VIDEO Rezultatele finale ale alegerilor: Traian Basescu - 32,44%, Mircea Geoana - 31,15%, Crin Antonescu - 20,02%. Referendumul a fost validat

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 26 noiembrie 2009, 10:33 Actualitate | Politic


Traian Basescu a obtinut 32,44% din voturi, Mircea Geoana - 31,15%, iar Crin Antonescu - 20,02%, potrivit rezultatelor finale ale alegerilor din 22 noiembrie, date publicitatii joi dimineata de Biroul Electoral Central. Referendumul pentru Parlamentul unicameral si reducerea numarului de parlamentari a fost validat, cu o prezenta de 50,95%.

77,78 dintre cei care s-au prezentat la referendum au spus "Da" pentru Parlament unicameral, iar 88,84% s-au pronuntat pentru reducerea numarului de parlamentari.

Pentru validarea referendumului era necesara prezenta la vot a 50% plus unul dintre votantii inscrisi pe liste, indiferent de numarul de voturi anulate ulterior, dupa cum a declarat pentru HotNews.ro presedintele Biroului Electoral Central, Marian Muhulet.

Scorurile celorlalti candidati la prezidentiale:

  • Corneliu Vadim Tudor - 5,56%
  • Kelemen Hunor - 3,83%.
  • Sorin Oprescu - 3,18%.
  • George Becali - 1,91%.
  • Remus Cernea - 0,62%.
  • Constantin Rotaru - 0,44%
  • Eduard Manole - 0,35%.
  • Ovidiu Iane - 0,23%.
  • Ninel Potarca - 0,21%.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3671 vizualizari

  • -5 (17 voturi)    
    BEC dezinformat (Joi, 26 noiembrie 2009, 10:40)

    Alegator [anonim]

    vai ce rigid e BEC-u' asta...

    sa nu se prinda ca locu' 3 era acolo, in fapt, de forma, deoarece era pe cale sa fie inghitzit de locu' 2...

    astept cu maaare nerabdare cuvenita lui regurgitare :-D
    • -8 (22 voturi)    
      trebuia sa fi ascultat de Paler in 2007 (Joi, 26 noiembrie 2009, 10:57)

      mircea Vadastru [anonim] i-a raspuns lui Alegator

      "Retorica de care face uz acum Băsescu: acuzarea întregii clase politice, “mesianizarea” sa, cu un tot mai pronunţat iz fascistoid, aminteşte de cea care a dus la ascensiunea extremei drepte în Romania interbelică. Las la o parte ridicolul pretenţiei lui Băsescu, că el ar fi altfel decât ceilalţi politicieni, că el ar fi, vezi Doamne, un misionar al anticorupţiei şi că el n-ar proveni, în linie directă (cum provine!) din “sistemul ticăloşit”. Mă mărginesc să spun doar atât: că inflamarea demagogiei populiste într-o atmosferă plină de materii inflamabile e un joc, iresponsabil, cu focul. Ea poate activa, din cauza mizeriei, derutelor, frustrărilor şi exasperărilor, riscuri grave. Încât, dacă va mai învârti flaşneta populismului, Traian Băsescu ameninţă să devină un pericol mult mai mare decât a fost până acum."
      • -6 (14 voturi)    
        In sfarsit (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:18)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui mircea Vadastru

        Total de acord cu cele spuse. De la Antonescu (nu Crin) Romania nu s-a mai confruntat cu un dictator de un asemenea calibru. Este un real pericol pentru imaginea Romaniei in contextul european si international, si pentru Romania implicit.

        Ma bucur sa vad ca inca mai exista oameni ca tine.
        • -6 (10 voturi)    
          Stai linistit ca suntem multi (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:49)

          Titirca1 [utilizator] i-a raspuns lui Unu din multime

          Ne-a scos basescu din case, mai mult decat ne-a scos nastase in 2004.
          Ma duc sa votez Geoana in 6 decembrie si daca am friguri africane si daca am ebola.
          • 0 (8 voturi)    
            pt Titirca1 (Joi, 26 noiembrie 2009, 12:15)

            linistit!!!! [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

            Voteaza Geoana si o sa vezi cum n-o sa sti cum sa fugi din tara asta, cum o sa te oftici cand vezi cum o sa fure vantu, patriciu, voiculescu si tu n-o sa ai o paine de pus pe masa pt copii. Voteaza Geoana si o sa fie bine, pe ei nu pt noi. Cu oameni ca tine, da, romanii si-o merita. Din plin.
            • -2 (2 voturi)    
              vorbesti precum Dictatoru (Joi, 26 noiembrie 2009, 16:07)

              unanume [anonim] i-a raspuns lui linistit!!!!

