NASA a descoperit o planeta asemanatoare Pamantului in afara sistemului nostru solar

de A.C.     HotNews.ro
Miercuri, 12 ianuarie 2011, 1:12 Actualitate | Internaţional

Telescopul spatial Kepler a descoperit cea mai mica planeta de origine stancoasa asemanatoare Pamantului gasita vreodata in afara sistemului nostru solar. Potrivit NASA, exoplaneta, numita astfel pentru ca orbiteaza o alta stea decat Soarele, a fost botezata Kepler-10b. Aceasta este situata la aproximativ 560 de ani lumina de Pamant, masoara de 1,4 ori diametrul planetei noastre si are o masa de 4,6 ori mai mare.

Astronomii au descoperit Kepler-10b in momentul in care planeta a trecut in fata stelei pe care o orbiteaza o data la 20 de ore, diminuand astfel periodic lumina generata de aceasta. "O astfel de variatiune este foarte greu de sesizat. Daca Pamantul ar trece in fata Soarelui, ar provoca o reducere de doar 0,01 la suta din luminozitatea stelei. Imaginati-va ca aveti 10.000 de becuri aprinse si stingeti unul. O astfel de schimbare am sesizat noi," a declarat Nathalie Batalha, membru al echipei Kepler.

Inainte de a studia natura noii planete, oamenii de stiinta au observat cu atentie proprietatile stelei gazda, furnizate de asa-zisele "starquakes", cutremure stelare provocate de tulburari acustice. "In acelasi mod in care folosim o sonograma pentru a examina un fat nenascut sau cutremurele pentru a studia interiorul Pamantului, utilizam cutremurele solare pentru a determina structura interioara si proprietatile unei stele. Astfel, am reusit sa stabilim cu exactitate dimensiunea, masa si varsta stelei gazda si sa facem estimari extrem de fine legate de caracteristicile noii planete," a mai spus Batalha, citata de CNN.

Dimensiunea planetei Kepler-10b si compozitia sa stancoasa, foarte asemanatoare Pamantului, ar face posibila existenta apei lichide si, probabil, a unei forme de viata. Insa, Kepler-10b este prea aproape de steaua pe care o orbiteaza, de 20 de ori mai aproape decat este Mercur de Soare. Cu toate acestea, noua descoperire aduce optimism in randul oamenilor de stiinta, care sunt convinsi ca naveta spatiala Kepler este pe punctul de a dezvalui ceva semnificativ. "De 15 ani, in astronomie, descoperim planete cu compozitie gazoasa. Totusi, scopul nostru este sa descoperim noi lumi locuibile, precum Pamantul. Desi planeta Kepler-10b nu se afla intr-o zona locuibila, ea are o compozitie stancoasa si ne ofera promisiunea ca ne apropiem tot mai mult de obiectivul pe care ni l-am stabilit," a mai declarat Natalie Batalha.

telescopul spatial Kepler a fost lansata de NASA pe 7 martie 2009. Principalele ei obiective sunt gasirea potentialelor corpuri ceresti locuibile si determinarea distantei optima la care trebuie sa se situeze o planeta fata de steaua pe care o orbiteaza, pentru a mentine apa lichida si pentru a sustine forme de viata.

Planeta asemanatoare (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 1:30)

Nae [anonim]

Asemanatoare la ce? La forma,la ce? La dimensiune? Cu ce ne ajuta asta?
    Cand te gandesti ca se bag miliarde numai ca Nasa sa vina cu asemenea aberatii...
      ai dreptate (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 2:43)

gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Nae

cu banii aia s-ar fi putut construi niste parcuri de distractie nemaipomenite.
        LOL (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 4:52)

Kepler handicapatu [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

becul ala din alea 10 mii care l-au descoperit ei , de fapt era un bec ars :)))
      Basescu asta!!! (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 17:45)

Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Nae

Miliarde la NASA aia si noi murim de foame :))
    An ghen ghe (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 1:45)

Comunsistu [anonim]

”...compozitia sa stancoasa, foarte asemanatoare Pamantului, ar face POSIBILA existenta apei lichide si, PROBABIL, a unei forme de viata. Insa, Kepler-10b este prea aproape de steaua pe care o orbiteaza, de 20 de ori mai aproape decat este Mercur de Soare”
    *
    Inseamna ca pe Mercur este de 20 de ori mai POSIBILA existenta apei, si de alte 20 de ori mai
    PROBABIL existenta unei forme de viata.
    Apa e POSIBILA, viata e PROBABILA , dar cu siguranta ca nici una nici alta nu exista pe Mercur.
    *
    Touisi logica numitei Natalie Batalha
    este si mai zdrobitoare... fiind din categoria:
    ”in padurile de pe Valea Prahovei am descoperit
    150 000 de brazi ....suntem deci optimisti ca
    in zona exista zacaminte petroliere bogate, comparative cu cantitatea procesata in medie de
    Rafinaria Brazi ”
      goana dupa senzational (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 13:20)

alex [anonim] i-a raspuns lui Comunsistu

corect, in al doilea rand se inscriu respectivii sa colonizeze suprafata "stancoasa" a planetei respective? Aviz amatorilor, cel mai probabil arata precum lava incandescenta din interiorul unui crater activ...
      Nu (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 13:45)

Nistertoller [utilizator] i-a raspuns lui Comunsistu

Nu ai citat corect. Lasa-ma sa incerc si eu :

"Dimensiunea planetei Kepler-10b si compozitia sa stancoasa, foarte asemanatoare Pamantului, ar face posibila existenta apei lichide si, probabil, a unei forme de viata. ***INSA***, Kepler-10b este prea aproape de steaua (etc)."

