Coronavirus, un an de la apariție: Cele 5 mari necunoscute

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 11 decembrie 2020, 7:14 Actualitate | Sanatate


Coronavirus
Foto: pixabay.com
​Virusul care a dat peste cap viața întregii planete are deja un an de când a provocat oficial primele îmbolnăviri, în orașul Wuhan și provincia Hubei din China, dar încă multe necunoscute - de la modalitatea în care se transmite, cine face o formă ușoară și cine riscă o formă gravă a bolii, ce sechele pe termen lung provoacă această infecție sau când va veni mult așteptatul moment în care ne vom putea relua viața normală. HotNews.ro a trecut în revistă cele mai mari necunoscute despre virus, însoțite de explicații ale specialiștilor.

1. Cum se transmite coronavirusul?


Coronavirusul se transmite, conform medicilor consultați de HotNews.ro pe parcursul lunilor de pandemie, în două feluri: prin picături nazofaringiene pe care le eliminăm în timpul vorbitului, tusei și strănutului și prin mâini murdare, dacă apoi este atinsă fața, iar virusul ajunge în gură, în nas sau în ochi.

Practic, principalul risc este atunci când oamenii stau la distanță mai mică de 1,5 - 2 metri unul față de altul, în special în spații închise, dar și în spații deschise.

Purtarea măștii împiedică infectarea, dar nu 100%. În funcție de tipul măștii și de filtre, aceasta poate proteja persoana care o poarta sau doar persoanele din jurul acesteia. Practic, unele dintre măști - cele mai simple - nu îi protejează pe purtătorii lor decât dacă și persoanele aflate în jurul lor poartă mască.

De asemenea, mâinile trebuie dezinfectate frecvent pentru a evita infectarea, în special după ce sunt atinse suprafețe atinse și de alte persoane.

Modalitatea de transmitere a virusului are însă în continuare multe necunoscute: specialiștii nu au reușit să cadă de acord în cât timp se transmite virusul într-un spațiu închis de la o persoană infectată la alte persoane aflate în încăpere - unii medici vorbesc despre 15 minute, alții despre 20 de minute iar alții spun că acest lucru nu este cunoscut cu exactitate.

În ceea ce privește suprafețele contaminate, nu este clar nici acum cât timp rezistă virusul pe suprafețe.


2. Cine face o formă ușoară și cine riscă o formă gravă a bolii sau chiar decesul?


La un an de la primele cazuri oficiale de îmbolnăvire, cine va face o formă asimptomatică sau ușoară a bolii și cine va face o formă gravă sau va ajunge chiar la deces reprezintă în continuare o loterie.

Statistic, aproximativ 5% dintre persoanele diagnosticate cu COVID-19 fac o formă gravă a bolii, iar în jur de jumătate dintre formele grave duc la deces.

Chiar dacă majoritatea persoanelor care fac forme grave ale bolii sunt în vârstă sau suferă și de alte afecțiuni, medicii consultați în ultimul an de HotNews.ro avertizează că nu este o regulă. Oricine poate face o formă gravă, la orice vârstă și fără să aibă alte afecțiuni, iar în lume s-au înregistrat astfel de cazuri, inclusiv soldate cu decese.


3. Cât de precise sunt testele pentru depistarea coronavirusului?


În acest moment, cele mai sigure teste pentru depistarea infecției cu virusul SARS-CoV2 sunt testele RT-PCR prelucrate în laborator. Testele rapide sunt mult mai puțin precise, având o sensibilitate de doar 50%-60%.

Chiar și testele PCR, considerate cele mai sigure și prelucrate în laborator, pot da însă rateuri - rezultate fals pozitive sau fals negative. Aceste cazuri sunt în general excepții și țin mai mult de modul în care au fost recoltate și transportate probele până la laborator, au explicat recent specialiști în medicină de laborator, pentru HotNews.ro.


4. Ce sechelele pe termen lung rămân după vindecarea de infecția propriu-zisă și cine rămâne cu ele?


Cele mai frecvente sechele cu care pot rămâne pacienții vindecați de infecția cu SARS-CoV2 sunt cele pulmonare, însă există cazuri când infecția duce la coagularea sângelui și poate afecta funcția cardiacă, hepatică și renală sau poate duce la insuficiență multiplă de organ.

Ca și în cazul persoanelor care dezvoltă forme grave ale bolii în urma infectării sau ajung chiar la deces, nici în cazul sechelelor nu există o regulă, iar în acest moment pare să fie vorba despre o loterie.


