la anul 2005 cand la al doilea mandat Basescu a castigat si majoritatea Consiliului GEenral al primariei. Videanu a reluat lucrarile oprite de ministrul Orban si guvernul PNL-PSD care nu a vrut sa deblocheze legea exproprierileor pentru lucrari de interes national, dar s-a impotmolit rapid din lispa acesteia si a contestatiilor privind exproprierile. Odata cu venirea lui Oprescu in aceeasi perioada a venit si Boc cu Berceanu la guvern in 2009, care la cererea lui Oprescu au dat ordonanta pentru respectiva lege si s-au reluat lucrarile. Simultan tot cu Berceanu s-a deblocat situatia la pasajul Baneasa care ramasese parasit, la soseaua de centura, la autostrada Constanta neterminata inexplicabil, la autostrada Transilvania ....si alte sosel de centura.
      Mitocanii de PSD-PNL cu Orban minisru transporturilor si Tariceanu prim ministru nu au reusit sa faca nu numai ca nici un km de autostrada, dar multe lucrari la nivel de pasaje orasensti au fost inexplicabil suspendate.

      Si cand te gandesti ca Romania era pe val iar economia duduia ... si mai erau si banii din privatizari ....
      • 0 (2 voturi)    
        Videanu (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 18:11)

        emil [anonim] i-a raspuns lui cineva

        Una peste alta, tot la Videanu ajungem...Facand anumite comparatii cu anumiti primari, nu-i asa ca Videanu a fost printre cei mai buni primari ai Bucurestiului?
        • -1 (3 voturi)    
          au iesit pedeleii la postat (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 18:48)

          bordurel [anonim] i-a raspuns lui emil

          videanu-bordurel, cel mai tare primar!
        • +2 (4 voturi)    
          Videanu a continuat ce a inceput Base (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 20:50)

          cineva [anonim] i-a raspuns lui emil

          nu m-as grabi sa pun afirmatia asta in scris cu Videanu... el a dus mai departe doar chestii;
          Basescu a fost cel mai bun primar, cel care practic a iitiat si inceput executia celor mai multe proiecte din Bucuresti; inclusiv Bdul Uranus care il face azi Oprescu, este tot plan initiat de el ...

          a mai fost B-dul Stefan Cel Mare .. maturat buticaraia ordinara si deschiderea primelor hypermarket-uri, care DA, poate c anu sunt azi cel mai bun lucru, dar cu siguranta sunt o alternatva excelenta mizeriilor de dughene din acele vremuri ......

          si extrem de important atunci lucru care azi pare demn de SF ... a maturat cainii vagabonzi...ceea ce nu cred ca se va mai intampla in urmatoarea suta de ani , intre timp s-a revenit ori chair depasit numarul initial de atunci

          pana cand nu o sa vad o magie cu cainii bagabonzi disparutzi de pe strazile macar ale Bucurestiului, Basescu ramane efectiv cel mai bun primar ....Oprescu vad ca incepe sa se miste, dar pentru ca vin alegerile iar, pana acum a dormit in pace si a dat din gura ...

          restul, nu au lasat nici o dara de realizari in urma lor ...niste nimeni !
          • +1 (3 voturi)    
            SI BOAGIU A FACUT PORTUL CONSTANTA ! (Duminică, 28 noiembrie 2010, 21:52)

            Comunistu [anonim] i-a raspuns lui cineva

            Al doilea din Europa dupa Amsterdam !

            Asa a anuntat - iar din cte vad eu important e cine face anutul,
            nu cine face treaba.
            Oricum ...imi vin in minte nume pde porturi cum ar fi Hamburg, Marsilia, Le
            Havre, Genova.....(grecii cu Salonicul cum or sta ? spaniolii nu or avea nici ei vreo magaoaie ? Ca de englezi mi-e si frica sa ma gandesc))
            Pe toate le intrece ctitoria-bla-bla anuntata de Cutzu Schiop.

