Parlamentul a respins ordonanța Guvernului care amână dublarea alocațiilor pentru copii

de L.P.     HotNews.ro
Miercuri, 3 iunie 2020, 14:30 Actualitate | Politic


Orban în Parlament
Foto: Guvernul Romaniei
Camera Deputaţilor a respins miercuri, cu 209 voturi Ordonanţa Guvernului Orban care amâna aplicarea dublării alocaţiilor copiilor până la 1 august. După respingerea în Parlament, proiectul merge la promulgare, la şeful statului, care o poate ataca la CCR sau o poate retrimite în Legislativ.

Este vorba de amânarea termenului de aplicare la legea PSD care prevedea dublarea alocațiilor copiilor de la 150 la 300 de lei. Decizia a fost luată de deputați cu 209 voturi ”pentru”, trei ”împotrivă și 98 de abtineri.

Lia Olguța Vasilescu, PSD
: ”Deşi era prost făcut, se cerea ca banii să fie luaţi din excedentul de la pensii, care la vremea respectivă nu exista, am considerat că este oportun ca în Parlament să modificăm acel amendament, dar să lăsăm alocaţiile copiilor crescute. Nu ne-am plâns că nu avem bani, am găsit imediat resursele bugetare. Anul acesta este aceeaşi situaţie. De data aceasta vine Opoziţia cu o lege care prevede dublarea alocaţiilor. Nu am venit ca dumneavoastră cu un amendament care nu putea fi aplicat, ci o să vă dăm sursa de finanţare, de unde puteţi lua aceşti bani ca alocaţiile copiilor să fie dublate.

Nu este nevoie de 7-8 miliarde până la finalul anului, cum s-a tot discutat, este nevoie de 3,2 miliarde. Puteţi lua aceşti bani prin relocare de la capitolul Bunuri şi servicii. Noi venim și cu soluții la bugetul statului și nu suntem teroriști așa cum ne cataloga domnul ministru Cîțu. Având în vedere că săptămâna trecută și dl fost președinte al României Traian Băsescu avea o replică de genul că este criminal cel care crește veniturile pentru că oamenii cu banii se duc la alimentară, vezi Doamne mănâncă, considerăm că dreapta și-a cam prezentat poziția în ceea ce privește creșterea veniturilor în România”.

Florin Roman, PNL: ”Haideți, nu mai blocați impozitarea pensiilor speciale și sigur că putem crește alocațiile și pensiile conf legii dacă și dvs veți fi de acord cu anularea pensiilor speciale. Românii vor putea să facă diferența între un PSD care susține pensiile speciale și un PSD care vrea să facă o chestiune populist, politic, demagogic. Vă vom forța să renunțați la frăția cu pensiile speciale”.

PSD și PNL au făcut un advărat ping-pong de imagine cu tema majorării alocațiilor copiilor. În 2019 când PSD era la guvernare, PNL reușit să obțină susținerea parlamentarilor de la toate formațiunile politice și a trecut o lege care a dublat alocațiile copiilor de la 80 de lei la 150 lei. La vremea respectivă, președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea îi acuza pe liberali de demagogie pentru că încarcă bugetul de stat și că nu există bani pentru această majorare.

Intrați în opoziție PSD a întors "favoarea liberlailor" promovând un alt proiect de lege cu același scop: dublarea alocației copiilor.

Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, pe 14 ianuarie 2020, legea ce prevedea dublarea alocaţiei de stat pentru copii, sumă care ajunge la 300 de lei, respectiv 600 de lei pentru copiii cu handicap.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6618 vizualizari

  • +8 (24 voturi)    
    vine alegerile... (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:42)

    liviu_ [utilizator]

    si miza sunt vreo 33 miliarde euro de furat de la UE

    nici o masura de pomana nu e prea putin ca sa atragivoturile prostilor!

    sa nu ma intelegeti gresit... sunt pentru marirea aplicatiilor! Problema este momentul ales! Daca psd tot a amanat masurile pana in prag de alegeri (d c oare?!), acum ca tot e pandemie etc etc nu se mai pot amana putin?!