Adica ar fi "posibile" si "probabile" pentru ca "dimensiunea" si "compozitia" sunt bune. Daca n-ar fi asa de aproape.
    Optimistii lu' tata :)) (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 2:32)

Altu' [anonim]

Femeia isi face treaba, ne demonstreaza ca n-a muncit degeaba atatia ani, ca mai exista planete asemanatoare, da voi nuuu, batman, batman, noi vrem Valea Prahovei, de parca ar fi banii vostrii cheltuiti de NASA :))
    ??? (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 3:22)

John Doe [anonim]

pe Mercur este prea cald pentru a exista apa in stare lichida , dar Mercur este deasemenea cu mult mai mica decat Terra ,ceea ce inseamna ca pentru Kepler-10b ar fi ca si Luna pentru Terra . Kepler-10b fiind un gigant stancos , are o forta gravitationala cu mult mai mare decat Mercur , nu stiu exact daca este ceva notabil , dar poate face diferenta . Dar nu stim presiunea atmosferica sau daca are un camp magnetic puternic , daca radiatile trec sau nu , cat de mare ii steaua pe care o orbiteaza , ii mai mare sau mai mica decat soarele nostru ,daca are sateliti .De exemplu nucleul lui Mercur ocupa 42% din volumul planetei , pe Terra nucleul ocupa 17% , cat ocupa pe Kepler-10b, si intrebarile continua Lipsesc multe detali din acest articol , dar eu gandinduma logic , stiu ca pe Mercur , atunci cand razare soarele , incept vulcani sa erupa , si temperatura atinge 426 grade C , dar daca Kepler-10b este de 20 ori mai aproape de stea decat Mercur acolo ce temperaturi ar fi ?
      RE: (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 10:04)

stefy_mcs [utilizator] i-a raspuns lui John Doe

Depinde de marimea stelei pe care o orbiteaza. Normal ar fi ca o planeta aflata la aceeasi distanta de Soare sa aiba temperaturi mai mari decat o planeta aflata la aceeasi distanta de o stea mai mica decat soarele. E ca si cum ne asezam in fata flacarii unui chibrit, sau al unui foc de tabara :)
    Atentie (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 11:25)

Mzone [anonim]

Toate aceste descoperiri pun premisele a ce urmeaza NASA sa anunte in viitorul apropiat.
    Nu v-ati intrebat niciodata de ce vrea NASA are in proiect colonizarea planetei Marte, sau de ce cauta cu atat insisntenta o noua planeta pentru a o coloniza...
    Zi de zi suntem dusi cu zaharelul. In ultimele 2 luni NASA a anuntat 2 conferinte legate de viata extraterestra fara sa dea nici un detaliu legate de ele, doar ca sa testeze pulsul populatiei la un asemenea subiect. Insa ceea ce au anuntat s-a dovedit a fi chestii relativ minore pentu interesul publicului.
    Parerea mea este ca anul asta vom afla de la ei multe chestii interesante. Iar ceea ce ascund ei de mult timp va iesi la iveala anul acesta.
    Bafta
      atentie (Miercuri, 12 ianuarie 2011, 11:41)

Dd [anonim] i-a raspuns lui Mzone

Nu cred ca o sa aflam nimic spectaculos nici anul asta si nici in viitorul apropiat, deoarece nu e nimic de aflat si nici nu suntem pregatiti pentru ceva important, ci pur si simplu e doar marketing pentru NASA care la randul-i trece printr-o grea criza financiara si trebuiesc sustinute o groaza de proiecte ce sunt in desfasurare, astfel sperand la atragerea de fonduri din mediul privat.
    Hai s-o colonizam! (Joi, 13 ianuarie 2011, 8:22)

BEDE [anonim]

Acum iata ceva care sa-i faca sa sara in sus de bucurie pe cei care-si inchipuie ca orice SF se poate transpune in viata. Hai sa mergem sa colonizam acea planeta! Daca, sa zicem ca am putea strabate cei 560 ani limina cumva (cum?), atunci, ajunsi acolo, am fi striviti de o gravitatie de 4 ori mai mare, incat, cu muschii nostri, nu am putea decat, cel mult, sa ne taram pe burta... Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu stim daca acolo este apa si daca este o atmosfera oarecum asemanatoare cu cea de pe pamant.
    In prima jumatate a secolului XX se credea ca norii de pe Venus sunt de apa (cititi de pilda si o nuvela SF de Ray Bradbury pe tema asta) si ca acolo trebuie ca ploua si ca este un fel de jungla si sunt dinozauri. Dar, iata ca norii sutn de acid sulfuric...
    Deci, mai e mult pana departe.

Life
​Bancul zilei: Un tip pretentios
Un tip la un fast food: - Buna ziua, vreau 4 saorme la pachet va rog, doua cu pui, doua cu vita. In cele cu pui vreau puiul pe o parte ars, pe o parte crud si pita arsa. La o saorma cu vita vreau
Bancul zilei: Superioritatea blondelor
O companie aeriana anulase unul din zborurile principale ale zilei. Functionara companiei, o blondina sexy, statea tacticoasa si reprograma pasagerii la urmatoarele zboruri. Se formase o coada lunga la ghiseul ei. Dintr-o data aparu un tip elegant, dar cam uratel, care o lua inaintea tuturor, imbrancindu-i. Tranti biletul pe tejghea...
Bancul zilei: Ghinionistul
Trăia odinioară un om ghinionist rău de tot, dar groaznic de ghinionist. Aflat într-o zi la pescuit, prinde peștișorul de aur care-i promite îndeplinirea unei singure dorințe, că de, era super ghinionist.
citeste mai multe articole din LIFE