              cata ipocrizie pe inversunatii sustinatori ai lui Basescu care acum spun ca e murdara guvernarea cu PSD cand ma gandesc ca pana de curand PDL si PSD s-au pupat la guvernarea si nimeni nu a fost oripilat de asta din tabara lui Base, adica sa se dezica atunci de el din cauza asta. Ma uimeste cum iau adoratorii mult iubitului conducator vorbele din gura acestuia si le plimba aiurea , fara sa gandeasca. Cred ca multor romani le este dor inca de un dictator.
          • -1 (3 voturi)    
            ultimele stiri (Joi, 26 noiembrie 2009, 14:20)

            piktor [anonim] i-a raspuns lui Titirca1

            cu Geoana se voteaza pe 5 decembrie
            pe 6 decembrie, dc ai Ebola (si numai daca ai) esti asteptat la sediul PSD, sa dai mana cu iubitii conducatori...
            si dc poti, treci si pe la fundatia Patriciu, am auzit ca au nevoie de oameni sa recladeasca Romania
  • +9 (15 voturi)    
    LISTELE SPECIALE (Joi, 26 noiembrie 2009, 10:41)

    EccE [utilizator]

    Pai si procentele pe listele speciale cum sunt? Unde sunt, ziceau ca o sa le dea? Seamana cu scorul general sau sunt putin diferite in favoarea cuiva, prietenii stiu de ce??Dati listele speciale
    • -2 (6 voturi)    
      base (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:51)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui EccE

      pot sa-ti spun doar ca base a fost ales "presedintele" Garii de Nord cu un nr aproape dublu de voturi fata de geoana
  • -6 (16 voturi)    
    Presedinte si referendum? (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:04)

    BEDE [anonim]

    Se vede clar ca Base nu are de ce trage decat de referendum.
    Daca era asa de preocupat de chestia ca avem nevoie de un parlament unicameral, atunci de ce nu a cerut acest referendum in 2008? Acum, acest referendum a fost doar "de test", pt ca parlamentul trebuie sa modifice articolele constitutiei cu privire la organizarea parlamentului, apoi sa se faca un referendum in care intrebarea sa fie de genul "Sunteti de acord cu modificarea constitutiei conform cu formularea prezentata in urma dezbaterilor parlamentului?" Deci, daca Base nu e ales presedinte, cine oare va dori si va putea lupta ca sa faca parlament unicameral?
    Toata chestia cu referendumul a fost plasata tocmai pt ca Base sa poata spune: "Alegeti-ma pe mine ca sa aveti un prlament asa cum ati votat!"
    Si e pacat...
    Ar fi mai simplu sa fie un parlament unicameral. De pilda Norvegia a trecut recent de la un parlament bicameral la unul unicameral. De ce sa se complice lucrurile cu doua camere si sa se plimbe legile de la o camera la alta?
    La un referendum "pe bune" as vota pt parlament unicameral, dar asa nu vreau sa fac jocul lui Base, nici al lui Vantu si PSD...
    Mi-e lehamite de toti!
    • +8 (8 voturi)    
      rezultat referendum.......................... (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:58)

      capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui BEDE

      dupa cum rezulta dintr-o simpla analiza a dispozitiilor art. 2 din Constitutie <<poporul roman isi exercita suveranitatea prin organele sale reprezentative, si prin referendum>>
      povestea cu un nou referendum care sa aprobe reducerea nr. de parlamentari si un parlament unicameral, nu are nici o legatura cu Constitutia si este probabil rezultatul unei apropieri de lumina rosie din mintea lui tatuca Iliescu,
      poporul roman si-a exprimat deja vointa,
      pe de alta parte, este fara echivoc faptul ca rezultatul referendumului se aplica doar parlamentarilor din urmatoarea legislatura, intrucat legea dispune numai pt. viitor,

      personal, astept cu interes ca parlamentu` sa nu respecte vointa poporului exprimata prin referendum, iar marea masa a populatiei sa atace toate actele juridice emise de viitorul parlament, pt. ca acesta nu intruneste cerintele de legalitate exprimate prin refendumul din 22.11.2009,
      ong-urile ce au ca obiect protectia drepturilor cetatenilor au intr-adevar de lucru, desi ma indoiesc ca vor respecta vointa cetatenilor - ele sunt prea ocupate cu aparitii televizate, drepturile sunt numai pt. alesi, restu` sa-si plece capul, ca asta ne-a invata comunismu`: nu are importanta cat esti de dastept, conteaza ce functie ai in partid................... ..
      • -5 (5 voturi)    
        Sa nu uitam (Joi, 26 noiembrie 2009, 13:35)

