Blitzkrieg legislativ: Proiectul PSD-ALDE-UDMR care scoate Guvernul din schema stabilirii datei alegerilor parlamentare, adoptat în timp record de Parlament. UPDATE

de C.D.     HotNews.ro
Luni, 27 iulie 2020, 15:42 Actualitate | Politic


Orban
Foto: Agerpres
Proiectul PSD-ALDE-UDMR prin care parlamentul stabilește data alegerilor parlamentare, și nu Guvernul cum este în prezent, a fost adoptat în regim de urgență. Inițiativa care poartă semnăturile lui Marcel Ciolacu, Călin Popescu Tăriceanu și Cseke Attila a fost depus săptămâna trecută, pe 21 iulie, iar luni, 27 iulie, a fost votat de plenul Senatuli cu 89 de voturi "pentru", 39 "împotrivă" şi o abţinere. În aceeași zi a fost trimis la Camera Deputaților, decizională, care l-a adoptat cu 180 de voturi „pentru”, 26 „împotrivă” şi 61 abţineri.

Urmărirea procesului legislativ de pe site-ul senat.ro arată că proiectul a fost prezentat în Biroul Permanent, vineri, iar luni, practic următoarea zi lucrătoare, avea gata raportul favorabil al comisiei juridice (document AICI) , fiind introdus în plen și votat. Imediat a fost trimis la Camera Deputaților, decizională în acest caz, unde a primit raport de la Comisia Juridică și a fost votat și de plen.

Propunerea legislativă vizează unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților, ca urmare a încetarii mandatului Parlamentului ales în anul 2016. Astfel, doar de această dată, prin derogare de la legea actuală Parlamentul va decide, prin lege organiză, data alegerilor parlamentare.

În expunerea de motive, inițiatorii explică cum, potrivit legii, data alegerilor poate fi stabilită între 6 decembrie 2020 și 15 martie 2021, lăsând Guvernului „o marjă largă de apreciere”.

„Or, in contextul actual, data fiind importanța datei alegerilor pentru desfășurarea întregului proces electoral, se impune cu atât mai mult ca Parlamentul să rețină această competență, urmând ca prin derogare de la prevederile art. 6 alin. (2) din Legea nr. 208/2015, cu modificările și completările ulterioare, să stabilească, prin lege organică, data alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților. Un argument în plus este acela că potrivit Legii nr. 84/2020, mandatele autorităților locale vor expira în data de 1 noiembrie 2020. Intrucât alegerile locale trebuie să se desfașoare înaintea datei de 1 noiembrie 2020, rezultă ca perioada electorala aferenta alegerilor locale se va suprapune cu cea aferentă alegerilor parlamentare, ceea ce va genera dificultății pentru autoritalile însărcinate cu organizarea scrutinelor, precum și o posibilă stare de confuzie în rândul electoratului”, se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.

Liderul grupului senatorial al PNL, Daniel Fenechiu, a declarat în cadrul dezbaterilor că liberalii vor vota împotriva acestui proiect.

"Nu vă pasă de români, nu vă pasă de practica constituţională, nu faceţi altceva decât un exerciţiu de forţă. PNL nu va intra în jocul acesta, PNL va vota împotriva acestui proiect de lege şi speră că nu va trece multă vreme să realizaţi greşeala pe care o faceţi. (...) Alegerile parlamentare se organizează de Guvern, pentru că Guvernul poate să se adapteze cât se poate de bine necesităţii vremurilor pe care le trăim. Intenţia dumneavoastră de a stabili data alegerilor, iniţial a alegerilor locale şi acum parlamentare prin lege nu face altceva decât să îngreuneze circuitul legislativ şi să arate că, în fond, nu vă pasă decât să vă etalaţi puterea în Parlament, unde aveţi majoritate", a spus Fenechiu, citat de Agerpres.

La rândul său, senatorul USR Florina Presadă a precizat că nu este nevoie de această lege, care "este doar o nouă tentativă a domnilor Ciolacu, Tăriceanu şi Cseke de a influenţa un rezultat electoral".