5. Când va lua sfârșit pandemia?


Potrivit specialiștilor, despre începutul sfârșitului pandemiei vom putea vorbi în momentul în care un procent de aproximativ 70% din populația globului va avea imunitate în fața virusului. Imunitatea se poate obține fie prin anticorpii care apar după ce ai trecut prin boală, fie prin vaccinare.

Întreaga lume s-a mobilizat pentru dezvoltarea în timp record a unui vaccin sigur și eficient împotriva virusului, iar în scurt timp, vaccinarea anti-COVID va începe, simultan, în multe țări.

Când se va ajunge la gradul de imunizare a 70% din populație și când ne vom putea relua viața normală rămân însă niște necunoscute în acest moment.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21485 vizualizari

  • -6 (32 voturi)    
    deci nu știm practic mai nimic clar despre virus (Vineri, 11 decembrie 2020, 7:28)

    Mariobrutte [utilizator]

    ...dar știm că avem un vaccin sigur și eficient împotriva acestui virus.

    Punctele 1 și 2 ar fi cam trebuit lămurite până acum la câte miliarde de dolari s-au investit în cercetare.
    • -6 (30 voturi)    
      Este un virus deștept. (Vineri, 11 decembrie 2020, 8:06)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      Virusul COVID,pe lângă contaminarea marte este și aproape imposibil de depistat prin metodele știute până acum.De obiceri virușii cunoscuți sunt distruși la temperaturi de 38-38,5 grade celsius,organismul reușind prin sistemul imunitar ,să-i distrugă.Citeam că COVID rezistă până la peste 90 de grade celsius,explicând de ce nu te ucide virusul,ci propriul sistem imunitar.De aia se recomandă măsuri care să preîntâmpine,să te ferești de infectare.Nu se cunosc proceduri de tratament sigure și eficiente.
      • -1 (17 voturi)    
        Asavreau (Vineri, 11 decembrie 2020, 8:29)

        VR007 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        :)))) Vai de steaua noastră cu așa raționamente de fin cunoscător!
      • +4 (8 voturi)    
        Prea destept (Vineri, 11 decembrie 2020, 11:23)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Daca ce spui tu ar fi adevarat virusul ar fi de provenienta extraterestra.
      • 0 (4 voturi)    
        Covid-19 este boala (Vineri, 11 decembrie 2020, 12:06)

        mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        .. în primul rând, virusul se numește Sars-Cov-2.

        Asta e prima confuzie. Ce-ai scris mai departe, e dovada că te-ai documentat spărgând semințe la o bere.. Din cauza asta ești foarte ușor de manipulat, mană cerească pentru populiști..

        Cică mai păguboasă decât ignoranța, este iluzia cunoașterii.. Dacă tăceai, filozof rămâneai.
    • +7 (21 voturi)    
      Pt Mario... (Vineri, 11 decembrie 2020, 8:17)

      VR007 [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      Sunt lămurite prietene toate cele 5 puncte, și asta parțial reiese din articol, dar lămuririle astea nu sunt răspunsuri care să mulțumească pe unii care-și închipuie că medicina e ca la intrarea într-o parcare, 100% precisă! :)))
    • +3 (9 voturi)    
      stim ca se transmite si prin OCHI deci masca... (Vineri, 11 decembrie 2020, 11:01)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      sa ziceam ca purtam toti MASCA FFP3

      dar COVID se transmite si prin mucoasa oculara deci indiferent de masca nu te protejeaza

      CITEZ: 'virusul ajunge în gură, în nas sau în ochi.'
      • -3 (7 voturi)    
        Pai cum ajunge in ochi? (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:33)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Daca toti poarta masca, inseamna ca nimeni nu raspandeste virusul in aer.
        Atunci cum iti intra in ochi, de la cine?
        Ca doar nu zboara prin aer de la vecinul care a deschis geamul sa se aeriseasca si vine la tine pe geam....
        • +3 (5 voturi)    
          tocmai ca zboara prin aer, prin aerosoli (Vineri, 11 decembrie 2020, 16:21)

          Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          de fapt chiar agentia de sanatate a SUA a recunoscut asta
      • 0 (4 voturi)    
        ti-a raspuns RDU2 (Vineri, 11 decembrie 2020, 16:08)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        la obiect.