        Unu din multime [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

        Prezenta de aproximativ 50% din populatia tarii, putin peste limita de jos a validarii unui referendum NU REPREZINTA VOINTA POPORULUI. Vointa poporului este aceea de neincrederea (50% din populatie nu s-a prezentat la votare, asta este realmente dureros) acordata clasei politice in totalitatea sa, sau sistemul ticalosit, din care face parte fara de cusur si mult slavitul vostru idol, basescu.

        Aceleasi comentarii, aceleasi sintagme, la fiecare articol pe teme politice, se vad semne clare de spalare de creiere in masa.
        • +1 (3 voturi)    
          vointa poporului....................... (Joi, 26 noiembrie 2009, 14:51)

          capatu` satului [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

          intr-adevar, este vorba pana la urma de aceea parte a populatiei ce si-a asumat viitorul acestei tari si a ales o anumita optiune,
          oricum norma constitutionala nu face distinctie intre bine si rau, este lege si trebuie respectata, indiferent de opinile celor care nu s-au prezentat la referendum sau ale politicienilor ce au fost impotriva acestuia,
          cei ce nu s-au prezentat la referendum au ales sa fie de acord cu ce voteaza restul, sau ar trebui sa-si asume acest rezultat daca ar fi niste persoane responsabile................
          faptul ca niste parlamentari ce conduc acest Parlament nu au fost de acord si nu au dorit validarea referendumului, este fara relevanta, poporul a hotarat deja;
          cei ce nu au votat si se trezesc acum din somn si incerca sa isi inchipuie cum ar fi fost daca ar fi votat ar face bine sa gandeasca un pic, pt. ca prin neprezentarea la referendum au aratat ca nu ii intereseza in nici un fel viitorul acestei tari.......................
        • +2 (2 voturi)    
          regulile democratiei (Joi, 26 noiembrie 2009, 14:56)

          piktor [anonim] i-a raspuns lui Unu din multime

          putoarea nu se pune:P
          adica lenea si nepasarea
          cine sta acasa nu conteaza, cei 54% care au votat la prezidentiale (respectiv 51% la referendum) sunt reprezentativi pentru Romania
  • +4 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:05)

    [anonim]

    • +6 (6 voturi)    
      . (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:11)

      sep [utilizator] i-a raspuns lui

      4 zile pt. numararea voturilor a jumatate din populatie? ma gandesc ca daca eram in Franta cu siguranta aflam rezultatele de Craciun
  • +1 (3 voturi)    
    si (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:09)

    Mazeta [utilizator]

    anulatili?
  • -3 (11 voturi)    
    TURUL 2 (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:16)

    PASMAS [anonim]

    TURUL 2 va fi clar castigat de Mircea Geoana si Alianta
    Basescu nu mai are nici o sansa cu oameni ca : Udreea,Riti,Boc,Videanu,Pogea, Placinta,Berceanu
    Clar PD-Lului ii este FRICA, raman fara Ciolan.
    • +7 (7 voturi)    
      da.... (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:32)

      bilutz [utilizator] i-a raspuns lui PASMAS

      da ... sincer cred ca ai dreptate ....sper sa NU !!!
      Te bucuri ca vin din nou oameni ca: Iliescu, nastase, Patriciu si Vandu (care se plictiseau ieri si au baut o cafea ca intre prieteni fara a discuta politica si economie dupa spusele lor), Voiculescu, Vanghelie, Vadim . Eu sincer ii prefer pe cei enumerati de tine....
  • +7 (7 voturi)    
    Pana la urma Insomarul a nimerit-o (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:21)

    Creator [utilizator]

    Aproape la virgula cu primii 2, l a Antonescu a gresit un pic cu vreo 2%,dar era in marja...
    • 0 (4 voturi)    
      Avem Presedinte (Joi, 26 noiembrie 2009, 13:58)

      PSM [anonim] i-a raspuns lui Creator

      Insomarul a nimerit si atunci ar trebui sa-i dam crezare si pentru estimarile turului 2.
      MIRCEA GEOANA PRESEDINTE
      Ceea ce pare Corect
  • +1 (1 vot)    
    fraudare (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:26)

    sandu [anonim]

    unde pot sa reclam fraudarea si anularea unor voturi la o sectie de votare din bucuresti? am aflat chiar de la presedintele sectiei, care se lauda ca a anulat multe buletine de vot.
  • -6 (6 voturi)    
    .... (Joi, 26 noiembrie 2009, 11:39)