    idem si pensiile, hai sa nu bagam totusi tara in faliment!
    • +7 (15 voturi)    
      falimentul (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:33)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      nu vine de la (h)alocatiile dublate si pensiile marite cu 40%. de ce: simplu, banii astia se duc in consum curent (mancare, intretinere, ceva prin casa) in RO, unde statul isi ia TVA-ul si alte taxe.Nu se duc in paradisuri fiscale, in euro, in magazine de lux din Paris, Roma, New-York sau Miami. Spre deosebire de pensiile speciale, firme cu sedii in Cipru sau alte paradisuri,spagi la milioane de euroi, care se duc in imobile de pe Coasta de Azur, sau Miami din nou, etc. intelegi ? Iar presiunea pe euro de unde vine: de la articole de lux si cumparare la greu de euroi de astia cu bani cu sacul in lei. Tot sistemul de impozitare este gresit
      • +2 (4 voturi)    
        Presiunea pe euro (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:55)

        backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        vine tocmai din aceste măriri nesimțite de pensii, salarii, alocații, făcute din pix, pur electoral, fără nici o justificare economică (nimeni nu muncește de mâine mai mult, ca să merite bani mai mulți). Datorită acestor pomeni, oamenii au bani mai mulți. Având bani mai mulți, vor să cumpere mai mult. Deci e nevoie de mai multe bunuri. Dar odată cu măririle, nimeni nu muncește mai mult și deci nu produce mai multe bunuri. Așa că bunurile vor trebui aduse de afară, ceea ce va spori presiunea pe curs.
        • -2 (2 voturi)    
          nu sunt de acord (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:22)

          nicoR [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

          sa luam venituri salariale: Germania vs. Ro. raportul e de 4 - 5 la 1. 2000 euro net in medie in germania, 2000 lei in Ro. lasam la o parte formele de impozitare legate de statutul civil (căsătorit sau necăsătorit), despărțit sau părinte singur, principal întreținător al familiei sau de exercitarea mai multor servicii, cu venituri impozabile.
          - tu crezi ca o functionara la o primaria dintr-un oras din Germania munceste de 4 ori mai repede, mai bine si mai destept decat o functionara sa zicem din Barlad sau Craiova, sau Baia Mare ? cerintele, ritmul si felul de a munci sunt impuse de angajator.
          - de aici curge apoi pensia, ajutoare de somaj etc. crezi tu ca in Germania nu sunt milioane de loazbe sau care cauta numai sa se dea la umbra si sa suga o bere ? ooo, sunt tata, multi, dar se cred ...
          - ce e nesimtit, ai dreptate, sunt pensiile de serviciu, care nu exista in vest - ia aminte s-au introdus ca urmare a presiunii UE ca vai, nu cumva firmele occidentale sa fie nedreptatite in eventualeprocese, a se citi sa aiba castig de cauza
          - apoi reformele, cea administrativa, din justitie, din ministere, etc, pt optimizarea muncii
          • 0 (0 voturi)    
            e vorba de nationalism (Miercuri, 15 iulie 2020, 20:46)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

            Daca putem produce si cumparam produse facute local, preferabil cu valoare adaugata mare.
            Nu munceste de 5 ori mai mult, ca altfel nu avea sens sa reloce productia aici, dar muncesc mai organizat si invart banii intre ei.
            Plus ca platesc taxe mai multi.
      • +1 (1 vot)    
        intoarcerea e la mana a 14-a (Miercuri, 15 iulie 2020, 20:43)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        Banii aia de la alocatii se duc pe: pampersi, pe mancare, pe dulciuri, pe haine, pe gadgeturi electronice, pe bautura. Ghici ce? Foarte multe vin de afara.
        Romania produce multe lucruri cu valoare adaugata mica, deci statul castiga doar din TVA, foarte putin din impozitarea muncii angajatilor care le-au produs sau a profitului firmelor.
        O sa ne umplem de puradei si de la lauze.
    • -5 (13 voturi)    
      aaa (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:34)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      si mai e chestia cu 2% pt cumparat harabale de la amerloci, adica sa le tinem noi joburile grase acolo ...
    • +1 (3 voturi)    
      Ți-e gândul numai la furat. (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:13)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu ține.PSD nu au luat bani europeni pentru investiții,pentru-că gândeau ca tine.Să-i fure.OLAF nu permite și în plus este și Kovesi acum .Știi cine este Kovesi?Spaima grupului infracțional PSD-ALDE-UDMR.
    • +3 (3 voturi)    
      Ești pentru mărirea alocațiilor din ce ? (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:46)

      backtothedarkages [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Aduci tu bani de la tine de acasă ca să se mărească alocațiile ?
  • +16 (28 voturi)    
    N-are nici o legătură cu copii (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:45)

    fdaniel [utilizator]