            *
            Astept sa anunte si Udrea construirea unor munti de doua ori mai inalti
            decat Alpii prin mansardarea dealurilor din zona Buzau-Plescoi.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:36)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui cineva

        Aici te inseli. Pasajul era in proiect si trebuia inceput in 89. Problema e megalomania lucrarii, care l-ar face sa paleasca de invidie pe ceausescu. O lucrare ce-i drept remarcabila, dar practic inutila (sau cel putin cu un randament extrem de scazut) dat fiind nivelul de incarcare aproape de maxim pe toate arterele din jur. Sa nu mai vorbim de costurile de intretinere care nu vor fi deloc neglijabile (si care sa fie clar, nu se compara cu un pasaj de tip Grand).
  • +3 (3 voturi)    
    ATENTIE !!!! (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:40)

    Axel [anonim]

    In zona 13 septembrie,rahova ,ghencea a devenit un calvar traficul! s-au deschis multe centre comerciale in zona ( afi mall,liberty coufland) iar traficul a devenit infernal.
    • +7 (9 voturi)    
      Mulţumeşte-i lui Paranghelie (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:20)

      Gigi Maybachistu' Impozabil [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Bunului vostru prieten, eternul primar Almanahe Goagăl, i s-a propus în unul din multele lui mandate să croiască un al treilea bulevard care să intre în Rahova prin nişte terenuri ale unor foste fabrici, pentru a ajuta 13 Septembrie şi Calea Rahovei să nu mai fie capcane mortale pentru trafic seara. S-a şters cu propunerea într-un loc în care nu ajunge Soarele.
      • 0 (4 voturi)    
        Chiar nu gasiti si alt primar in sectorul ala ? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 7:17)

        luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Impozabil

        Oare nu gasiti sa puneti un primar mai bun in sectorul ala ? E adevarat ca oameni buni nu gasesti pe toate drumurile, si mai ales primari buni.
        • 0 (2 voturi)    
          pai candidati mai buni au fost? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 13:14)

          titi [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

          candidati la ultimele alegeri:
          vanghelie - psd
          sebastian bodu - pdl - 4%
          nu stiu cum banu - pnl - 4%
          unu nu stiu cum - png - 10%
          astia au fost candidatii... iti dai seama ca la vot nu s-au dus decat romii de ferentari momiti de banii lui vanghelie (cate 100 ron/vot).
          se vorbea sa vina prigoana sa candideze dar nu a mai venit, s-a speriat de vanghelie care avea ceva hartii despre afacerile lui. asa ca mai bine nu a mai bagat bani in campania de primarie si s-a dus in toamna in C Dep din sectorul 3 unde avea blatul facut cu Negoita
        • +2 (2 voturi)    
          Ca pe vremea lui Ceaşcă: "nu se găsesc" multe :) (Luni, 29 noiembrie 2010, 13:14)

          Gigi Maybachistu' Impozabil [anonim] i-a raspuns lui luxdesign28

          Cu numai 2 ani în urmă, cum îndrăznea cineva să spună ceva de cei doi apostoli ai mitocănimii şi ţigănimii, Gigi Berbecali şi Marean Almanahe-Goagăl, era făcut albie de porci de unii şi primea minusuri de la alţii, ca să fie treaba echilibrată.

          Acum Gigi se judecă şi probabil va pierde, iar scaunul lui Marean scârţâie. Dacă mai ţine criza până i se termină mandatul, se trezesc şi alegătorii la realitate şi înţeleg să-l trimită la plimbare.

