Ajuns la agentie sau receptie, turistul nu are nici timp, nici rabdare si nici dispozitia de a citi textele publicitare. Pe de alta parte, imaginea unei fotografii este mult mai convingatoare decat zecile de randuri cu cifre si litere. In turismul romanesc imaginea este prea putin exploatata si, in multe cazuri, trucata.

Efectul este unul de bumerang, se rasfrange asupra celor care o manipuleaza

Exista hoteluri si pensiuni agroturistice situate in zone cu un potential turistic de exceptie de care foarte putina lume stie. Imaginea, in orice act de promovare, si mai ales in turism, este absolut hotaratoare. In domeniul turistic, publicitatea conteaza enorm. „Daca nu esti cunoscut este ca si cum nu ai exista.

Numai cine nu este cunoscut nu este cautat. Acestea sunt principiile de la care am plecat incercand sa scoatem in evidenta toate obiectivele si zonele turistice cu potential din judetul Constanta“, a spus Aurelian Arghir, directorul Directiei de Comert, Turism si Servicii Publice din cadrul Consiliului Judetean Constanta.

Este cazul statiunilor mai mici care au nevoie de o promovare agresiva prin toate mijloacele. Existenta fotografiilor in pliante este o conditie obligatorie pentru a putea face cunoscut un hotel sau pensiune agroturistica. Pliantele reprezinta un atu in optiunea pentru o anumita destinatie.

„Cu cat aceste fotografii sunt mai bine realizate si mai convingatoare, cu atat locurile se vand mai bine. Daca noi nu-l putem convinge cu anumite imagini din zona respectiva, degeaba facem o descriere, poate clientul nici nu citeste textele“, a declarat Luminita Nica, reprezentantul unei agentii de turism constantene.

Pliantul ar trebui sa includa tot ceea ce tine de zona respectiva, imagini, o descriere a statiunii si a hotelului, atat in interior, cat si in exterior. In general, clientii se uita mai intai la fotografie, lasand pe locul doi textele. Daca fotografia este buna, hotaratoare, pretul aproape nici nu mai conteaza.

Este foarte important ca, atat in fotografie cat si in pliant, sa se vada nu numai hotelul ci si ambianta in care este amplasat.

Turistii romani prefera Internetul

Publicitatea on-line joaca si ea un rol determinant in alegerea vacantei. O parte a clientilor prefera sa studieze oferta pe Internet, ceea ce a determinat ca tot mai multe agentii, hoteluri si pensiuni sa faca rezervari on-line.

„La noi, de obicei cand se face o rezervare, se prefera achitarea in avans, spre deosebire de alte tari, unde se merge pe incredere, plata fiind realizata la receptie“, a adaugat Luminita Nica.

Publicitatea on-line este cel mai la indemana mod de a te face cunoscut, avand in vedere ca gama produselor tiparite de promovare este foarte larga si accesibila. „Ne facem publicitate on-line prin intermediul site-ului nostru, realizat la cateva luni de la constituirea Directiei de Comert, Turism si Servicii.

Adresa site-ului este imprimata pe toate materialele noastre de promovare, brosuri, filmulete de prezentare etc.“, a mai mentionat Aurelian Arghir.

Turismul si modelul interetnic

Faptul ca litoralul romanesc este solicitat de cat mai multi turisti, nu este suficient atat timp cat nu se promoveaza si celelalte zone cu potential turistic din judetul Constanta. Mai ales ca pe raza judetului sunt ruine ale unor cetati grecesti, romane, asezari dacice, prea putin cunoscute.

„Incercam sa promovam imaginea turistica a judetului Constanta nu numai la nivel national, ci si international.

Ne-am propus o imbinare si o echilibrare a balantei intre imaginea pe care o are litoralul romanesc, in special statiunea Mamaia, si celelalte zone din judet, care pana in iulie 2004 nu au fost promovate“, a adaugat Aurelian Arghir.

De asemenea, una dintre componentele Directiei de Turism pentru promovarea turistica este aceea de a scoate in evidenta modelul de convietuire interetnica din Dobrogea, un model pentru absolut toate regiunile din lume care s-au confruntat cu probleme interetnice.