    Din tot acest circ lipsesc copii.
    Legea asta nu are legătură cu ei și nimeni nu s-a gândit la ei.
    Singurele motivații sunt atragerea boborului votator care așteaptă să "i se dea" și sabotarea Guvernului.
  • -10 (18 voturi)    
    Chiar și de copii (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:48)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ... nu au limită acesti purtători ai Flamurii USL? Si-au bătut joc de pensionari, acum vor si de copiii?
    PNL = USL + PDL + reziduuri racolate din PSD
    • +4 (14 voturi)    
      /// (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:23)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Postacel, lasa textele cu usl=pnl=psd. Esti pesedist, nu mai manipula. Ai primit punctajul de la partid?
  • +4 (18 voturi)    
    Egalitarism de tip comunist (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:03)

    XtrO [utilizator]

    E logic sa doresti majorarea alocatiilor pentru copii, sumele sunt si asa mici. Sunt familii carora acest ajutor le este de mare ajutor, daca e folosit pentru cresterea si educatia copiilor. Altii insa folosesc aceasta alocatie pentru a onora consumatia de trascau de la birtul de pe colt. Chiar nu se poate controla de catre Stat destinatia reala a acestor alocatii?

    Dar ce este strigator la cer este faptul ca aceasta majorare (si chiar alocatia in sine) se acorda egal, indiferent de veniturile fiecarei familii. E oare corect sa dublezi alocatia copilului (copiilor) unei familii nevoiase, la fel cu alocatia copilului (copiilor) unei familii instarite, care chiar nu au nevoie de acesti bani? Dar, evident, PSD-ul nu are treba cu justetea acesor alocari, partidul stie una si buna: se bazeaza pe egalitarismul de tip comunist.

    Aceeasi problema si cu majorarea pensiilor: ei (pesedistii) vorbesc de un procent unic de majorare (recte 40%), indiferent ca e vorba de pensionarul care acum are o pensie de 1,000 de lei sau de cel care are o pensie de 10,000 de lei. Cat de corect este?

    Traiasca egalitatea impusa de partidului comunist!
    • +7 (15 voturi)    
      corectitudinea nu exista (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:44)

      Snow Flow [anonim] i-a raspuns lui XtrO

      In primul rand e o greseala de logica sa compari majorarea pensiilor cu majorarea alocatiilor.

      Cei care nu muncesc si traiesc din alocatiile copiilor sa li se majoreze cam cat ai propune? ca sa fie incurajati in continuare sa bea, sa frece duda si sa-si abuzeze copiii eventual. Intr-o familie de clasa medie, in care ambii parinti muncesc si de exemplu pun alocatia copiilor intr-un cont separat, de ce nu ar primi si copiii aceia alocatiile majorate? Doar pentru ca parintii nu traiesc de azi pe maine si parintii muncesc de rup?
      Parintii care freaca menta si fac copii pe banda sa primeasca alocatii de 500 per copil si fraierii care nu-si vad capul de treaba sa nu primeasca, ca-si permit. Asa e mai corect? :)))

      Daca ne uitam la tarile europene, variantele de alocatii difera foarte mult, unele tin cont de varsta copiilor, altele dupa numar, altele dupa cati adulti cresc copilul, altele, ca si in Ro, au aceeasi alocatie indiferent de situatie.

      Ca sa faci o diferentiere, trebuie sa schimbi sistemul si sa implementezi tot soiul de proceduri prin care sa fie acordata alocatia in functie de factorii x, y, z.
      • -2 (6 voturi)    
        Logica lui 'SA NI SE DEA!' (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:26)

        XtrO [utilizator] i-a raspuns lui Snow Flow

        Care e eroarea logica privind comparatia intre pensii si alocatii, atata vreme cat in niciunul din cazuri nu se tine seama de baza la care se raporteaza majorarea?

        Nu inteleg care iti e nedumerirea privind o potentiala diferentiere a cuantumului de majorare a alocatiilor, Chiar nu pricepi sau doar te faci?

