Ne cerem scuze, sistemul functioneaza defectuos

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 24 februarie 2012, 12:56 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Va propun cateva scurte istorisiri, auzite, traite sau vazute in aceste zile. Toate ne incurajeaza sa gandim solutii, ne ajuta sa intelegem ce avem de facut desi la prima vedere ne dezarmeaza, ne indeamna la abandon si disperare. Voi incepe, asadar, de jos in sus, de la intamplari mici spre cele mari, fiecare poveste avand semnificatiile ei.

1. Cand trei functionari incaseaza un amarat de impozit.
Un amic, bun platitor de taxe si impozite catre stat, s-a prezentat de curand la fiscul orasului Voluntari sa-si plateasca darile. Sediul fiscului din Voluntari e in Bucuresti, dar nu acest detaliu l-a pus pe ganduri. S-a inarmat din start cu rabdare. Nu-si facea iluzii ca scapa repede. Spre suprinderea lui, la sediul fiscului nu era coada. A rasuflat usurat cand i-a vazut pe cei doi-trei oameni asteptand cuminti la usa inpsectorului fiscal. A  asteptat o vreme linistit dupa care a inceput sa se agite. "Sistemul informatic pica, merge incet", i s-a explicat. Cand, in cele din urma, a intrat la inspectorul fiscal, care tot dadea refresh pe un  explorer depasit ca sa-i introduca datele in sistem, a ramas cu banii in mana si cu buzele umflate. "Nu aici platiti. Jos, la Trezorerie", i-a comunicat inspectorul, in timp ce-i elibera o chitanta cu un cod de bare. Noroc ca Treozeria nu era in capatul celalalt al Bucurestiului, cum s-ar fi putut intampla, ci in cladirea de alaturi. La Trezorerie, lume putina. Bucurie. Deasupra ghiseului  tronau doua anunturi: "La aceasta unitate nu se primesc atentii" si "Ne cerem scuze, sistemul informatic functioneaza defectuos". In ziua aceea, sistemul de la Trezorerie parea sa mearga ok, deoarece functionara i-a citit repede chitanta cu al sau cod de bare utilizand un scanner. Cand sa dea banii, amicul meu a primit o veste oarecum surprizatoare: plata o faceti la ghiseul 1. Ceva mai incolo, la ghiseul 1 era pustiu. Nici clienti, nici functionari. Dupa cateva minute si-a facut aparitia, in fine, un al treilea amploaiat. Abia acum i-au incasat amicului meu darile, la capatul acestor eforturi stranii de a scapa de bani. Amicul asta, un ardelean de obicei calm, m-a intrebat usor scos din sarite: daca pentru a incasa un amarat de impozit e nevoie de trei functionari, cati or fi lucrat la calcule si instiintarea de plata? Destul de multi, cred, semn ca mai e loc de concedieri in sistemul bugetar. Am incercat sa-i usurez viata, cautand o varianta online de plata. ANAF a lansat de curand ghiseul.ro. Spre ghinionul amicului meu, serviciul online nu acopera si zona unde locuieste: satul care tine de orasul Voluntari. Toti cetatenii buni platnici din Romania stiu ca reformarea administratiei publice inca n-a inceput cu adevarat si ca despre ea vom putea discuta cu adevarat doar atunci cand statul va incasa darile obligand contribuabilii la maxim doua click-uri, cand le va oferi un sistem informatic functional (nu livrat prin spagi), cand nu vom mai plati din banii nostri trei functionari pentru operatiunea ridicola de a pune niste bani intr-un cont.

2. Vreau sa donez sange si nu pot.  Un alt bun amic mi-a povestit intamplarea unui coleg cuprins de un acces de alturism care s-a decis sa doneze sange pentru victimele exploziei de la Sighet. A aflat din presa ca e nevoie de o anumita grupa si s-a repezit la Spitalul de Arsi. Ajuns la Spital, i s-a explicat ca donarile de sange se fac in alta parte, undeva la Witting, pe langa Gara de Nord. N-au stiut sa-i explice exact unde, dar l-au indrumat corect. Ajuns la Witting, coada de o suta de oameni. "Ce solidaritate impresionanta", s-a gandit colegul amicului meu, hotarat sa verse o picatura din sangele sau pentru a salva alte vieti. Cei de la coada i-au explicat ca doneaza sange din ratiuni ceva mai practice: tichete de masa, reducere la transportul in comun si ceva bani. Cum colegul amicului meu nu dorea nimic din toate astea, a intrebat cum poate evita totusi statul la coada pentru a face aceasta fapta buna. O asistenta i-a sugerat sa intrebe la etajul noua. A urcat intr-un suflet la etajul noua. Aici, un medic i-a explicat ca, daca tot vrea sa ajute victimele exploziei de la Sighet, trebuie sa coboare si se se aseze frumos la coada. Colegul amicului meu s-a intors, ceva mai nelinistit decat venise, la munca. N-a inteles de ce n-au trimis o unitate mobila de recoltat sange la Spitalul de Arsi, o ambulanta, ceva, daca tot au facut apel in presa. N-a inteles si a ramas, asa, nedumerit tot restul zilei. Din pacate, nu este un simplu exemplu de proasta organizare, ci reprezinta insasi esenta deciziei administrative in Romania, unde nu stie stanga ce face dreapta. Altfel spus, comunicarea pe toate palierele sistemului este obligatorie pentru ca toate rotitele lui sa traga in aceeasi directie.

 3. O instanta condamna, alta achita. Ce se intampla in justitie? Sa urcam putin mai sus pe scara sistemului. Intamplarea face ca, de cateva zile, sa ma intalnesc reprezentantii unor ambasade occidentale foarte interesante de mersul reformei in Romania. Suspiciunea lor principala este ca progresele notate in ultimul raport de tara (MCV) sunt rezultatul unui efort heirupist si ca reformele nu sunt chiar ireversibile. Le-am explicat ca, in opinia mea, condamarile de la Inalta Curte, de pilda, unde au avut loc schimbari sistemice - incepand cu demantelarea retelei Voicu pana la pensionarea unor judecatori suspectati ca omorau marile dosare, plus numirea unor judecator competenti -  vor continua si vom asista si la sentinte definitive. Cu constiinta faptului ca am comis o fapta buna pentru tara mea incurajand cancelariile occidentale sa aiba ceva mai multa incredere in reformele din Romania, doua evenimente mi-au zdruncinat putin convingerile. Achitarea lui Dinel Staicu la Curtea de Apel Bucuresti dupa ce alt complet de la aceeasi Curte de Apel l-a condamnat la 7 ani cu executare. Oricine poate intelege ratiunea unui recurs sau contestatie in anulare: mai nuantam, mai echilibram o sentinta. Dar nici o fiinta rationala nu va intelege cum e posibil ca doua instante sa pronunte decizii radical diferite: una de inchisoare la sapte ani cu executare, alta de achitare. Cineva a gresit grav. Cineva trebuie sa plateasca. Sa vedem acum la treaba noua lege privind raspunderea magistratilor. Ce vor face CSM si Ministerul Justitiei in fata acestui caz scandalos?  Al doilea eveniment descumpanitor a fost un filmulet halucinant difuzat de televiziuini, cu Giovani Becali urland si facand legea intr-o sala de judecata. Te asteptai ca Becali sa fie umflat pe loc, luat pe sus si trimis in beci la relaxare macar pentru 24 de ore. Insa Romania nu sanctioneaza "sfidarea instantei" cu trimiterea la inchisoare, ci cu o amarata de amenda. Poate ca merita schimbat ceva prin noile Coduri, daca tot nu le-a dat prin minte celor de la MJ cand le-au elaborat initial, pentru a acorda instentelor instrumente eficiente pentru a-si apara autoritatea atunci cand ea este calcata in picioare. Prin urmare, rectific: schimbarile din justitie nu par in acest moment ireversibile, mai avem nevoie de bici extern, altfel ne vom prabusi.

