Hotelul Palace a investit peste 7 milioane de euro intr-o extindere care sa duca hotelul la un standard de 5 stele. Noul complex va include cel de-al doilea spa din Romania. Nicu Aron, managerul Palace, povesteste despre ce inseamna standardul de 5 stele, ce asteapta de la Capitala Culturala Europeana si de ce Palace a ajuns partenerul faimoasei retele Hilton.

Reporter: Ce asteptati de la afluxul turistic din 2007?

Nicu Aron: Toata lumea se asteapta la o crestere a numarului de turisti, e logic. Pentru a profita la maxim de aceasta situatie, ar trebui insa ca hotelurile noastre sa fie pregatite, ori marea majoritate dintre noi nu au terminate hotelurile.

Problema, exact ca in Romania, este urmatoarea: nu stie nimeni care va fi cresterea numarului de turisti pentru ca deocamdata nimeni nu stie ce inseamna capitala culturala europeana. Am cautat niste date despre ce inseamna acest lucru si am vazut ca presupune, intr-adevar, o crestere dar nu cred ca trebuie sa ne asteptam la ceva extraordinar.

Pe noi ne intereseaza mai mult partea de turist extern, pe care il pot avea drept client si pe viitor. Palace nu lucreaza pe principiul dam lovitura anul acesta, luam banul si dupa aia om vedea. Fiecare ar trebui sa isi imbunatateasca serviciile daca vrem sa demonstram ca suntem buni.

Rep: De ce credeti ca Palace se numara printre cele mai solicitate hoteluri din Sibiu?

N. A.: Pentru ca noua ne place ceea ce facem. Facem hotelarie cu drag. Trebuie sa iti placa si sa ai o echipa foarte buna. La noi pleaca totul de la proprietarul hotelului, Nicolae Minea, care are o incredere extraordinara in noi. E o relatie intre proprietar si manager foarte deschisa. Intelege problemele noastre ceea ce nu cred ca e valabil si pentru ceilalti proprietari de hoteluri.

Mi-ar placea sa fie asa, sa fie toti ca el. Avem niste servicii de bun simt. Toti clientii platesc bani seriosi si vor lux, calitate, cauta ceva de bun gust. O parte ne condamna, ca la noi e prea select, prea elegant si obligam clientii sa fie seriosi. Am o echipa foarte tanara si lumea ne solicita.

Rep: Cat de dificila este crearea unui brand pe piata hoteliera?

N. A.: In Romania este foarte greu. In primul rand din lipsa banilor si apoi din cauza mentalitatii. Noi avem o clientela destul de fixa, care stie ce inseamna Palace. Avem 12 ani de cand lucram la acest brand si inca nu suntem total multumiti. Am incercat sa „educam” clientul, sa inteleaga sistemul hotelier si ce inseamna gastronomia.

Totusi, venim dupa 50 de ani de comunism, care ne-au indobitocit. Am adoptat mentalitatea europeana in Romania. In momentul 96 cand am venit din Germania, in Sibiu era un haos nu se stia ce inseamna un restaurant de bun gust, ce sunt alea servicii si am reusit cu fostul han Dumbrava sa creez un brand cu servicii de calitate si toata lumea a inceput sa ne copieze, pentru ca au avut un reper.

Noi vom fi primul hotel de 5 stele din Transilvania si al 6-lea din Romania. In turism tebuie sa ai si un pic de nebunie. Daca nu investesti, nu castigi nimic.

Rep.: Ce sanse de a patrunde pe piata hoteliera oferiti noilor investitori din Sibiu?

N. A.: Cred ca in 2008 si 2009 se vor inregistra cele mai multe vanzari de hoteluri. Un hotel nu e usor de condus. Eu nu vad mai mult de trei hoteluri care vor supravietui. Restul se duc. Vor incerca marea cu sarea sa supravietuiasca, dar nu cred ca vor reusi.

Cred ca se vor castiga niste bani de pe urma turistilor care vor veni la Sibiu, insa nu prevad un viitor pentru cei care gandesc in acest mod. Investitia noua o planuim de 3-4 ani. E o investitie mare, de 7 milioane de euro. Pe mine nu ma intereseaza anul acesta. Ma intereseaza sa imi consolidez afacerea ca viitorii mei clienti sa isi dea seama ca este vorba de un hotel de viitor.

Toti au facut hoteluri pe 12 nivele, au facut un restaurant si se asteapta sa mearga.

Lux

In hotelul Palace se deruleaza o investitie estimata la circa 7 milioane de euro, programata pentru incheiere la mijlocul acestui an. Odata investitia incheiata, conditiile se vor schimba radical.

Clientii vor beneficia de piscina interioara, sala pentru copii cu baby-sitter, un parc doar pentru plimbari in partea din spate, terenuri de tenis si doua baruri, un english bar si un piano bar, mobilier din lemn masiv in camere, paturi cu dimensiuni mai mari, internet wireless, si plasme in fiecare camera. Baile vor fi acoperite intr-o marmura unica in Romania adusa tocmai din Italia.

Parcul si parcarea hotelului vor fi amenajate de aceeasi firma care a proiectat stadionul Allianz Arena din Munchen

Al doilea spa din Romania

Palace va avea o clientela exclusivista, pe baza de card. In cadrul complexului va fi construit al doilea spa din Romania. In noul spa se vor face tratamente pentru barbati, masaj si va avea sali de fittnes si piscina. „Practic, vom crea un centru anti-stres, pentru ca asta este boala secolului. Stresul ne omoara pe noi.

La femei la fel, vom incerca sa facem un centru de infrumusetare, tratamente faciale, bai, tratamente cu vegeturi, dusuri Vichy, botox, bai Cleopatra cu miere, un centru efectiv de relaxare. La 1 iulie sper sa dam drumul intregului complex. Lucram foarte intens ca sa ne atingem scopul”, spune managerul hotelului Palace

Recomandati de Hilton

De anul acesta, hotelul Palace este partener oficial al retelei Hilton. „Ne-au ales dupa un studiu de un an de zile. Colaborarea cu Hilton e un parteneriat, in care noi aparem pe site-urile lor de publicitate si ne recomanda clientilor lor. Ei au hoteluri in capitale, au si o anumita clientela careia ii sugereaza anumite hoteluri.

Hilton indruma clientul care vine la Sibiu spre hotelul Palace, care ofera aceleasi conditii pe care ei le ofera la randul lor. Sunt anumite reguli ale Hilton pe care va trebui sa le respectam. S-a incercat un sistem de franciza, insa noi nu am fost de acord, considerand ca putem duce hotelul pe fortele proprii”, spune Nicu Aron, managerul hotelului Palace.