Metro Cash & Carry Cluj a fost unul din primii mari comercianti care a aparut pe piata clujeana. La vremea respectiva, vara anului 2000, Metro era o mina de aur pentru clujeni. De atunci insa au aparut si alti comercianti cash and carry sau de tip supermarket, iar calitatea produselor Metro a inceput sa scada vertiginos.

Mai ales la produsele electronice/electrice, care, de departe, nu sunt atuul celor de la Metro.Oricum, pe partea electronice/electrice, mina de aur Metro a devenit un adevarat cosmar.

In vara acestui an, un clujean a cumparat de la Metro o imprimanta color, multifunctionala, importata in Romania de Tornado Sistems SRL Bucuresti. “M-a furat faptul ca era la promotie si ca avea un pret mai mult decat acceptabil, sub 100 de euro. Am uitat de vorba potrivit careia ce e ieftin e de fapt scump si prost.

Mai mult, am recomandat produsul si prietenilor, care acum ma injura pentru alegerea facuta”, spune clujeanul pacalit. Imprimanta, care avea termen de garantie de 12 luni, s-a defectat dupa mai putin de doua luni. Clujeanul a luat certificatul de garantie si a sunat la Unitatea de Service indicata pe certificat, Nordlogic SA Cluj.

Acolo insa surpriza - “Noi nu ne mai ocupam de produse Tornado de doi ani. Sunati la Pentium SA”. Numai ca nici cei de la Pentium nu se mai ocupau de service-ul produselor Tornado, de un an. “De la Pentium am fost indrumat la Kopiernicus Cluj, unde, in sfarsit, am avut cu cine vorbi.

Numai ca ei erau intermediari, adica nu realizau reparatii, ci doar trimiteau produsul la Bucuresti, la unitatea service. In fine, am pus imprimanta in cutia sa originala, am umplut-o cu patru cartuse - al caror pret este de peste 200 de euro - si am dus-o la Kopiernicus. Apoi, am asteptat.

In Certificatul de Garantie se stipula ca in cazul in care produsul nu poate fi reparat sau durata de nefunctionalitate depaseste 10% din termenul de garantie - adica 36 de zile - vanzatorul, adica Metro, este obligat ca la solicitarea cumparatorului sa schimbe produsul sau sa restituie contravaloarea sa actualizata.

In a 34-a zi m-am dus la Metro sa ii anunt ca se apropie a 36-a zi si ca imi doresc banii”, marturiseste clujeanul lovit de Tornado & Metro. Departamentul Garantii de la Metro i-a tinut clujeanului o prelegere despre cum se spala Metro pe maini in asemenea situatii, dand vina exclusiv pe importator si pe unitatea de service. Numai ca termenii si conditiile de garantie erau clare.

Inventivii de la Metro

Asa ca Metro a recurs la un siretlic. “In a 35-a zi am fost sunat de cei de la Kopiernicus sa ma duc sa-mi ridic imprimanta, care, chipurile, era reparata. Cand colo surpriza mare: imprimanta nu mai era in cutia sa originala, era zgariata si, pe deasupra, era cu cartusele goale. Nici nu eram sigur ca e imprimanta mea. Ce-i drept insa, era acelasi model.

In aceste conditii eu nu aveam cum sa o verific. Asa ca am refuzat sa o ridic. Acum sunt in discutii aprinse cu cei de la Metro. Eu le cer un produs nou sau bani, ei imi spun ca mi-au reparat imprimanta. Poate ca, asa cum ma tot sfatuiesc si ei, ii voi da in judecata”, spune clujeanul pagubit.

Metro Cash & Carry Romania este firma mama pe Romania a tuturor magazinelor Metro. Societatea a luat fiinta in octombrie 2001 si de atunci a avut cifre de afaceri si profituri colosale.

Astfel, in 2001, Metro Cash & Carry Romania, la o cifra de afaceri de 21.342 miliarde ROL a avut un profit de 95,1 miliarde ROL, iar un an mai tarziu profitul a crescut la 548,256 miliarde ROL, cifra de afaceri aferenta anului 2003 fiind de 31.024 miliarde ROL.

Nici in 2004, Metro Cash & Carry Romania nu a stat mai rau: cifra de afaceri de 41.547 miliarde ROL si un profit net de 1.111 miliarde ROL. In fine, anul trecut, Metro Cash & Carry Romania a inregistart un profit de 205,322 milioane RON, cifra de afaceri fiind de 4,8 miliarde RON.

Datele au fost preluate de pe pagina electronica oficiala a Ministerului de Finante si de pe bilanturile contabile depuse de catre Metro Cash & Carry Romania.