Sondaj BCS: PD-L se mentine pe primul loc in preferintele electoratului; absenta la urne creste

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 23 noiembrie 2008, 21:06 Actualitate | Politic


 documente
(23 Nov 2008) PDF, 252KB
Sondajul BCS realizat in perioada 17-21 noiembrie arata ca PD-L se mentine pe primul loc in preferintele electoratului, dar la o diferenta de mai putin de 2% fata de PSD, care beneficiaza de cea mai mare sustinere din ponderea electoratului activ, in conditiile in care absenta la urne creste.

Potrivit studiului remis NewsIn, fata de rezultatele prezentate saptamana trecuta, PD-L si PSD raman, in ordine, primele doua formatiuni in optiunile romanilor, dar procentele lor sunt intr-o usoara scadere. Diferenta dintre PD-L si PSD scade la mai putin de doua procente, in conditiile in care PNL este in crestere. De asemenea, PRM si UDMR au obtinut procente mai ridicate decat in studiul anterior. Dintre primele trei formatiuni clasate, PSD conduce in ceea ce priveste sustinerea din partea electoratului activ, iar numarul absenteistilor si al nehotaratilor a crescut cu 4% in ultima saptamana.

La intrebarea „Cu candidatul carei formatiuni politice veti vota la Camera Deputatilor in colegiul dvs. uninominal”, 32,3% dintre respodenti au indicat PD-L, 31,2% - PSD, 21,4% - PNL, 6,1% - UDMR, 4,2% - PRM si 2,7% - PNG-CD. In perioada 10-14 noiembrie, la aceeeasi intrebare optiunile s-au exprimat astfel: PD-L (34,7%), PSD (31,7%), PNL (20%), UDMR (5%), PRM (3,7%) si PNG-CD (3%).

Cat priveste optiunile pentru Senat, 32,8% au indicat PD-L, 31,1% - PSD, iar 21,5% - PNL. UDMR este sustinut de 6%, in timp ce PRM ajunge la 4,1% si PNG la 3,1%. In perioada anterioara, PD-L se afla la 34,2%, urmat de PSD (32%), PNL (19,8%), UDMR (5,2%), PRM (3,6%), PNG-CD (3,2%).

Potrivit BCS, in perioada 10-14 noiembrie, numarul absenteistilor si al nehotaratilor s-a ridicat 26%, in timp ce in saptamana 17-21 noiembrie acesta a crescut la 30% in cazul votului pentru deputati. La votul pentru senatori, numarul absenteistilor si al nehotaratilor a crescut tot cu 4%, ajungand la 29%.

Din totalul celor care au declarat ca vor merge „sigur” sa voteze pe 30 noiembrie, la Camera Deputatilor, sustinatorii PSD aduna 34,7%, cei ai PD-L – 31,8%, cei ai PNL – 20,5%, UDMR – 5,6%, PRM – 3,7%. Totodata, dintre cei care au precizat ca „sigur nu” vor participa la vot, 37,5% au ca optiune candidatii PSD+PC, 25% prefera PD-L, la egalitate cu PRM. In aceasta privinta, PNL si UDMR nu au sustinatori care sa declare ca nu merg la scrutinul din 30 noiembrie.

Majoritatea celor intervievati, 54%, au declarat ca-si pastreaza optiunea politica, votand candidatii aceluiasi partid atat la Camera, cat si la Senat, in timp ce doar 15,7% au sustinut ca vor alege candidati de la partide diferite.

Sondajul BCS a fost realizat pe un esantion de 1.156 de persoane, cu o marja de eroare de +/- 3%, in perioada 17-21 noiembrie, la comanda Fundatia Societatea Civila.



















