Victor Ponta: PSD propune patru cote de impozitare diferentiata si reducerea CAS cu 3% la angajator

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 8 octombrie 2010, 9:40 Actualitate | Politic


Presedintele PSD, Victor Ponta, a declarat, joi seara, intr-o emisiune televizata, ca formatiunea pe care o conduce va propune, prin intermediul programului de guvernare, patru cote de impozitare diferentiate, respectiv 0%, 15%, 25% si 35%, transmite Agerpres.

Potrivit liderului social-democrat, prima cota de impozitare - 0%, se va aplica veniturilor de pana la 1.000 de lei lunar, iar cu 15% vor fi impozitate veniturile cuprinse intre 1.000 de lei si pana la echivalentul a 1.000 de euro pe luna, aproximativ 4.300 de lei.

Cota de impozitare de 25% va fi aplicata celor cu venituri cuprinse intre echivalentul a 1.000 de euro si 2.000 de euro, asta insemnand circa 8.600 de lei lunar, urmand ca impozitul de 35% sa se aplice celor care au venituri mai mari de 10.000 de lei lunar.

"Nu exista impozitare diferentiata in nicio tara din lume decat daca o pui langa deduceri fiscale", a afirmat Ponta, la Antena 3.

Presedintele PSD a prezentat, totodata, un pachet de masuri economice si financiare care vor fi regasite in programul de guvernare al formatiunii, care va fi supus adoptarii la Congresul din 16 octombrie.

Printre acestea, Ponta a amintit de impozitul pe profit, pe care initial social-democratii doreau sa-l reduca la valoarea de 15%, in ultima instanta optandu-se pentru ideea de a ramane la valoarea actuala de 16%.

"Impozitul pe profit vroiam sa-l reducem pana la 15%. Este un singur punct procentual care pentru societati nu inseamna aproape nimic, dar pentru buget inseamna o scadere destul de importanta si atunci am decis ca vom pastra impozitul pe profit la 16%", a spus Ponta.

El a mai spus ca PSD isi doreste sa egalizeze venitul minim din sistemul de stat cu cel din sistemul privat si sa-l creasca pana la 750-800 de lei lunar, acest mod permitand incasari mai multe la bugetul de stat.

O alta masura pe care o are in vedere PSD este scutirea timp de un an de zile de la plata obligatiilor catre stat a angajatorilor care creeaza noi locuri de munca, in special pentru tineri.

Liderul PSD a mai spus ca social-democratii vor reducerea cu 3% la angajator a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, iar contributia la sanatate sa fie plafonata la cinci salarii.

In ceea ce priveste TVA, Ponta a afirmat ca valoarea de 24% va ramane in vigoare pentru unul sau doi ani fiscali, pana se va reusi acoperirea celorlalte reduceri avute in vedere.

"Putem si incercam sa facem reducerea de TVA la alimentele de baza - paine, zahar, ulei, lapte si carne, dar pentru asta, cel putin o perioada de timp, un an sau doi, trebuie sa pastram cota actuala de 24%, cota care si-a produs practic efectele, inclusiv cel inflationist. Scaderea sa ar insemna niste scaderi de venituri la buget si n-ar mai opri practic cresterea de preturi. Ne dorim TVA la alimente de baza de 5%, daca reusim sa acoperim aceasta pierdere la buget care este undeva peste 0,8% din PIB", a afirmat liderul PSD.

O alta masura anuntata de Ponta a fost construirea unui mecanism eficient de absorbtie a fondurilor europene, care sa insemne reducerea formalitatilor, salarizarea pentru cei care lucreaza in domeniu, minister unic, asigurarea cofinantarii, evitarea suprapunerii cu programe din bugetul national si rambursarea TVA sau compensarea cu datorii la buget pe masura ce aceste cheltuieli se fac.

Alte masuri economice si financiare enumerate de liderul PSD sunt: compensarea datoriilor de la stat cu cele ale companiilor private pana la o suma de 100.000 de lei, revenirea la sistemul de microintreprinderi, crearea unui comitet de transparenta a cheltuielilor bugetare, standarde de cost foarte clare la bugetul de functionare si de dezvoltare al autoritatilor publice centrale si locale, cresterea veniturilor nefiscale din redevente, concesiuni, chirii, dar si cresterea impozitelor si taxelor pe proprietate.