"Constat că România e prizoniera unei majorităţi parlamentare cinice, care aparţine domnilor Ciolacu, Tăriceanu şi Cseke. CCR menţionează în decizia sa că Parlamentul poate decide să stabilească el data alegerilor locale prin legea de prelungire a mandatelor aleşilor locali. Or, în acest moment, nu suntem deloc în ipoteza prelungirii mandatelor parlamentare şi nu suntem în situaţia de absenţă a reglementării, în caz că ne-am afla în acest scenariu. Dimpotrivă, mandatele parlamentarilor se prelungesc de drept în stare de urgenţă până la încetarea acesteia, iar alegerile pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat se desfăşoară în cel mult trei luni de la expirarea mandatului sau de la dizolvarea Parlamentului", a punctat Presadă, adăugând că USR va vota împotriva raportului de admitere la proiectul de act normativ.

În replică, senatorul UDMR Cseke Attila, iniţiator, a susţinut că proiectul de act normativ este necesar pentru a se evita posibilitatea de suprapunere a procesului electoral pentru parlamentare cu cel al alegerilor locale.

"În legislaţia actuală, procesul electoral parlamentar începe cu 90 de zile înaintea datei stabilite pentru alegeri. Există toată posibilitatea de suprapunere a procesului electoral aferent alegerilor parlamentare cu campania electorală pentru alegerile autorităţilor administraţiei publice locale, dacă avem în vedere o dată posibilă de desfăşurare a alegerilor parlamentare la început de decembrie. (...). De asemenea, reducerea numărului de susţinători şi depunerea electronică a candidaturilor sunt două chestiuni - şi această modificare a termenului de la 90 la 60 de zile - care nu se pot face de Guvern decât prin HG. Acestea pot avea loc doar prin lege votată de către Parlament. Iată de ce din punct de vedere profesional este necesară această lege, pentru că reglementează legat de situaţia epidemiologică în care suntem şi posibilităţile pe care le-am instituit deja, le-am votat deja în Parlament cu majoritate covârşitoare, care au fost promulgate de preşedintele Republicii, legate de desfăşurarea alegerilor", a susţinut Attila.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11806 vizualizari

  • +55 (65 voturi)    
    Jos Ciuma rosie: psd-alde-udmr ! (Luni, 27 iulie 2020, 15:48)

    midufi [utilizator]

    Ati crezut poate ca am scapat de ciuma rosie ?
    Nu, domina parlamentul.
    • +17 (23 voturi)    
      La Alegerile Parlamentare 2020 (Luni, 27 iulie 2020, 19:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      Sa nu uitati :
      Martea Neagra
      OUG 13
      10 08 2018
      27 07 2020

      Cine Indrazneste sa voteze P$D in fapt voteaza Impotriva Romaniei !
      • +7 (17 voturi)    
        Plus ... (Luni, 27 iulie 2020, 23:22)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        ... anularea amenzilor si amanarea legii carantinei, avand drept consecinta o raspandire mult accelerata a bolii si o crestere a numarului de morti.
        • +3 (13 voturi)    
          Plus salarii si alte beneficii parlamentare (Marţi, 28 iulie 2020, 0:45)

          UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          pt care nu trebuie chitante inca 6 luni pana in martie!
    • +5 (11 voturi)    
      exista si o parte pozitiva (Luni, 27 iulie 2020, 23:24)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui midufi

      este bine ca le aduc romanilor aminte ca nu doar PSD este de vina, mai sunt si alte partide implicate... asa, ca au memoria scurta uneori, vad si un lucru bun in toate astea.

      dar altfel este evident ca PSD/ALDE vor sa-si aleaga singuri data care le este cea mai convenabila pentru ei. si ce este enervant ca iar schimba regulile jocului din mers si nu este corect. daca asa s-a procedat pana acum, asa trebuia sa se procedeze si acest, iar orice alta schimbare a regulilor electorale din acest ciclu electoral ar trebui sa fie valabile dupa instaurarea noului parlament si pentru alegerile de la finalul acelui ciclu electoral.

      si cu ce drept schimb ei legea electorala fara sa implementeze decizia de la referendumul din 2009?
  • +38 (48 voturi)    
    adica majoritatea toxica (Luni, 27 iulie 2020, 15:52)

    Bokila [utilizator]

    va decide dictatorial sa nu se mai faca alegeri ....votul din 2016 va ramane definitiv si va desfiinta Romania ca tara democratica
    • -10 (30 voturi)    
      Poporul ce freca in 2016? De ce n-a votat? (Luni, 27 iulie 2020, 16:48)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Bokila

      De ce nu au romanii constiinta? De ce nu se gandesc la viitor?
      • +7 (27 voturi)    
        Simplu, oamenii se plang dar nu iau masuri (Luni, 27 iulie 2020, 18:13)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Cand au fost localele tin minte ca se grabeau multi observatori PNL si USR sa fuga la concertul Morcheeba. La Parlamentare se grabeau in vacante.