4. Sa ne avantam insa si mai sus, spre varful piramidei. Va recomand  Labirintul de la Guvern, textul semnat de Razvan Orasanu pe Contribuntors, o fascinanta incursiune in universul kafkian al deciziei la varf. Daca as fi in locul premierului Ungureanu, din aceasta excelenta radiografie a birocratiei romanesti, realizata de cineva care a condus o institutie guvernamentala, as retine in mod special urmatoarele fraze cheie: "In Sedinta de Guvern, actele sunt semnate o data asa cum intra in guvern, insa apoi sunt trecute pe „hartie galbena” (cea care merge catre Monitorul Oficial, varianta definitiva) si „contra-semnate” , adica semnate din nou de toti demnitarii. Nu verifica nimeni, de obicei, daca varianta de pe hartia alba e aceeasi cu cea de pe hartia galbena. O industrie de stampilatori, avizatori, registratori, hartogari si arhivari este tinuta in viata. Munca lor este extraordinar de importanta si adeseori uitata – am avut la AVAS cazul unui ordin de esalonare a unor datorii fiscale semnat de mine pe pagina numarul trei, dupa care functionarii au inlocuit paginile unu si doi, iar o esalonare de 6 luni a devenit o esalonare de 5 ani. Noroc cu un functionar de la cabinet care a pescuit „ghidusia”- m-am invatat minte din acel moment sa semnez pe toate paginile unui document. Cei care inregistreaza au de asemenea un rol extraordinar – daca semnezi o intampinare catre instanta, de pilda si nu e inregistrata in ultima zi , poate fi considerata tardiva de instanta si se pot inregistra pagube de milioane de euro pentru stat. La fel cei de la registratura, care sunt singurii care au dovada trimiterii unui document, pentru institutie. Mai adaugati faptul ca nu exista un protocol precis de circuit al documentelor in Palatul Victoria sau circuit intre ministere si consilierii premierului, respectiv ai ministrilor si reprezentantii Secretariatului General al Guvernului. In fine, dupa toata truda, premierul poate sa nu semneze documentele sau le poate face pierdute, chiar dupa ce sunt aprobate formal in Sedinta de Guvern. Sau cei care au crezut ca sunt numiti intr-o pozitie in sedinta de guvern pot avea surpriza ca „la Monitor” e altul numele, pentru ca cel numit in schimb a facut „lobby” unde a trebuit dupa acea sedinta. In fine, daca tot nu a iesit ce trebuie, din cand in cand Guvernul transmite o erata la Monitor si repara ce e de reparat. Veti gasi erate chiar la legile majore. Ba mai mult, cu fiecare nou premier/ ministri, circuitul actelor normative se ia de la capat, pentru ca e nevoie de noile semnaturi. Acte normative care erau 90% finalizate vor fi reluate de la zero. Monitorul Oficial primeste el insusi sugestii de tiparire – numirea unui ministru, destituirea vreunui director de agentie se pot face in aceeasi zi „ la urgenta”, in alte cazuri tiparirea unor acte normative mai poate intarzia zile, uneori chiar o saptamana si ceva".

Cum poate evita premierul Ungureanu pozitia de figurant penibil, de decident fara putere reala, de prezonier al unui sistem imbatranit in rele? Cum poate fi eficientizat ciruitul hartiilor in Guvern? Introducand - dupa cum sugereaza si dl. Orasanu - reguli clare,  termene, stabilind responsabilitati si sanctiuni. In absenta lor, vom pluti mai departe in cosmarul birocratic romanesc, focar de coruptie si ineficienta.


5. Privind sistemul, cu ochii scosi din cap. Evident ca un astfel de sistem produce exasperare, enervare si rabufniri chiar din partrea unor exponenti din varful sistemului insusi. Ultimul care a cedat nervos pare sa fie guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, autorul urmatoarelor reflectii publice: "Transparenţa este şi ea un factor cultural. Mulţi se feresc. Şi din cauza sistemului fiscal. Dacă continuăm cu acest sistem care îţi scoate ochii din cap nu poţi să supravieţuieşti decât dacă faci evaziune. Pe măsura ce se schimbă sistemul fiscal, se creează transparenţa. Schimbarea sistemului fiscal înseamnă consecvenţă, paşi mici în direcţia bună, care să ducă la transparenţă".

Pana una alta, cu ochii scosi din cap, incercam sa  intelegem sistemul cat mai bine inainte de a-l schimba. Aceasta este marea provocare a oricarui guvern nou instalat: sa reuseasca saltul de la bune intentii la executie, de la heirupism la eficienta, de la haos legislativ la coerenta si simplitate, de la decizii arbitrare la responsabilitate, de la hartogarie stufoasa si inutila la informatizare functionala si transparenta, de la abuz nesanctionat la actiune curajoasa, de la indiferenta fata de micile detalii de sistem la solutii. Si mai ales, e nevoie de o modificare de atitudine: trecerea de la bombaneala acra si sterpa la critica insotita de constructie. Fara ea, contributia noastra publica se va reduce la penibile exercitii de auto-admiratie si masochism, la isterii in grup fara finalitate practica.

Aceasta este, pana la urma, modernizarea statului, restul sunt lozinci. Pana atunci, afisul lipit la ghiseul functionarului de la Trezorerie poate fi atarnat la intrarea in tara: "Ne cerem scuze, sistemul functioneaza defectuos".

P.S. Emil Stoica are dreptate cand spune cam am uitat ceva, totusi, esential. Mai e nevoie de un salt: de la nepotism si administratie politizata la promovari pe baza de competenta, la epurararea in masa a imposturii din punctele cheie ale sistemului.











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • aberatie birocratica (Vineri, 24 februarie 2012, 15:24)
    Ana [anonim]

    Una proaspata: mi se elibereaza certificat de urbanism pentru construirea unei case. Mi se cer o gramada de avize, printre care si un plan de situatie vizat de cadastru. Ma duc la topograf, care imi spune ca pentru viza de la cadastru imi trebuie un alt certificat de urbanism! Ca aia de la cadastru nu pun viza daca nu au certificat de urbanism pentru documentatie topo-cadastrala! Ma intorc la primarie, cer si acest certificat de urbanism suplimentar, iar doamna de acolo imi spune ca nu a auzit despre asa ceva. Ma intorc la topograf, asta iar la cadastru, astia iar nu vor sa auda...ce sa va zic? Credeti-ma ca nu mai stiu ce sa fac!

  • deliciul de la CNAS (Vineri, 24 februarie 2012, 19:44)
    Andrei Cosmovici [anonim]

    Dacă ai norocul să fii PFA în România, trebuie să știi următorul lucru: în fiecare județ, există un singur (un singur!) loc fizic unde ți se spune cât ai de plătit la fondul de asigurat medical. Și nu prin telefon, ci doar după deplasare fizică înspre deținătorii suverani ai prețioasei resurse personale a tuturor cetățenilor, numită timp. Cheltuieli suplimentare pentru deplasarea dus-întors la sediul județean al CNAS? Pe cine interesează?

    Nu veți înțelege cele spuse de mine, decât dacă vă aflați efectiv în situație. De exemplu, în Cluj (unde locuiesc), există acest singur loc din județul omonim. Dacă (ai ghinionul să locuiești) la Turda, Dej, Gherla, faci ce faci și te prezinți la Big Brother CNAS (să trăiți, Dle Președinte Lucian Duță), de două ori pe an: odată când se stabilește anticipat impozitul (prin primăvară), și încă o dată prin toamnă, când primești regularizarea. Nu v-am menționat aici faptul că obținerea deciziei anticipate de impunere stă sub zodia norocului absolut: cineva care vine din Turda la Cluj, și nu reușește să obțină în aceeași zi și Decizia de impunere (de la Finanțe), ca să meargă cu ea în aceeași zi la CNAS, atunci trebuie să vină și a doua zi, sau a treia, sau a patra. După cum are norocul...

    Toate astea în condițiile în care există un protocol de comunicare între Finanțe și CNAS, astfel încât, eventual (nu cerem prea mult?...),. să primim o scrisoare pe Poștă, direct și fără complicații, prin care să aflăm cât, când și unde ar trebui să plătim la sistemul de asigurări medicale. Apropo, dacă eu am o firmă astăzi în România, de ce nu pot fi unificate plățile către stat (impozit, asigurarea de sănătate, asigurările sociale) într-o singură scrisoare, care să vină la scadențele cuvenite? Vă spun eu de ce: asta ar presupune să existe un sistem unitar informatic și funcțional între instituțiile care ne colectează taxele. Dar asta înseamnă să cerem prea mult de la cei care ar avea datoria să facă lucrul acesta. Dar, sigur am cere prea mult?.