        Deci hai sa purtam toti masca si scadem riscul substantial.

        Riscul de a te infecta pe cale oculara exista in general cand te freci la ochi cu maini murdare (e valabil pt orice fel de virus/bacterie).

        Stiu ca ai ceva cu masca si incerci prin orice mijloc sa-i diminueazi importanta, dar alta cale mai buna (impreuna cu distantarea si igiena mainilor) nu exista.

        Si ar trebui ca in sfarsit sa-ti dai si tu seama de asta, ca e si in interesul tau...
  • +4 (6 voturi)    
    Teste rapide (Vineri, 11 decembrie 2020, 9:13)

    CrisChi [utilizator]

    "Testele rapide sunt mult mai precise, având o sensibilitate de doar 50%-60%." va referiti la Antigen sau testele de anticorpi? ar trebui sa corectati nu credeti?
    • 0 (0 voturi)    
      mai puțin (Vineri, 11 decembrie 2020, 12:09)

      mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui CrisChi

      "Testele rapide sunt mult mai puțin precise, având o sensibilitate de doar 50%-60%." era textul, ceea ce este corect.
  • +4 (12 voturi)    
    E ca in bancuri articolul asta (Vineri, 11 decembrie 2020, 9:14)

    RDU2 [utilizator]

    E ilar ce citesc: poti sa te imbolnavesti in situatia x, sau nu poti sa te imbolnavesti. Se ia prin supratefe dar poate sa nu se ia. Poti face caz grav sau nu. Poti ramane cu sechele sau nu. Cam asta e sumarul articolului.
    Intr-adevar nu stim mare lucru in plus despre virus fata de ce stiam in martie, au evoluat doar schemele de tratament pt cazurile grave, sa nu mai moara oamenii pe capete, dar cam atat.
    In rest, e o loterie si tine de norocul fiecaruia (si de sistemul imunitar), pe langa cum considera fiecare sa se protejeze.
    Ma asteptam la "greii" din medicina mondiala sa se fi prins de mai multe lucruri pana acum, doar au trecut prin boala asta milioane de oameni. Avem tehnica de calcul performanta care poate analiza fiecare caz in parte sa gaseasca un tipar, ne putem baza mai mult pe statistica etc.
    Din pacate cred ca toti sunt ocupati sa trateze efectul in loc sa incerce sa anihileze cauza. Asta si din cauza faptului ca sistemul medical e pus la pamant de numarul mare de bolnavi si nu mai are timp de cercetare. Asta e foarte grav, pentru ca inseamna ca ne intoarcem usor usor la medicina din anii 1900, bazata pe experimente pe oameni.
    • +6 (12 voturi)    
      Auzi (Vineri, 11 decembrie 2020, 9:54)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      In afara de moarte, in viata ce nu e o loterie? Ce anume nu e influentat de probabilitati?
  • -2 (18 voturi)    
    E o prostie (Vineri, 11 decembrie 2020, 9:20)

    Luk [utilizator]

    O marota a plictisitilor de viata. E o gripa dura care poate ucide oamenii in varsta sau bolnavi, dar e doar o gripa. Nu virusul a intors vietile noatre pe dos, ci raspunsul politicienilor (pe care-i alegem cu grija astfel incat sa fie cat mai idioti cu putinta).
    Raspunsul firesc a fost in Suedia, raspunsul nefiresc in toate celelalte tari si, in special, in tarile conduse de progresisti (Noua Zeelanda si Australia sunt remarcabil de cretine in raspunsurile lor).
    Vina e a cetatenilor care voteaza, pe politicieni ii doare in spate de vietile noastre, de afacerile noastre sau de viitorul nostru. Viitorul politicienilor se opreste la urmatoarele alegeri, restrictiile nu-i afecteaza, au primiii acces la tratamente, spitale moderne si medici capabili.
    • +3 (7 voturi)    
      Adaug ceva bazat pe text (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:03)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      "Statistic, aproximativ 5% dintre persoanele diagnosticate cu COVID-19 fac o formă gravă a bolii, iar în jur de jumătate dintre formele grave duc la deces."

      Aceste numere sunt pe date masurate. In realitate dupa cum se afirma in numeroase articole numarul de infectati este mai mare decat cel pentru care boala a fost confirmata, ceea ce face ca mortalitatea sa fie de fapt mai mica, pe undeva pe la 1.5%. Mult mai mult ca la o gripa banala insa in mod cert mai putin ca la ebola.