Ponta a mai enumerat crearea unui program pentru reducerea evaziunii fiscale, la fel ca cel aplicat in tarile din jurul Romaniei sub auspiciile Bancii Mondiale, accizarea la producator, dar si inghetarea pretului la energie pentru populatie prin schimbarea structurii cosului de consum. 'Adica acea energie ieftina sa mearga catre populatie si energia la pretul normal catre producator. Acum este exact invers', a conchis Ponta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3617 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    victoras, (Vineri, 8 octombrie 2010, 9:56)

    mos ion roata [utilizator]

    a inceput sa faca socoteli.E un progres,pana acuma vorbea aiurea!
    • +2 (2 voturi)    
      Cine va plati? (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:41)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Credeti ca vor fi multe salarii in scripte la patroni peste 1000RON si multe companii multinationale care sa nu treaca granita la vecinii cu cota unica de 10%? Si atunci, de unde vor veni banii la buget?
      Sa fim, seriosi: pe vremea lui Nastase imi luau peste 40% din salariu si atunci nu existau atatia bugetari, nici pensiile actuale.
      Deci intrebarea mea este: cine va plati?
      • +1 (3 voturi)    
        astept sa vina ei.... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:59)

        ics [anonim] i-a raspuns lui Dianora

        ... ca sa pot pleca eu.
        Probabil va aparea o specie noua, Dorel de birou. Aceasta specie nu va munci mai mult decat va fi necesar si nici nu isi va asuma raspunderi pentru ca oricum, ce rost are sa ceara marire de salar ca si asa nu va primi mai mult.
        Dar daca nu e o masura ce prinde bine la mase, de ce sa nu iasa cu ea in fata.
        • +1 (1 vot)    
          Tare programul. (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:09)

          eminenta cenusie [anonim] i-a raspuns lui ics

          Oare cati experti psd au lucrat la acest program si cat timp/ani le-a luat sa imagineze o asa propunere?
          Asadar, asta e programul psd:
          - crearea unui mecanism eficient de absorbtie a fondurilor europene.
          - Crearea unui program de reducere a evaziunii fiscale
          TVA ramane pe loc, la 24%, in schimb distruge clasa de mijloc, si asa subreda si subtiata.

          In conluzie: vom crea si vom face. Vedeti ce rau merge asta acum? Pai sa vedeti ce bine o sa mearga cu noi.
          Cam asta e programul de guvernare al psd: un pufuletz umflat.
          Si e clar ca mai mult nu pot.
          • 0 (0 voturi)    
            in concluzie.. (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:42)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui eminenta cenusie

            sunt destui fraieri in tara asta care vor vota bucurosi ca vor plati impozite mai mici si 'burghezii' aia care trag din greu pentru 2-3k euro vor plati in locul lor, dar sa vezi surpriza ca ala care castiga peste 10000 lei lunar nu e la fel de prost ca ala care castiga sub 1000 de lei si va gasi o cale sa evite megaimpozitul ponta.
      • +1 (1 vot)    
        Cine va plati? (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:02)

        Dana [anonim] i-a raspuns lui Dianora

        Proshtii!
    • +4 (4 voturi)    
      E o mica prostie economica... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:55)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

      "...PSD isi doreste sa egalizeze venitul minim din sistemul de stat cu cel din sistemul privat si sa-l creasca pana la 750-800 de lei lunar, acest mod permitand incasari mai multe la bugetul de stat."

      Adica golim mai tare buzunarul din stanga al bugetului (ala din care platim salarii), ca sa punem mai mult in cel din dreapta (ala in care adunam impozitele) si cica per total statul va avea mai multi bani in ambele buzunare !!!

      In plus, daca nu se vor impozita veniturile pana la 1000 de lei, nu mai punem nimic in buzunarul din dreapta, deci se maresc pur si simplu salariile si dispare impozitul curent de 16%.