17795 vizualizari

  • +30 (32 voturi)    
    In Craiova e si mai pe fata ... (Vineri, 24 februarie 2012, 13:11)

    HN_reader [utilizator]

    Macar in cazul amicului din Voluntari cei trei functionari erau in cladiri/ghisee diferite. In Craiova insa, cele 3 cucuoane grase si lipite de scaunul comunist (probabil ca pleaca cu el acasa ca nu-l mai pot dezlipi), erau "situate" una langa cealalta. Si culmea, nu pasau biletelul cu codul de bare de la una la alta, ci mi l-au dat mie sa-l pasez colegei de pe scaunu de langa. Tin sa mentionez erau oarecum inghesuite, deci nu era nici o jumatate de metru intre ele. Cu toate astea, mi-a revenit mie onoarea de a pasa biletelul colegei. Cat despre concedieri, asa cum zicea tov. Patriciu, 500 000 ar fi prea putin. Cred ca nu exagereaza cu nimic cand spune ca avem 500 000 de plimbatori de hartii (in cazul meu biletele) absolut inutili.
    • +18 (28 voturi)    
      Ce scrie in acest articol este presa adevarata (Vineri, 24 februarie 2012, 13:44)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui HN_reader

      Oricine ar fi la putere, daca 90% din presa face politica non-stop acelea devin subiectele care se discuta. Si din la noi, genul asta de presa apartinind unor afaceristi evita subiectele de interes pentru romani in timp ce promoveaza subiectele celui care-i plateste si eventual mai are si partid politic.

      Din pacate, noi toti suntem vinovati pentru situatiile descrise si multe altele. Cei care fac astea nu sunt cei de la putere, sunt milioane de oameni de langa noi, prieteni, rude, cunostiinte pe care le felicitam daca pacalesc statul, ii lasam sa faca evaziune, sa incalce regulile, dar brusc ne trezim revoltati ca lucrurile astea se intampla.

      Se intampla din cauza noastra, pentru ca noi le apreciem daca sunt in favoarea noastra sau a prietenilor nostri si asa fac toti. Cand o sa fim cinstiti cu noi insine si cei din jurul nostru atunci lucrurile or sa revina la normal.
      • -2 (24 voturi)    
        deci...puterea nu are nici o responsabilitate? (Vineri, 24 februarie 2012, 14:07)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        Consecvent atitudinii 100% pro putere, demonstrezi (sau macar incerci) ca "Oricine ar fi la putere"........"Se intampla din cauza noastra"...
        Bravo, domnule Mircea !
        Statul, care este angajat de noi, pe banii nostrii sa ne gestioneze tara...nu are nici o responsabilitate daca lucruri ca cele insiruite in articolul asta sunt regula.
        Noi suntem de vina....mda, frumos...si foarte util prietenilor tai politici aflati la putere, i-ai albit in cateva cuvinte.
        ma rog....si ei cearta cetateanul ori de cate ori au ocazia,se ratzoiesc la noi si ne pedepsesc, deci...te incadreezi perfect in curentul oranj.
        Dar....uite, o sa-ti dau dreptate: da, noi suntem de vina pentru ca votam prost sau de loc, noi suntem de vina pentru ca nu suntem in stare sa formam o societate civila capabila sa schimbe orice guvern, sa elimine orice politician care nu ne satisface.
        In definitiv, repet, ei sunt doar angajatii nostrii...la fel ca administratorul blocului si femeia de serviciu care matura scariile acestui bloc.
        Doar ca blocul nostru este o tara.
        • +9 (23 voturi)    
          De acord cu tine (Vineri, 24 februarie 2012, 14:38)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Si daca in bloc fiecare declara ca stau mai putine persoane decat stau, daca declara ca castiga mai putin decat castiga, daca unii fura tot ce e bun comun si chiar din casele vecinilor, daca arunca gunoiul pe geam in loc sa-l duca la ghena atunci nu mai e tot blocul vostru? Atunci e blocul administratorului si al femeii de servici nu-i asa?

          Mentalitatea asta: noi cu drepturile si restul sa munceasca si sa plateasca ne-a adus aici. Politicienii sunt dintre noi si de-aia rar gasesti unul competent si corect. Pentru ca si noi ne-am transformat in niste nesimtiti ipocriti. Si te inteleg ca asta s-ar putea sa nu-ti convina.
        • +17 (17 voturi)    
          pentru Wizard of Oz (Vineri, 24 februarie 2012, 17:04)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          Ai dreptate. Dar solutiile propuse de tine sunt dificil de aplicat. De exemplu, incearca sa schimbi administratorul blocului. Eu am avut motive si dovezi ca ne fura. Si nu am reusit !
          Daca ai un administrator necinstit te invit sa incerci si tu sa-l schimbi si sa-mi spui daca ai reusit.
          Pe de alta parte si Mircea are pe undeva dreptate. Adica noi, cetatenii care ar trebui sa formam societatea civila nu iesim in strada ( ma rog Piata Universitatii ) decat pentru " JOS".
          Dar nu au fost niciodata macar 10 oameni care sa iasa cu o pancarda in care sa sustina , punctual o masura buna luata de a Guvern.
          In "Piata Universitatii " am vazut fel de fel de solicitari. Nimeni nu a cerut O JUSTITIE CURATA!
          De ce ?
        • +10 (14 voturi)    
          MARE DIFERENTA!! (Vineri, 24 februarie 2012, 17:35)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          la blocul tau sunteti privati, iar femeia de serviciu e angajata unor privati. Cand e vorba de bugetari e altceva: cand au inceput reducerile de personal cine ZBIERA de ceasul mortii? cand s-au redus salariile - daca tot stau trei cucoane grase,mai bine sa stea pe banii a doua cucoane grase- cine URLA pe sticla, pe bloguri, pe ... ??? Printre "argumente" : scaderea consumului, cresterea somajului, dezastru in familii, rate neplatite etc. Deci OZ, le dam afara sau nu pe acele cucoane grase? PS. cam oriunde si in toate perioadele, bugetarii voteaza majoritar cu guvernul. Cam de ce o fi angajat Tariceanu O JUMATATE DE MILION? astea erau locuri de munca? crearea unui milion de locuri de munca (viziunea USL) tot cu bugetari se rezolva?
        • +5 (7 voturi)    
          Intre putere si opozitie sta PRESA!! (Vineri, 24 februarie 2012, 19:51)

          John [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

          cind ea este obiectiva si echidistanta balanta este echilibrata!!!

          Felicitari autorului!!

          Cu cit mai multe informatii obiective si cu cit mai putine "pansesuri pseudofilozofice" presa ar putea ajuta imens romanii!!

          Wizard of Oz - birocratia in Ro este de pe vremea lui CEAUSESCU!!
    • +19 (21 voturi)    
      Nimeni nu spune... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:01)

      Matache M. [anonim] i-a raspuns lui HN_reader

      ... ca pe langa cei 500.000 de hartogari de stat, fiecare firma trebuie sa angajeze un numar urias de oameni care sa "hraneasca" masinaria birocratica (daca ne raportam la personalul firmei si la ce se mai intampla in alte parti in Europa).
      La fel, timpul pierdut de persoanele private tot "hranind" masinaria birocratica se traduce in lipsa de productivitate.
      Ca urmare, influenta celor 500.000 de hartogari este cu mult mai catastrofica decat simpla lor alimentare dintr-un buget amarat. Si acestia creaza reguli stupide si documente inutile care sa le justifice existenta.
    • -1 (5 voturi)    
      Problema partial rezolvata (Vineri, 24 februarie 2012, 14:14)

      sile [anonim] i-a raspuns lui HN_reader

      In cazul asta, plimbatorul de hartii ai fost chiar tu. Deci se constata un inceput de reforma!
  • +7 (11 voturi)    
    In sistem se bazeaza pe reguli! (Vineri, 24 februarie 2012, 13:15)

    Constantin [anonim]

    Romanii nu suporta regulile si totusi cum faci ca sistemul sa functioneze si pentru romani? Un bun exemplu este Limba Romana, un sistem romanesc ce tinde spre perfectiune.Pentru romani sistemul devine functional atunci cand:
    -poti face un singur lucru intr-o multitudine de moduri
    -poti face actiuni fara subiect, uneori chiar fara predicat
    -exista foarte multe exceptii de la regula si, deseori, esti inteles chiar daca incalci orice regula sau exceptie.
    -o singura actiune poate determina, concomitent, mai multe rezultate diferite.
  • +3 (7 voturi)    
    bravo !!! (Vineri, 24 februarie 2012, 13:39)

    watcher [anonim]

    foarte bun articol... pentru prima data: bravo domnule !
  • +17 (17 voturi)    
    Astazi am primit acelasi text 'ne cerm scuze...' (Vineri, 24 februarie 2012, 13:42)

    Ionel [anonim]