          :))
    • 0 (0 voturi)    
      coufland rullz. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 12:30)

      uwe [utilizator] i-a raspuns lui Axel

      No comment.
  • -4 (8 voturi)    
    5 ani ptr pasajul basarab (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:45)

    Frankie [utilizator]

    adica 1 an pentru 400 metri de pod, jalnic !
    • +2 (4 voturi)    
      ...?! (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:50)

      Bogdan Boeru [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      sau aproape 2 km....
    • +4 (6 voturi)    
      mda (Vineri, 26 noiembrie 2010, 21:27)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      De acord cu tine, dar din ce am vazut s-au miscat repede cu construitul. Cand stateau, imi aduc aminte ca aveau probleme cu exproprierile. S-ar putea sa ma insel, dar poti sa cauti articole de acum 5-6 ani pe Internet.
      • +1 (3 voturi)    
        Probleme de importanţă Capitală (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:25)

        Gigi Maybachistu' Impozabil [anonim] i-a raspuns lui hollow

        S-au publicat pe site-ul primăriei documentele fiecărei exproprieri. Au fost plătite preţuri de lux pentru nişte magherniţe. Toate firmele care au avut proprietăţi acolo au fost de acord. Toate persoanele fizice NU au fost de acord, începând cu o babă care protesta pe Youtube. (Conform site-ului primăriei, a primit 10 000 EUR pentru câţiva metri pătraţi în fundul unei curţi.)
    • +1 (3 voturi)    
      ai pus in viata ta (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 7:49)

      bula [anonim] i-a raspuns lui Frankie

      doua bete unul peste altul? sau ai primit misiune de la partid sa carcotesti?
  • 0 (6 voturi)    
    Traim decenii de impliniri marete. (Vineri, 26 noiembrie 2010, 18:47)

    Casargoz [anonim]

    Suntem in 25.11
    Articolul ne spune pentru trei proiecte de investitii:
    Termen de incepere: 15.05.2008
    Termen de finalizare: 15.11.2009
    Intarziere: 12 luni
    E vorba de luni maya, aztece, portocalii?
    La mine 12 luni dupa 15.11.2009 inseamna 15.11.2010
    Ooops!! Am ratat inaugurarea!
    Mi-ar fi placut o analiza despre proiectul : Strapungerea Lacul Morii, cand trebuia sa inceapa si cand a inceput. Si mi-ar fi placut ca in luna noiembrie sa aflu castigatorul licitatiei de la Metrou pentru tronsonul drumul taberei, licitatie care s-a tinut in luna martie. Care a ajuns in secreta etapa a doua, si despre care nimeni nu vorbeste nimic.
  • +5 (7 voturi)    
    Erata: (Vineri, 26 noiembrie 2010, 19:58)

    BobbyR0 [anonim]

    La Pasajul Basarab s-au montat 48 de hobane, nu 32. Pana la jumatatea lunii decembrie sunt montate toate 60.
  • +2 (2 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:15)

    Mircea [anonim]

    Am si eu o intrebare la care doresc un raspuns competent. Din prezentarea facuta nu am inteles acest lucru.
    Daca doresc sa ies din Bucuresti pe unul dintre podurile de la Tunari sau Stefanesti si doresc sa merg pe centura Bucuresti inspre DN1 sau DN2 , cum fac ?
    Va pun aceasta intrebare pentru ca linia de tren este mult prea apropiata de linia de centura pentru a putea construi o bretea de pe pod .
    Va multumesc !
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Vineri, 26 noiembrie 2010, 21:37)

      casargoz [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Ca si pana acum. De ce? Vezi dif. Intre otopeni si basarab,lung, vs. Costume.
    • +1 (1 vot)    
      Răspuns (Vineri, 26 noiembrie 2010, 22:46)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Întrebarea e pertinentă. Din ce am văzut la faţa locului, bretelele vor avea trecere la nivel cu calea ferată, cum avea până acum tot drumul judeţean. Podurile evită trecerea la nivel şi intersecţia cu centura pentru cei care ies din Bucureşti şi merg spre Tunari/Ştefăneşti sau invers.
  • +2 (4 voturi)    
    pasaje (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:21)

    soferache [anonim]