      Lasati sa vorbeasca finantistii, dl. Ponta, ca politicienii nu se pricep la toate si mai spun si prostii...
      • 0 (0 voturi)    
        Ai uitat ceva (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:19)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Nu platesc impozit, corect, dar platesti celelalte minunate taxe (CASS, CA, somaj).
        Evident, toate astea cresc odata cu salariul, deci matematic daca maresti salariul minim de la 700 la 770, vei creste acele taxe cu 10%. Si evident vor pierde cei 16% pe care acuma ii iau pe impozite, dar uite cum acopera jumatate din gaura.
        • 0 (0 voturi)    
          si inca ceva (Vineri, 8 octombrie 2010, 17:44)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

          maresti salariul minim si obtii inflatie.. totul se scumpeste.. leul scade in fata euro.. cresc pensiile care sunt legate de salariul mediu si uite asa pastram deficitul pentru nepotii nostrii..
    • +5 (5 voturi)    
      II propun dlui Ponta (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:09)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      o a patra categorie: politicienii.

      La astia sa aplicam o cota de 85% din tot ceea ce castiga pe durata mandatului.

      Ce parere aveti domnul Ponta?
    • 0 (0 voturi)    
      foarte corect (Vineri, 8 octombrie 2010, 18:04)

      dan [anonim] i-a raspuns lui mos ion roata

      Eu asa inteleg:
      - un patron care are profit 10000000 de euro, plateste 16% inpozit pe profit.
      - un angajat al lui care are salariu 4000 euro plateste 35% inpozit; + 30-40% Cas, Cass...
  • +6 (6 voturi)    
    Ponta surprinde prin prostie (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:04)

    programator [anonim]

    Daca va fi scoasa facilitatea acordata programatorilor si ne va pune impozit peste 25% cu siguranta vom ramane fara programatori. Vom lucra la negru sau vom lucra prin Cipru sau alte paradise fiscale. Ponta asta e pericol pentru bugetul tarii.
    • -1 (3 voturi)    
      ai prea mult timp (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:34)

      gura sparta [utilizator] i-a raspuns lui programator

      de aia postezi aberatii. Tu vrei sa nu te impoziteze nimeni , sa beneficiezi de tot ce are statul asta, ca esti aproape de prieteni si beneficiezi de confortul asta si sa nu platesti nimic. Ia vino tu la raciturile astea de Elvetieni sa iei 100k chf /an si sa iti fie for de toata lumea. Nu ai sa pleci nicaieri o sa stai acolo ca ti-e bine asa.
      • +4 (4 voturi)    
        Nu-i chiar asha (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:51)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui gura sparta

        Pentru un programator firma plateste 35% la stat si 65% angajatului. Cu impozitul pe salariu procentele s-ar schimba in 45% via 65%. Nu se plateste impozitul pe venit, dar se platesc CAS,CASS, somaj, etc.
        Si chiar in conditiile astea mai mult de ujumatate sunt pe PFA, unde procentul platit ca impozit e undeva la 25%. Iar daca s-ar baga si impozit pe venit, eventula chiar ala de 35%, probabil toti vor trece pe PFA, iar statul nu va avea nimic de cistigat. Nu spun ca e moral, dar alternativa ar fi sa-i vezi pe majoritatea ori plecati in afara, ori ramasi i tara in economia gri. Ca nu-i nimeni prost sa dea la stat 50% din venituri.
      • +4 (4 voturi)    
        nu ai inteles nimic (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:52)

        programator [anonim] i-a raspuns lui gura sparta

        Nu voi pleca fizic din Romania. Firma ma va plati in Cipru sau altundeva. Eu voi locui aici, poate chiar voi primi ajutoare de la stat ca o sa am un salar minim pe economie. E posibil chiar sa ma duc cu masina sau taxi sa-mi ridic ajutoarele de faina si zahar. Iar daca firma mea nu va fi de acord sa lucreze asa si va hotara sa-si mote activitatea in alta tara atunci cred ca voi avea un motiv serios sa plec. Generatia mea a avut ghinionul ca in Romania au inceput sa merga unele lucruri si nu am fost suficienti sa motivati sa plecam. Acuma incepe sa ne para rau.
        • +2 (2 voturi)    
          Bine spusa asta cu plecatul (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:49)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui programator