        In rest, cine a mers la vot ori a votat impotriva PSD-ALDE, ori a votat pentru ulei si faina.

        Uneori am impresia ca poporul asta isi merita soarta.
        • -5 (13 voturi)    
          Ciudat, sa blamezi USR si PNL (Luni, 27 iulie 2020, 20:17)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

          probabil simpatiile tale psd-iste te orbesc.
          • 0 (0 voturi)    
            Citeste (Marţi, 28 iulie 2020, 16:21)

            imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            Eu stiu ca rusa e grea, dar poate inveti romana si nu foloseti Kremlin Translate.

            Nu am zis nimic de USR si PNL. De exemplu observatorii USR sunt voluntari in cazul in care nu stiai.

            Dar cand nu mergi la vot normal ca nu stii cum sta treaba.
      • +4 (18 voturi)    
        in 2016 poporul nu stia cu cine are de-a face (Luni, 27 iulie 2020, 20:02)

        ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        in 2016 poporul nu stia ca liderul psd era un infractor care urmarea anumite scopuri personale, la fel ca multi alti membri psd care se aflau in jurul sau.
        acum se stie.
        • +3 (11 voturi)    
          Cauti scuze unde nu sunt (Luni, 27 iulie 2020, 21:19)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui ics_11

          De data asta trebuie sa spun ca sunt de acord cu "emil bobu"! Iar ce spui tu nu este nici adevarat, nici scuza. In primul rand nu e scuza ca nu e informat. Nu mai suntem in comunism ca sa nu existe mijloace de informare. Apoi, dovada ca nu conteaza "nestiinta" cum spui, sunt alegerile locale cand a iesit nastase, detasat din primul tur, cand toata lumea stia ce hram poarta (casele, matusa tamara...). Asa ca, din pacate, "emil bobu" aici are dreptate!
          • +2 (4 voturi)    
            Unii au stat acasa, dar unii au mers la vot (Marţi, 28 iulie 2020, 3:18)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            dar au vot PSD.
            USR de abia aparuse, au incercat o microreforma atat cat a permis majoritatea PSD idn Parlament si franele din Guvern (gen Dancu - pesedist sadea).
            PNL tocmai se unise cu PDL, plus ca nu avea/are niste lideri carismatici.
            PSD a stiut sa promita marea cu sarea, dar apoi a venit cu niste ageamii ca ministri, dar mai ales ca PM.
            Romania are cateva probleme:
            1. Cel putin jumate din chiriasi stau fara viza de flotant - din birocratie/cozi, din comoditate, din lipsa digitalizarii, din evaziune. Si putini bat multe sute de km ca sa voteze unde au buletin.
            2. Mai e problema celor din diaspora care nu voteaza semnificativ.
            3. Lipsa educatiei civice - daca nu votezi nu contezi, dar conteaza dublu ala care a primit un mic/spaga/promisiune
          • 0 (0 voturi)    
            eu n-am scuzat pe nimeni (Miercuri, 29 iulie 2020, 6:17)

            ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            asta e realitatea. cati romani stiau in 2016 ce jigodie este dragnea. ?!
            s-a vazut imediat cu oug 13, dar era prea tarziu.
    • +2 (4 voturi)    
      Lasa ca multi carora nu le place masca si vor (Marţi, 28 iulie 2020, 2:30)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui Bokila

      cresteri salariale vor vota si la urmatoarele alegeri cu PSD. Acest popor isi merita soarta. In 1990 Iliescu a fost votat de peste 70% din cei prezenti la urne....Nimic nou sub soare.
  • +30 (42 voturi)    
    viteza luminii (Luni, 27 iulie 2020, 16:00)

    Dizidentul [utilizator]

    daca erau tot atit de rapizi si cu legea de urgenta poate mai scapa unul sau altul de cimitir.
    • +19 (27 voturi)    
      Irelevant (Luni, 27 iulie 2020, 18:14)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Dizidentul

      Se poate vota si din mormant. PSD ne-a dovedit asta deja.
  • +32 (42 voturi)    
    distrugerea romaniei continua... (Luni, 27 iulie 2020, 16:03)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    distrugerea romaniei continua...
  • +29 (35 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 27 iulie 2020, 16:10)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Urmatoarea propunere este partidul unic: PSD, UDMR, ALDE.
  • +24 (30 voturi)    
    apucaturile politicului romanesc (Luni, 27 iulie 2020, 16:23)

    jorj_bv [utilizator]