    in primul rand trebuiau facute pasaje peste calea ferata si soseaua de centura. toate.
    la domniesi, la popesti leordeni pe soseaua oltenitei, toate pasajele.
    pe centura, dela mogosoaia la chitila, s'au facut viloaiele pana langa sosea, numai barosani. in loc sa largeasca soseaua existenta, acum, pasaj. alti bani alta distractie.
    se fac pasaje la pipera, tunari, voluntari, unde stau barosanii. si pe centura de sud traficul geme, unde tirurile si masinile stau cu orele. adevarate capcane. intre soseaua oltenitei si autostrada spre cernavoda, mizerie.
    ce sa mai....
    • 0 (2 voturi)    
      bai cu minusul (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 9:20)

      manivela [anonim] i-a raspuns lui soferache

      bucurestii or sa devina doua orase. buc.nord, dezvoltat si buc. sud ca vaidelume.
      decalajul nord sud.
      cinste edililor capitalei ! votati soarele ! marean primar !
  • 0 (2 voturi)    
    stau si ma minunez (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:30)

    bula [anonim]

    au murit firmele de contructii din romania? ori ele se uita numai la proiecte de la 50 mil in sus? ori, sa vina banii fara sa faca nimica. prost management avem, felicitari lui iliescu si ai lui ca ne-au gonit din tara....o tara care nu o sa mai apartina romanilor...ciao...
  • +3 (3 voturi)    
    Cea mai importanta e centura ! (Vineri, 26 noiembrie 2010, 20:32)

    toto [anonim]

    Pentru "fluidizarea traficului" centura e cea mai utila! Daca e rezolvata problema Centura de Nord asteptam rezolvarea Centurii de Sud intre A1 si A2.
  • +4 (6 voturi)    
    Sectorul 5 nu are proiecte majore (Vineri, 26 noiembrie 2010, 21:26)

    Marin Cosmin [anonim]

    Oare de ce in sectorul 5 nu se misca nimic, sa fie de vina primarul de sector?
    Ce parere aveti?
    • +2 (4 voturi)    
      Oprescu e pe el cu un ochi, PDL-ul cu celalalt (Vineri, 26 noiembrie 2010, 23:32)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Marin Cosmin

      pentru ca ii e ca ii e mai greu sa fure acum .... nu c anu ar putea, dar nu mai are clicka PSD care sa-l acopere ....
      Oprescu e cu ochii cat cepele pe el, iar PDL-ul in vaneaza continuu .... la fel ca si pe Mazare !

      tre sa fie tare naspa e sa fii nevoit sa nu iesi afara din barlog :)))

      hihihi :))
  • -3 (5 voturi)    
    pasajul Pipera ....Herastrau ? (Vineri, 26 noiembrie 2010, 23:54)

    garfield [anonim]

    Sa vedem cat trafic se va realiza peste maretul pasaj Pipera care duce in ...Parcul Herastrau... Aglomeratia se creea pe relatia Pipera - Barbu Vacarescu. Se pare ca pasajul asta nu ajuta cu nimic in afara de faptul ca ambuteiajele vor fi ascunse sub pod !
    Felicitari ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Rasounsul la intrebare (Duminică, 28 noiembrie 2010, 1:17)

      Iulian [anonim] i-a raspuns lui garfield

      este evident in fiecare seara, cand coada la semafor se intinde pana la noul pasaj Pipera.
      • 0 (0 voturi)    
        desigur (Marţi, 30 noiembrie 2010, 0:37)

        garfield [anonim] i-a raspuns lui Iulian

        Coada interminabila fiind formata fireste din multimea extravilanilor care vin din Pipera sa ia o gura de aer in Herastrau.... cu noul pasaj peste Barbu Vacarescu vor putea ajunge de la vila din sat, la terasa din parc, in 5 minute ;)
        Pe fraierii care se intorc in oras de la munca ii ascundem sub pasaj. Doar ei au generat problema, nu-i asa ? Plus ca daca nu se mai vad, inseamna ca problema nu exista...
  • +1 (3 voturi)    
    SECTORUL 5 CAND ? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 0:58)

    Axel [anonim]

    In Rahova,13 septembrie,drumul taberei cand se va face ceva? seara e un calvar toata zona!!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Videanu (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 10:57)

      George [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Videanu a inceput doua proiecte, chiar inainte sa i se termine mandatul:

      1. Tunel de la Leu ( dinspre iesirea de pe Pod Grozavesti-Pasaj Basarab) pe sub Razoare si pe sub Trafic Greu, cu iesire dupa intersectai 13 sept cu Trafic Greu

      2. Dinspre |Drumul Taberei Tunel pe sub Razoare pe sub Academia Militara cu iesire inspre zona Eroilor ( zona Piata Cotroceni)

      De cele doua stiu sigur.