          Si eu tot caut un motiv serios sa plec. Deocamdata e bine aici, cistig rezonabil. Stiu si cum e si afara, prin europa, pentru ca am mai fost pe perioade de 1-2 luni in interes de servici. E clar ca e mai fain sa stai la tine in tara cu familia si prietenii. Si o tot lungesc asa. Dar daca ar fi sa-mi scada veniturile cu 10-20%, sau sa nu-mi mai gasesc de lucru in tara, ash pleca fara sa ma uit inapoi.
      • +4 (4 voturi)    
        vreau sa fiu impozitat (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:57)

        programator [anonim] i-a raspuns lui gura sparta

        dar vreau sa fiu impozitit ca toti ceilalti. Vrau sa fie toata lumea impozitata cu acelasi procent. Oricum 16% din salarul meu inseamna o contributie mult mai mare decat 16% din salariile multor salariati. Cu asta pot trai. Dar nu o sa accept niciodata sa platesc procent mai mare pentru ca muncesc mai mult. DE ce nu se gandeste PreaMicul Maiorescu sa impoziteze venitul nejustificat cu 90%. Sa-l vad atunci cum castiga el numai din mosteniri de la matusi virtuale.
        • +1 (3 voturi)    
          de acasa pana la birou (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:19)

          gura sparta [utilizator] i-a raspuns lui programator

          cam astea sunt comentariile stranse.
          Sunt de acord cu cele descrise de tine mai sus, cu logica din ele. Nu sunt de acord cu moralitarea din ele. Eu am plecat afara si stii si tu foarte bine ca nu e o alternativa, ca nu totul se rezuma la bani. Ideea din spatele cuvintelor mele este ca trebuie sa platesti ceva sau cu ceva faptul ca esti aproape de ai tai, pentru ca in definitiv la asta se rezuma totul. Ca putem lucra afara, nu ne impiedica nimeni, nici eu nu am fost de acord ca munca sa sponsorizeze lenea unora, dar pretul este uneori prea mare si sunt suncer tentat sa lucrez din romania cu orice cost.
  • -7 (7 voturi)    
    pare corect (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:06)

    Roman [anonim]

    Grila propusa pare corecta si aplica SOLIDARITATEA sociala !

    Solidaritate sociala nu inseamna cum au cerut actualii pielea de pe amarati in timp ce barosanii zburda in masini de lux.
    Deci grila este corecta :

    Sub 1000 RON - impozit zero = protectie sociala
    Intre 1000 RON si 1000 EUR - 15% (aici se incadreaza 80% din populatie)
    Intre 1000 EUR si 2000 EUR - 25%
    Peste 2000 EUR -35%


    Pentru o mai mare corectitudine si pentru ca un prag de 1 RON sa nu determine intrarea pe o treapta superioara de impozitare eu as propune modalitatea adevarat progresiva :

    Peste salarii de peste 2000 EUR , baza de 2000 EUR impozitata cu 25% + 35% pentru ce depaseste 2000 EUR .
    • +5 (5 voturi)    
      socialismul dauneaza grav bugetului (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:17)

      programator [anonim] i-a raspuns lui Roman

      Chiar nu gandesti deloc. Nu iti dai seama ca a doua zi vor disparea din contabilitate toate salariile peste 1k Euro? Eu voi fi primul care pleaca. Vrei sa ajunga romania o tara de asistati sociali?
    • +3 (3 voturi)    
      doar pare corect (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:55)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Roman

      Am avut cota diferentiata pina in 2004, iar procentul din costul salariului incasat de stat a fost tot undeva la 43-45%, adica aferent unei cote de impozitare de 15-16%.
      Deci cu sau fara cota unica, procentul cules de stat e cam acelasi.
      Concuzia e ca cei cu salarii mari ori vor primi majoritatea banilor la negru, ori isi vor face PFA, unde impozitele sunt mai mici, ori vor pleca in alte tari unde cistiga mai bine.
      Iar statul nu va cistiga nimic din aceasta masura.
    • 0 (0 voturi)    
      re: pare corect (Vineri, 8 octombrie 2010, 14:39)

      John Doe [utilizator] i-a raspuns lui Roman

      chiar asa functioneaza un impozit progresiv,
      nu se impoziteaza un salar de 3500 euro cu 35% ci se calculeaza in felul urmator:

      Pentru primii 1000 ron - 0% + pentru suma intre 1000 lei si 1000 euro 15%, + pentru urmatorii 1000 euro 25% plus pentru restul de 1500 euro 35%.
  • +7 (9 voturi)    
    Gandire de socialist (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:08)

    Todo [anonim]

    O viziune socialista pana in adancul sufletului....

