Cu ce vaccin să fac doza 3 - Pfizer sau Moderna? E mai bine să folosesc același vaccin de la primele două doze sau să le combin?

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:50 Actualitate | Sanatate


Doza de vaccin Pfizer - BioNTech
Foto: THOMAS KIENZLE / AFP / Profimedia
M-am vaccinat la primele două doze cu Pfizer, iar acum au trecut 6 luni și mă aflu în fața dozei 3. Ce vaccin aleg - Pfizer sau Moderna? Cum este mai bine - să fac doza 3 cu același vaccin de la primele două doze sau să le combin? Mulți români își pun zilele acestea întrebarea, în condițiile în care, la primele două doze, Pfizer a fost de departe cel mai utilizat vaccin în țara noastră. La doza 3, autoritățile te lasă să alegi între Pfizer și Moderna, singurele vaccinuri folosite în acest moment pentru doza 3, indiferent cu ce te-ai imunizat la prima schemă de vaccinare - Pfizer, Moderna sau AstraZeneca. Un medic din linia întâi a explicat pentru HotNews.ro cum faci cea mai bună alegere pentru doza 3.

Doza 3 cu Pfizer sau Moderna?


Imunizarea cu doza 3 de vaccin împotriva COVID-19 a început în România pe 28 septembrie. Practic, de la această dată, orice persoană care împlinește cel puțin 6 luni de la administrarea rapelului (a doua doză de vaccin) poate merge la centrul de vaccinare sau la medicul de familie pentru administrarea dozei 3, la cerere.

Vaccinarea cu doza 3 se face doar cu vaccin pe baza tehnologiei ARN mesager, produs de Pfizer-BioNTech sau Moderna, inclusiv în cazul celor vaccinați inițial cu AstraZeneca.


Având în vedere faptul că în România imunizarea cu Johnson&Johnson a început la data de 4 mai, pentru persoanele imunizate cu acest vaccin nu este necesară, la acest moment, administrarea unei doze suplimentare, deoarece nu s-au împlinit încă 6 luni.

Dacă în cazul celor care s-au vaccinat inițial cu vaccinul produs de AstraZeneca lucrurile sunt clare și trebuie să opteze la doza 3 pentru alt vaccin - Pfizer sau Moderna - deoarece AstraZeneca nu este disponibil pentru doza 3, în cazul celor vaccinați inițial cu Pfizer sau Moderna rămâne întrebarea, pe care și-o pun mulți, dacă este mai bine să se imunizeze cu același vaccin sau să meargă pe varianta de a le combina - celălalt vaccin cu ARN mesager la doza 3.

Dr. Adrian Marinescu: Vaccinurile sunt absolut similare. Dacă nu ar fi fost așa, autoritățile ar fi emis o recomandare


Vaccinurile produse de Pfizer și Moderna, ambele pe baza tehnologiei ARN mesager, sunt absolut similare, iar oricare dintre ele poate fi ales la doza 3, neexistând o variantă mai bună decât cealaltă, a explicat pentru HotNews.ro Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și directorul medical al Institutului de Boli Infecțioase Matei Balș din București.

Potrivit medicului Adrian Marinescu, în cazul în care una dintre variante ar fi fost de preferat celeilalte - fie păstrarea aceluiași vaccin la doza 3, fie alegerea variantei combinate, adică celălalt vaccin decât cel cu care s-au făcut primele două doze - atunci autoritățile ar fi instituit o regulă sau ar fi emis o recomandare în acest sens. Atâta timp cât s-a mers pe varianta la alegere, acest lucru înseamnă că vaccinurile sunt perfect similare: "Ambele vaccinuri - Pfizer și Moderna - sunt similare. Datele științifice pe care le avem ne spun că nu sunt diferențe semnificative care să ne facă să avem o alegere sau alta, pentru că, dacă ar fi fost așa, recomandarea de vaccinare din partea autorităților ar fi fost strict pe o cale. Tocmai pentru că nu sunt diferențe importante, au fost lăsate la dispoziție ambele variante, care sunt similare."


Dr. Adrian Marinescu

"Cei care merg pe varianta că dacă m-am vaccinat prima dată cu Pfizer, merg mai departe tot cu Pfizer, merg pe ideea că activarea celulelor cu memorie - limfocitele T - ar fi mai bună pentru că mergi pe un drum bătătorit. Cei care preferă varianta încrucișată - Moderna cu Pfizer sau Pfizer cu Moderna - spun în felul următor: că această activare celulară se întâmplă cam la fel, cu condiția să păstrezi același tip de vaccin - ARN mesager - iar mesajul transmis pentru celulele noastre, atunci când se administrează vaccinul, este același", a precizat medicul Adrian Marinescu.