      Si mai era acel Proiect despre care se vb mai sus cu privire la un nou Bulevard care sa faca legatura cu Rahova din Strada Uranus--perpendicular cu Trafic Greu, prin curtea interioara Vulcan SA ( acum s-a facut un Kaufland in zona), perpendicular pe Sebastian etc. De acest proiect nu stiu alte amanunte decat ca a fost la nivel de intentie si trebuia cooperarea lui Vanghelie.
  • +1 (3 voturi)    
    dar (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 2:22)

    bo [anonim]

    dar benzi de bicicleta? adevarate, nu dinalea cu masini parcate. buc e un oras scurt, 20km din militari in pantelimon, se preteaza la scutere si biciclete, doar sa nu fie asa de periculos ca pana acum, sa nu iti vajaie 335-u pe la ureche sau daciile papuc si alte rable forjate de ghiolbani.
  • +2 (4 voturi)    
    Qui prodest (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 3:05)

    miticul [anonim]

    Ma amuza bucurestenii care se mira de haosul edilitar ca olteanul de girafa: "asa ceva nu exista!". Ba exista.
    Cand stati cu orele in trafic, cu clima pornita si ochii pierduti, nu stati gratis. Stati pe BANI. Banii vostri.. pardon, ai guvernului. 60% taxe si accize in pretul combustibililor. 60 l/100 km consum mediu in ambuteiaj pe timp de vara (verificat de mine intre Militari si Piata Unirii - 3 ore si jumatate vara asta).
    Ati priceput, baetzi?
  • +3 (5 voturi)    
    Vor plati (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 9:06)

    Gica [anonim]

    Pentru toate lucrarile astea de infrastructura Boc si compania vor plati. Sa nu creada ei ca pot construi ceva pentru romani fara sa fie pedepsiti. Oricum mare curaj sa incepi astfel de proiecte (eu as fi furat banii asa cum facea PSD=ul)
  • +3 (3 voturi)    
    zona est (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 9:49)

    gri [anonim]

    era un proiect si pt largirea prel ghencea la 3 benzi pe sens si pasarela peste centura la domnesti, dar s-a cam ales praful. zona este absolut criminala pt trafic.
    reversul acestei fantasmagorii este ca in baza acestui PUZ s-au construit blocuri de 14 etaje pe ghencea!
  • +1 (1 vot)    
    razoare??? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 10:59)

    denisa [anonim]

    Neaparat trebuie un pasaj de care-o fi, subteran sau suprateran pentru depasirea cozii interminabile de pe dealul Academiei si zona Razoare....
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 11:04)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    pasaj sau roller coaster? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 11:54)

    cristian [anonim]

    m-am uitat la pozele cu pasajul basarab. inspre titulescu arata ca un adevarat roller coaster. foarte interesant cum il urci pe ala iarna cu masina pe gheata.
    si tramvaiul are cremaliera :-) ?

    pe de alta parte numai in tokio am mai vazut autostrazi suspendate atat de apropiate de cladiri. (cativa metri de balcoane)
  • +1 (1 vot)    
    Rahova,13 septemrie Ghencea (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 12:21)

    Axel [anonim]

    Traficul este un calvar seara cand se intorc toti de la servici, faceti ceva si in sectorul 5 k o sa cAstigati f multe voturi
    • +3 (3 voturi)    
      :( (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 18:08)

      emil [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Imi pare rau pentru tine, dar si pt mine, ca si eu circul pe acolo spre/dinspre casa, dar atata timp cat va fi Vanghelie primar la 5, o sa ne tot mancam nervii in trafic in acele zone. Multumim pt asta cetatenilor de culoare din sector.
  • +2 (2 voturi)    
    Da asa e (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 18:35)