    Ce sa te astepti de la domnul Ponta. Sa ii penalizam pe cei care fac o munca calificata, consuma mai mult si incearca sa munceasca in tara asta

    Ca domnul Ponta nu raieste din salariu, asta e clar daca te uiti la declaratia lui de avere. Toti PSD-istii astia care sustin cota unica ar trebui intrebati de unde si-au facut averile? din salariul de ministru sau de parlamentar?!

    Nu prea iese aritmetica

    Cand o sa avem servicii medicale ca in Suedia si soseleca in GErmania, sunt de acord cu cota diferentiata.. pana atunci ca sa stimulezi economia propui cresterea impozitelor? comunist...
    • +5 (5 voturi)    
      impozit progresiv (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:17)

      felix [anonim] i-a raspuns lui Todo

      in intrevalul de 0-1.000 Ron este bazinul lor elctoral- aia multi si ... destepti, iar cei peste 2.000 de euro sunt foarte putini si oricum stiu cum sa fenteze impozitele asa ca de fapt nu conteaza. Problema este ca asta e doar pana cand ajung la putere, pentru dupa aceea vor reveni la impozitele de pe vremea lui Nastase si la vechile obiceiuri de pe vremea lui si a lui Iliescu. Nu vedeti ca invie amandoi? Vai de viitorul nostru !
    • +1 (1 vot)    
      Impozite (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:11)

      Vasile [anonim] i-a raspuns lui Todo

      Nici in Suedia nu se mai practica impozitul progresiv pentru ca s-a constatat ca incurajeaza nemunca si parazitismul.
  • +1 (3 voturi)    
    voi va imaginati... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:11)

    stefan [anonim]

    ..ca vreun om normal din clasa de mijloc, cu rate si eventual copii de crescut, va vota aberatia asta, prin care ne luati mai multi bani pentru a va plimba voi odraslele in gip-uri??
    ah, daca as fi sigur ca banii mei si ai altora se vor folosi cu cap, DA....scoli, spitale, gradinite, autostrazi...dar sa tineti o tara intreaga in spatele a cateva zeci/sute de mii care castiga mai mult MUNCIND, mi se pare ca sunteti niste oameni rupti de realitate...
    ne impingeti sa lucram la negru sau sa emigram, ceea ce, D-le Ponta, nu va mai deosebeste de clica PDL cu nimica..
    pacat de oamenii care inca mai stau aici si spera..la ce, nu stiu...mai bine votez UDMR
  • -3 (3 voturi)    
    Alo tovarasi (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:14)

    Roman [anonim]

    Tovarasi ,

    masurile sustinute de dumneavoastra aici s-au aratat potenta in toti acesti ani.
    Romanii saraciti care acum cativa ani au votat schimbarea au iesit in strada .

    Urez succes votacilor la acordarea notelor.
    Semneaza un fost votac.
  • 0 (2 voturi)    
    ar fi oarecum corect daca... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:23)

    loupoulica [utilizator]

    ...la un salariu (brut) mai mare de 2000 EUR:
    - primii 1000 RON se impoziteaza 0
    - diferenta pana la 1000 EUR se impoziteaza cu 15%
    - diferenta dintre 1000 si 2000 EUR se impoziteaza cu 25%.
    - si doar diferenta de peste 2000 EUR se impoziteaza cu 35%.
    • 0 (2 voturi)    
      De cand... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:52)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui loupoulica

      ...nu mai este in Romania impozitare progresiva ati uitat ca asa functioneaza....

      Presupunem curs 4 Ron / euro

      Daca ai 3000 euro nu iti va lua impozit 3000 euro * 35% = 1050 euro ~ 4200 Ron
      ci 0 - 1000 = 0 impozit
      1000-4000 @ 15% = 450 Ron
      4000-8000 @ 25% = 1000 Ron
      8000-12000 @ 35% = 1400 Ron
      Total = 2850 Ron

      Acum ai impozit 12000 @ 16% = 1920 Ron
      • +3 (3 voturi)    
        calcul (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:46)

        unu [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        As vrea sa faci un calcul in acelasi fel si pentru un salariu de 8200 lei si sa-mi spui ce castiga bugetul de stat in plus fata de actuala impozitare....
        ca sa nu te mai complici, iti spun eu. Castiga niste calcule in plus. In rest nimic.
  • -2 (2 voturi)    
    calcule (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:25)