"În concluzie, ambele variante sunt absolut similare, din tot ceea ce avem la nivel de date",
este concluzia medicului Adrian Marinescu.

Administrarea dozei 3 de vaccin împotriva COVID-19 în România a demarat pe data de 28 septembrie.

Doza 3 se poate face în 3 modalități: cu programare la centrul de vaccinare în platforma de programare, prin prezentare directă în centrul de vaccinare sau cu programare la cabinetul medicului de familie.


Citește și:


  • Vaccinarea împotriva COVID-19 cu doza 3 a început. Tot ce știm până acum în 10 întrebări și răspunsuri de la medicul Gindrovel Dumitra









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28744 vizualizari

  • +2 (22 voturi)    
    Pfizer era cool sezonul trecut (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:18)

    vox_bobuli_vox_bei [utilizator]

    acum nu intri in Nuba fara Moderna
    • +1 (21 voturi)    
      Nr min morți/mil în tari vaccinate 100% este > 32! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:16)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui vox_bobuli_vox_bei

      Cu datele corespunzătoare României (vezi citatul de mai jos) se poate calcula randamentul vaccinurilor la infectare și deces.

      Vaccinurile nu te salvează de infectare. Randamentul mediu este de 5.2%, adică nimic.

      Randament vaccin la infectare: (0.727 - 0.712)/(1-0.712) = 5.2%

      Randament vaccin la deces: (0.916 - 0.712)/(1-0.712) = 70.8%

      71.2% este procentul actual de nevaccinați din Romania.

      Romania are azi 110 morți/mil/săptămână.
      Vaccinata 100% ar avea: (1-70.8%)*110 = 32 morți/mil/săptămână.

      Nici un stat din lume nu poate obține sub 32 morți/săptămână doar datorita vaccinurilor. Daca are mai putin atunci numărul redus se datorează altor cauze.

      Interesant este ca Rusia raportează 46 morți/mil iar SUA 30 fiind foarte aproape de acel 32 calculat mai sus. Statele Unite sunt credibile, deși la limita. Rusia este chiar foarte credibila. Totuși, majoritatea tarilor din Europa Centrala și de Vest, ca și India sau Pakistanul afișează sub 5 morți/mil/săptămâna deci sunt mult sub minimul de 32, lucru care pune sub semnul întrebării onestitatea raportărilor acestor tari. (vezi: https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/#weekly_table)

      Citat:
      "72,7% dintre cazurile de COVID-19 și 91,6% dintre decesele din ultima săptămână au fost la persoane nevaccinate, conform datelor furnizate miercuri de Institutul Național de Sănătate Publică (INSP)."
      • -5 (13 voturi)    
        Daca este asa cum spui tu... (Joi, 14 octombrie 2021, 0:35)

        filosoful.roman [utilizator] i-a raspuns lui Argon

        ...si vaccinul nu te scuteste de reinfectare (si implicit nici de posibilitatea de a transmite boala, vaccinat fiind), de ce acesta discriminare dintre vaccinati si nevaccinati?
        • 0 (10 voturi)    
          . (Joi, 14 octombrie 2021, 9:19)

          Hexadanus [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

          o intrebare care nu le convine. daca esti infectat, te poti fatzai pe unde vrei tu, nu iti are nimeni baiul, dupa care vina cade pe nevaccinat.
          oameni, ca sa fie clar, aveti sanse sa infectati si sa infectati pe altii in aceeasi masura - acelasi viral load!
          • +2 (4 voturi)    
            Doar ca nu pui presiune pe ATI (Joi, 14 octombrie 2021, 11:54)

            Genialul [utilizator] i-a raspuns lui Hexadanus

            Restrictiile pentru nevaccinati nu sunt casa ii protejeze pe restul de ei, ci sa ii protejeze chiar pe ei.
            Tu fiind nevaccinat ppoate nu iti pasa daca te imbolnavesti, dar ai sanse mult mai mari sa faci o forma grava si sa dai de lucru la multi oameni daca ajungi la ATI si sa faci cheltuilei mari.
            In schimb un vaccinat, are sanse mai mici sa faca astfel de probleme.
  • +3 (11 voturi)    
    Hotnews, inca o intrebare (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:23)