      Acum: pentru ca s-au infectat oameni din toate categoriile sociale, culturale, etnice, putem spune ca boala poate aparea oriunde. Merita ca 100% din oameni sa sufere pentru 1.5%? Eu nu sunt aici ca sa dau un raspuns. Cert e ca fiecare viata conteaza (atat dintre cei morti cat si dintre cei afectati de masuri, foamete, pierderea locului de munca, saracie) si ca 1.5% morti din 8 miliarde inseamna un numar foarte, foarte mare.

      Si mai e cert ceva: in ciuda a ceea ce se spune despre solidaritate, aceasta pandemie a scos la suprafata ce e mai rau in oameni.
      • +2 (2 voturi)    
        in RO orice ne omoara (Vineri, 11 decembrie 2020, 12:56)

        albastrele [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Cand tu ai 1000 de paturi ATI la 18 mil de oameni ce te astepti. Ne e frica ca ramanem cu ele dupa vaccinare? E o investie aiurea?
        Da probabil se putea trece prin pandemie fara gulag cu dimensionarea corecta a sistemului sanitar, prin stoparea furtului de medicamente si echipamente din spital.
        Ne vaccinam si nu se va schimba nimic in sistemul sanitar, abia asteapta politicienii sa treaca hopul si sa mai terminam cu discutiile despre sanatate.
        Sa nu mai zicem ca avem numarul ala mare de morti de la bacteriile nosocomiale.
        Cat despre cei 1.5% din cauza carora sufera restul putem sa ii omoram pe toti cu probleme in cea mai pura politica nazista, nu mai poti ajuta societatea la gunoi, nu?
      • +4 (4 voturi)    
        Nu cred ca-i mai putina solidaritate (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:01)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Niciodata n-a fost o solidaritate extraordinara printre oameni, nu vad de ce sa fie azi. Pe net si pe FB toata lumea cotcodaceste, dar nimeni nu-si risca averea, banii sau sanatatea pentru ceilalti. Daca ma intrebati pe mine, eu cred ca nu merita 100% sa sufere pentru 1% (mai ales ca nu-i o solutie definitiva sa ne ascundem, nu-i ca si cum vindecam bolnavii). Fiecare viata conteaza, asa ca adunand ce merita, observam ca 100% din vieti care merita conteaza mai mult decat 1%. Nu-i ce vreau eu, dar asta e realitatea. Va rog sa cititi articolul referitor la decesele inregistrate in luna octombrie in Romania. Au murit foarte multi oameni pentru ca n-au avut acces la servicii de sanatate. Mult prea multi. Vietile lor conteaza, asa este?
      • 0 (2 voturi)    
        Foarte bun comentariu (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:34)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Bravo!
    • +7 (7 voturi)    
      Si mai spun ceva (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:07)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      In Cehia s-a dat o lege ca este interzisa vanzarea bauturilor alcoolice de catre restaurante pentru consum imediat. Cum starea de urgenta interzice consumul bauturilor alcoolice pe strada, restaurantele au intrat astfel in ilegalitatea de a vinde bauturi alcoolice (bere inclusiv) cand cumperi pentru acasa mancare.

      Zici bine, asa e legea. Pai nu e bine. Pentru ca magazinul din colt NU INTRA sub incidenta acestei legi pentru ca acea lege a fost facuta pentru restaurante. Concluzia: dupa ce ca restaurantele au fost unele din cele mai afectate de inchidere, acum sunt in mod discriminatoriu lovite din nou.

      Contactati de presa, cei care au initiat legea au spus clar: "nu asta am intentionat ci doar sa nu se consume bauturi pe strada pentru a nu se aduna oamenii". Si te intrebi pe buna dreptate: pai SPUNE OMULE CE VREI in lege, nu o fa cu picioarele. Asadar despre idioti, sunt omniprezenti si omnivotati.
      • +3 (5 voturi)    
        Aveti dreptate (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:01)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Sunt idioti peste tot...
      • 0 (0 voturi)    
        Idiocracy (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 15:26)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Is coming. Resistance is futile.
    • +1 (11 voturi)    
      ! (Vineri, 11 decembrie 2020, 11:21)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Vezi ca Suedia a inchis scolile si restaurantele zilele trecute :)) Tot cu Suedia in gura ati ramas?
      • +2 (8 voturi)    
        Alo? (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:03)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Se poate un pic mai civilizat? Suedia a avut un an aproape normal, noi avem deja 10 luni de stare de urgenta, nu cred ca-i comparabila situatia. Le vor deschide in ianuarie cand noi o sa avem deja 11 luni de stare de urgenta, ce nu intelegi dumneata?!
      • +2 (4 voturi)    
        Si foarte bine au facut (Vineri, 11 decembrie 2020, 14:10)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Insa ia uita-te ca aplica aceste masuri ACUM (zilele trecute), nu timp de 8 luni! Deci este firesc ca depasindu-se un prag sa actualizezi metodele de combatere. La noi din prima zi s-a pus carantina totala si numarul de cazuri a fost enorm.