        De exemplu, sa luam cazul unei familii cu venituri totale de 3,000 de lei, comparativ cuo familie care ar avea venituri totale de 12-15,000 de lei (IT, medicina, chiar si aparat bugetar). Chiar ti se pare echitabila o dublare a alocatiilor, in ambele cazuri? Daca e sa gandesti putin, se poate face o grila de majorari, pe diferite paliere ale veniturilor lunare ale unai familii. Tot nu crezi ca asa ar fi mai echitabil?

        Stii ce inseamna un efort bugetar, de exemplu, si cum ar putea fi dimensionat acesta in functie de anumite criterii privind majorarile, de orice fel ar fi acestea?

        Dar, nu, asta cu bugetul (din banii mei, ai tai, ai lui, ei ei, etc.) pare sa nu ne intereseze, important e sa 'NI SE DEA', tutror, cat mai mult, fara explicatii si fara o analiza a consecintelor!

        Asta inseamna sa fii comunist!
    • +1 (5 voturi)    
      Egalitarism\neegalitarism de tip securistoid ! (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:49)

      Torquemada13 [utilizator] i-a raspuns lui XtrO

      Nene, mata faci economie politica pe hotnews ? Normal sa se acorde alocatii egale. Abia ca principiul de alocare "fiecaruia dupa nevoi" vine din economia politica de tip comunist (de la fiecare dupa posibilitati, fiecaruia dupa nevoi). Mai fa ceva scoala, please ! In plus, si actul normativ al peneleilor (din 2019) a fost tot "egalitarist". Scopul alocatiilor este sa satisfaca necesitatile copilului, nu sa corecteze veniturile generale ale unei familii. La fel la pensii : principiul de egalizare a veniturilor este comunist. Calificarile au fost diferite, salariile diferite, contributiile diferite.......si pensiile sunt diferite. Nu confunda alocatiile cu salariile & pensiile.Anormale sunt pensiile speciale. Eu le vad ca un fel de taxa de protectie acordata institutiilor de forta , Justitiei......iar politicul, dupa ce a rasuflat usurat, si-a tras si el inca un purcoi de bani. Opinia mea !
      • +1 (3 voturi)    
        De la fiecare dupa posibilitati... (???) (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:33)

        XtrO [utilizator] i-a raspuns lui Torquemada13

        Daca vrei sa fortezi logica egalitarismului cu orice pret, e problema dumitale. Nu are rost sa continui, as vorbi cu peretii.

        Iar legat de scoli... mai bine taci daca nu stii despre ce vorbesti.

        Eu ma refeream strict la baza de raportare, privind atat alocatiile cat si majorarea pensiilor. Daca nu pricepi ideea... asta e. Nu am sa insist, cum ziceam mai sus. Sa se dea, deci! Sa curga laptele si mierea bugetara, in toate directiile!

        Legat de pensiile speciale, nu pot decat sa fiu de acord cu cele afirmate de domnia ta.
      • +1 (1 vot)    
        Sint in dezacord cu asta (Miercuri, 3 iunie 2020, 22:02)

        n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui Torquemada13

        "Eu le vad [pensiile speciale] ca un fel de taxa de protectie acordata institutiilor de forta , Justitiei..."
        Eu vad altfel: clasele superpuse, care au cu toatele pirghii in puterea legislativa, isi acorda RENTE potrivit pozitiei de putere in stat. Opinia mea difera prin asta: legislativul nu alege sa dea taxa de protectie, legislativul este determinat sa impuna un sistem de privilegii in alianta cu un intreg sistem de dominatie format din institutii. Legislativul nu mai este un reprezentant al intereselor intregii populatii. Legislativul a devenit un instrument de legiferare de rente si privilegii pentru categorii privilegiate si care se afla intr-un fel sau in altul in sistemul de putere. Bugetul tarii a devenit colectorul de renta al celor care au acces imediat sau mediat la putere.

        Celor lipsiti de putere li se explica ca "asta presupune democratia: institutii solide si foarte bine hranite". Statul si bugetul sint indatorate sa hraneasca cu prioritate aceste obligatii create de clasa conducatoare pentru sine si apropiatii sai. Revin, nu e ca si cum cineva ar cumpara indulgenta altuia, ci e un festin continuu din resurse publice, pentru legiuni de lefegii publici care sint in acord sa-si faca de cap pe spezele unei tari sarace.