    Mihnea_V [utilizator]

    Intrebati-l pe dl Marinescu daca exista studii si pt cei vaccinati cu AstraZeneca. Intrucat ARN mesager repr o alta tehnologie, la ce trebuie sa se astepte acestia?
  • +6 (16 voturi)    
    Incorect (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:25)

    Tyrion.lann [utilizator]

    Exista diferente apreciabile, in favoarea Moderna, conform ultimelor studii stiintifice (pt 2 doze). Se poate presupune ca si pt 3 doze situatia ar fi similara.

    https://www.nytimes.com/2021/09/22/health/covid-moderna-pfizer-vaccines.html

    The latest such study, published on Wednesday in The New England Journal of Medicine, evaluated the real-world effectiveness of the vaccines at preventing symptomatic illness in about 5,000 health care workers in 25 states. The study found that the Pfizer-BioNTech vaccine had an effectiveness of 88.8 percent, compared with Moderna’s 96.3 percent.

    Research published on Friday by the Centers for Disease Control and Prevention found that the efficacy of the Pfizer-BioNTech vaccine against hospitalization fell from 91 percent to 77 percent after a four-month period following the second shot. The Moderna vaccine showed no decline over the same period.

    But by now, the observational studies have delivered results from a number of locations — Qatar, the Mayo Clinic in Minnesota, several other states in the United States — and in health care workers, hospitalized veterans or the general population.

    Moderna’s efficacy against severe illness in those studies ranged from 92 to 100 percent. Pfizer-BioNTech’s numbers trailed by 10 to 15 percentage points.

    The two vaccines have diverged more sharply in their efficacy against infection. Protection from both waned over time, particularly after the arrival of the Delta variant, but the Pfizer-BioNTech vaccine’s values fell lower. In two of the recent studies, the Moderna vaccine did better at preventing illness by more than 30 percentage points.
  • +8 (18 voturi)    
    Hmm...oare? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:35)

    Carpatescu [utilizator]

    Nu sunt chiar 'absolut similare', din moment ce Moderna genereaza o alta dinamica a raspunsului imunitar pe termen lung. Si tocmai astazi:

    https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/moderna-seeks-covid-19-vaccine-booster-clearance-older-adults-high-risk-2021-10-12/
    • +4 (18 voturi)    
      si cu tine acum... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:02)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Carpatescu

      Ca sa citez SPECIAListul, "Dacă nu ar fi fost așa, autoritățile ar fi emis o recomandare".

      Deci... SPECIAListii nostri, ala de la cluuuj included, si autoritatile noastre, gheorghita included, stiu cel mai bine. Restul sunt apa de ploaie, clar.
    • +7 (15 voturi)    
      Detalii (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:04)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Carpatescu

      Medicii nostri comunicatori nu se impiedica de asa ceva
    • +17 (19 voturi)    
      nivelul de anticorpi eficient? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:13)

      adivictor [utilizator] i-a raspuns lui Carpatescu

      corect, nu sunt similare, Moderna are substanta activa de 3,3 ori mai mare, imunitatea e mai ridicata si mai persistenta. Azi FDA anunta oficial ca nu se recomanda doza 3. Initial se recomanda jumatate de doza (in Romania nu ajung stirile la autoritatea de vaccinare). Se recomanda daca ti-a scazut imunitatea...dar care este nivelul? nimeni nu stie
  • +1 (27 voturi)    
    :)) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:37)

    bancheru83 [utilizator]

    ......dar la vaccinu 4 cu ce?
  • +12 (20 voturi)    
    Doza pt booster Moderna? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:48)

    l_i [utilizator]

    Poate cineva sa confirme ca doza pt booster Moderna este 50 mcg (jumatate din primele 2 doze)? Nu gasesc informatia nicaieri.

    Boosterul Moderna nu a fost inca aprobat de FDA si necesitatea lui e disputata.

    Noi primim informatii foarte "grosiere", nu e de mirare ca lumea e dezorientata, atunci cand ni se spune "vaccinati-va, vaccinati-va cat mai mult cu ce puteti, ca orice e bun".
    • +14 (16 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:06)

      adivictor [utilizator] i-a raspuns lui l_i

      cu greu am obtinut un raspuns de la CNCAV, doza este full adica 100mg iar despre nivelul de anticorpi optim habar nu au, m-au trimis la medicul de familie care evident nu stie nici atat.
      • +5 (9 voturi)    
        interesant... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 22:47)

        l_i [utilizator] i-a raspuns lui adivictor

        Deci in SUA FDA pare ca nu aproba nici jumatate de doza Moderna pt booster, iar la noi se face cu doza intreaga??