3990 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    sondaje (Duminică, 23 noiembrie 2008, 21:28)

    terminatorul [anonim]

    Acesta este un sondaj corect si real. Cel de pe Antena 3,in care castiga PSD+PC,este chiar caraghios. Motanul Felix cred ca l-a facut la o portie de Wiskas.
    • -5 (7 voturi)    
      facem pariu (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:03)

      comentator [anonim] i-a raspuns lui terminatorul

      ca o sa castige PSD-ul? Sondajul este manarit si asta se va vedea intr-o saptamana. PSD va avea (si retine) cel putin 5% peste PD-L. Mai ai o saptamana sa te amagesti, dupa care poata o sa ai nick-ul autoterminatorul :)
    • -6 (8 voturi)    
      Sondaj mincinos (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:39)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui terminatorul

      Acest sondaj ca si celelalte sunt mincinoase,fiind facute de mafia "sociologica" sustinuta de marile partide hraparete si distrugatoare de tara.Un partid ca PRM care nu are mafioti si n-a fost la guvernare nu are cum sa aiba mai putin de 10-15,sau mai stii, s-a indobitocit romanul si voteaza cu jagardelele ordinare de la celelalte partide?! Deci,ultima solutie,inca o revolutie!!!
      • +4 (4 voturi)    
        PRM (Duminică, 23 noiembrie 2008, 23:07)

        adrian [anonim] i-a raspuns lui Dinu

        Amice esti dus cu pluta!!
        De 18 ani astept ca partidul asta de paranoici, oligofreni, sclerozati si alti dinozauri securisti si activisti PCR sa dispara de pe scena politica. Si acum apari tu care consideri ca acest lucru este negativ. Am avut intentia sa spun ca esti bou, dar am realizat ca boul este un animal inteligent si nu merita sa fie asociat cu tine!!
        • -4 (6 voturi)    
          Sa dea Dumnezeu... (Luni, 24 noiembrie 2008, 0:28)

          Anti-adrian [anonim] i-a raspuns lui adrian

          ...sa nu apuci sa vezi PRM distrus si disparut de pe harta politica a tarii! N-au sa-ti moara multi inainte !!!
  • -7 (7 voturi)    
    tendintele, bate-le vina ! (Duminică, 23 noiembrie 2008, 21:32)

    nufarula alb [anonim]

    ce te faci si cu trendurile astea ...
    trebuie ca este foc si para ZEUS daca si de data asta o dau in bara acolitii lui, pedelii cei fara de prihana !??

    CEEA CE LE SI DORESC

    vor face pe dracu in patru sa prinda ciolanu, fie langa pesedeii verosi fie alaturi de petro-liberali

    ei doar aplica ordinul SA TRAIM BINE ? ...
  • -3 (5 voturi)    
    de frica (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:17)

    stefan v [anonim]

    De frica crizei, plutoane intregi de alegatori se indreapta spre PSD, perceput ca fiind un protector mai bun pe timp de criza si de restriste. In acelasi timp nu exista o perspectiva clara de dreapta, care dreapta este divizata si dezbinata, inclusiv cu largul concurs al presedintelui. Nici in al 12-lea ceas nu inteleg ca electoratul judeca pragmatic: mai seriosi sunt pesedeii, cu care am mai trecut si alte furtuni. Ce daca vor face redistribuirea dupa princiului "una tie, trei mie". Da macar o face.

    Asa ca, in lipsa unei intelegeri preelectorale clare PD-L + PNL, ne vom trezi duminica seara cu un PSD aflat pe la vreo 40%. In aceste conditii nici presedintele, indiferent ce muschi are, nu mai poate zice pas, ca-l asteapta si pe el un vot la anu...
  • +5 (5 voturi)    
    . (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:26)

    Ivanu [utilizator]

    in noul sondaj nu intra UDMR in guvern, deci trebuie sa fie bun sondajul :D
  • +4 (4 voturi)    
    profesia de jurnalist (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:29)

    darth_maul [anonim]

    Ce fac antenele este deja rusinos. Cred ca Felix scoate din ce in ce mai multi bani pentru "jurnalistii" sai. Mie mie rusine, ca sa nu folosesc alt cuvanta, de ceea ce se prezinta pe acele posturi. Antenele fac o campanie mizerabila cu toate ca, in sine, campania electorala de la noi este mizerabila dar ce arata antenele, depaseste tot.
  • +3 (5 voturi)    
    daca (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:29)

    stefan v [anonim]

    castiga PSD-ul, vinovati vor fi in ordine: presedintele, Tariceanu, Boc si staffurile celor 2 partide, care din orgolii si calcule politicianiste meschine lasa Romania inca 4 ani pe mana PSD-ului
    • +3 (3 voturi)    
      daca si cu parca (Duminică, 23 noiembrie 2008, 23:38)

      directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

      d.Stefan ,chiar va parasit logica ? daca tariceanu ar fi acceptat propunerea primului 'vinovat' in ordine si nu' sfaturile 'lui patriciu am fi avut alegeri anticipate in 2005,si astazi ,psd ,avea undeva la 20% si ce este mai important ar fi avut sansa se se reformeze ,sa 'scape' de balastul moscovit,din pacate pnl nu numai ca a ajutat psd sa ramana un partid incremenit cu fata spre Moscova ,dar se pare ca s a contaminat si el de virusul rosu,daca nu a fost contaminat pe filiera 'Paris-campeanu inca din '90
      • -3 (3 voturi)    
        dar memoria dv.? (Luni, 24 noiembrie 2008, 8:58)

        stefan v [anonim] i-a raspuns lui directia 5

        In 2005 Basescu a zis clar ca dupa anticipate nu-l mai pune pe Tariceanu PM si, mai mult, a conditionat de contopirea PNL cu PD.
        • +1 (1 vot)    
          da-i romanului mintea cea din urma... (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:05)

          FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui stefan v

          Chiar daca aveti dreptate, desi eu nu-mi aduc aminte de asa ceva, daca PSD/PC revine la guvernare, Romania este terminata pe termen lung si este greu sa se mai poata repara ceva. Daca fruntasii PDL si PNL nu se trezesc, vor regreta amarnic eroarea lor cu caracter fatal. Nu stiu cat a vrut presedintele Basescu sa "distruga" PNL, ceea ce, dupa parerea mea, este manipulare bolsevico-kgb-ista, dar PSD/PC precis vor reusi sa distruga PNL.
          • 0 (2 voturi)    
            Exact asta simt si eu (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:22)

            stefan v [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

            In lipsa unei perspective clare de dreapta, alegatorii dreptei nu vor veni la vot, in schimb cei care-si vad slujbele amenintate de criza economica vor merge sa voteze PSD, in speranta ca le vor da salarii si fara munca. Dupa discutiile cu vecini, colegi, asta se va intampla. Daca nu se va face o intelegere preelectorala PNL- PD-L, PSD va ajunge spre 50% si Basescu nu mai are ce face.
            • +1 (1 vot)    
              Sper din toata inima sa aveti dreptate... (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:15)

              FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui stefan v

              Doar un destin negru al acestei tari poate incetosa mintile in astfel de momente cruciale; sper ca ratiunea sa invinga!
        • 0 (0 voturi)    
          recurs la memorie (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:41)

          directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

          pana in vara lui '05 au avut loc cateva evenimente,printre care ,incercarea de 'negociere' a cazului patriciu a PM cu Macovei,votul de care s au bucurat si Nastase si Vacaroiu pentru sefia celor 2 camere,refuzu penelistilor de a depolitiza TVR -prima grija a lor a fost sa i si numeasca oamenii la conducerea si in consiliul TVR-si in plus,presa a semnalizat cateva intalniri'tovarasesti' prin restaurantele din Cismigiu sau Palatu Victoria intre tariceanu,s.r.stanescu,patriciu,hrebe si probabil la aceste intalniri a participat si voiculescu,si acum va rog fiti sincer,dv. ati mai fi avut incredere in tariceanu daca ati fi fost in locu lui base ? si probabil ca base are si mai multe date despre 'negociatorul' tariceanu
          Cred ca alegerile anticipate in '05 ar fi adus ca premier pe stolo iar scena politica ar fi aratat altfel astazi si nu am mai fi trait sub sceptrul amenintarii revenirii cripto-comunistilor condusi din umbra de iliescu
          • 0 (0 voturi)    
            din pacate (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:21)

            stefan v [anonim] i-a raspuns lui directia 5

            aveti dreptate. Astea subterane nu le stiu, dar stiu ca Adomnitei a fost pastrat impotriva tuturor evidentelor pana a semnat contractele de calculatoare pentru scoli si elevi, cateva sute de mil euro, dat cu dedicatie.
            • 0 (0 voturi)    
              am vazut prestatia (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:54)

              directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

              dumneavoastra la B1TV si va spun sincer am apreciat o ca pe una lipsita de prejudecati politice si de bun simt si chiar am ramas surprins in acest context de postarea dv de la 22:29
              • 0 (0 voturi)    
                Multumesc (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:35)

                stefan v [anonim] i-a raspuns lui directia 5

                Nu stiam ca sunt asa de cunoscut.