        Oamenii stiau: au vazut Spania, au vazut Italia. Stiau ca in cazul cel mai bun vor avea o migrena si in cel mai rau moartea.

        Trebuia incriminata RASPANDIREA bolii. Astfel oamenii daca voiau fara masca, sa faca test zilnic. Nu pot sau nu vor, atunci cu masca. Firmele trebuiau obligate sa previna pe cat pot infectarea: filtre de aer, dezinfectant, pauze, eventual masca in birou. Costuri prea mari? Eu nu cred: aveau optiunea sa ii lase pe oameni sa lucreze de acasa DAR isi desfasurau activitatea, faceau profit, etc. Nu lasau oamenii in somaj sau pe drumuri.

        Toata politica trebuia pusa pe DESCHIDERE, model, constienta si cooperare. Impunand legi aiurea (gen in Taiwan unul a fost amendat 5000 de Euro ca a iesit pe hol 8 secunde) nu faci decat sa ii intorci pe oameni impotriva. Iar rezultatul s-a vazut. deja. Cum unde!??! La alegeri!
  • +2 (8 voturi)    
    Cele 5 puncte sunt cunoscute destul de bine (Vineri, 11 decembrie 2020, 9:52)

    hic sunt leones [utilizator]

    1. Contact direct în spații închise (în exterior există prea puține cazuri și care nu pot fi determinate clar), după ce un volum suficient de mare de particule virale - calculat și acesta - intră în organism.
    2. Știind volumul de particule și istoricul medical al persoanei, știm clar și ce fel se va manifesta infectarea.
    3. Este irelevant; prezenta virusului nu înseamnă că persoana este/va fi bolnavă sau că poate infecta pe alții.
    4. Aceleași ca în cazul gripei (iar pentru gripă le cunoaștem).
    5. Ținând cont de natura virusului, e clar că virusul acesta va deveni endemic și se va transforma - cel mai probabil după 1-2 ani de la prima infectare (1, dacă-l lăsam să-și facă damblaua, 2, dacă ne încăpățânam să-l deranjăm) - într-un virus endemic și vom considera Covid ca fiind o răceală (așa cum este și astăzi). Vom avea pentru mult timp de acum încolo pandemii de gripă și răceli, unele mai puternice, altele mai slabe, însă vom trăi liniștiti cu ele.

    Știința nu lucrează cu noțiuni ca „loterie”, ea oferă răspunsuri în funcție de ceea ce știm la un moment dat, și astăzi știm destul de multe (doar că unii preferă încă să ignore studiile făcute).
    • 0 (4 voturi)    
      Stiinta lucreaza cu lotieria (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:10)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Si o numeste probabilitate. Iar ceea ce spui nu este nimic altceva decat una din aceste loterii. Chiar si ce scrii este un raspuns probabil, dupa cum singur spui, si cu care eu unul sunt de acord.
      • +3 (3 voturi)    
        Probabilitatea nu e loterie (Vineri, 11 decembrie 2020, 12:05)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        Oamenii de știință lucrează cu date, studii, observații în baza cărora formulează ipoteze pe care le confirmă, le infirmă sau le ajustează potrivit altor date, studii și observații.
        Loteria înseamnă șansă.
        Ceea ce am scris eu este adevărat în ACEST moment, iar ceea ce vom ști mâine poate schimba complet datele respective.
        De aceea este greșit să compari lucrurile probabile cu loteria.
        • -1 (3 voturi)    
          Loteria (Vineri, 11 decembrie 2020, 14:12)

          MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          Este probabilitate pura. Singura diferenta intre loterie si probabilitate e ca la loterie extragi tu bila, la probabilitate o poate extrage si altul sau natura o face in locul tau. Se numeste colaps al probabilitatii.
          • +2 (2 voturi)    
            Loteria e probabilitate, însă prob. nu e loterie (Vineri, 11 decembrie 2020, 19:01)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