        Poate se sesizeaza cineva si sa se reduca doza la jumatate. Poate ridica Hotnews problema...
    • +15 (21 voturi)    
      Booster Moderna (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:13)

      juliandumitru [utilizator] i-a raspuns lui l_i

      Am ales Moderna pentru doza a treia ( primele 2 cu Pfizer), pe care am primit-o pe 1 octombie (azi , în ziua a 12-a, am atins imunitatea maximă). Doza e de 50 ml, identică cu dozele 1 și 2. Cred că confundați cu cantitatea de ARN mesager, care și aia e identică (100 micrograme), dar de peste 3 ori mai mare decât la Pfizer (30 micrograme). Puteți citi aceste informații în prospectele celor 2 vaccinuri.Cred că eficacitatea mai bună poate fi explicată și (sau mai ales) prin distanța mai mare între primele 2 doze (4 față de 3 săptămâni).
      Concluzie: Moderna pare mai puternic, dar și reacțiile a fost un pic mai puternice (dar suportabile).
      Sănătate!
      • +6 (8 voturi)    
        nedumeriri (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:06)

        l_i [utilizator] i-a raspuns lui juliandumitru

        Poate ca dupa 2 doze de Pfizer e ok boosterul cu Moderna, chiar cu doza intreaga, fiindca Pfizer pare mai "slab".

        Eu am facut primele 2 cu Moderna, cu reactie puternica dupa a 2-a. Cf https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/moderna-seeks-covid-19-vaccine-booster-clearance-older-adults-high-risk-2021-10-12/, in SUA se discuta aprobarea boosterului cu jumatate de doza, 50 mcg. Vad ca FDA e inclinat sa nu aprobe.

        Pe de alta parte, o ruda s-a dus la vaccinare pt doza a 3-a Pfizer si medicul de la centru a sfatuit-o sa faca intai un test de anticorpi pt ca nu ar fi bine sa faca vaccinul daca anticorpii sunt prea multi! Deci care e riscul??

        Pt Moderna, am citit ca testele initiale s-au facut pt 25 mcg, 100 mcg si 250 mcg. 25 mcg nu au fost suficiente, 250 mcg avea toxicitate prea mare si s-a ales doza de 100 mcg. Dar ulterior s-ar fi constatat ca si 50 mcg ar fi suficient.

        Deci noi ce sa facem si cu ce doze?? E vreun pericol? Nu e clar deloc.

        Eu sunt dintre cei care au facut 1000km dus-intors ca sa ma vaccinez cu dozele 1 si 2. Acum mi se pare ca pt doza 3 nu mai e nimic stiintific, ideea e sa fim cat mai vaccinati, efectele adverse par a fi la noroc.
        • +4 (6 voturi)    
          numar anticorpi (Miercuri, 13 octombrie 2021, 23:06)

          adivictor [utilizator] i-a raspuns lui l_i

          la 4 luni dupa rapel Moderna aveam 1500 U/ml iar la 6 luni aveam 1050 uml. Dar nu exista niciun nivel considerat reper de eficienta. 1000 e mult, e putin, e suficient?
        • +4 (6 voturi)    
          relax (Joi, 14 octombrie 2021, 0:50)

          cristihan [utilizator] i-a raspuns lui l_i

          Da, Moderna pare sa "reziste" mai mult. Pericol real la booster nu exista, organismul cunoaste deja fenomenul si il va trata ca atare, fie ca primeste Pfizer sau Moderna. Pentru noi, cei vaccinati cu Moderna, as merge fie pe amanarea booster-ului cu 2-3 luni cel putin (pana atunci se mai lamuresc lucrurile cat de cat si deocamdata pare ca suntem bine protejati), fie pe booster Pfizer acum (care ar trebui sa fie un șpriț de vara, fata de Moderna :)), daca nu mai aveti rabdare sau vreti sa va simtiti mai safe. In orice caz, relax :)
      • 0 (0 voturi)    
        Erată (Sâmbătă, 16 octombrie 2021, 18:33)

        juliandumitru [utilizator] i-a raspuns lui juliandumitru

        Doza la rapelul cu Moderna a fost de 0,5 ml (nu 50).
    • +1 (5 voturi)    
      FDA nu recomanda a 3-a doza (Joi, 14 octombrie 2021, 3:51)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui l_i

      pe baza datelor initiale ptr ca protectia e suficienta si nu prezinta o imbunatatire semnificativa. dar, aici sint 2 tabele care arata eficienta daca mixati vaccinul.
      https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.10.21264827v1.full.pdf
      si
      https://www.businessinsider.com/jj-boosters-moderna-pfizer-provide-better-response-new-study-2021-10
  • -8 (20 voturi)    
    Sputnik VI (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:55)