    Astazi am primit doua plicuri de la ANAF.Mi le-a adus Posta Romana la usa. Erau doua notificari privind 'nedepunerea in termen a declaratiei de impozite,taxe si conributii', pentru doua firme distincte. Textul era foarte amenintator, cu atrageri de raspunderi, cu amenzi etc.
    Firma mea de contabilitate imi raspunde ca e o EROARE a ANAF. Ca au trimis aiurea aceste notificari.
    Sistemul a functionat defectuos.
    Daca aveti curiozitatea puteti suna la 021.4481370 (numat oficial al ANAF) intre 9-14 9(asta scrie si pe notificari)si sa intrebati de ce se trimit notificari aiurea si se cheltuiesc banii contribuabililor pe :hartii, curierat, tonner, plicuri,apeluri telefonice, salariile functionarilor care au gresit.
    De asemenea puneti la socoteala si disconfortul contabililor care trebuie sa se disculpe in fata clientilor pentru o vina care nu au.Unii clientii devin circuspecti cand le spui ca nu e vina ta, pana la urma ei au in mana o hartie oficiala.
    Explicatia mai larga este ca niste colegi au gresit, ca s-a schimbat legea in ianarie si unii funtionari nu au stiut.
    Bani pierduti, incompetenta si dispret.
    • 0 (0 voturi)    
      care sistem? (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 12:37)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Ionel

      sistemul informatic nu poate functiona bine fara sistemul uman!!! exemplu: ti se emite decizie ANAF (inclusiv blocarea conturilor si confiscarea activelor) pt. o diferenta de UN LEU -care de fapt rezulta din rotunjiri gresite ale programului lor. Dar NIMENI -incepand cu faza elaborarii specificatiilor- nu si-a luat RESPONSABILITATEA sa spuna de exemplu ca la o eroare de un leu nu se face nimic pana cand eraoare nu ajunge la 10 lei (costurile recuperarii acelui leu ajung usor la UNA SUTA lei). Cand trebuie sa duci peste tot copii legalizate caci nimeni nu-si ia responsabilitatea autentificarii la ghiseu (contrar oricaror state europene), cand nu poti da declaratii esentiale pe proprie raspundere, cand depui declaratii electronic insotite de copia pe hartie, cand trimiti prin net dar ti se cere si copia fizica pe CD (de curand, altfel trebuie sa procuri dischete disparute de pe piata) toate au aceeasi cauza: LIPSA DE REPONSABILITATE, LIPSA DE DECIZIE PERSONALA, pasarea oricarei decizii in sus (sa aprobe seful, sa stie si seful etc etc). De aici trebuie pornit si abia apoi sa se realizeze un sistem informatic.
  • +12 (14 voturi)    
    . (Vineri, 24 februarie 2012, 13:51)

    gabi [anonim]

    cea mai clara dovada de indolenta o dau functionarii de la administratia financiara sector 1-str ROMA, pe site-ul institutiei este afisat progaramul de lucru pe care l-a cerut primul ministru adica 8.0-16.00 dar cand ajungi acolo surpriza, programul este 8.30-16.30. De mila sau de sila o functionara vine si deschide prima usa in jur de 8.10 spunanadu-ne ca ne face o favoare si nu ne lasa sa asteptam in frigd deschiderea ghiseelor. Eu stau si ma intreb cat timp le mai face favoarea primul ministru sa tina asemenea angajati in functii. Daca acesti angajati nu respecta o regula impusa de primul ministru cum putem avea noi pretentia sa fim respectati, sa fim tratati civilizat si cu profesionalism. Apropo pe holuri zac aruncate stive de declaratii depuse. Oare de ce ne miram ca ne vin prin posta instiintari de plata gresite?
    • +5 (5 voturi)    
      Ati depus o plangere? (Vineri, 24 februarie 2012, 21:44)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui gabi

      De ce nu ati cerut numele functionarei respective si sa depuneti o plangere? Dupa ce functionara va fi penalizata, va va raspunde altfel. Daca nu mergem pana la capat, nu ne vom rezolva niciodata problemele.
  • +16 (18 voturi)    
    Foarte bun articol... (Vineri, 24 februarie 2012, 13:53)

    Lucky [anonim]

    Sa-i multumim lui iliescu pentru "minunatul" sistem, pentru "democratia originala" conform specificului romanesc.
    aceasta cucuvea, care sta pe crucea Romaniei, i-a refuzat pe americani cand acestia s-au oferit in 1990 sa ajute in implementarea democratiei in Romania proaspat "eliberata" de comunism.
    Puteam sa preluam tot sistemul american, cu legi cu tot, cu programe pentru calculator, nu aveam nevoie sa cheltuim miliarde de euro pe "inovatiile" romanesti schioape, dar smecherite.
    Puteam sa preluam tot sistemul de marcare si semnalizare al traficului rutier de la americani. Am facut un sistem imbecil de marcare si semnalizare care este primul vinovat pentru producerea accidentelor si incalcarii regulilor de circulatie cu stopurile montate in cele mai ciudate locuri, asa ca sa nu le poti vede, etc, etc... Liniile de tramvai instalate pe centrul strazii, ca pe laterale sa poata stationa autoturismele, chiar daca este semnalizata stationarea sau oprirea interzisa, si ca cei ce calatoresc cu tramvaiul sa poata fi mai usor accidentati, etc., etc...
    • -7 (7 voturi)    
      hai ma lasi (Vineri, 24 februarie 2012, 21:57)

      nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      una, doua, Iliescu e de vina
      nu ca l-as iubi, Doamne fereste, dar Basescu e de 7 ani presedinte, ce scuza are pentru ce se intampla acum? Voi, pedelicii, o sa dati vina pe Iliescu si peste 30 de ani.
      • +3 (3 voturi)    
        asteptam (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 11:00)

        mercedes [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

        de la Uslasi sa-i ridice o statuie in cimitirul Belu.
        • -3 (3 voturi)    
          esti pe langa (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 14:28)

          nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui mercedes

          nu sunt fan usl amice, am zis doar ca tot ceea ce e rau in tara asta nu i se poate imputa unui singur om.
          vino cu argumente, nu propaganda superficiala.
          • +3 (3 voturi)    
            am 43 de argumente (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 20:41)

            mercedes [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza

            dar iti dau un singur exemplu: a facut Romania tara cu cei mai multi prorpietari doar cu drepturi nu si cu obligatii. Unii chiar au achizitionat 3-4 apartamente pe care le-au inchiriat, (eu cunosc 6 familii) iar acestia nu traiesc numai din cei 800 ron pensie ci si din chirii fara a plati impozite permitandu-si sa consume mai mult si astfel contribuind la ridicarea preturilor la nivelul Germaniei.Imi permit sa-l consider pe Iliescu singurul vinovat si daca nu esti de acord ai avut ghinion.
      • 0 (0 voturi)    
        da,iliescu ESTE VINOVAT ! (Luni, 27 februarie 2012, 8:03)

        toma [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

        daca nu aducea minerii si respecta "punctul 8" nu-l mai aveam nici pe el,nici macar pe basescu...
        probabil 90% din actualii nu erau...

        ps. apropos , pe cand judecata lu' idolu' tau ?
    • +3 (3 voturi)    
      de acord... si nu (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 0:25)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Lucky

      Un lucru e clar: sistemul pervers de la noi (dpdv legal, politici si economic) a fost instituit si cultivat cu mare grija de Iliescu (cum spunea un amic,
      "tradator de neam si tara"). Probabil vom avea nevoie de 4-5 decenii sa recuperam dupa dezastrul produs de acesta jogodie bolsevica si lingaii lui. Si noi vom plati, nu odraselele politrucilor moderni (care mai nou se vor a fi "elite").

      Insa preluarea sistemului legislativ american ar fi o prostie. Ideea e pur si simplu naiva.
      El a aparut in anumite conditii, intr-o anumita perioada (au trecut peste 200 de ani de atunci... si se vede) intr-o tara care si azi e stapanita de mentalitatea de pionier in Vestul Salbatic.
      Ca sa nu mai spun de coruptia sistemica la nivel inalt, evidenta si egalata probabil doar de China (si tarile "in tranzitie" ca Romania...).


      In privinta semnalizarii stradale, recunosc ca nu stiu cum este in SUA, dar posibil sa fie si o problema de costuri (reconfigurare totala) si in plus diferente majore: noi traim in Europa, sistemul de strazi e muuult diferit fata de SUA.
  • +7 (9 voturi)    
    DACA LA 22 DE ANI DUPA 1989 (Vineri, 24 februarie 2012, 13:55)

    pointless man [utilizator]

    asa stau lucrurile repet o intrebare pusa de curind: care revolutie ? Care reforma ?