                Ce-am spus la 22.29? Ca d-l Basescu isi are partea sa de vina la destramarea aliantei DA, cu consecinte posibil dramatice pe 30 noiembrie. Oare n-ar fi existat metode si mijloace persuasive, s-o salveze?

                Critica repetata, acida, impotriva lui Tariceanu si PNL, dar nimic despre PD, care are si el dalmatienii lui, (Preda, Oltean, s.a ), nu vi s-a parut nedreapta? Mie mi s-a aprut o razbunare, pornita din senin, in momentul cand Tariceanu a ignorat "indicatiile" pretioase venite de la Cotroceni. Atunci a luat foc presedintele. Intre timp, eu am suferit represalii masive din partea PNL, dar asta nu ma face subiectiv. Oricum, pentru siguranta, voi vota PD-L.
                • 0 (0 voturi)    
                  este lipsit de demnitate si onoare (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:58)

                  directia 5 [anonim] i-a raspuns lui stefan v

                  ca un partid-pnl-ajuns la guvernare cu un aliat-pd- pe baza unui program politic,social,economic sa isi tradeze partenerul [nu numai pe pedesti dar si pe majoritatea celor care ne fiind implicati politic au votat alianta DA] si sa accepte 'concubinajul' cu un partid intesat de securisti,de oameni lipsiti de moralitate iar unii dintre ei chiar jucand rolu de 'cal Troian' al Kremlinu lui,iar aceasta fauna din pacate o regasim si in partidul cu o istorie care a insemnat ceva pentru Ro.
                  Critica poate in '05 a fost 'acida' dar judecand acum evenimentele petrecute de atunci si pana astazi constat ca au fost constructive,reforma in justitie a fost acaparata de 'tridentul' norica-qariu-andon,reforma administrativa ingropata de david,iar invatamantul a ramas pe mana lui adomnitei ,si atunci nu te intrebi :ce il leaga pe nepotu gizelei de nepotul tamarei,dar pe turnatorul quintus de hrebenciuc sau pe filo-rusu vosganian de tatucu iliescu ?raspunsul il siti si dumneavoastra.
  • -4 (4 voturi)    
    Cam asa vad eu lucrurile (Duminică, 23 noiembrie 2008, 22:53)

    Gogu Politologu' [anonim]

    Va fi intelegere pt. guvern PSD + PNL + UDMR cu 60 %. (PC-ul nu se pune, e de umplutura, insa are antene puternice)
    Dupa aia incepe dansul, pentru ca Basescu o sa se incapataneze sa nu recunoasca ca PDL-ul a pierdut partida. O sa sustina sus si tare ca PDL-ul a fost partidul care a castigat cele mai multe voturi.
    Uita insa ca razboaiele nu se castiga de unul singur ci prin aliante.
    Nici un partid mare nu va face alianta cu PDL-ul pentru a guverna.
    Se va ajunge la referendum pentru demiterea lui Basescu, care va fi reconfirmat in functie. Pana la urma va fi numit Stolojan ca prim ministru, insa legile guvernului PDL nu vor trece in parlament.
    La anul, vom avea atat alegeri prezidentiale la termen, cat si alegeri parlamentare anticipate.
    • +3 (3 voturi)    
      He-hei (Duminică, 23 noiembrie 2008, 23:56)

      Petrovici [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu'

      Poate da bunul Dumnezeu sa nu fie asa. Poate dau unii dovada de intelepciune mai multa, castigata in niste ani, si gasesc alte metode care sa nu produca tigania de care ne-am saturat. Din pacate metodele bolsevice ne-au dus iar pe mana lor. Cartierele si satele ajunse la ananghie datorita conducerilor mafiote sunt cumparate pe doi bani de proxenetii Geoala prostanacul, Vanghelie analfabetul, Tamara Nastase, Miki Spaga, Hrebenciucul rozaliu si alti interlopi.
  • +3 (3 voturi)    
    Guvern PDL-PNL, deja stabilit (Luni, 24 noiembrie 2008, 8:20)

    un cetatean [anonim]