    Eduard Pavel [anonim]

    la 8000 lei impozabili platesti acum 1280 lei impozit, iar in varianta d-lui Ponta 1420 lei, adica 1,75% mai mult. E decent. Cei care au mai mult trebuie sa fie cretini sa lucreze pe contract de munca. Dar ce te faci cu veniturile din investii? Eu unul n-as mai lua dividende la care sa platesc 35% impozit. Mai bine pun toate cheltuielile pe firma sau transfer partile sociale pe o firma din Cipru. Nici la bursa nu prea mai merita sa risti, pentru ca si daca iti iese lasi 35% impozit.
    Mai pune pe langa astea si costurile de administrare si ai gasit raspunsul. Nu cred ca e o varianta fezabila. Mai bine umbla d-l Ponta la deduceri si a rezolvat problema salariilor mici.
    Pentru programatori: lasati santajul! Numai voi si persoanele cu handicap mai sunteti scutiti de impozit. Personal cred ca numai cei din urma sunt indreptatiti. Pot fi si alte forme de stimulare, nu numai scutirea de la impozitul pe venit.
    • +3 (3 voturi)    
      Calculele sunt corecte. (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:09)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Eduard Pavel

      Dar aplicarea teriei in practica va duce la:
      1. Citeva miliarde de eur gaura la buget. 60-70% din salariati au sub 1000, deci nu vor mai plati deloc impozit, iar pina la 4300 sunt aproape 90% din angajati, care iarasi vor plati mai putin de 16% ( intre 0 si 11.5%)
      2. cei cu salarii intre 1000 si 2000 eur vor plati intre 11.5% si 18%, deci si de aici statul la pierde bani.
      3. cei cu salarii de peste 2000 de eur vor gasi metode alternative pentru a incasa ce-i peste 2000 de eur fara sa plateasca contributiile sociale
      4. la programatori, daca se baga impozit, mare parte vor pleca sau vor trece pe PFA
      Concluzia e ca aceasta grila de impozitare va insemna o relazare fiscala, si Ponta ar trebui sa ne spuna de unde bani pentru asha ceva. Iar cei cu salarii mari vor gasi metode de a-si incasa banii fara sa plateasca contributiile sociale.
      Si mai e si o problema deontologica aici. Din cei 3 mil de angajati la privat, ~60% nu vor plati impozit. Iar statul va trebui sa functioneze din impozitele platitite de 40% din salariatii de la privat, adica ~1.2 mil oameni.
      • 0 (0 voturi)    
        calcule (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:04)

        eduard [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        de acord, impozitul progresiv e doar o idee neinspirata si fixa. asta spun si eu. Atentie la programatori, degeaba s-ar face PFA, aici vorbim de impozit pe venit in general, inclusiv din activitati independente, nu numai de impozit pe salarii. Iar chestia cu CAS-ul mic la PFA n-o sa mai tina mult indiferent ce guvern vom avea.
        • 0 (0 voturi)    
          PFA inseamna impozit mic (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:22)

          bogdan [anonim] i-a raspuns lui eduard

          Eu am un sistem de calcul al impozitului care reflecta mai bine nivelul lui.
          Pe angajator il intereseaza costul final al salariului (salariu brut + contributii angajator)
          Pe angajat, evident, il intereseaza netul.
          In momentul de fata cu impozit de 16% procentul care merge la stat e 45.5%, la programatori e 35%, la PFa, daca nu gresesc, e undeva la 20-25%. Deci evident, cel mai rentabil e PFA-ul.
          Chestia cu CAS mic la PFA este in vigoare. Cind se va scoate si va ajunge programatorul la procent de impozitare de 50%, va emigra. Si asha e discutabil daca merita sa stai aici cu 1500 eur net in loc sa te duci in gernania/anglia/franta si sa cistigi 4000-5000 eur net. Dar daca cei 1500 se vor face 1200, decizia va fi mult mai usor de luat. Si-ti vorbesc din interiorul grupului numit generic "programatori"
          • 0 (0 voturi)    
            gogoasa salariilor de 5k (Sâmbătă, 9 octombrie 2010, 0:46)

            gicamuresan [anonim] i-a raspuns lui bogdan

            mai usor cu cifrele ... 4k net corespunde unui venit brut de cca. 72k brut pe an. si asta la cea mai avantajoasa clasa de impozitare, in care doar unul dintre soti lucreaza. 72k pe an ia doar un super-senior programmer cu 10+ experienta. in romania s-a cam aruncat cu banii in privinta salariilor in acest domeniu.
  • +3 (3 voturi)    
    Corect pt tine ... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:30)

