Sebastian Ghita (PSD), despre eventuala implicare a Rusiei in protestele anti-gaze de sist: Sunt exemple clare de actiuni destabilizatoare rusesti in Bulgaria. Credeti ca le e jena sa ne ocoleasca?

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 22 octombrie 2013, 15:15 Actualitate | Politic


Deputatul PSD Sebastian Ghita, cunoscut ca un apropiat al premierului Victor Ponta, afirma ca independenta energetica a Romaniei nu face "casa buna cu interesele Gazprom" si lasa sa se inteleaga, intr-un interviu acordat site-ului ziare.com, ca Rusia ar putea sa nu fie straina de protestele organizate impotriva gazelor de sist in tara noastra.

Intrebat in acest interviu ce crede despre varianta implicarii Rusiei in protestele impotriva gazelor de sist, Sebastian Ghita a raspuns: "Sunt exemple clare de actiuni destabilizatoare rusesti in Bulgaria. Credeti ca le e jena sa ocoleasca Romania?".

Acesta noteaza ca "Bulgaria, Ucraina, Moldova, Serbia, Ungaria au avut in ultimii 10 ani relatii mult mai ample cu Rusia", spre deosebire de Romania care "s-a angajat ferm pe drumul parteneriatului strategic cu SUA, de aici si zecile de investitii americane in fabrici noi, tehnologii ultramoderne in domeniul explorarii si extractiei de gaze".

Ghita, care controleaza televiziunea Romania TV, avertizeaza ca "mass-media nu are voie sa fie iresponsabila (...) sa instige oamenii impotriva legilor unei tari", iar motivele care genereaza o astfel de situatie sunt "bani pentru publicitate de la Chevron sau RMGC, sustinerea taberei politice antiguvernamentale, interese private sau statale ca Romania sa fie instabila politic si sa para neguvernabila".

"Stam pe un munte de aur. Avem cea mai mare mina de aur din Europa si stam pe o mare de gaz, iar noi suntem saracii Europei", concluzioneaza acesta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2467 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Poezie (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:21)

    Tescovin [utilizator]

    Ghiță trebuia să-și susțină pledoaria în versuri, că tot e la modă în PSD:
    „Șistul nostru gaze poartă,
    Noi ne băgăm mingea-n poartă !”
  • +13 (13 voturi)    
    OK (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:22)

    corvus coraX [utilizator]

    Să acceptăm că aşa este. SRI ce păzeşte?! A fost prins vreun agent rus până acum?! A fost expulzat vreun rus înapoi la Moskva?!
    • +9 (13 voturi)    
      SRI se ocupa de... (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:53)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      eco-anarhisti! Ei sunt de vina pentru tot ce e rau in Romania!
    • 0 (2 voturi)    
      sri e basescian ;) (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:39)

      mamzeljeni [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      sri tine cu baselu si cu americanii ...
      iar americanii s-au prins ca nu-i rost de biznis pe-acilishea daca vine cizma usl-ista pe gatul idiotilor care au iesit pana acum la vot in majoritate
      (si io am iesit, dar in minoritate ;))
  • +1 (13 voturi)    
    o mica corectura (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:25)

    nellino [utilizator]

    prin exploatarea gazelor de sist, Romania nu devine independenta energetic, ci devine dependenta energetic de mai multi furnizori decat unul singur (Gazprom).

    unora li se pare mai convenabil sa cumparam gaze de la americanidecat sa cumparam gaze de la rusi.
    ironia apare in momentul in care realizezi ca Romania cumpara gaze romanesti extrase de americani.
    • +3 (11 voturi)    
      ei na (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      "ironia apare in momentul in care realizezi ca Romania cumpara gaze romanesti extrase de americani. "

      si ce vrei? Sa le extraga statul roman? Sau marii investitori romani? Tii neaparat sa le platesti dublu?