        Ref. la alocatii, in lege, primul articol, scrie "ART. 1 (1) Se instituie alocaţia de stat pentru copii ca formă de ocrotire a statului acordată tuturor copiilor, fără discriminare". Statul "ocroteste fara discriminare" in lege, daca se si intimpla "ocrotirea" a iesit de mult din obligatiile lui, cum ne-am inteles mai sus.
  • +6 (14 voturi)    
    pensiile speciale si salariile bugetarimii (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:51)

    wweesstt [utilizator]

    Nici psd-istii rosii, nici psd-istii galbeni nu vor cu adevarat eliminarea TUTUROR pensiilor speciale! Repet, grosul pensiilor speciale sunt la institutiile de forta MAI MAPN jandarmerie, SRI, SIE, administratia penitenciarelor etc! (acestia le si incaseaza de la varste 'fragede'(40+..50)! Trebuie eliminate toate pensiile speciale de la 'tablagiu' pana la maresal! TOATE ABSOLUT TOATE! Daca nu ne 'atingem' de pensiile institutiilor de forta nu are rost! Este frectie la picior de lemn! este degeaba! De economisire la buget si echitate in sistem putem vorbi numai cand eliminam, in primul rand pensiile nesimtite ale institutiilor de forta(un simplu militean incaseaza de la cel putin 4000, 5000, in sus, pana la zeci de mii si de la 40 de ani+, este ENORM fata de pensionarii de rand si fata de salariatii din privat! Eliminarea TUTUROR PENSIILO SPECIALE trebuie sa fie criteriul principal la votul de la alegeri! As spune ca este prea mult si pana la alegeri, in condiile economice actuale, acest popor nu mai poate suporta aceste imense nedreptati(pensiile speciale)! Ar trebui sa rezolvata problema in strada ca in SUA! nu mai putem astepta! E prea mare nedreptatea!
  • +7 (7 voturi)    
    Gretzos (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:13)

    Parzivall [utilizator]

    Bani de pensii speciale pt burtalai sunt!!!
  • +1 (9 voturi)    
    Ricoseu (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:01)

    tommyd [utilizator]

    PNL-istilor le-a explodat in fata atacul facut anul trecut pe cand erau in opozitie. Ei au propus in comisii dublarea alocatiilor intr un moment cand PSD impartea la toata lumea pomeni. PSD a zis, ok, ne-ati facut-o noua, v-o intoarcem si noi. Economia Romaniei a ajuns teren de razboi pt partidele astea "pubela". :)
  • +2 (6 voturi)    
    Bătaia de joc a PSD. (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:33)

    asavreau [utilizator]

    Dublarea alocațiilor pentru copii în condițiile actuale,înseamnă împrumuturi care vor fi plătite de copii.Deci le dai acum niște bani pe care-i cheltuie părinții în interes personal,copii nu vor avea nici-un câștig.Când copii devin adulți vor plăti cu dobândă prostia PSD.Este bine ca românii să știe asta,să înțeleagă că PSD nu le vrea binele.PSD vrea să-i prostească,să fie votat,să ajungă la guvernare de unde să fure distrugând România..
    • +2 (2 voturi)    
      @Torquemada13 (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:35)

      XtrO [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Poate citeste si Torquemada13 cele de mai sus si pricepe si el ceva din toata poveste asta populista.
  • 0 (0 voturi)    
    guvernul fara putere si curaj (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:35)

    Dizidentul [utilizator]

    la ora actuala PNL-ul nu prea are pe unde scoate camasa:
    -fac maririle (alocatii si pensii) si vor cistiga alegerile,ce se v-a intimpla mai tirziu, din ce bani si resurse deocamdata este nebulos. SAU VARIANTA DOI
    -peste noapte spune sa vina Ciolacu si partidul sau impreuna cu Ponta si Tariceanu sa vedem pe unde scot ei camasa,doua partide de 5% vor sa conduca.
    MIZA MARE SINT MILIARDELE PROMISE DE EU,cine are puterea in mina conduce detasat citiva ani buni, insa daca PSD-ul v-a avea puterea cred ca EU se v-a uita de doua ori unde da banii


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by