    Adisor [anonim]

    Din start iti spun ca nu-s adept a lui base! Cota progresiva nu va functiona nicodata in Rromania, din cauza sifonarilor de la buget, cei cu salar mare vor pleca din tara (firmele care dau salar mare vor pleca din tara) sau se vor da bani grii (toata tara va avea in jur de 1000-1500 lei pe hirtie). Rromani sunt destepti cind vine vorba de evaziune fiscala. Sa vedem cum sustineti atunci bugetul acela amarit. Comunistul de ponta abereaza la greu..... Cum sa-mi deduc abonamentul la scoala privata pt copiii, cind nu exista scoli private-cu exceptia citorva gradinite ????? Non sens . Deci mai intii luam banii 35% + alte taxe= impozit real mundeva 55-60% ( acum e real 16+altetaxe =33%) celor care au invatat la scola au pozitii de conducere, DUC greul acestui buget!!! Pt ca 33% imp la 10000 lei nu este egal cu 33% imp la 650 lei. Nu echitabil este Cota unica ce tine in picioare economia . Uitativa in jur comunistilor: Ungaria singura tara din Europa de sud est cu cota prog , trece la Cota de 16% . Noi ce facem ?? ne comparam cu Norvegia si Marea Britanie , unde da Cota progresiva cu deducereri de tot felu functioneaza, plus ca salar de 2500 EU la ei nu e impoz cu maximum cum vreti voi sa facetii aici!!!
    Sa platim imp de 55-60% sa dea la toti asistaii sociali si pensionarii de lux ai Comunistilor??
    Dzeu cu mila..Ultimul stinge lumia, si atuci sa vedem ghetou de asistati socilai ceva de genu Greciei...
  • +3 (3 voturi)    
    O mica prostie economica... (Vineri, 8 octombrie 2010, 10:54)

    Ritzi Pitzi [anonim]

    "...PSD isi doreste sa egalizeze venitul minim din sistemul de stat cu cel din sistemul privat si sa-l creasca pana la 750-800 de lei lunar, acest mod permitand incasari mai multe la bugetul de stat."

    Adica golim mai tare buzunarul din stanga al bugetului (ala din care platim salarii), ca sa punem mai mult in cel din dreapta (ala in care adunam impozitele) si cica per total statul va avea mai multi bani in ambele buzunare !!!

    In plus, daca nu se vor impozita veniturile pana la 1000 de lei, nu mai punem nimic in buzunarul din dreapta, deci se maresc pur si simplu salariile si dispare impozitul curent de 16%.

    Lasati sa vorbeasca finantistii, dl. Ponta, ca politicienii nu se pricep la toate si mai spun si prostii...
    • -3 (3 voturi)    
      Sigur? (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:21)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Crezi ca in partide nu sunt specialisti in economie? Ponta a zis foarte clar ca nu el a facut calculele si ca principala idee a fost sa nu fie criticate masurile de catre specialistii independenti pentru ca nu inchid bugetul. De unde si propunerea sa ramanem cu 24% TVA 1-2 ani ...

      Pe salariul ala minim marit la privat la 750-800 Ron intradevar iei impozit 0% conform noii grile dar toate celelate contributii iti aduc mai mult la buget ;)

      In sistemul public nu cred sa fie foarte multi cu salariul minim (coeficient 1 pe noua grila de salarizare) sau ma rog ... nu atat de multi ca in domeniul privat.