    Si tot eu voi da un raspuns (partial dar substantial): reforma sede ascunsa sub obrocul mass media si al liderilor de opinie care ne aburesc cu probleme false, cu dezordine mentala si cu nesfirsite palavrageli lipsite de concluzii clare. Continuam sub lozinca "Nici asa nici altminteri", sau punem piciorul in prag incercind sa ne limpezim fara filosofii absconse ?
  • -7 (11 voturi)    
    exit PDL (Vineri, 24 februarie 2012, 14:04)

    kitto [utilizator]

    indolenta, indolenta..

    bun acum cine este de vina pentru acest sistem de functionare?..cei care ne guverneaza de atata timp..mafia PDL-ista care nu a fost in stare sa faca nimica bun pentru aceasta tara..

    sistemul PDL-ist functioneaza defectuos..
    exit..
    • +9 (13 voturi)    
      iarasi politica,iarasi pdl... (Vineri, 24 februarie 2012, 15:46)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui kitto

      la "contabilitatea" primariei mele in '90 erau 32 angajati .( in era abacului)
      tot acolo in 2010 erau 84 ! (dotati cu computere)
      sistemul s-a "ingrasat" dupa '90.
      cel mai tare sub tariceanu .
      pdl a mai dat afara (atunci cand voi erati impotriva reducerilor ! ).
      mai taiati fratilor , este de unde !

      ps.atentie : sa nu va dati afara amantele , nevestele , nepoatele...!
    • +3 (7 voturi)    
      vina (Vineri, 24 februarie 2012, 15:48)

      rz [anonim] i-a raspuns lui kitto

      Precizari: sistemul putea fi facut mult mai eficient si mai bun. Este in continuare mai mult prost decat bun, personal lovindu-ma de unele din problemele descrise.

      Dar administratia financiara chiar a evoluat, poti sa depui declaratii online de ex (ca de platit oricum puteai plati prin OP). Justitia aduna totusi niste condmnari in dosare de mare coruptie. Deci eu nu as spune ca e mai rau decat acum 4 ani si sa dau vina pe PDL.

      Vor face cei de la USL mai mult? Probabil vom experimenta si asta.

      Speranta mea este ca oricine va guverna, va stii sa organizeze statul ca sa lucreze eficient, va organiza licitatii corecte, va controla aplicarea legii si va avea competenta necesara sa implineasca interesul cetatenilor. Nu-mi pun speranta in nimeni din pacate...
    • +1 (1 vot)    
      si cei 500 000 bugetari? (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 12:40)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui kitto

      tot mafia pDL i-a angajat? adica nu TU zbierai sa nu se faca reduceri la bugetari?
  • -5 (9 voturi)    
    asa arata Romania "reformata" de TB si EB ?! (Vineri, 24 februarie 2012, 14:05)

    lili [anonim]

    Nici nu ma mira, cat timp "reforma" Dlui TB si a Dlui EB a insemnat exclusiv taieri de salarii si concedieri fara sa promoveze profesionisti si competenti in sistem si sa elimine incompetentii, asa cum de altfel a semnalat deja mai zilele trecute Dl MRU la bilantul MAI cand a vorbit despre "reforma" din MAI care de fapt nici nu a inceput, a spus MRU!!!
    Si ce-a mai "reformat" Dl Igas MAI-ul!!!
    Daca asa arata Romania dupa 3 ani de "reforme" PDListe, ma intreb: cati ani ii trebuie Romaniei sa se modernizeze, sa se REFORMEZE cu adevarat, adica sa avem o administratie eficienta, moderna, in care cuvantul de ordine sa fie COMPETENTA, EFICIENTA, PROFESIONALISMUL ???!!!!
    Si nu clientelismul politic, care inseamna ineficienta, incompetenta, lipsa de profesionisti.
    Si o Romanie ramasa muuuult in urma statelor Europei....si cu putine sanse de schimbare si de evolutie....
    • +2 (4 voturi)    
      aproape de acord (Vineri, 24 februarie 2012, 15:56)

      rz [anonim] i-a raspuns lui lili

      Comentariul mi se pare foarte bun cu o exceptie: titlul. Din cauza titlului te duci cu gandul la faptul ca PNL sau PSD ar fi facut infinit mai multe. Eu cred ca gresesti, dar destul de mult, probabil ca ne era mai rau. Nu intru in detalii, e vorba si de coruptie (mai mare) si de populism.

      Dar sunt de acord cu comentariul: sa scapam de clientelism, sa promovam competenta, eficienta, profesionalismul si cinstea as adauga. Nu stiu cum altfel decat prin vot, poate media ar putea pune osul.
      • +1 (1 vot)    
        Votezi mai mult o imagine (Vineri, 24 februarie 2012, 16:17)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui rz

        si mai putin niste competente. Politicianul trebuie sa fie constient de acest lucru si sa se preocupe mai mult de imaginea lui decat de mersul treburilor.. care trebuie facute de profesionistii din spate daca politicianul vrea sa-si imbunatateasca imaginea.
        • +1 (3 voturi)    
          nu (numai) politicianul votat e problema (Vineri, 24 februarie 2012, 17:38)

          rz [anonim] i-a raspuns lui Constantin

          Devenim offtopic dar as adauga totusi ca nu politicianul votat e problema ci un intreg sistem in care politicianul votat are un rol important.

          Sigur ca cel votat trebuie sa fie competent in asa fel incat legile sa fie bune, clare, corecte samd. Problema este politicianul numit, nu votat, in toata administratia (prin ministere, administratie locala, companii de stat). Acestia sunt numiti in multe cazuri pentru a scoate bani pentru partide sau ca plata a unei "datorii". In ambele cazuri, cel numit are doar interesul de a scoate bani, de a numi persoanele "sale" in anumite posturi inferioare - care vor face exact acelasi lucru. Ca o concluzie, sunt mai multi cei care vor doar sa fure decat cei care chiar muncesc, dintre acestia multi sunt slabi pentru ca sunt foarte prost platiti. Ce persoana competenta lucreaza ca secretar de stat pentru 1000€? Sa fim seriosi, cineva care are competente reale de secretar de stat va castiga in privat cateva mii de euro.

          Pana la urma ai dreptate, totul se reduce la votul nostru, sistemul trebuie schimbat de legislativ(ul votat). Iar votul se face pe imagine la 80% din electori. Ma consider in categoria celor care se informeaza foarte bine si judeca promisiunile inainte de vot. Dar nu cred sa fie 20% votanti care sa judece asa. Si aici ar interveni rolul mediei. Care ar putea si sa aduca in discutie (si nu in urlete) problemele din sistem, in asa fel incat sa oblige politicienii sa incerce sa le rezolve pentru a intra in gratiile electoratului informat/educat de media.
      • -1 (3 voturi)    
        PSD, PDL, PNL sau UNPR(ce partid e asta?) tot aia (Vineri, 24 februarie 2012, 18:03)

        lili [anonim] i-a raspuns lui rz

        Numai ca in afara PDLului, celelalte partide romanesti nici macar nu si-au propus un asa obiectiv maret, sa "reformeze" Romania !!!!
        D-aia i-am mentionat numai pe TB si EB...
        Altfel, politicienii Romaniei sunt toti o apa si-un pamant....
        Si chiar votul nostru nu sunt convinsa ca va rezolva problema, pentru ca oferta partidelor, adica numele propuse pe listele lor sunt JALNICE!!
        Adica, NU ai cu cine sa votezi in acest moment, de-ar fi sa mergem maine la vot..
        Si nici nu cred ca vom vedea vreo oferta care sa ne dea pe spate sa ne inghesuim la votare in 2012....
        Nu vad macar 50 de nume de oameni politici pe care sa doresti sa-i vezi pe liste in 2012 si sa intre in viitorul Parlament...
        La ce fauna se anunta cu partidul lui DD sau al lui G Becali, Dumnezeu sa ne fereasca...
        Anii astia grei de austeritate cand majoritatea oamenilor au saracit, vor aduce din pacate in Parlament si nu numai politicieni din partidele lui DD sau GB, ce fauna va fi....
        Ce "reforma" sa mai vezi in Romania !!!
        • 0 (4 voturi)    
          credibilitate (Vineri, 24 februarie 2012, 18:35)

          rz [anonim] i-a raspuns lui lili

          Asa e, sper totusi sa avem pe cine vota, macar asa printr-un colegiu doua. De ex Adriana Saftoiu mi se pare o persoana de bun simt si competenta pe care as vota-o cu toate ca politica PNL de asociere cu PSD si de isterizare nejustificata imi displace profund (a se citi exact ce am spus, nejustificata nu neintemeiata, poate e intemeiata dar nu m-au convins).