    Axel [anonim]

    Cei de culoare il vor vota tot pe vanghelie ca pe ei nu ii afecteaza traficul intrucat nu muncesc iar cand ies ei pe la ora 8-9 seara la cioarda sau combinatii nu mai e trafic mare
    • +2 (2 voturi)    
      oooo gresit domnuli` (Duminică, 28 noiembrie 2010, 1:08)

      jorj [anonim] i-a raspuns lui Axel

      Ba, ii afecteaza foarte, !ca_cind! e inghesuiala merge cioarda super.... vezi matale la ce ii buna aglomeratia.....
  • +1 (1 vot)    
    DRMUL TABEREI ??? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 19:45)

    DrTab [anonim]

    Drumul Taberei ramane in continuare exilat pentru ceea ce inseamna legaturi.
    RAZOARE sufocata pana la refuz. DEZINTERES total
    LEGATURILE dinspre DT spre centru sunt Lujerui , Panduri prin razoare. DAr ce preiau aceste zone ? Pai tot DT plus partea de sector 5 rahova prin sebastia + drumul sarii etc, plus prelungirea ghencea, plus tot ce intra in bucuresti prin vest, si db Timisoare - se varsa totul in razoare.
    Metru nu, pasaj nu - ce bun ar fi un pasaj razoare - unirii .......de exemplu
    vise si dezinteres. suntem ultimii din europa la pasaje. ULTIMIIIIIIII din pacate
    • +1 (1 vot)    
      Sa-l intrebam pe Oprescu (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 20:55)

      George [anonim] i-a raspuns lui DrTab

      Ce a rams din proiectul lui Videanu: tunel pe sub razoare, dupa cum am scris mai sus.
    • +2 (2 voturi)    
      dati un leu pentru ateneu (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 22:42)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui DrTab

      sa spunem ca ar exista o platforma online (eventual sub administrarea unei terte parti, netutra 100%), unde in conditii de transparenta totala, cetateanul ar putea contribui cu x% la problema drumul taberei (intr-un cont bancar, cu conditii favorabile depunatorului-cetateanului, in caz de nerespectare al angajamentului statului)? adica cofinantare cu statul, sau de ce nu, chiar cu o banca, iar imprumutul garantat de stat? un simulator in care lucrurile sa capete sens :)

      trecand peste toate impedimentele, care nu sunt deloc neglijabile, cred ca s-ar putea implenta asa ceva, cu sansa sporita de reusita doar in cazul in care se gaseste mixul ideal de persoane capabile sa impinga asa ceva mai departe.

      hit me! :))
    • +1 (1 vot)    
      Cartierul inchis (Duminică, 28 noiembrie 2010, 8:38)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui DrTab

      Intre Bd. 1 mai si Drumul Sarii sunt 300 de metri prin spatele cimitirului Ghencea. Nu se gandeste nimeni sa pietruiasca drumul ala sa putem iesi din cartier. Putin le pasa!
      • +1 (1 vot)    
        1 Mai (compozitorilor) - Drumul Sarii (Luni, 29 noiembrie 2010, 16:51)

        strapunsul [anonim] i-a raspuns lui Ion

        Daca te duci acolo acum vezi ca se face.
        Se pare ca va fi gata in cateva luni (unii zic ca pana la 31.12.2010, dar ramane de vazut). Termenul oficial e martie 2011.
  • +1 (1 vot)    
    Exact (Sâmbătă, 27 noiembrie 2010, 20:36)

    Axel [anonim]