      Inteleg ca-s periculoase, ca polueaza, consuma apa, etc. Da' sa vrei sa le extraga statul roman mi se pare masochism. Ajungi la pret dublu si calitate 10%
      • 0 (4 voturi)    
        ??? (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:54)

        uzu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        de ce ar fi mai scumpe extrase de statul roman ? ce vorbesti ?
        da, sunt periculoase, dar daca tot ne punem cenusa in cap, de ce tre' sa aiba si altii profit din chestia asta. cu ce te incalzeste pe tine mai tare ca extrage chevron gazu ?
    • -1 (1 vot)    
      ufff (Marţi, 22 octombrie 2013, 17:16)

      J_W [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      "nu devine independenta energetic, ci devine dependenta energetic de mai multi furnizori decat unul singur"

      Errr .. deci scapa de un monopol si il inlocuieste cu o piata cu mai multi furnizori concurenti.. Deci definitia pietei! Pai nu asta e ideea?
  • +14 (16 voturi)    
    Fugi mai Ghita (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:29)

    bogdan1477 [utilizator]

    Pina la a vedea interese rusesti peste tot, invatati sa fici cinsitit, corecti si transparenti.
    1. desecretizati tot ce e contract al statului cu privati. Nu vad de ce tgrebuie sa existe claze secrete in contracte pur comerciale care vizeaza resursele romaniei. Cui nu-i convine contract public, sa nu participe la licitatie
    2. specificati clar in contract care-s beneficiile directe si indirecte ale exploatarii gazelor de sist (redevente, investitii, locuri de munca)
    3. cereti investitorilor sa depuna sume asiguratorii care sa permita re-ecologizarea
    4. lasati toate insititutiile tehnice ale statului sa-si spuna parerea
    5. explicati clar, cu specialisti, care-s riscurile de mediu

    Macar atit faceti, si veti primi mult mai multa incredere. Asha, cu contracte secrete, cu "cel mai cinstit guvern" la masa tratativelor, cu mamele aparind interesele firmelor straine si fiii interesele guvernului, cu reputatia de hoti ordinari a tuturor politicienilor... de ce v-ar crede cineva???

    Ce vreti voi e precum hotul proaspat eliberat din puscarie pentru furt care cere bani cu imprumut fara sa spuna la ce-i trebuie si cum ii da inapoi, cu ce dobanda, cu ce garanteaza. Doar dind asigurari verbale ca va returna banii imediat si cu dobanda. Cit de timpit sa fii sa-l crezi?
  • +12 (12 voturi)    
    Macar daca vorbea altcineva (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:37)

    IancuJianu [utilizator]

    Dar tocmai el, care ne fura din interior, fiind mina in mina cu guvernantii... ce sa mai zicem haaat... de rusi...
    • +2 (4 voturi)    
      guess what? (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:36)

      mamzeljeni [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

      team net are activitati extinse in republica moldova si-acu' si deschide filiala si la moskva
      sebi stie de ce ;)
  • +5 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:46)

    [anonim]

  • 0 (12 voturi)    
    Rusia a incercat sa destabilizeze Romania in 2012 (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:47)

    Gryphus [utilizator]

    Rusia nu vrea sa-si piarda influenta in aceasta zona, s-a dovedit chiar zilele trecute cand vice-prim-ministrul Rusiei - ROGOZIN a vorbit despre Basescu dupa vizita din Transnistria.

    in 2012 Rusia a sustinut suspendarea presedintelui in scopul de a lovi in scutul anti racheta al SUA, Rusia nu e straina nici de campania anti Romania din Marea Britanie, Rusia a facut tot ce s-a putut pt a sabota Nabucco etc

    e evident ca Rusia nu e straina nici de protestele anti gaze de sist, ar fi impotriva intereselor rusesti sa asiste pasiv...exista si firme din RUSIA care au licente de explorare pt gaze si petrol in Romania
    • +1 (1 vot)    
      e de rasul curcilor ca FSN-ul ruznac (Marţi, 22 octombrie 2013, 18:42)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      e de rasul curcilor daca n-ar fi de plans

      ca FSN-ul ruznac si pus acolo in 89 de rusi

      FSN unde s-au starns toti copiii de Bolsevici pro-

      ruznaci din anii 50

      FSN-isti care au pe maini sangele celor omorati in

      decembrie 89 cu diversiunea lor cu teroristii

      si sangele studentilor din 13-15 iunie 90

      Sa ne vorbeasca noua azi

      ca "suntem platiti de rusi"
  • -3 (9 voturi)    
    lupul (Marţi, 22 octombrie 2013, 15:59)

    andimi [utilizator]

    asta e din categoria cu lupul, tot am strigat... pina cind nu l-am mai vazut (desi el a venit). Adevarul e ca rusii sunt direct interesati aici, si-au trimis si oameni la fata locului (moldoveni din Rep. Mold., din cei pro-rusi, vezi textul de azi din 22), dar noi ne facem ca nu ii mai vedem!
  • -6 (8 voturi)    
    doar in Romania (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:03)

