Tariceanu: Trebuie sa analizam serios devansarea alegerilor parlamentare

de L.P, A.P     HotNews.ro
Vineri, 22 februarie 2008, 16:00 Actualitate | Politic


Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat vineri, la Galati, ca ar trebui analizata "foarte serios" posibilitatea devansarii alegerilor parlamentare si organizarea lor simultan cu cele locale, transmite corespondentul NewsIn. Motivele invocate de premier sint utilizarea cat mai buna a "eforturile financiare si umane" si "adoptarea votului uninominal". Tariceanu a precizat ca alegerile anticipate sint la indemina Guvernului si a primului ministru.

Premierul Calin Popescu Tariceanu considera ca este momentul sa se analizeze "foarte serios" decalarea alegerilor si organizarea lor simultan.

"Va trebui sa analizam foarte serios posibilitatea ca sa organizam alegerile parlamentare, sa le devansam, in asa fel incat eforturile noastre sa fie mai eficient utilizate, eforturi la nivelul implicarii resurselor umane, resurselor financiare, pentru organizarea unei campanii", a declarat Tariceanu in deschiderea lucrarilor Ligii Alesilor Locali ai PNL , care se desfasoara la Galati in intervalul  22-23 februarie.

Un alt motiv invocat de guvern se refera la adoptarea votului uninominal. PNL si PSD au cazut de acord asupra unei formule preponderent proportionale, iar Comisia de cod electoral a votat deja majoritatea articolelor. In discutie se mai afla doar chestiunea coboririi pragului electoral electoral de la 5 la 3%, asupra careia insista UDMR.

" In conditiile in care acest proiect va fi adoptat curind, exista o ratiune in plus pentru a analiza posibilitatea decalarii alegerilor si a organizarii lor simultan, in asa fel incit sa avem o noua baza pe care sa facem alegerile pentru Parlamentul european", a sustinut premierul. Seful Guvernului a mai precizat ca acesta va fi un test al seriozitatii partidelor parlamentare, astfel incit Romania sa faca un pas decisiv pentru a schimba sistemul politic.

Calin Popescu Tariceanu a precizat faptul ca organizarea alegerilor anticipate este la indemina Guvernului si a primului ministru.

Reamintim ca, acum zece zile, in cadrul unei intilniri private intre Tariceanu si Geoana, despre care presa a relatat, liberalii au conditionat adoptarea votului uninominal de devansarea alegerilor parlamentare si suprapunerea lor peste cele locale. Geoana a admis faptul ca i-a cerut premierului sa organizeze alegeri anticipate, dar ca acesta i-ar fi vorbit in replica despre necesitatea adoptarii cit mai rapide a votului uninominal.

O saptamina mai tirziu, PNL a acceptat formula de vot uninominal avansata de PSD, care presupune intrarea in Parlament a acelor candidati care obtin jumatate plus unu din voturi, restul mandatelor urmind sa fie distribuite printr-un sistem proportional. In schimb, PSD a renuntat la introducerea in lege a desenarii hartii electorale.

In acleasi context, dupa cum a relatat presa, s-au purtat negocieri asupra unei colaborari ulterioare alegerilor. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















1808 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    resurse (Vineri, 22 februarie 2008, 16:17)

    anonim [anonim]

    resurse pe dracu, ca a facut tot ce a putut sa puna la date diferite referendumurile pentru europarlamentare si uninominal.
    atunci se arata ingrijorat de "confuzia" care i-ar fi putut coplesi pe romani ...
    mincinos imputit si ordinar.
    e clar ca au facut pact cu PSD, altfel nici ei nici ailalti nu au nici o sansa.
    • 0 (0 voturi)    
      TREBUIE SANCTIONATI (Sâmbătă, 23 februarie 2008, 12:02)

      Iza [anonim] i-a raspuns lui anonim

      prin vot
  • +1 (1 vot)    
    haha (Vineri, 22 februarie 2008, 16:33)

    Cristi [anonim]

    Chiar ieri discutam cu un taximetrist ca ma astept sa nu votam anul acesta, ci mai degraba anul viitor cand sondajele o sa arate mai bine pentru anumite partide. Era destul de sceptic la ce ii spuneam. Poate o sa fie mai receptiv pe viitor. Politica actuala = Ciolan+Disperare.
  • 0 (0 voturi)    
    E constitutional ? (Vineri, 22 februarie 2008, 16:52)

    Alex [anonim]

    Ar fi constitutional asa ceva ??? Adica ce-i impiedica sa puna alegerile peste 20 de ani ?