    Trebuie neaaparat metrou pana in drumul taberei un pasaj ceva la razoare si la 13 septembrie
    • +1 (1 vot)    
      :)) (Duminică, 28 noiembrie 2010, 13:40)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Axel

      trezeste-te, e tarziu :))

      sofia : With works underway, the construction of the line between Obelya residential District and Nadezhda junction will be started in February 2010. The whole line should be operational by late 2012 or early 2013. Sofiyski metropoliten has placed an order for 18 new trains, expecting to put them in operation in 2012.[2]
  • 0 (2 voturi)    
    Desigur! (Duminică, 28 noiembrie 2010, 19:46)

    Salariu [anonim]

    Treziți-vă la realitate, dragii mei! Sunt o mulțime de primari în toată România care promit și nu se țin de promisiuni. Adică sunt demagogi! Credeți că Oprescu este o excepție? Ba chiar el s-a umplut de promisiuni imposibil de ținut și de-a dreptul utopice și absurde (ex. autostrada suspendată), încât sunt curios pe unde va scoate cămașa la sfârșitul mandatului când, bineînțeles, se va demonstra că el nu a făcut nimic pt București.
  • 0 (2 voturi)    
    toate lucrarile au ceva in comun (Duminică, 28 noiembrie 2010, 23:44)

    george [anonim]

    la prima vedere un lucru comun iti sare in ochi..toate au termene de intarziere de cel putin un an..daca adaugam si termenele de intarziere ale autostradelor...probabil ajungem la cativa zeci de ani de intarzieri..in timp ce baietii din politica si firmele apropiate isi umplu buzunarele.
    • +2 (2 voturi)    
      e mult mai simplu! (Luni, 29 noiembrie 2010, 10:40)

      bula [anonim] i-a raspuns lui george

      lucrarile au fost lansate cand economia "duduia", pe varianta de buget al lui Vosganian -cu 41% venituri, realizat 31%- . Apoi au fost taiate bugetele. Iar firmele executante (DACA pot fi numite prietene), atunci in 2008 singur nu erau prietene PDL.
  • +1 (1 vot)    
    Pasaje abandonate!! (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:01)

    un bucurestean!1 [anonim]

    Vad ca de pasajul de la Dna Ghica nu zice nimeni nimic sau de cel care trebuia sa ajunga in Bdul Chisinau (fost Socului) mai ales ca a fost construit jumatate si abandonat.
    Acum ne rupem masinile in linia de tren de la Gara de Est in loc sa scapam de nenorocirea asta. De ce nu zice nimeni ca banii pentru acest pod au cam fost platiti pentru toata constructia si de fapt a fost construit doar jumatate.
  • -2 (2 voturi)    
    Pasajul Basarab (Luni, 29 noiembrie 2010, 11:15)

    sik [anonim]

    5 ani ptr constructia Pasajului Basarab...
    mi se pare enorm de mult, tinand cont ca Hoover Dam a fost construit in 4 ani (termenul era de 5, dar a fost gata mai repede) :)))))))))
    De costuri...nu cred ca aresens sa mai vorbim :))))))))
  • -1 (1 vot)    
    vor fi inutile (Luni, 6 decembrie 2010, 0:20)

    bedexe [utilizator]

    aglomeratie tot va fi pentru ca la noi problema nu e lipsa infrastructurii , ci modul de folosire a acesteia:

    - habar n-avem cum se face virajul la stanga
    - noi punem semafoare unde avem pasaje
    - parcam pe unde ne taie capul
  • 0 (0 voturi)    
    pasaj Mihai Bravu (Marţi, 18 ianuarie 2011, 10:00)

    bogdanicus [utilizator]

    Sincer sa fiu eu nu inteleg de ce avem nevoie de un nou santier, un nou pasaj, la Mihai Bravu colt cu Splaiul Unirii. Nu e nici pe departe cea mai problematica intersectie din Bucuresti sau de pe Splai, sau de pe M Bravu... Trec zilnic pe acolo dimineata si seara pe Splai traversand bd Mihai Bravu si nu am stat niciodata mai mult de un semafor. Deci nu vad problema pe care o rezolva. Poate doar virajul la stanga, dar si pentru asta exista rezolvare stil Timpuri Noi, unde se da verde pentru fiecare artera in orice directie.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by