    "Mircea prefa-te ca lucrezi"
    In 2003, Nastase si-a lungit mandatul la 5 ani - dar a beneficiat altul
    Cu USL, s-a mutat Monitorul oficial de la Camera Deputatilor la Guvernm, inainte si inapoi dupa unde era influenta in PSD la Ponta sau Dragnea
    Acum e exact aceeasi stratagema - PSD isi pregatise frumos plapuma in 2015 pentru 2016, acum nu mai e bine ...
  • +20 (30 voturi)    
    PSD+CCR=PCR (Luni, 27 iulie 2020, 16:23)

    Gheorghe Pudila [anonim]

    Nu, pogody PSD!
    Nu, pogody UDMR !
    Nu, pogody ALDE !
  • +12 (32 voturi)    
    trebe sa iasa iarasi Presedintele (Luni, 27 iulie 2020, 16:29)

    ..13 [utilizator]

    Si sa le spuna ca ii cheama parinteste, cu mare drag, la un apel de seara ca iarasi au ajuns pe aratura...

    #ciumarosie se joaca cu nervii romanilor...
  • +36 (46 voturi)    
    Da' ce repede se misca cand vor... (Luni, 27 iulie 2020, 16:32)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    Mama lor de netrebnici. Cand trebuia data urgent legea carantinarii, s-au dat toti feciori si fete mari. Cand e vorba de ciolanul lor, sar ca arsi si nu le pasa de nimic.
    Baaa, de-aia nu veti mai castiga alegerile! Si sper ca ALDE si UDMR sa dispara din politica...doar niste lipitori si santajisti politici
  • +15 (23 voturi)    
    Care alegeri?!? (Luni, 27 iulie 2020, 16:50)

    Prostu' satului [utilizator]

    Majoritatea parlamentara are mijlocul ideal de a nu pierde alegerile - le amana cat vrea muschii lor. Pentru ca pot.
  • +18 (24 voturi)    
    parlamentul kamikaze (Luni, 27 iulie 2020, 16:53)

    MG [utilizator]

    actualii parlamentari stiu ca nu vor mai fi alesi și distrug tot ce pot.
    Se va intoarce roata mai repede decat cred unii!!!
  • +21 (31 voturi)    
    frumoasa colaborare .... (Luni, 27 iulie 2020, 16:56)

    asada [utilizator]

    PSD+ALDE+UDMR adica (borfasii si hotii +caratorii de tucal ai acestora +tarfa politica de profesie ), astia se vor stapanii Romaniei !!!Daca nici de aceasta data poporul asta nu curata tara de ei inseamna ca santem un popor de lepre si ne meritam soarta cu prisosinta !!!
  • -12 (30 voturi)    
    PSD PNL aceeasi mizerie (Luni, 27 iulie 2020, 17:59)

    Cata79 [utilizator]

    PSD PNL USR ALDE UDMR ... aceeasi mizerie
    • +3 (11 voturi)    
      spune-le psd-istilor asta (Luni, 27 iulie 2020, 20:09)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      explica-le psd-istilor asta. daca voteaza orice altceva decat psd, dupa cum zici tu, n-au nimic de pierdut.
      cine stie poate-i convigi sa ne scape de partidul asta care capuseaza romania de 30 de ani.
    • +4 (12 voturi)    
      Nu le amesteca (Luni, 27 iulie 2020, 20:18)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

      n-are nici un rost.
      Nu te crede nimeni.
      • 0 (8 voturi)    
        Ba cam are dreptate (Luni, 27 iulie 2020, 21:22)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Poate nu exact aceeasi mizerie, dar nu foarte departe unii de altii. Nu o sa spui ca TOTI, dar absolut toti PNL-istii au votat impotriva. Si nu uita nici alte voturi, vezi pensiile speciale, neurmaririle penale...
  • -20 (26 voturi)    
    consecintele (Luni, 27 iulie 2020, 18:56)

    bandika [utilizator]