            Am explicat de ce lucrurile care devin probabile în urma unor criterii obiective, științifice nu pot avea legătură cu șansa.
    • -5 (5 voturi)    
      bravo (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:33)

      gogu654321 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Din moment ce ai deja raspunsurile, spune-le si specialistilor, ca astia o dau din colt in colt.
      • +3 (3 voturi)    
        Specialiștii din România spun fix ce am scris eu (Vineri, 11 decembrie 2020, 12:12)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui gogu654321

        doar că presa - mă refer la partea deprofesionalizată a presei sau la cea obedientă - preia doar mesajele care-i convin de la persoane fără anvergură profesională (recunoscută internațional - faptul că ești microbiolog în Giacăș nu spune nimic despre tine).
        Citește bine ce am scris și ai să vezi că sunt aceleași informații care au fost prezentate și de autorul acestui articol, diferența fiind faptul că dlui numește „necunoscute” ceea ce eu numesc „informații cu probabilitate ridicată”.
  • -1 (3 voturi)    
    La intrebarea 2 stim mai multe (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:23)

    mmagic [utilizator]

    Stim ca:
    - barbatii fac o forma mai grava decat femeile
    - obezii, cardiaci si cei cu diabet fac forme mai grave
    - cei cu grupa 0 sunt cei mai bine protejati avand deja antigeni A si B care ii protejeaza de Covid9
    - persoanele care fac sport trec mai bine peste boala
  • +1 (1 vot)    
    corectati articolul.... (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:24)

    Andor74 [utilizator]

    "Testele rapide sunt mult mai precise, având o sensibilitate de doar 50%-60%."
    Matematic vorbind, 60% < 90%.... deci "testele rapide sunt mai IMPRECISE" sai "mult mai putin precise"
  • +5 (9 voturi)    
    Logica (Vineri, 11 decembrie 2020, 10:42)

    serbanTeodor [utilizator]

    Hm, deci dupa ce toate laboratoarele din lume au studiat virusul timp de 1 an, pe atatea persoane, concluzia e corpul uman e complex si nu avem idee cat dureaza imunitatea, ce efecte are virusul in corp. Medicina "nu e ca parcarea 100% precisa"

    - "Deci poate si 5G poate are niste efecte pe termen lung care poate nu sunt evidente acum..."
    - "Esti prost, au zis Huawei si medicul Presura ca e safe"
    • +5 (5 voturi)    
      Chiar, cei care au 5G, statistic, ce forma fac? (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:24)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Chiar, s-a facut vreo statistica sau corelare intre mediul in care traiesc bolnavii (general si particularizat) si forma de boala?

      Adica, cei care traiesc in zone de mare densitate de radiatii GSM (detaliat pe frecvente si cumulat) fac forme mai grave, pe grupe de virsta si risc?
  • +4 (4 voturi)    
    Diferente intre prima infectare, a 2-a infectare (Vineri, 11 decembrie 2020, 11:22)

    D-or [utilizator]

    Ar trebui clarificata simptomatologia la prima infectare, a doua infectare.... , intrucit simptomele si intensitatea difera major.

    Majoritatea populatiei active, care lucreaza in colective mari, circula cu autobuze si troleibuze (cu geamurile ermetic inchise!), are copii, etc. a trecut de cel putin de 2-3 ori prin boala pina in prezent.

    Din ce in ce mai atenuat si, presupunerea mea, cu accente pe alte sisteme. In cazul meu, la prima posibila infectare (fara tuse, fara febra), simptomul periculos a fost aritmia, la a doua posibila infectare, accentuarea si inegrirea vaselor de singe (reversibila dupa 1-2 saptamini) si dureri musculare, iar la urmatoarele expuneri, doar oboseala.