    andinny [utilizator]

    cred ca doar in Romania se poate intampla un astfel de caz: sa avem bogatii sub pamant, dar sa preferam sa le tinem acolo in loc sa le exploatam si, astfel, sa poata duce o viata mai buna cei care traiesc deasupra lor!
    • +6 (6 voturi)    
      ? (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:57)

      uzu [utilizator] i-a raspuns lui andinny

      ce naivitate.
      aceiasi canadieni care vor sa exploateze la Rosia Montana (de exemplu) au exploatat aur in Honduras si Guatemala.
      inainte sa vorbesti prostii google putin sa vezi ce bine o duc cetatenii din Honduras si guatemala, acuma cand canadienii au terminat de spalat muntii si au plecat acasa.
      Hai ca nu e greu.
      • +3 (3 voturi)    
        + Papua Noua Guinee, Bougainville... (Marţi, 22 octombrie 2013, 18:01)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui uzu

        .
    • +2 (2 voturi)    
      Amice, am tot exploatat de-a lungul timpului (Marţi, 22 octombrie 2013, 23:17)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui andinny

      resurse, noi sau in "asociere" cu altii - americani, nemti, britanici, austrieci, rusi, etc, etc, etc. Niciodata n-am avut trai mai bun din cauza exploatarii resurselor - asta este economie primitiva. Sunt multe natiuni care nu au resurse si o duc economic cu mult mai bine decat noi, importa resursele necesare. Dar dupa ce pleaca "investitorii" daca noi ramanem si fara resurse si cu poluare dezastoasa, ce facem? Sau " da faliment" SRL-ul asta fantoma cu Rosia Montana, asta "listat" la bursa canadiana, teapa asta stelara, cu ce bani tinem in conservare imensitatea aia de iaz de decantare?
  • +4 (10 voturi)    
    Mahala internationala (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:20)

    Daniels22026 [utilizator]

    Opiniile mele ecologice nu depind de implicarea sau neimplicarea Federatiei Ruse. Iar ecologistii din strada sint mai corecti decit minerii care se imbraca in echipamente noi ca sa fie filmati.

    Pe de alta parte, un guvern serios acuza alta tara cu dovezi serioase, concrete. De ce nu este chemat sa dea explicatii ambasadorul Federatiei Ruse? Nu cumva guvernul nostru acuza la nimereala, fara nici o dovada?!

    Am sa cred implicarea Rusiei numai dupa ce studiez dovezile guvernului. Pe vorbe nu cred. Iar acuzatiile de pina acum asupra Federatiei Ruse sint o gafa diplomatica, o rusine pentru orice tara civilizata. Acuzatiile se insotesc cu dovezi, nu cu pareri de mahala international.
  • +1 (3 voturi)    
    americanii (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:49)

    uzu [utilizator]

    amercanii, ca sa poata scdoate petrol prin tarile arabe au fost nevoiti sa faca razboaie. la noi e mai simplu, nu trebuie decat sa ceara si ii lasam sa scoata gazele ...
  • +3 (5 voturi)    
    resurse (Marţi, 22 octombrie 2013, 16:52)

    uzu [utilizator]

    mie mi s-ar parea normal ca petrolul, gazul sau aurul sa poata fi exploatate doar de o companie de stat romaneasca.
    nu stim cum ? ii angajam pe aia pe care ii angajaza si americanii sau canadienii ca sa ne scoata gazul sau aurul din pamant. exact pe aia. daca americanii si canadienii isi permit sa-i plateasca cum ii platesc, si sa dea si dari si mite la statu roman, si o companie de stat romaneasca poate face la fel.
    aia mmis e pare mie independenta energetica ... sau "aurul ramane in tara". ca nu vad nici un avantaj ca vand canadienii aurul bancii nationale daca il vand la pretul pietei ...
  • 0 (0 voturi)    
    are docomentu' (Marţi, 22 octombrie 2013, 17:37)

    wladislaw [utilizator]

    daca tot e pretin la catarama cu PM, o fi citit si el, peste umarul sefului, raportul trimis de vreo agentura. Asta ca sa nu-l lase pe Basescu singur pe plaja. Inca o dovada ca rapoartele SRI si SIE ajung, normal, pe mai multe mese, nu doar la Cotroceni. Asemeni atentionarilor privind dosare grele care stau pe teava. De aceea a disparut in neant "fostul angajat SGG" la nici un an de la imbarcare. Lucrurile se lamuresc din ce in ce mai bine. Revine "linistea" traita pe vremea lui Nastase si visata cu ochii in lacrimi de PSD si PNL din 2005 incoace. Nitu si Cazanciuc isi fac datoria... de partid.
  • +5 (7 voturi)    
    Da ma banii inapoi din contractele cu statul (Marţi, 22 octombrie 2013, 17:42)

    alex1234 [utilizator]