    Consecinta lui "Jó napot, PSD" al lui Johanis
    • +7 (19 voturi)    
      hehe, nu mai spune "bandika" (Luni, 27 iulie 2020, 21:06)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui bandika

      bandika asta e un rus? La fel ca:
      Jo napot, PrivireCritica [utilizator]
      Jo napot, GemstonePig [utilizator]
      Jo napot, KWI:27.02.2020:OSimplaRaceala [utilizator]
      Jo napot, Argon [utilizator]
      Jo napot, Nevermind [utilizator]
      Jo napot, Gryphus [utilizator]
      Jo napot, Lovercraft [utilizator]
      Jo napot, Stropuleanu [utilizator]
      Jo napot, Vladf555 [utilizator]
      Jo napot, Bocu' lu'Ioha [utilizator]
      Jo napot, jidanul [utilizator]
      Jo napot, Criogenia [utilizator]
      Jo napot, ..13 [utilizator]
      Jo napot, Dalinar [utilizator]
      Jo napot, vodatepes [utilizator]
      Jo napot, Miky60 [utilizator]
      Jo napot, Namaste! [utilizator]
      Jo napot, Klaus Ciocaniss [utilizator]
      Jo napot, UnOarecare [utilizator]
      Jo napot, martel55 [utilizator]
      Jo napot, Marionette [utilizator]
      Jo napot, CetateanulRoman [utilizator]
      Jo napot, Gabr [utilizator]
      Jo napot, Francisc 1 [utilizator]
      Jo napot, jeanvaljeanro [utilizator]
      Jo napot, Nyk1 [utilizator]
      Jo napot, di livio [utilizator]
      Jo napot, HP [utilizator]
      Jo napot, IonFromRaion [utilizator]
      Jo napot, PretorianBoy [utilizator]
      Jo napot, cucuveauamov [utilizator]
      Jo napot, Je__ [utilizator]
      Jo napot, Ismail Paine de circ [utilizator]
      Jo napot, xolv [utilizator]
      Jo napot, Ochii_pe_voi [utilizator]
      Jo napot, nash pandelica [utilizator]
      Jo napot, Klaus_ [utilizator]
      Jo napot, Alexa.99. [utilizator]
      Jo napot, Gustav666 [utilizator]
      Jo napot, D-or [utilizator]
      Jo napot, aducatoruladevarului [utilizator]
      Jo napot, xrogo [utilizator]
      Jo napot, Lara Antipova [anonim]
      Jo napot, Mazeta [utilizator]
      Jo napot, noi2013 [utilizator]
      Jo napot, PetricaGhezea [utilizator]
      Jo napot, Vaka [utilizator]
      Jo napot, gogpintenog [utilizator]
      Jo napot, bobo2 [utilizator]
      Jo napot, costelo999 [utilizator]
      Jo napot, Traian2015 [utilizator]
      Jo napot, adrian_83 [utilizator]
      Jo napot, Gabr [utilizator]
      Jo napot, ady77 [utilizator]
      Jo napot, Tayen [utilizator]
      Jo napot, jidanul [utilizator]
      Jo napot, Lok [utilizator]
      Jo napot, Fides [utilizator]
      Jo napot, codrean [utilizator]
      Jo napot, prec
      • -1 (3 voturi)    
        Lista aia ai facut-o gandind (Marţi, 28 iulie 2020, 12:16)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Sau doar ai adunat IDuri de pe HN?
        • 0 (2 voturi)    
          poate ne spui.... (Marţi, 28 iulie 2020, 16:27)

          asada [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

          ...si ce ai gandit maria ta !!!!! Asta asa de chichi ,ca de fapt nu este interesant ce te duce capul !!! Asta se vede cu ochiul liber !!!!
          • +2 (2 voturi)    
            De ce, nici tu nu gandesti ca sa realizezi singur? (Marţi, 28 iulie 2020, 19:52)

            UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui asada

            Sau esti aliasul lui transpenibilus?
      • +1 (3 voturi)    
        interesant.... (Marţi, 28 iulie 2020, 16:16)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        ...iata de ce are nevoie PSD de atatia bani !!!Enorma lista de lichele ce se adapa si hranesc de la clanul borfasilor si hotilor condusi mai nou de "maretul ",frunte ingusta ,interimar de profesie si de amicul lui interimarul de la senat (dotat cu o frunte la fel de "lata "ca a lui ) !!!
  • -4 (14 voturi)    
    PNL=PSD (Luni, 27 iulie 2020, 19:04)

    zaw [utilizator]