    MTTRN [utilizator]

    E cel mai bun! Haraso?
  • -3 (27 voturi)    
    Se face inainte sau dupa cafelutza? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:00)

    Fu Leng [utilizator]

    Si mai am intrebari, se poate lua cu compot sau doar cu apa? Ca daca e cu compot, eu nu beau compot inainte de cafelutza si daca tot beau cafelutza e clar ca nu beau apa dupa, poate mai tarziu.
    • -3 (19 voturi)    
      Sunt pline cimitirele (Miercuri, 13 octombrie 2021, 22:47)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

      ... de mistocari ca tine.
      • -1 (11 voturi)    
        Adica vaccinati de doua ori (Joi, 14 octombrie 2021, 0:14)

        Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        si trecuti prin boala??? Nu cred.
  • +13 (17 voturi)    
    Moderna vs Pfeizer. Nivel anticorpi? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:00)

    adivictor [utilizator]

    Moderna nu este similar cu Pfeizer in ce priveste cantitatea de agent a dozei, Pfizer 30mg iar Moderna 100mg. Eficienta Moderna dupa 6 luni este mai mare, nivelul de anticorpi este cel putin dublu. FDA nu recomanda booster Moderna considerand ca imunitatea dupa 6 luni se mentine ridicata (nu se spune niciodata nivelul). Anterior recomandarea era sa se administreze jumatate de doza, in Romania se face doza intreaga, nu tinem cont niciodata de recomandari oficiale internationale desi dr Marinescu face referire la ele. Nici dupa 2 ani si sute de milioane de cazuri nu exista oficial un nivel de anticorpi optim. Facem teste de anticorpi fara sa stim care este nivelul de protectie.
    • +1 (7 voturi)    
      nu e simplu (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:28)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui adivictor

      "Facem teste de anticorpi fara sa stim care este nivelul de protectie" e o intrebare foarte grea, se lucreaza intens la aflarea raspunsului. dar nu e asa simplu cum crezi tu. sau, daca ai tu vreo idee cum sa obtinem raspunsul, poti sa ne-o spui si noua te rog?
  • +11 (21 voturi)    
    S-a stabilit (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:10)

    autan [utilizator]

    deja in US ca cei vaccinati cu Moderna nu au nevoie de rapel, doar cei vaccinati cu Pfizer. Sunt atat de "similare" cum zice dl doctor incat cei vaccinati cu Moderna nu au nevoie de rapel inca.
    • +3 (19 voturi)    
      ghilimele (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:58)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui autan

      Trebuia sa pui si la "doctor", nu numai la "similare". Ca asta mai repede este uom de piar
    • +6 (10 voturi)    
      raspuns (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:10)

      adivictor [utilizator] i-a raspuns lui autan

      cu greu am gasit studii care arata nivelul de anticorpi Moderna undeva la 2800 vs Pfizer 1100. Recomandarea initiala era jumatate de doza Moderna, in Romania se face full. Acum FDA nu recomanda deoarece considera nivelul de protectie suficient dupa 6 luni...totusi care este acel nivel? Faci test de anticorpi si ai o cifra pe care nu o raportezi la nimic.
  • -1 (5 voturi)    
    Baga un Mix (Miercuri, 13 octombrie 2021, 23:13)

    Zummm [utilizator]

    Si ai terminat povestea
  • +1 (9 voturi)    
    Tarile in curs de dezvoltare n-au access la minune (Joi, 14 octombrie 2021, 0:12)

    Idiotul_fUtil [utilizator]

    ..meanwhile oamenii din tarile cat de cat civilizate au o noua framantare: ce producator sa aleg pentru doza 3.
    Are dreptate Tedros...
    • +4 (8 voturi)    
      singurul moment in care Tedros va avea dreptate (Joi, 14 octombrie 2021, 2:46)

      eyesopen [utilizator] i-a raspuns lui Idiotul_fUtil

      e ala in care va spune "guilty, your honor" in fata unui tribunal.
      orice tara poate avea in momentul asta acces la orice vaccin, numa' sa-l ceara.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by