    Angel [anonim]

    E clar ca in turul 2 Mircea Geoana va fi presedintele romanilor asta in cazul daca nu se fura voturi.
  • +3 (3 voturi)    
    AU FURAT PSD-ISTII / (Joi, 26 noiembrie 2009, 12:10)

    Cela [utilizator]

    De furat a furat PSD si PNL . O sa vedeti la turul 2 cand probabil se vor lua masuri foarte severe . Cum explici ca 77% respectiv 88% au votat pt. referendumul propus de Basescu ( singurul care poate sa-l si puna in practica )dar ca presedinte au votat cu Geoana(care a spus clar ca nu este de acord cu reducerea camerelor si nr )si cu CRIN care se facea si el ca se afla in treaba pe la alegeri. PSD -UL are inca in teritoriu foarte multi mancatori de c .... care i-au ajutat . PDL-ul inca nu realizeaza ca trebuie sa fie mult mai dur cu acesti comunisti nenorociti .
  • -2 (2 voturi)    
    ??? (Joi, 26 noiembrie 2009, 12:48)

    cosmy [anonim]

    cum au reusit PSD SI PNL sa fure in conditiile in
    conditiile in care ministrul interimar a promis masuri de supraveghere dure la sectii????
    • +1 (3 voturi)    
      ???? (Joi, 26 noiembrie 2009, 13:17)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui cosmy

      Si cine i-a numit pe presedintii de sectii de votare, cine i-a controlat? La ambasade de exemplu au fost numiti presedinti de sectie de votare tot aparatnicki....
  • -3 (3 voturi)    
    Pentru CELA (Joi, 26 noiembrie 2009, 13:24)

    impartialul [anonim]

    Trebuie sa feci deosebire intre cele doua probleme:referebdumul si alegerea presedintelui.Referendumul,desi plasat aiurea in campania electorala(de aici sintagma de FRAUDA ELECTORALA),este ceva care se referea la structura si compozitia parlamentului pe cand alegerea presedintelui este cu totul altceva.Natiunea romana a votat cum a votat.Astia suntem NOI: si tu si eu.Propui catre pdl declansarea jihadului impotriva psd si pnl.Este indemnul tau.Sa te fereasca bunul Dumnezeu sa fii tu cea vizata de vreun jihad.Sa fii sanatoasa si spor la postat.
  • +1 (1 vot)    
    un lucru curios (Joi, 26 noiembrie 2009, 18:43)

    ploiesteanu [anonim]

    Majoritatea celor care il urasc cu multa "pasiune si devotament" pe Basescu, daca-i intrebi de ce , nu stiu sa-ti raspunda. A vrut sa fie "decapitat" de parlament pentru ca a tinut ascunsa o saptamana o scrisoare de-a lui Tariceanu, scrisoare prin care-i cerea sa intervina in justitie pentru o cunostinta de-a premierului.O fapta pentru care orice prim ministru european demascat si-ar fi depus in minutul urmatoe demisia. Basescu a fost cat pe-aici sa fie linsat politic iar Tariceanu n-a patit nimic. Suntem o tara de idioti ? va intreb, nu intelegem noi prostimea? ce-i aia dreptate? Sau parlamentarii sunt de cea mai joasa moralitate ? Intradevar a facut multe greseli mari. A condamnat comunismul, a condamnat securitatea ceausista, a condamnat mogulii si clasa politica actuala. Pentru asta trebuie rastignit.
  • 0 (0 voturi)    
    SUS BASESCU! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2009, 18:46)

    amalia21 [anonim]

    Voi merge la vot si la al 2-lea tur si il voi alege pe domnul Traian Basescu. De ce? Pt ca e singura sansa pt tinerii din ziua de azi. Acei tineri care dupa ce termina o facultate nu isi gasesc un loc de munca din cauza unor securisti care nu vor sa moara si sa le lase si generatiilor ce vin o sansa de a reusi in viata. Si va mai mirati de ce majoritatea tinerilor alege sa plece in strainatate. Tinerii ar trebui sa mearga la vot si sa-si aleaga un presedinte demn. Nu sa-i lase pe toti pensionarii sa voteze. Pt ca pe tineri nu poti sa-i cumperi cu un mic si o bere!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by