    "Daniel Fenechiu(...)liberalii vor vota impotriva acestui proiect"Cati deputati liberali sunt in Camera Deputatilor?
  • +5 (15 voturi)    
    majoritatea (Luni, 27 iulie 2020, 19:11)

    nimrod [utilizator]

    In sfarsit, Hotnews nu mai poate baga sub pres participarea UDMR la mascarada asta cinica...
    • +2 (10 voturi)    
      Semikorekt (Luni, 27 iulie 2020, 23:05)

      Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui nimrod

      Participatia, nu participarea, ca in cazul UDMR cam asta e: participatie la GIO PSD.
      Incredibil cat a decazut Uniunea Maghiarilor sub Hunor, Cseke si restul gastii penale. Sunt la milioane de ani lumina de ce a fost UDMR sub Marko sau Suto.
      • +1 (7 voturi)    
        N-as zice (Luni, 27 iulie 2020, 23:28)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe Pudila

        UDMR are bubele ei (ca e uniune culturala, nu partid), dar are o chestie pe care doar PSD-ul o mai are: consecventa.

        PSD e consecvent in coruptie, masuri anti-democratice si anti-romanesti. UDMR e consecvent in a participa la guvernare indiferent cu cine trebuie sa se alieze.

        UDMR sunt bucurosi cata vreme capata bucatica lor de prajitura. De cand s-a infiintat organizatia pana acuma io n-am vazut vreo schimbare in privinta asta. Ce-i drept nici vreo alta privinta in care sa fie consecventi n-am vazut. Chiar si cu nationalismul, sunt mai batosi cand o cere situatia, si o lasa mai moale, chiar mult mai moale, cand o cere situatia pe dos.
    • +1 (5 voturi)    
      Majoritatea toxica exista datorita romanilor (Marţi, 28 iulie 2020, 2:36)

      Seby30 [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      care si la urmatoarele alegeri vor vota PSD. Cati poarta masti? Cati vor pensii mai mari? Cati vor salarii mai mari? Cati vor cresterea alocatiilor? Din astia 70% vor vota PSD. Vezi? Este procentul obtinut de Iliescu in 1990.
  • +9 (15 voturi)    
    Or sa fie alegeri din 6 dec,. (Luni, 27 iulie 2020, 19:20)

    constatator [utilizator]

    cand o zbura porcul!
    Avem probleme acum cu acest covid in mijlocul verii, ce credeti ca o sa fie la 6 decembrie?
    Acesti PSD ei nu vor sa piarda majoritatea prlamentara drept dovada imporivirea lor si a CCR ului la masurile de izolare sau internare a bolnavilor cu COVID 19.
  • +8 (14 voturi)    
    banditii sunt suftletul natiunii (Luni, 27 iulie 2020, 19:20)

    yellowdog [utilizator]

    ce ne mai trebuie guvern, presedinte, etc...

    avem toti infractorii in parlament, toate scursurile care trebuie sa hotareasca orice
  • +8 (12 voturi)    
    Curtea Constitutionala. (Luni, 27 iulie 2020, 19:24)

    Azra [utilizator]

    Curtea Constitutionala va trebui sa se pronunte in acest caz, daca nu s-a produs o incalcare a principiului constitutional al separarii puterilor in stat, in masura in care stabiilirea datei alegerilor parlamentare este de competenta Guvernului.
    • +9 (17 voturi)    
      CCR? (Luni, 27 iulie 2020, 21:44)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Glumesti, desigur. Curtea de Cacati a Romaniei este doar executanta supusa si eficienta a Mafiei PSD-ALDE-UDMR.
    • +2 (8 voturi)    
      Din nefericire, ... (Luni, 27 iulie 2020, 23:31)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      .... tocma' ce m-am uitat. Cine ce atributii are in organizarea alegerilor nu e definit nicaieri in constitutie, doar ca alegerile pentru parlament trebuie sa fie libere si universale. Asa ca orice decide parlamentul cu privire la cine decide data alegerilor, fiind putere legislativa, e valabil, din punct de vedere constitutional. Cred - nu-s jurist de meserie.
  • +9 (15 voturi)    
    am si eu o intrebare (Luni, 27 iulie 2020, 20:18)

    liviu_ [utilizator]

    d c mai avem guvern si presedinte?!
    ca vad ca parlamentul stabileste tot!

    efectiv romania e condusa exclusiv de parlament. orice drept pe care il au ailalti (presedinte, guvern) este retras in momentul in care parlamentul psd nu are acele institutii!