    PSD a luat teapa, PDL si PNL vor bate palma si vor forma guvernul.Basescu nu e obligat sa propuna premier de la PSD chiar daca acesta obtine 45 procente.
  • +2 (2 voturi)    
    OAMENI BUNI, TREZITI-VA SI MERGETI LA VOT! (Luni, 24 noiembrie 2008, 8:56)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Nu mai stati acasa si va lamentati ca toti sunt la fel cum v-au manipulat toate televiziunile in frunte cu Antenele lui Voiculescu! Luati-va familia, rudele si prietenii si marsaluiti la vot! Nu-i lasati pe Nastase, Voiculescu, Patriciu sau Hrebenciuc [Citeste] sa construiasca viitorul copiilor vostri! Nu-i lasati pe amaratii aia de la tara sa voteze in locul vostru pentru un kilogram de faina, zahar sau un carnat! Asa cum voi nu sunteti la fel, asa si candidatii si partidele sunt diferite! Votati impotriva mafiei rosii din PSD care vrea din Romania o a doua Rusie! PSD vrea sa impoziteze munca si sa dea pomana la cei care fura si nu muncesc! STAND ACASA VOTEZI PSD!!!TREZESTE-TE ROMANIE!!!
    • -3 (3 voturi)    
      mai, voi astia cu ... 5 min. (Luni, 24 noiembrie 2008, 9:30)

      nufarul alb [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      ... iti amintesti ?
      ia spune-mi repede, de preferat in 5 MINUTE:

      ce diferente vezi tu intre STOLOJANUL din 1996 (brat la brat cu ILIESCU), STOLOJANUL cel bolnavior din 2004 si STOLOJANUL cel sanatos tun de azi, dar sugand de la sanul lu' BASE ???
      • +2 (2 voturi)    
        Errare humanum est, persevarare diabolicum (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:09)

        FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

        Voi astia cu PSD:
        PSD este un partid nereformat, plin de hoti, tradatori si corupti, flamanzi si pusi in permanenta pe ciordeala, mincinosi si demagogi, dornici sa ajunga iar la ciolanul cel mare, inhaitat cu alti ticalosi, demagogii si pungasii de la PC, in frunte cu Voiculescu si Andon, cei car sfideaza legile, morala, totul. Incearca acum sa ne pacaleasca din nou; indiferent cine va fi in fata, sforile vor fi trase tot de Iliescu, Hrebenciuc, Nastase si Mitrea. Daca au asa de multi profesionisti, iubesc asa de mult pe romani si le vor binele, cum se explica faptul ca, dupa 18 ani de dominare a Romaniei, direct si prin guverne impotente sau tradatoare, tara se afla intr-o jalnica stare de inapoiere si saracire? Asta este PSD/PC-ul vostru !!!!!
      • +2 (2 voturi)    
        O singura diferenta: un prost se baga in seama! (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:17)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui nufarul alb

        Ala esti tu! Capisci?
        • 0 (0 voturi)    
          replica de gaga (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:58)

          nufarul alb [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Daca mai mult nu poti, scuza-ma ca ti-am deranjat neuronul ...
          dar cum vreau sa-ti mai dau o sansa, te intreb:
          spune-mi care este diferenta intre urmatorii doi candidati: IOAN TALPES si DAN VOICULESCU
          te rog sa raspunzi (daca vrei ...) fara sa mai apelezi la insulte (fara sa constientizati, voi, admiratorii lui BASE, aveti un limbaj cel putin indoielnic pe net, pt. ca in viata de zi cu zi probabil salvati macar aparentele ...)
      • +1 (1 vot)    
        argumente (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:29)