          Dar sa nu aud PSD vorbind de coruptie, PNL de incompetenta (sa ne amintim niste ministri PNL) ca nu-i mai cred deloc. Sa nu-mi spuna mie PSD ca era mai putina coruptie intre 2000 si 2004. Poate se fura mai eficient, mai in liniste nefiind deranjati de nimeni. Sau ca deficitul imens din 2008, facut pe ciclul de crestere, exact impotriva celor mai elementare reguli economice, cand ar fi trebuit sa fie excedent, a fost facut cu gandul la bunastarea cetatenilor si nu la locurile lor din parlament. Dupa parerea mea PNL a sacrificat bugetul tarii pentru a ajunge un partid mare. Au reusit dar mi se pare mult prea meschin sa faci asa ceva. Cum spui chiar tu, sunt "toti o apa si-un pamant". Nu sunt credibili doar prin prisma promisiunilor, trebuie sa convinga cu fapte.
          • -2 (4 voturi)    
            si eu o vad OK pe Adriana Saftoiu...... (Vineri, 24 februarie 2012, 19:13)

            lili [anonim] i-a raspuns lui rz

            Ea are si clasa....ea este o exceptie azi in fauna din Parlamentul Romaniei....
            Dar prea multe alte astfel de nume sincer nu as gasi...
            Pentru ca la marea majoritate a politicienilor romani motivul pentru care au intrat in politica este redat foarte bine de vorbele lui George Orwell, autorul celebrului roman "1984":
            "The sole purpose of The Power is The Power" !!!
            Singurul obiectiv al PUTERII este PUTEREA !
            Nicidecum interesul public, al cetateanului care l-a ales !
            Ce sa mai astepti de la acesti politicieni?!
  • +3 (7 voturi)    
    Interesant (Vineri, 24 februarie 2012, 14:08)

    Rali [utilizator]

    Problema este sistemica si este peste tot in zona functionarilor statului.
    Cum imi povestea o cunostinta: de la blocarea angajarilor in ian. 2010 s-au facut angajari si dintre cei vechi nu a plecat nimeni. In plus nu s-au facut disponibilizari dintr-un singur motiv, nu pot sa dea pe nimeni afara, pt ca au de ales intre pilosi si cei care muncesc pe care daca-i dau afara nu mai pot sa isi faca treaba.
    Un cerc vicios din care nu se poate iesi decat printr-o decizie luata la varf, dar acei politrucii de la varf sunt veniti din sistem si au si ei oamenii lor deci .... despre ce vorbim?
    • +2 (4 voturi)    
      primul criteriu ? (Vineri, 24 februarie 2012, 15:53)

      yoma [anonim] i-a raspuns lui Rali

      prima data pleaca ultimii angajati !
      de la tariceanu incoace !
      de astia SIGUR nu era nevoie !
      daca mai trbuie si din ceilalti-examen de competenta !
      simplu !
  • +3 (5 voturi)    
    Să privim partea plină a paharului... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:20)

    Razvan S. [utilizator]

    Haideți să privim totuși și partea plină a paharului: deși defectuos, sistemul funcționează cât de cât. În plus, cei care "fac parte din sistem", sunt suficient de drăguți să își ceară scuze și suficient de inteligenți să înțeleagă că încă nu merge totul normal. Mai e puțin până la pasul următor: să găsească unii (suficient de drăguți și suficient de inteligenți) care să "repare" sistemul, ca să nu mai meargă așa defectuos...
  • 0 (4 voturi)    
    Evaziune (Vineri, 24 februarie 2012, 14:35)

    nic [anonim]

    Eu am in Romania un magazin onlie, primesc FOARTE MULTE e-mailuri si telefoane unde m.i se spune pe sleau ca nu ii intereseaza TVA-ul, preturile sant pe site cu TVA(este mentionat suplimentar), deci sportul NATIONAL este ELUDAREA statului.

    CE n-e facem???
    • +2 (4 voturi)    
      pai (Vineri, 24 februarie 2012, 15:55)

      .sin [anonim] i-a raspuns lui nic

      invata sa scrii corect intai.. "n-e" place cand lumea scrie corect
  • +5 (7 voturi)    
    Ref la pct 1. Cum merg lucrile in alta parte... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:43)

    un utilizator [anonim]

    Belgia, de exemplu.
    Primesti prin posta instiintarea de plata impreuna cu un formular de ordin de plata pre-tiparit. Plata se poate face online, la ghiseul oricarei banci etc, scadenta fiind de aproximativ 2 luni.
    La fel si cu declaratiile deimpozit, amenzi etc.
    Oare de ce trebuie in Romania sa bati drumul pana la administratia financiara, sa stai la coada, sa fii jignit de cucoanele pe care le deranjezi de la cafea? Cati ani vor fi necesari sa intram in normalitate?
  • -6 (8 voturi)    
    poate cu Ungureanu.... (Vineri, 24 februarie 2012, 14:58)

    costica [anonim]

    "Prezent la bilantul activitatii Inspectoratului General al Politiei Romane pe 2011, premierul Mihai Razvan Ungureanu a aratat ca procesul de reforma nu presupune doar concedieri si reorganizari de organigrame, ci profesionalizare si introducerea unor standarde de calitate in activitate."

    Mi-amintesc bine ca nu am auzit niciodata in vorbele Dlui Basescu sau ale Premierului Boc cuvintele PROFSIONALIM, EFICIENTA sau COMPETENTA, Standarde de CALITATE in activitatea din adminsitratia publica.
    Mereu foloseau acelasi cuvant GOL, acela numit "reforma" care a ajuns sa nu mai insemne nimic , ajungand "sa isi piarda legatura directa cu problemele reale, evitand sa se refere la disfunctionalitati sau la problemele reale ale sistemului", asa cum a si afirmat cu acea ocazie Premierul Ungureanu.
  • +8 (8 voturi)    
    Dosar pensie (Vineri, 24 februarie 2012, 15:13)

    stefan [anonim]

    din 17 octombrie 2011 am iesit la pensie si pana astazi 24feb2012 nu am primit macar decizia de pensionare numai vorbesc de platit pensie,daca vreau sa primesc pensia mi s-a sugerat sa "ung" altfel mai am de asteptat.
    Ce ar face un om la varsta de 65 de ani daca pensia ar fi singurul mod din care sa te poti intretine?
    Toata povestea se intampla la Casa de Pensii Sector 3.
    Nu sunt dispus sa ung sistemul sa functioneze si astept sa vad cat de mare este nesimtireea si incompetenta armatei de hartogari ,sunt hotarat sa sesizez abuzul cand vor considera ca trebuie sa dea drumul la acte sunt curios ce record vor sa mai atinga.
  • +3 (5 voturi)    
    aberatie birocratica (Vineri, 24 februarie 2012, 15:24)

    Ana [anonim]

    Una proaspata: mi se elibereaza certificat de urbanism pentru construirea unei case. Mi se cer o gramada de avize, printre care si un plan de situatie vizat de cadastru. Ma duc la topograf, care imi spune ca pentru viza de la cadastru imi trebuie un alt certificat de urbanism! Ca aia de la cadastru nu pun viza daca nu au certificat de urbanism pentru documentatie topo-cadastrala! Ma intorc la primarie, cer si acest certificat de urbanism suplimentar, iar doamna de acolo imi spune ca nu a auzit despre asa ceva. Ma intorc la topograf, asta iar la cadastru, astia iar nu vor sa auda...ce sa va zic? Credeti-ma ca nu mai stiu ce sa fac!
    • -2 (4 voturi)    
      Simplu (Vineri, 24 februarie 2012, 15:53)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui Ana

      Cumperi o casa gata facuta!
      • +4 (4 voturi)    
        Si pentru placerea (Vineri, 24 februarie 2012, 16:34)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui Rali

        de a-mi construi singur casa trebuie sa platesc spagi, comisioane, nu?
    • +2 (4 voturi)    
      alta aberatie (Vineri, 24 februarie 2012, 17:53)

      rz [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Nu te pot ajuta dar am intalnit si eu, la o scara mult mai mica aceeasi problema. Ma duc la sala 10, nu stiu ce ghiseu. Explic problema (1 minut). Ma trimite la sala 19. Explic problema. Du-te la sala 20. Explic problema. Primesc raspunsul, du-te inapoi la 10. Acolo cica nu la 10, du-te la 4. Ma duc acolo, explic iar problema, primesc raspunsul stupefiant ca nu se poate daca nu am fost avertizat in scris, eu declarand benevol ca am incalcat legea din nestiinta si vreau sa intru in legalitate. La camera 10 se da avertisment. La camera 10 sunt informat ca nu e adevarat. Inapoi la camera 4: sa astept sa vina un sef ca ei nu-si asuma raspunderea. Ma intorc la 10 unde pana la urma se rezolva. Cateva zile mai tarziu o iau de la capat cu procesarea cererii, lucru pentru care a trebuit sa ma duc la camera 101. Era cu 10 minute inainte de inchidere, raspunsul: haideti maine mai devreme.