    ccr nu are nimic de spus, sau avocatul poporului?! adica se cam incalca statul de drept!
    e o intrebare retorica... stiu ca nu au... ei sunt prea ocupati sa pupe mana lui ciolacu si sa-l linga in dos pe putin!
    • +4 (12 voturi)    
      Sunt foarte multe intrebari,.. (Luni, 27 iulie 2020, 20:58)

      constatator [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      .. legate de statul de drept din Romania!
      Dar acest psd conduce prin zicala Chinezesca ,cu picatura,!
      Noi ca natie din pacate nu avem o ,constiinta, nationala datorita zecilor de ani de comunism negru si acum de 30 de ani comunism cenusiu!
      Nimic nu a limpezit gandirea natiunii noastre de peste 80 de ani, trebuie ca cei care gandesc sa nu se dea batuti pt ca numai asa o sa iesim la lumina!
    • 0 (2 voturi)    
      am și eu una (Marţi, 28 iulie 2020, 3:49)

      AculMorarului [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Desbatere publică mai există, sau pentru anumite fracțiuni parlamentare opinia publică nu prezintă niciun interes?
  • +9 (15 voturi)    
    Ca sa vedeti ce vrea actuala majoritate (Luni, 27 iulie 2020, 20:41)

    radu222 [utilizator]

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/autonomia-tinutului-secuiesc-adoptata-tacit-de-camera-deputatilor-ce-prevede-proiectul-1299077
    Traseul legii
    23.12.2019-prezentare în Biroul Permanent al Camerei Deputatilor
    15.01.2020-aviz negativ de la Consiliul Economic si Social
    07.02.2020-aviz negativ de la Consiliul Legislativ
    10.02.2020-prezentare in Biroul Pemanent al Camerei
    26.02.2020-aviz pozitiv de la Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale
    04.03.2020-aviz negativ de la Comisia pentru administratie publica si amenajarea teritoriului
    09.03.2020- inscrisa pe ordine de zi a Camerei Deputatilor
    16.04.2020-Punct de vedere al Guvernului-aviz negativ
    23.04.2020-adoptata de Camera Deputatilor (stenograma-prezentare dl. Ciolacu-Propunerea legislativă privind Statutul de autonomie al Ţinutului Secuiesc; Pl-x 670/2019; lege organică; primă Cameră sesizată.
    (Nu se dezbate pentru ca s-a depasit termenul de 25.03.2020, se adopta tacit)

    https://adevarul.ro/news/politica/exclusiv-Inca-lege-bomba-fost-adoptata-tacit-limba-maghiara-putea-deveni-limba-obligatorie-ardeal-comisia-juridica-dat-aviz-pozitiv-1_5eabfc2e5163ec4271518ed0/index.html
    Traseul legii
    Pe 13.11.2019-aviz negativ de la Consiliul Economic şi Social.
    Pe 16.12.2019-aviz pozitiv, ”cu observaşii şi propuneri”, de la Consiliul Legislativ.
    Pe 4.03.2020-aviz negativ de la Comisia de Muncă.
    Pe 30.03.2020-aviz pozitiv şi de la Comisia Juridică a Senatului, condusă de Şerban Nicolae şi dominată de PSD.
    Pe 8.04.2020 a fost adoptat tacit de Senat, unde PSD are singur majoritate.
  • +4 (6 voturi)    
    Țara piere, baba se piaptănă. (Marţi, 28 iulie 2020, 3:26)

    AculMorarului [utilizator]

    Oricare ar fi problemele țării, partidele de rușine a istoriei au una singură: să rămână la putere! Proiectul ăsta nu rezolvă nicio problemă a țării ci doar interesul lor de gașcă de a râmâne la putere dar nu ca să servească interesele țârii ci ca să huzurească ei și să se apere de justiție pe ei sau pe ceilalți colegi de partid.
  • -5 (5 voturi)    
    guvernul PNL nu are nici o legitimitate (Marţi, 28 iulie 2020, 8:44)

    eucomentez [utilizator]

    Guvernul PNL e minoritar si nu are nici o legitimitate. Iar Orban si Iohannis se comporta ca nisti mici dictatori care fac declaratii false despre majoritate si cauta sa ocoleasca legile ca sa ramana la putere.

    Scandalul asta e fals. Un guvern minoritar nu are legitimitatea sa organizeze alegeri, deci e conplet normal ce se intampla.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by