        Toma N [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

        Iti recomand sa mai citesti odata argumentele bazate pe realitati economice scrise de dl. de mai sus si de raspunsul pe care l-ai dat poate vezi lipsa de continut.
        In 1996 Stolojan nu era la brat cu Iliescu, ci poate cel mult in 1990 cand i-a fost prim ministru in perioada de criza, moment in care 86% din populatia tarii era intr-un fel sau altul "la brat cu Iliescu".
        Dar acest mesaj l-am mai vazut postat , deci este "contra cost". Macar ar trebui sa va faca o biblioteca de argumente credibile ca nu toti care citim pe aici suntem prosti.
        Daca ai fi sustinut ca nu-ti place Stolojan pentru ca astepti pomana pesedist-liberala macar era o motivatie economica reala si corecta din parte unui potential beneficiar.
    • +2 (2 voturi)    
      Subscriu (Luni, 24 noiembrie 2008, 10:48)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Trebuie o campanie pe toate canalele posibile pentru aducerea votantilor de dreapta la vot duminica.
      • +2 (2 voturi)    
        Stati linistiti, PSD ramane in opozitie (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:12)

        un cetatean [anonim] i-a raspuns lui stefan v

        Chiar daca PSD obtine 45 procente din parlamentari Basescu nu va desemna premier de la ei ci de la alianta D.A. care se va reface dupa 1 decembrie.
        • 0 (0 voturi)    
          nu este asa de simplu (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:23)

          stefan v [anonim] i-a raspuns lui un cetatean

          Cei 45% de votanti PSD se vor simti frustrati, pana la iesirea in strada. Basescu are un scrutin de trecut in 2009 si nu cred ca nu-i pasa de asta.
  • +2 (2 voturi)    
    PSD-IN OPOZITIE (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:09)

    adevarul [anonim]

    PSD e disperat daca ramane inca 4 ani in opozitie. Clientela politica e flamanda dar Basescu va avea grija de ei si va forma guvernul PDL-PNL.
    • +1 (1 vot)    
      Dar (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:24)

      stefan v [anonim] i-a raspuns lui adevarul

      Dar ura teribila pe care Tariceanu o nutreste fata de Basescu, nu-l va impinge in bratele lui Geoana, indiferent de consecintele pentru tara?
      • +1 (1 vot)    
        PSD-condamnat la opozitie (Luni, 24 noiembrie 2008, 12:40)

        adevarul [anonim] i-a raspuns lui stefan v

        Basescu sa stea linistit pentru ca va castiga inca un mandat la Cotroceni deoarece electoratul PNL va vota masiv Basescu la prezidentiale. Sa fie clar -electoratul PNL detesta PSD.Plus ca multi dezamagiti de PDL care pe 30 noiembrie nu vor vota vor iesi la vot la prezidentiale. ATENTIE- lumea il simpatizeaza masiv pe Basescu si nu PDL.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu cred in sondajul BCS: (Luni, 24 noiembrie 2008, 11:42)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    1. pentru ca nu se potriveste deloc cu cel facut cu 2 saptamani inainte. Cititi detaliile.
    2. este comandat de PNL, iar faptul ca PNL este in crestere ma pune pe ganduri.
    3. Baieti, doua comune , Voinesti si Zagar, din Iasi si respectiv Mures, conduse de PSD pana acum, au facut alegeri in aceasta Duminica si amandoua au fost castigate de PD-L!!! Cititi pe realitatea.net. Se pare ca oamenii de la sate s-au trezit si nu mai voteaza anapoda, la comanda unui mititel! Se intoarce roata impotriva PSD!!!
    • +1 (1 vot)    
      Din pacate, electoratul PSD este stabil... (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:01)

      FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      PDL sau PNL cresc sau scad cu voturile propriilor electorate, adica PDL , cand creste, o face cu voturile bazinului electoral PNL si invers, cand creste, PNL o face cu voturi din bazinul PDL. De aceea este necesar ca cele doua partide sa se trezeasca in ceasul al 12-lea si sa reafaca Alianta DA. Acum au mai multe sanse ca niciodata sa guverneze bine si sa impuna Romaniei un drum ireversibil catre civilizatie si bunastare.
      • +2 (2 voturi)    
        GUVERN PDL-PNL-O REALITATE (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:13)

        un cetatean [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

        Stati linistiti. PSD NU MAI PUPA GUVERNARE PANA IN 2016.Mergeti la vot si votati dreapta-PNL SAU PDL. Sa auzim de bine
      • 0 (0 voturi)    
        cincinalul de ... 4 ani (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:28)

        nufarul alb [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

        PARTIDELE , ZEUS , ROMANIA !
        " De aceea este necesar ca cele doua partide sa se trezeasca in ceasul al 12-lea si sa reafaca Alianta DA. Acum au mai multe sanse ca niciodata sa guverneze bine si sa impuna Romaniei un drum ireversibil catre civilizatie si bunastare. "
        cuvintele astea seamana cu cele ale carmaciului de la ultimul congres din '89 , nu ?
        numai ca, intre timp, s-a schimbat carmaciul ! sau poate ca nu ??
        sariti mai cu minusurile sa-mi ajunga ...
        • +2 (2 voturi)    
          Sincer va compatimesc pe voi, membrii si... (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:39)

          FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

          simpatizantii PSD/PC. Daca nu sunteti indoctrinati sau odrasle sau rude de bolsevici si kgb-isti si credeti sincer in social-democratie, atunci actionati cu fermitate pentru reformarea partidului vostru si inlaturarea elementelor retrograde, comuniste, bolsevice si kgb-iste, a manelistior si tuturor celor care va impiedica sa deveniti un partid modern si autentic de stanga. Nu am nimic cu voi si mi-am propus sa evit sa va jignesc. Incerc sa va inteleg si sa va sfatuiesc de bine. Depinde de voi ce viitor veti alege. Aveti multi oameni de nadejde in PSD, ajutati-i sa devina factori de decizie si sa formeze un partid european de stanga adevarata, de care, pana la urma, si Romania are nevoie.
          • 0 (0 voturi)    
            raspuns civilizat (Luni, 24 noiembrie 2008, 14:05)

            nufarul alb [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

            multumesc frumos pt. raspunsul Dvs. cat se poate de decent
            poate reuseste si numitul "MarianEugen" o astfel de performanta
            paradoxal, eu as fi votat la aceste alegeri cu reprezentantul PNL (dar, o problema importanta ma retine departe de tara mai mult decat era stabilit)
            este foarte adevarat ca in trecut am votat si cu stanga si cu dreapta, in functie de interes (englezul spune ca "dragostea si ura sunt trecatoare, interesul este vesnic", deci sentimentele in politica nu prea au ce cauta ...)
            dar asa cum sunt alegatori care il admira pe ZEUS sunt si alegatori care il desconsidera pe acelasi ZEUS
            in numele democratiei castigate acum 19 ani, dincolo de persoane si partide, TOTI ALEGATORII AU DREPTATE SI NIMENI NU DETINE/NU MAI TREBUIE SA DETINA ADEVARUL ABSOLUT!
            • 0 (0 voturi)    
              Nu trebuie sa ne suparam unii pe altii... (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:03)

              FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui nufarul alb

              Chiar daca uneori polemizam cu prea multa patima, sunt convins ca majoritatea celor care postam aici suntam oameni civilizati. Important este ca Romania sa realizeze un salt calitativ, sa intram in normalitate, pentru ca timpul lucreaza in defavoarea nostra. Nu mai avem mult timp si orice ramanere in urma este tot mat greu de reparat. Va doresc la toti sa traiti cat mai curand intr-o Romanie moderna, civilizata si prospera!
  • 0 (0 voturi)    
    Diseara (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:27)

    stefan v [anonim]

    La 22 la realitatea, basescu este face to face cu Hurezeanu, Tatulici si Ursu, ziaristi incomozi. Sa vedem ce zice si cum se apara de acuza PSD: daca pesedintele face ce vrea, de ce mai facem alegeri.
  • +1 (1 vot)    
    din curiozitate... (Luni, 24 noiembrie 2008, 13:54)

    comentator [anonim]

    am vazut ca in ultimul timp se vehiculeaza din greu ipoteza unei refaceri a aliantei D.A. si sunt mirat sa vad ca sunt atatia entuziasti...anyway

    presupunem ca asa se va intampla...cine poate sa argumenteze ca de data asta alianta va functiona? pana acum am vazut doar scandaluri crancene, haos, debandada...

    care-s oamenii noi pe care i-ar propune aceasta alianta? ca pe cei vechi ii stim deja ce pot...
    • +1 (1 vot)    
      Este pentru prima data, dupa 1990, cand... (Luni, 24 noiembrie 2008, 14:15)

      FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui comentator

      este foarte greu sa se anticipeze ce se va intampla. Chiar si specialistii afirma ca numai dupa numaratoarea finala a voturilor se va putea vedea situatia reala. Orice este posibil. Asa cum am aratat mai sus, este nevoie in Romania si de un partid social-democrat autentic, modern si eficient. dar, se pare, ca nu a sosit inca timpul. Incercarile lui Geoana si ale altor PSD-isti respectabili, grupul de la Cluj, Diaconescu, Dragnea, Ilie Sarbu, chiar si Ponta, in a reforma partidul au esuat lamentabil. De aceea cred ca PSD trebuie sa mai stea in opozitie si sa se reformeze. Chiar si alianta cu PC este toxica. Poate la viitoarele alegeri, in 2012, vom avea o competitie cu adevarat europeana.
      • 0 (0 voturi)    
        in principiu sunt de acord cu tine (Luni, 24 noiembrie 2008, 14:56)

        comentator [anonim] i-a raspuns lui FSHO/YFS

        dar asta nu raspunde la intrebarile puse de mine. adica, de ce am mai vota o alianta care am vazut ca nu a functionat si a cauzat din acest motiv o multime de probleme politice, economice, de imagine etc? si de ce nu am vota un partid care are intr-adevar si cativa dinozauri, dar care pe ansamblu s-a modernizat, si care stim ca va trage intr-o singura directie?
        • 0 (0 voturi)    
          Si care este alternativa? (Luni, 24 noiembrie 2008, 15:32)

          FSHO/YFS [anonim] i-a raspuns lui comentator

          PSD/PC? Nu cred ca este bine pentru Romania ca acum PSD/PC sa castige alegerile si sa formeze guvernul. PSD nu este inca un partid reformat, modern si european. Iar PC ii este ca o piatra de moara legata de picior. Este adevarat ca aproape intreaga clasa politica actuala este sub orice crtica, dar depinde de voi, tinerii, sa actionati cu fermitate si sa va construiti un viitor mai bun si mai demn. PDL/PNL este deocamdata raul mai mic. Din pacate, inca alegem raul mai mic.
  • 0 (0 voturi)    
    decizie grea... (Marţi, 25 noiembrie 2008, 9:40)

    luci [anonim]

    1.singurul care s-a comportat ca unul caruia ii pasa de tara in aceste momente, a fost tariceanu, si pentru asta il apreciez...
    2.prestatia din cei patru ani de guvernare, lasa de dorit, prin concesiile facute in ultimii doi ani...
    3. pentru punctul 1 cred ca merita un vot pnl-ul, dar cui sa-l dau pe al doilea?
    4. basescu a dezamagit pe tot parcursul celor 4 ani, chiar daca a incercat sa faca ceva cu marii corupti, nu a reusit nimic, astea sunt legile din romania
    5.desi stia acest lucru, a insistat pe aceasta problema, ba chiar a creat el intrigi atunci cand nu erau, creand un climat de lucru nefavorabil guvernului, care pana la urma ar fi trebuit sustinut de pdl, ca doar era un plan de guvernare al aliantei da...
    5. psd din umbra a reusit sa impune niste masuri populare, care l-a facut sa creasca in sondaje, iar criza care sigur nu ne va ocoli, il recomanda pentru urmatorii 4 ani, tinad cont ca peste tot in lume sa iau masuri protectioniste si se vorbeste tot mai des de "capitalismul de stat", de impozitarea mai severa a celor bogati (lucru de altfel foarte normal, tinand cont ca-si fac averile pe munca, nerentabila, a celor multi si saraci)... aici o sa sara multi in sus, dar nu-i nimic, sigur nu sunt cei care nu au bani de caldura, lumina, mancare, chirie, casa, concedii, etc., oare de ce muncesc acesti oameni?
    6. pacat ca s-a aliat psd cu pc, stiu ca pentru antene, dar isi permit sa-i lase pe dinafara? stiu ca psd inca nu este un partid reformat total, dar are un program mai aproape de realitate, iar cu votul uninominal putem sa mai selectam pe unii grei din partid (nu si influenta lor probabil, dar acest lucru se intampla la toate partidele)
    7. in 2004 am votat cu basescu si alinta da, cu ce s-a schimbat viata mea? dar a milioanelor de romani? in afara de circ politic, nu ni s-a servit nimic...
    8. eu cu cine sa votez?
    9. sunteti la curent cu lucrarea dreptul la lene a lui lafarge?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version