      Nu e toata povestea pentru ca am fost inainte de toate astea inca o zi in care m-am interesat ce trebuie sa fac (se pare inutil) - unde iar am explicat problema de vreo 4 ori cel putin - si inca vreo 2 drumuri dupa pentru ca erau niste acte care se eliberau doar succesiv.

      Dar tin sa precizez ca administratia financiara functioneaza ceva mai bine decat inainte.
    • +3 (3 voturi)    
      probabil o confuzie (Vineri, 24 februarie 2012, 20:42)

      etre [anonim] i-a raspuns lui Ana

      La avizarea acelei ridicari topografice se foloseste certificatul de urbanism emis pt constuirea casei, in copie simpla. In ce judet ai intampinat aceasta cerinta ?

      Oficiile de cadastru se fac vinovate de multe, si daca vreti va pot scrie pagini, cu exemple concrete, dar in cazul de fata cred ca este la mijloc o confuzie.

      Opinia mea, trebuie sa ne adunam un grup de oameni cu competente si cunostinte concrete pe domenii, nu diletanti, sa discuta si sa propunem schimbari din experientele proprii.
      In aceasta idee m-am implicat in diverse initiative politice noi, cu speranta ca-mi pot aduce aportul. Din pacate toate esueaza, multa demagogie, putine idei concrete.
      • 0 (0 voturi)    
        CU topo (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 10:10)

        Ana [anonim] i-a raspuns lui etre

        Asa a mers si aici pina acum, asa stiam si eu! Pina la aceasta situatie uluitoare, cu certificatul de urbanism "special". Faptul se petrece la Baia Mare.
        Eu sint proiectantul si crede-ma ca am vazut multe aberatii birocratice. Iti dai seama ca, reprezentind clientii in relatia cu autoritatile, ma lovesc mereu de birocratie. Totul pina la povestea asta incredibila cu certificatul de urbanism "dedicat" ridicarii topo. Incredibil.
  • +3 (5 voturi)    
    cel de sus (Vineri, 24 februarie 2012, 15:56)

    Ela si Atat [anonim]

    Observatii de bun cunoscator :
    1. orice functionara de fisc/trezorerie are neaparat pe fiecare mana cel putin doua inele de aur ; verigheta are supra-dimensiune = tip saiba ;
    2. orice functionar/functionara nu a stiut muuuuuulta vreme ca "shift F1" nu trebuie scris efectiv ci trebuie sa apesi pe doua "botoane" simultan !
    3. orice functionar/functionara este fiica de , nepoata de , amanta de .... si are o cota de parandarat care daca nu este platita intocmai si la timp... nu mai conteaza prima parte ;
    4. scolirile lor ne costa mult si foarte mult - sunt in fapt concedii foarte placute (mai ales ca nu sunt cu familiile!) platite de noi toti ;
    5. pentru OPC candva mi s-a cerut spaga :"un apartament cu doua camere sau pila la ministru!" era pe vremea CDR-ului ; acum cat o mai fi ? si mai trebuia sa fiu si buna in meserie!? si sa aduc cotizatia stabilita intocmai si la timp !
    Nu am ajuns niciodata functionara unul din visurile mele ramane sa am o firma prin care sa le stau impotriva. Partial am reusit - dar orice reduta sfarseste prin a deveni ruina ! NU !?
  • +1 (3 voturi)    
    Sa vezi la noi (Vineri, 24 februarie 2012, 17:23)

    Geo [anonim]

    In piața orașului Caracal sunt mai multe magazine ale Primăriei care sunt închiriate la diverse persoane fizice și juridice. La sfârșit de luna vin doua cucoane ținându-se de mana sa aducă facturile de chirie . La câteva zile vin alte 2 cucoane cu un chitanțier ca sa încaseze chiriile. In trecerea mea am numărat aproximativ 30 spatii comerciale . Oare cat plătesc chirie dacă onor domn' primar are 4 angajați sa încaseze chiria.
  • +3 (3 voturi)    
    alt exemplu (Vineri, 24 februarie 2012, 17:42)

    Ana [anonim]

    Mama, pensionara, trebuie sa ceara o adeverinta de la Casa de Asigurari cum ca e asigurata (de parca nu ar fi suficient cuponul de pensie ca sa demonstreze asta); cu acea adeverinta trebuie sa se intoarca la medicul de familie, care sa ii dea trimitere catre specialist. De ce li se face asta pensionarilor, a caror apartenenta la sistem e clara? Se deplaseaza greu, au mereu nevoie de medic- de ce aceasta batjocura la adresa persoanelor in virsta? Sistemul cere mereu hirtii absurde si inutile, ca sa justifice existenta functionarilor sai. Adeverinte, stampile, coduri, semnaturi, ca sa isi mentina posturile niste inutili comozi.
  • +1 (3 voturi)    
    deci... (Vineri, 24 februarie 2012, 18:43)

    laurentiucat [utilizator]

    dupa atatia ani de reforme ale guvernului boc...trebuie sa o luam iar de la zero.
    administratia locala e plina de birocratie si coruptie,
    la ministerul de finante la fel,sanatate si invatamant
    se vede ce balamucuri sunt ...
    la ministerul de interne e jale in zona rurala,justitie...nu ma pronunt inca. a mai ramas armata care e vai de mama ei.
    • -2 (4 voturi)    
      nu tine! (Vineri, 24 februarie 2012, 20:04)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

      Laurentiu, vezi ca Boc a taiat din administratie si zero ala de care pomenesti nu a fost sau este in perioada Boc.
      Ori esti tanar, ori nu-ti aduci aminte.
      • 0 (2 voturi)    
        pai-... (Vineri, 24 februarie 2012, 22:01)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        se vede ca n-a facut bine si tot vraiste este. el a taiat otova...poate daca incredinta unei firme de afara sa faca niste studii de caz pe cateva tipuri de primarii si cum ar fi bine sa fie organizate acestea
        ca sa aiba eficienta maxima ptr contribuabil cu personal cat mai putin era ok. ii punea pe aia de auditau primariile respective sa explice pe toate posturile tv nationale ce si cum e si de ce...si pe urma nu taia...ci restructura. ca reforma inseamna altceva si am gresit si eu folosind acest cuvant, luat de val.
  • +1 (1 vot)    
    deliciul de la CNAS (Vineri, 24 februarie 2012, 19:44)

    Andrei Cosmovici [anonim]

    Dacă ai norocul să fii PFA în România, trebuie să știi următorul lucru: în fiecare județ, există un singur (un singur!) loc fizic unde ți se spune cât ai de plătit la fondul de asigurat medical. Și nu prin telefon, ci doar după deplasare fizică înspre deținătorii suverani ai prețioasei resurse personale a tuturor cetățenilor, numită timp. Cheltuieli suplimentare pentru deplasarea dus-întors la sediul județean al CNAS? Pe cine interesează?

    Nu veți înțelege cele spuse de mine, decât dacă vă aflați efectiv în situație. De exemplu, în Cluj (unde locuiesc), există acest singur loc din județul omonim. Dacă (ai ghinionul să locuiești) la Turda, Dej, Gherla, faci ce faci și te prezinți la Big Brother CNAS (să trăiți, Dle Președinte Lucian Duță), de două ori pe an: odată când se stabilește anticipat impozitul (prin primăvară), și încă o dată prin toamnă, când primești regularizarea. Nu v-am menționat aici faptul că obținerea deciziei anticipate de impunere stă sub zodia norocului absolut: cineva care vine din Turda la Cluj, și nu reușește să obțină în aceeași zi și Decizia de impunere (de la Finanțe), ca să meargă cu ea în aceeași zi la CNAS, atunci trebuie să vină și a doua zi, sau a treia, sau a patra. După cum are norocul...

