Fostul premier Mihai Razvan Ungureanu, presedintele partidului Forta Civica, reactioneaza dur in urma discutiilor din ultimele zile referitoare la desemnarea viitorului candidat de dreapta la prezidentialele din 2014 si a schimbarii conducerii de la varful PDL. Ungureanu afirma, pe contul sau de Facebook, ca "idealul unificarii dreptei este departe de realizare" si acuza absenta criticarii de catre opozitie a actiunilor guvernului USL.

Mihai-Razvan UngureanuFoto: Agerpres

​"Este incredibil ce se intampla astazi cu dreapta noastra politica. In loc sa se preocupe de critica acerba a guvernarii, isi exhiba slabiciunile si nu pierde nici o ocazie de a arata romanilor cat de nepregatita este pentru a face opozitie reala", scrie MRU pe contul sau de Facebook. "Tone de declaratii inutile, starnite de teme fara relevanta publica, atacuri reciproce, guerille fratricide, reglari de conturi, incruntari - toate arata ca idealul unificarii dreptei, pentru care militam si despre care vorbim incontinuu, este departe de realizare. Nu credem ca acum e nevoie de asa ceva. Treziti-va, oameni buni!"

Reactia fostului premier a fost provocata de discutiile referitoare la desemnarea unui candidat la prezidentiale din partea dreptei pentru alegerile din 2014. M.R.Ungureanu este primul care a deschis subiectul, in cadrul unei conferinte de presa la inceputul acestei saptamani, cand a declarat ca "este necesara desemnarea rapida a unui candidat la Presedintie din partea dreptei."

Ulterior, deputatul PDL Theodor Paleologu a ironizat graba lansarii acest subiect: "Lucrurile trebuie sa se limpezeasca mai intii in PDL, sa gasim tonul just in opozitie, sa generam idei si solutii, sa vedem daca ARD este o alianta viabila si abia apoi sa identificam candidatul la presedintie. Sa ne fereasca Dumnezeu de frenezia prezidentiabililor: Eu! Eu Eu!"

Discutia in jurul "limpezirii PDL" i-a angrenat pe pozitii opuse si pe liderii democrat-liberali Sever Voinescu si Cezar Preda. In discutia pe tema organizarii unui viitor congres "pe bune" in PDL (formularea ii apartine lui Theodor Paleologu) au intrat ulterior si europarlamentarul Cristian Preda, Raluca Turcan si Elena Udrea, cea din urma sustinand organizarea unei conventii si considerand ca "nu exista deja un curent care sa spuna trebuie schimbat Vasile Blaga".

Presedintele PDL, Vasile Blaga, s-a abtinut de la inceputul anului in a critica punctual masurile si planurile anuntate de guvernul Ponta. Cea mai critica voce pana acum a fost cea a fostului premier, Emil Boc. Acesta a fost de altfel identificat ca fiind un potential candidat prezidential al dreptei de catre Traian Igas.