A prezentat barca in valoare de 1 milion de euro, fara motoare, cu care va incerca anul viitor sa dea lovitura.

Cel mai probabil, ambarcatiunea va fi pilotata de Radu Mazare, primarul Constantei. Sponsorii care vor acoperi spatiul publicitar de pe ambarcatiune sint companiile mediesene Armax Gaz si Transgaz.

Romania intra in circuitul select al statelor prezente in Formula 1 pe apa, dupa ce un italian stabilit la Sibiu a stabilit un parteneriat pentru o ambarcatiune care va fi lansata la apa sub pavilion romanesc. Italianul este un om de afaceri stabilit la Sibiu, impatimit de acest sport. „Pentru mine, Formula 1 pe apa este cel mai frumos sport. Consider ca nu se compara cu niciun altul.

Pentru mine este mai mult decit o pasiune. Am facut acest pas pentru ca, in acest moment, consider Romania ca si tara mea, pentru ca sint aici din 1990, de cind fac afaceri in aceasta tara minunata", spune Angelo Perreli, proprietarul barcii.

Campion cu state vechi

Pasiunea lui Perreli pentru acest sport este veche. A participat ani de-a rindul in cele mai prestigioase competitii ale lumii. A fost campion mondial si european la sectiunea off-shore. „Am participat la toate cursele la care am putut lua startul si mi-a facut o deosebita placere.

A trebuit sa renunt din cauza unui accident, dar pasiunea pentru acest sport mi-a ramas si am decis sa investesc acum in acest sport, intr-un parteneriat pentru o barca de asemenea calibru. Sint convins ca alaturi de ea, Romania va face rezultate frumoase in sezonul viitor", spune italianul.

Bolidul apelor

Barca lui Perreli este una dintre cele mai bune. Ea poarta titulatura „Georgia Shore" si este produsa in Italia. Ambarcatiunea este dotata cu doua motoare Lamborghini si a avut cea mai buna medie orara, la penultimul concurs, undeva la 290 km/ora. Ambarcatiunea costa, fara cele doua mortoare, circa 1 milion de dolari. „Este o barca deosebita cu care se pot cistiga concursuri.

Acum va intra intr-un proces de schimbare de look pentru ca ea va concura de acum sub pavilion romanesc si sint alti sponsori. Ne pregatim temeinic pentru sezonul competitional viitor, cind vrem sa dam lovitura. Avem nevoie de logistica si sa punem multe lucruri la punct. Este un proiect indraznet, dar vom face treaba buna impreuna", crede Perreli.

Echipaj romanesc

La concursurile din sezonul viitor, bolidul apelor va fi pilotat de un echipaj suta la suta romanesc. Chiar daca nu s-a precizat cine va fi pilotul principal, se pare ca acesta va fi Radu Mazare, primarul din Constanta. „Deocamdata nu pot spune decit ca barca va fi pilotata de un personaj foarte cunoscut, care este indragostit de acest sport.

Am avut niste discutii si pot spune ca am stabilit in linii mari ca el va fi pilotul. Si acesta este unul dintre motive pentru care nu mai participam la etapele din acest an", spune fostul campion mondial.

Obiectiv indraznet

Chiar daca Romania se va inscrie in premiera la startul Campionatului Mondial de Formula 1 pe apa, Perreli are planuri mari. Spune ca se asteapta ca ambarcatiunea sa cistige doua etape, iar in final sa se clasaze pe podium. „Sincer cred ca putem realiza acest obiectiv. Va fi destul de greu, pentru ca avem mult de munca, dar am mare incredere.

Barca este foarte puternica, iar daca pilotii se vor obisnui cu ea avem toate sansele sa ne atingem telul pentru primul an de participare. Dupa aceea vom mai vedea cum vor evolua lucrurile", spune Perreli.

Sponsori puternici

Pe barca ce va participa sub pavilion romanesc in sezonul viitor in competitiile de Formula 1 pe apa, singurii sponsori care vor acoperi spatiul publicitar sint companiile mediesene Armax Gaz si Transgaz. „Este un parteneriat in care credem. Noi nu am avut pina acum contact cu acest sport, dar din ceea ce am vazut mi-a placut. Am discutat proiectul si am fost impresionat.

Consider ca parteneriatul pentru care am batut palma este in folosul tuturor. Noi ne implicam in mai multe activitati sportive si acum nu este decit o largire a domeniului de activitate in care sustinem sportul", spune Ioan Rusu, directorul Transgaz.