    Din pacate, tocmai controlul excesiv, limitarea accesului la testari si amenintarea cu spitalizarea fortata i-a facut pe oameni sa fie cit mai reticenti in a prezenta doctorilor sau public simptomele.
    • +4 (4 voturi)    
      Sunt sub 10 cazuri de a doua infectare (Vineri, 11 decembrie 2020, 13:13)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      documentate la nivel doar MONDIAL. Sa explic un pic. Reinfectarea este posibila, dar deseori este atat de slaba simptomatic ca nu poate fi observata cu usurinta. Cand spun cazuri documentate, e exact asta sub 10 cazuri de reinfectare testate si demonstrate si publicate. Din cele sub 10 cateva erau la imunocompromisi care prin excelenta au reusit sa supravietuiasca de doua ori unui virus mortal, dar nu au reusit a deveni imuni din motive evidente.
      Stiinta e moarta si politicul se face ca ploua.
      • +2 (2 voturi)    
        Ar trebui testari continue pe grupuri-tinta (Vineri, 11 decembrie 2020, 14:55)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Doar testind des aceiasi oameni din diferite grupuri (cei care calatoresc cu transportul public, vinzatorii, soferii...) pe o perioada lunga de timp s-ar putea deduce rata de reinfectare.

        Cred ca sunt reactii la fiecare expunere
        Prin primavara eram ca un detector de virusi.
        In toate aglomeratiile simteam intepaturi in ochi, nas si git. Daca stateam putin, cam asta era tot.
        Acelasi fenomen fusese sesizat de mai multe cunostinte.
        • 0 (0 voturi)    
          Sunt foarte multi care din natura slujbei (Vineri, 11 decembrie 2020, 15:55)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          sunt testati de mai multe ori, ori sunt personal critic ori calatoresc mult. Din toate avem sub 10. E rar ori foarte rar spre o exceptie la imunocompromisi care cumva supravietuiesc bolii.
  • +5 (5 voturi)    
    Is uimit, again, de Doktori (Vineri, 11 decembrie 2020, 16:24)

    Parzivall [utilizator]

    "Chiar dacă majoritatea persoanelor care fac forme grave ale bolii sunt în vârstă sau suferă și de alte afecțiuni, medicii consultați în ultimul an de HotNews.ro avertizează că nu este o regulă. Oricine poate face o formă gravă, la orice vârstă și fără să aibă alte afecțiuni, iar în lume s-au înregistrat astfel de cazuri, inclusiv soldate cu decese."
    Pai ia bagati si procentul, ca voi spuneti ca oricine poate face o forma grava, doar ca in anumite segmente de varsta, in ctie si de societate/cultura....nu prea o face nimeni!!!
  • -1 (7 voturi)    
    constat cu placere... (Vineri, 11 decembrie 2020, 16:26)

    festina [utilizator]

    ca incet-incet, discutiile evolueaza de la ideea ca "virusul nu exista" la modul de calibrare a masurilor ce limiteaza raspandirea lui. Se pare ca in afara de Gryphus :) majoritatea chiar intelege situatia.
    E imbucurator.

    Daca am intelege si ca purtand masca si evitand aglomeratiile si parangheliile ne-am face economic viata mai usoara, ar fi si mai bine.

    Pana la aparitia vaccinului nu mai e mult.
    Cumuland vaccin+cei trecuti prin boala+incalzirea vremii cred ca ne apropiem incet-incet de o primavara/vara in care sa ne reluam treptat vietile inapoi.
    Sa mai avem putintica rabdare si sa respectam masurile, sa nu ne inecam ca rromu' la mal (ca sa fiu politically corect)
    • +2 (8 voturi)    
      CONSTATA (Vineri, 11 decembrie 2020, 17:22)

      Justice_for_all [utilizator] i-a raspuns lui festina

      O sa va reluati viata cand mi-oi vedea ceafa...Asta este inceputul sfarsitului..O pacaleala mai mare in LUMEA MODERNA nu cred ca s-a mai vazut..CAND O SA INTELEAGA LUMEA CA TESTELE PCR NU AU CUM SA DETECTEZE CORONASHIT???DETECTEAZA TOTI VIRUSII PE CARE OAMENII II ARE , DAR IN NICI UN CAZ COVID....
      • 0 (2 voturi)    
        "oamenii ii are"....ce gramatica (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 5:42)

        diving [utilizator] i-a raspuns lui Justice_for_all

        si logica impecabila, :))) Uite cine ne invata despre Crorona...Justice for all:)))
        • 0 (0 voturi)    
          ..e mulți.. (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 12:02)

          mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui diving

          ..vorba lui Costache Negruzzi.. :)
        • +1 (1 vot)    
          oamenii ii are (Sâmbătă, 12 decembrie 2020, 16:45)

          Justice_for_all [utilizator] i-a raspuns lui diving

          Gramatica mea e ca gandirea ta...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by