    Da, ma, banii inapoi din contractele cu statul, hotule
    si lasa diversiunile tip Maior cu "eco-anarhistii"
    "platiti-de-Rusi", "fascisti - legionari si extremisti"
    ultimele doua se bat cap in cap ca legionarii erau anti
    rusi si anti bolsevici, deci ambele epitete nu pot fi adevarate.

    Nu-ti fac aia, un instructaj mai bun la diversionisti la sectie, inainte sa iesi in public ca smenaria asta?
    ca macar sa nu spui minciuni care sa bat cap in cap
    Hotariti-va suntem "cumparati de Rusi" sau "fascisti si legionari" ? Cultura ta minima ar trebui sa-ti spuna (daca ar fi) ca ambele afirmatii nu pot fi adevarate.


    Adevartii Pro-ruznaci au fost bolsevicii lui ilici, roman tatal si fiul, barladeanu, brucan, naum (bunicu lui Ponta), nastase tatal si fiul cu nevasta prima preoteasa si a doua cernasov (matusa tamara) etc..etc...asta-i gasca bolsevica care a si dat lovitura de stat in 89 - adica chiar partidul tau FSN => PSD de unde iti vin contractele cu statul....

    sova inseamna 'bufnita' in rusa
    valcov in seamna 'lupoi' in rusa sau asa ceva
    cazanciuc e nume ucrainean
    matusa lui nastase era tamara cernasov

    Pai voi astia de mai sus ne acuzati pe noi ca suntem pro-rusi?
    Vorbiti de funie in casa spanzuratului?

    Sunteti si analfabeti politic si diversionisti !
    Adica Pro-ruznaci ca voi striga la noi:
    uite pro-ruznacii?

    De-aia nu dai tu, nici o stire pe Romania TV despre Meetinguri de 2 luni ? "Sa n-auda rusii de meetinguri" ? Asta-i presa sa vorbesti despre Elodia si nuntile tiganilor in loc sa informezi ce se-ntampla in strada chiar in centru Bucurestiului une sunt mii de oameni?

    Singurul diversionist si mincinos esti tu prin "presa" pe care o faci...si prin diversiunile jenante pe care le scoti ...
  • +4 (4 voturi)    
    incomplet (Marţi, 22 octombrie 2013, 18:17)

    DIO49 [utilizator]

    declaratia completa era :Avem cea mai mare mina de aur din Europa si stam pe o mare de gaz, iar noi suntem saracii Europei si asa veti ramane fraierilor ca oricum nu primiti nimic.Noi va luam aurul si gazele iar voi ramaneti cu pamantul otravit. O sa scoatem panglici pe nas pana va convingem.
    • +1 (1 vot)    
      S-a dus vremea panglicilor. pot face orice (Marţi, 22 octombrie 2013, 18:56)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui DIO49

      Si acum priviti cu spaima fata noastra sceptic-rece,
      Va mirati cum de minciuna astazi nu vi se mai trece?
      Cand vedem ca toti aceia care vorbe mari arunca
      Numai banul il vaneaza si castigul fara munca,
      Azi, cand fraza lustruita nu ne poate insela,
      Astazi altii sunt de vina, domnii mei, nu este'asa?
      Prea v'ati aratat arama, sfasiind aceasta tara,
      Prea facurati neamul nostru de rusine si ocara,
      Prea v'ati batut joc de limba, de strabuni si obicei,
      Ca sa nu s'arate'odata ce sunteti -- niste misei!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 22 octombrie 2013, 22:48)

        XeniaRo [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

        Dar lasati macar stramosii ca sa doarma'n colb de cronici;
        Din trecutul de marire v'ar privi cel mult ironici.
        Cum nu vii tu, Tepes Doamne, ca punand mana pe ei,
        Sa'i imparti in doua cete: in smintiti si in misei,
        Si in doua temniti large cu de'a sila sa'i aduni,
        Sa dai foc la puscarie si la casa de nebuni!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by