      Pana la urma marirea salariului minim e un trade-off intre cei care au salariul minim pe cartea de munca dar iau mai mult in realitate (si care se mai reduce un pic munca "gri") si cei care chiar sunt platiti cu salariul minim (si s-ar putea sa afecteze "competitivitatea" firmelor angajatoare). E greu de zis care categorie e mai numeroasa....
      • 0 (0 voturi)    
        Specialisti? (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:36)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        un salariu minim de 600 ron inseamna 461 net. Un salariu minim de 800 ron inseamna ~620 net
        Contributiile sociale duc la stat 35% din cost.
        deci pe un minim de 800 RON, statul papa 333 ron
        La un salariu de 461 net cu 45% (incluzind cota unica) impozitul e de 370 ron
        Deci nici macar la salariile de pina la 800 ron nu-si acopera reducerea.
        Si la toate celelalte salarii intre 800 ron si ~ 1500 eur, statul pierde (la 1500 eur, adica 6450 RON impozitul e de : (4300 - 1000) * 15% + (6450 -4300) * 25%, adica 495 + 537.5 = 1032.5, adica 16%.
        Bani care nu spune de unde ii ia.
        Si ar trebui sa cistige de la cei cu salarii peste 1500 eur, numai ca s-ar putea sa aiba surpriza ca aceste salarii vor disparea pur si simplu.
        iar daca vorbim si de reducerea CAS cu 3%, gaura la buget va fi de citeva miliarde.
        Si atunci mai intreb: de unde bani? masura in sine, lasind la o parte impozitul progresiv cu care nu-s de acord, poate relansa consumul, creste veniturile celor mai napastuiti, etc. Dar partile bune se vor vedea in citiva ani. Si pina atunci masura asta trebuie finantata de undeva.
  • +1 (1 vot)    
    electorala (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:33)

    victor [anonim]

    in spatele'' dezbaterilor parlamentare ,PSD ,PC ,si PNL ,referitoare la motiuni ,suspendari..,se ascunde de fapt inceperea propagandei electorale pentru urmatoarele alegeri si mai ales evitarea punerii in practica a REFERENDUMULUI cu privire la nr. de maxim 300 de parlamentari la urmatoarele alegeri.Asta a generat mineriada PRESEI ..,incercarea de PUCI a militienilor ,scoaterea in strada a prostimii de catre liderii de sindicat privilegiatii sistemului bolsevic condus de ilescu.
  • +1 (1 vot)    
    e de rau (Vineri, 8 octombrie 2010, 11:56)

    andrei [anonim]

    Cu metoda asta de impozitare nu se schimba decat cei care imi fura banii. In clasa medie, adica cei care mucesc la privat si creaza valoare adaugata cu adevarat salariile sunt intre 800 si 2000 de euro. Ce nu va spune Ponta e ca pe langa 25 % impozit mai sunt si toate cas si cum se mai cheama. Deduceri nu ma intereseaza, poate vreau sa imi pun bani de-o parte nu sa ii cheltui. Nu degeaba isi cheltuie romanii banii pe produse realizate in alte tari. Poate nu vreau sa finantez calitatea redusa a produselor de aici, sau sa investesc intr-o asigurare de santate in Romania despre care nu stiu daca mai exista in 3 ani.

    Sa construiasca o autostrada de la Nadlag la Constanta si una de la Rm. Valcea la Suceava.
    Sa stabileasca zone metropolitate in jurul oraselor unde se poate cosntrui pe terenuri de 1000 mp, sistematizate pentru drumuri, transport in comun si utilitati.
    Sa cumpere din China 3 milioane de panouri solare, panouri termoizolante, profile de geam termopan si sa le vanda subventionat Romanilor.
    Sa realizeze un lant de magazine pentru pensionari cu preturi de rigoare.
    Sa tripleze serviciul de ambulanta si asistenta medicala de urgenta.
    Sa puna politisti pe strazi peste tot ca sa nu mai vad prostituate, cersetori, hoti de buzunare si vanzatori de tigari.
    Sa ne lase in pace cu impozitele, fiecare cu banii lui sa se descurce cum poate.

    Restul vine de la sine.
  • 0 (0 voturi)    
    Si deducerile, muica? (Vineri, 8 octombrie 2010, 12:24)

    Mihai [anonim]

    Unde sunt deducerile alea?

    Eu de ex as vrea sa se deduca rata la credit inainte de a se aplica impozitul. Asa, faptul ca leul o sa ajunga la 6RON in guvernarea voastra n-o sa ma bage in faliment. Se poate? Please? Preaty please?

    PS: nu de alta dar daca-mi scad ratele ma incadrez la 15%, nu la 25% :D.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by