Dupa o noapte de gandire, conducerea Primariei a ajuns la concluzia ca de fapt bannerele nu ar fi atat de inestetice, ca problemele de urbanism semnalate cu o zi in urma sunt ca si inexistente si ca firmele vor avea totusi voie sa-si ridice bannere, in anumite conditii.

Suparata este insa Primaria pe...agentiile de publicitate, adica pe cei care, dupa parerea celor din administratie, s-ar imbogati pe spinarea societatilor comerciale care apeleaza la ele pentru amplasarea unui banner.

Primaria ar dori ca numai ea sa se ocupe de banneraj si sa interzica firmelor sa apeleze la agentii de publicitate.

"Firmele sa-si puna singure bannere!"

Printr-un comunicat de presa transmis verbal (sic!) de purtatorul de cuvant interimar, Primaria a anuntat ieri ca nu va mai interzice bannerele in municipiu dar ca va impune anumite reguli in acest sens.

In primul rand, bannerele publicitare vor putea fi amplasate doar in perioada 1 martie - 1 noiembrie, pe timp de iarna fiind interzise din cauza caderilor de zapada si inghetului care maresc riscul ca bannerele sa fie deteriorate sau chiar sa cada. Executivul va stabili anumite locatii unde se va accepta amplasarea bannerelor.

"Nu se vor mai pune alandala, oricum si oriunde ci doar pe stalpi din beton. Primaria, prin arhitectul sef, va stabili dimensiunile standard ale bannerelor din municipiu, si nu societatile cum se intampla pana acum.

Primaria "invita" ca la 1 martie (atunci cand se va da liber la bannere) toti agentii economici care doresc sa si le puna sa vina sa-si plateasca taxele la casieria Primariei si sa nu mai apeleze la agentii de publicitate.

"Agentiile de publicitate platesc 720.000 lei taxa de autorizare si 133.000 lei/luna pentru locatie iar apoi se duc la agentii economici si subinchiriaza spatiul de la Primarie cu milioane de lei", incearca sa justifice purtatorul de cuvant al Primariei, Ionut Tomescu.

Acesta a uitat insa sa aminteasca faptul ca cele doua agentii de publicitate din Bacau nu se ocupa doar de "jupuirea" agentilor economici, asa cum ar vrea Primaria sa se inteleaga. Ci ca acestea rezolva problema ridicarii unui banner de la A la Z.

"Se merge in teren, se vede locatia, apoi se cauta un arhitect. Sunt de platit taxele de care tot noi ne ocupam, mai trebuie intocmita o documentatie si nu in ultimul rand trebuie urmarit circuitul actelor pana se obtine autorizatia" - explica Lucian Berdila, patronul agentiei de publicitate Lobby Top SRL.

"O agentie are ca domeniu de activitate si productia publicitara, ridicarea, montarea unui banner dar si intretinerea locatiei, monitorizarea publicitatii. As putea spune ca noi ne ocupam de absolut tot. De la consultatii legate de textul ce apare pe banner si pana la ridicarea lui. Si nu numai. Daca se intampla ceva cu bannerul montat, se intervine imediat si se rezolva problema".

"Da' sa-si faca pat, plapuma primarul cu bannerele!"

Fara agentii publicitare, poate costisitoare dupa cum sustine ingrijorata municipalitatea, societatile comerciale vor trebui sa umble nauce prin Primarie dupa autorizatii, directorii sau administratorii vor trebui sa stea la coada ca orice contribuabil sau sa-si angajeze un director de marketing.

Apoi sa se puna pe asteptat - 2-3 luni pana ce angajatii din Primarie isi vor face curaj sa elibereze un act iar apoi sa caute specialisti care sa le ridice bannerele. Vor avea timp?

"Ce? Sa ma ocup eu? Da' sa-si faca pat, plapuma primarul cu bannerele!" - a reactionat revoltat administratorul Centrului de Utilaje, Razvan Dominteanu.

"Dar eu am timp de asa ceva? Sa se stranga de gat cu bannerele alea cei din Primarie care scot asemenea aberatii! Si sa astepte pana ma voi duce eu sa-mi pun banner! Da' eu stau la coada pentru o autorizatie? Dar trebuie facuta o schita, trebuie luate avize de la Electrica si alte institutii...

Iar apoi, eu nu ma duc la Primarie sa-i umplu buzunarul lui Stavarache ca sa-si faca inca o spalatorie, curatatorie, ce are el! Ei chiar cred ca ma duc sa ma rog de ei pentru trei bannere? Eu lucrez cu domnul Sebastian (Chiorean, directorul celei de-a doua agentii din Bacau, n.r.) si am acceptat pretul pe care il practica.

Este normal ca nu are cum sa lucreze degeaba dar imi rezolva problema pana la capat. Cum as putea sa renunt acum la agentie si sa ma apuc singur de asa ceva? Mi se pare o tampenie si sunt scarbit de tot ce face Primaria asta!". Cam asta a fost reactia administratorului Centrului de Utilaje.

O alta firma care a apelat la agentia lui Sebastian Chiorean si care s-a aratat nemultumita de ideea Primariei este societatea Galaxy. "Ar fi foarte greu sa renunt la serviciile agentiei mai ales ca nu mi se pare mare comisionul perceput" - spune Dan Rotaru, administrator societatii. Nu ar trebui sa fie eliminate agentiile, este mult mai comod si mai simplu.

Apoi, cu siguranta nu as avea timp sa ma ocup eu de tot. Iar in situatia in care Primaria nu va mai accepta sa lucreze cu agentiile voi renunta pur si simplu la publicitate. Sa-mi angajez un director de marketing nici nu ma gandesc!", a mai spus Dan Rotaru.