    Exista un precedent intr-un stat modern, democratic ?
  • 0 (0 voturi)    
    Tremurat de izmene (Vineri, 22 februarie 2008, 17:18)

    oschy [anonim]

    La baietii lenesi perpetuu(cei care vin la guvernare si cand dau de greu fug si acuza; GHICI CINE) le tremura izmenele,boxerii,miniboxerii si chilotii ca nu sunt pregatiti si nu au personalitati marcante.
  • 0 (0 voturi)    
    alegeri (Vineri, 22 februarie 2008, 17:24)

    berenger [utilizator]

    alegerile devansate sunt garantia votului pe liste. atata tot. inca o data marile spirite pedede-penele se intalnesc in cuget si-n simtiri
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Sâmbătă, 23 februarie 2008, 12:00)

      subscriu [anonim] i-a raspuns lui berenger

      singurul remediu, macar partial, e prezenta la vot. Trebuie sanctionati toti cei care au abuzat si au inselat increderea electoratului. Romanii trebuie sa se trezeasca.
  • 0 (0 voturi)    
    nici ungurii nu mai sunt ce-au fost (Vineri, 22 februarie 2008, 18:41)

    barbq [anonim]

    "In discutie se mai afla doar chestiunea coboririi pragului electoral electoral de la 5 la 3%, asupra careia insista UDMR. ". Si asa se demonteaza si mitul corectitudinii cu care se bateau in piept pana mai ieri. Deci discutiile cu autonomia pica...unde draq mai gasesc ei tara ca asta?
  • 0 (0 voturi)    
    (Sâmbătă, 23 februarie 2008, 10:13)

    puiu [anonim]

    Liberalii, ingamfati si aroganti, cred ca suntem cu totii prosti. Le spun ca nu suntem. Eu, chiar daca am crezut in ei in urma cu ceva ani, o sa votez pana la urma cu pd-l-ul doar ca sa nu le mai vad lor mutrele slinoase (vezi olteanu). Am ajuns sa-mi fie mai scarba de ei decat de psd. Trist pentru electoratul de dreapta.
    • 0 (0 voturi)    
      alegeri (Sâmbătă, 23 februarie 2008, 14:39)

      juv [anonim] i-a raspuns lui puiu

      PUIULET n-ai fost niciodata PNL-st,iesti prea patimas,daca ai sa votezi PD-L,CE O SA FIE!!??N-AU FOST SI EI LA GUVERNARE SI ACUM VOR SA SE SCOATA BASMA CURATA!!??
      • 0 (0 voturi)    
        cat au fost, cei trei ministri (Duminică, 24 februarie 2008, 8:48)

        parca [anonim] i-a raspuns lui juv

        in guvernul tariceanu 1, parca guvernul nu-si facea ede cap in halul in care-si face acum, dupa "epurari". Nu crezi ? In momentul de fata atinge paroxismul
      • 0 (0 voturi)    
        ,,, (Luni, 25 februarie 2008, 8:00)

        sica [anonim] i-a raspuns lui juv

        te inseli juvete...
        poate ca puiuletul de mai sus nu a fost liberal niciodata, dar eu pot sa jur ca am fost, dar nu voi mai fi niciodata!

        eu cred in ceea ce inseamna liberalism, si aici ma refer la libertatea de a-ti exprima o opinie, libera initiativa, masuri de dreapta care suntmenite sa aduca capital in economie...
        Shleahta din guvernul tariceanu si-a batut joc de acest partid!!!

        PD a fost la guvernare, uita-te pe www.bnro.ro sa vezi istoricul cursului RON/EUR, si vei vedea ca: incepand cu 2005 (cand au venit la putere PD + PNL) moneda nationala s-a intarit de la o medie de 4,0532 (in 2004) la 3,6234, iar trendul a continuat pana in 2007, sub guvernarea lui tariceanu II.

        Acest guvenr de imptotenti, au distrus economia; efectele nu se vad acum (exista un efect de intarziere intre adoptarea masurilor fiscale si efectele acestora). Ce au facut peneleii? Vor raspunde copii si nepotii tai pentru asta!
        • 0 (0 voturi)    
          Liberal...? (Luni, 25 februarie 2008, 12:04)

          gaga [anonim] i-a raspuns lui sica

          Din cate stiu guvernul actual respecta programul aliantei DA.(sa nu fiti atat de naiv sa-mi spuneti ca marirea pensiilor nu este masura liberala...)
          E adevarat ca intarirea monedei a fost datorata celor trei min. PD-isti....
          De altfel si taxa auto a fost initiata de un min. PD.Dna. Sulfina Barbu,si modificata de parlament.(In favoarea dlui. Tariceanu,cel iubit de parlament...)
          Este un politician din opozitie care in afara de critica sa vina si cu o solutie? Marele domn PM Stolojan nu stia ce sa critice,asa ca a concluzionat ca trebuia ca prezenta crestere economica sa fie mai mare cu un procent...
  • 0 (0 voturi)    
    parere (Luni, 25 februarie 2008, 11:27)

    Sebi [anonim]

    De acord, si eu m-am saturat de mutrele astea pocite ale peneleilor si pesedeilor. Probabil voi vota cu pedeleii.
    Dar problema de fond este ca alegandu-i pe cei din urma, aleg doar raul mai mic... adica nu prea am vazut pe nimeni interesat de popor - poate mai tineti minte de ex. aberatiile lui Berceanu cu taxa de 5 eur/100 km pe autostrada (adica pe autostrazile inexistente prin Ro). In schimb, pe mine m-a suparat la culme motociclistul atunci cand i-a intrebat, enervat, pe sinistratii de la inundatiile din 2005: "ce vreti, sa va construim hotel???"
    Deci, nu ii votez pt ca mi-ar fi simpatici, ii votez pt ca motociclistul e interesat numai de binele patronilor (companiilor, firmelor, oligarhilor), in loc sa apere pe cei multi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by