    Toate astea în condițiile în care există un protocol de comunicare între Finanțe și CNAS, astfel încât, eventual (nu cerem prea mult?...),. să primim o scrisoare pe Poștă, direct și fără complicații, prin care să aflăm cât, când și unde ar trebui să plătim la sistemul de asigurări medicale. Apropo, dacă eu am o firmă astăzi în România, de ce nu pot fi unificate plățile către stat (impozit, asigurarea de sănătate, asigurările sociale) într-o singură scrisoare, care să vină la scadențele cuvenite? Vă spun eu de ce: asta ar presupune să existe un sistem unitar informatic și funcțional între instituțiile care ne colectează taxele. Dar asta înseamnă să cerem prea mult de la cei care ar avea datoria să facă lucrul acesta. Dar, sigur am cere prea mult?.
  • +3 (3 voturi)    
    clasic! (Vineri, 24 februarie 2012, 20:02)

    Lucian* [utilizator]

    de fapt functionarii romani au impresia ca stiu sa lucreze si partea proasta este ca cei care ii conduc se cred chiar foarte buni la condus.

    De fapt nu cred sa existe un functionar in Romania care sa stie sa-mi arate regulamentul dupa care trebuie sa lucreze! Exagerez in speranta ca apare unul :).

    Ti se cer copii dupa copii si avize peste avize care nu au nimic de a face cu obiectul problemi pe care o ai.

    Un primar/secretar de stat/ministru/sef de departament bun, o sa fie ala care o sa dovedeasca ca poate face corvoada asta in mai putin de 5 minute cu tot cu numaratul de bani!

    de fapt, evaziunea este provocata nu de dorinta omului de a fura, ci de dorinta omului de a-si proteja sanatatea mintala in stupizenia sistemului.

    Inca ceva: daca primarii sunt batuti in cap, chiar nu exista vreun ministru de la Interne care sa-si puna problema cum poate simplifica lucrurile? Pun pariu ca pe urma o sa poata sa reduca personalul la jumate!
  • +4 (4 voturi)    
    hmmm (Vineri, 24 februarie 2012, 20:08)

    aschie [anonim]

    La orice mic investitor au aparut zece care sa-l jupoaie, la orice act au aparut o armata de notari, la orice cerere trebuie sa adaugi o pre-cerere si o post- cerere, la orice initiativa buna au aparut 10 care si-au pregatit pe margine lasoul ca sa te prinda, la orice necesitate firesca legata de sanatate, educatie etc au aparut lacuste, la orice proiect cu bani europeni au navalit omizile. Suntem o tara sufocata...de noi insine.
    Felicitari pt acuratetea articolului!
  • +2 (2 voturi)    
    contul unic (Vineri, 24 februarie 2012, 20:10)

    vasile [anonim]

    In contul unic se platesc mai multe impozite (pe salarii, pe profit, pe diverse venituri cu retinere la sursa, etc.). Daca in aceeasi luna o firma plateste mai multe tipuri de impozite, se intampla uneori ca sistemul sa nu "stie" sa distribuie toate sumele, cu toate ca pentru fiecare tip de impozit s-a intocmit cate un ordin de plata. Si cu toate ca stai linistit ca ai platit toate darile iti vine dupa vreo luna de ANAF somatie si titlu executoriu pentru ca ai avea obligatii neachitate... Creste brusc tensiunea, ceri o fisa sintetica si observi ca o anumita suma nu a fost distribuita de sistem (adica pe langa obligatia neachitata, avem evidentiata si o plata in plus...). Alocam timp pentru a face cerere de distribuire, a ne deplasa la Administratie, unde doamna zice cu o degajare maxima: "a, nu s-a distribuit...". Stau si ma intreb: o fi atat de greu sa aiba un cont pentru imp. pe profit, un altul pentru imp. pe salarii si altul pentru celelalte?
  • 0 (0 voturi)    
    @Ana: (Vineri, 24 februarie 2012, 21:05)

    Tudor Bugetar [anonim]

    Exista 2 posibilitati:

    1) Sau ai luat un topograf cretin care si-a batut joc de tine

    2) Sau nu ai retinut tu ce ti-a cerut topograful

    Pt. viza de la cadastru ai nevoie de copie dupa PLANUL PARCELAR sau dupa PUG; astea le obtii de la primarie.
  • -1 (1 vot)    
    Guvernare haotica (Vineri, 24 februarie 2012, 21:53)

    Vali [anonim]

    La nivelul institutiilor statului lipsesc procesele funtionale, de business. Daca nu exista definit un proces ca persoana avand functia x trebuie sa deschida usa la ora 7:50 si toti functionarii sa se afle la lucru la ora 7:30 si ce penalizari se acorda pentru nerespectarea orelor si procedurilor, treaba nu va merge bine.

    Pe de alta parte, modificarea unui proces important, cum este de pilda schimbarea orei de deschidere a institutiei de la 8:30 la ora 8:00 nu se poate face de pe o zi pe alta, cum a procedat Guvernul. Daca angajatii au copii si trebuie sa-i lase la scoala sau gradinita la ora 8:00, vor fi profund nemultumiti sa fie obligati ca de maine sa vina la lucru de la ora 8:00.

    Inca o dovada ca Guvernul Romaniei, oricare ar fi el, actioneaza haotic, pompieristic, nu are nicio strategie si nu lucreaza sistematizat, pe baza de procese simple si clare.
  • +1 (1 vot)    
    adevarat (Vineri, 24 februarie 2012, 22:08)

    Claudiu [anonim]

    Exista siteul ghiseul.ro unde se spune ca poti plati impozite si amenzi online, fara ca mai apoi sa trebuiasca sa trimiti dovada platii catre primarii. Am platit o astfel de amenda anul trecut in octombrie, si astazi imi vine somatie de la primarie ca daca nu platesc in 15 zile amenda ma executa silit. Chiar nimeni nu lucreaza in primariile astea sa verifice ceea ce platesc oamenii. Lor li usor sa trimita scrisori, sa plateasca curieratul, la urma urmei tot din banii mei.
  • +1 (1 vot)    
    ! (Vineri, 24 februarie 2012, 22:35)

    chiuaua [utilizator]

    Tatal meu a trebuit sa obtina un act de la primaria S6, a intrat in biroul respectiv de 5 functionari ce frecau menta iar cand l-au vazut au inceput sa se agite,sa para ocupati.Chiar o tipa si-a intors cartea ce o citea, s-a ridicat si a plecat.Cand a intrebat pe unul cine-i poate elibera documentul necesar, acesta l-a pus sa-si ia bon de ordine.Tatal meu l-a intrebat la ce-i trebuie bon de ordine din moment ce era singurul solicitant din tot biroul. La care functionarul: -Ahhh, da ?
  • +3 (3 voturi)    
    Ciocolata (Vineri, 24 februarie 2012, 23:34)

    Taietorul de lemne [anonim]

    Am avut nevoie de un Certificat constator, de la Registrul Comertului din Sibiu.
    Am platit 108 lei si mi s-a spus sa revin peste sapte zile lucratoare.
    Cand am revenit, mi s-a spus ca nu s-a facut vreo cerere din partea firmei mele pentru asa ceva. Le-am aratat chitanta, ca am platit...
    Mi s-a spus sa astept. In timp ce asteptam, m-a sunat asociatul.
    Am pus telefonul pe speaker:
    "Ce faci?"
    "Certificatul nu e gata, trebuie sa astept."
    "Stai acolo ca vin imediat. Sa vezi ce dau cu bugetarii de pamant."

    Au facut certificatul intr-un minut...

    Dupa cateva zile, am pierdut certificatul. Asa ca m-am dus la arhiva, sa-mi dea o copie dupa el.
    "Sa vedeti, problema e mare. Trebuie sa dati anunt in ziar ca l-ati pierdut, apoi veniti si platiti iar si asteptati sapte zile."
    I-am dat o ciocolata si mi-a dat copia pe loc.
    • +2 (2 voturi)    
      Se aude, alesilor? (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 11:58)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Taietorul de lemne

      Se aude, alesilor? Voi, penalii zilei, potentatii zilei, se aude? Se aude, Guvern? Se aude, MRU? Si ce-ati citit in comentariul de mai sus puteti extrapola ''la nivelul intregului teritoriu'' (e genul vostru de sintagma de lemn pe la comunicatele oficiale - ministerul lui Berca o foloseste din plin). O sa ramaneti sa va furati intre voi cu totii; oamenii scarbiti si descurcareti si dornici de civilizatie vor fi fost demult plecati din tara asta, asupra careia doriti sa pareti ca v-aplecati cu blandete. Sunteti cu totii niste oameni cu picioare de lut, incremeniti in proiect.
    • -2 (2 voturi)    
      vai... (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 19:35)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui Taietorul de lemne

      ce frica le-a fost...
  • +3 (3 voturi)    
    apropos prostia birocrativa de la CNAS (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 0:35)

    Gigel [anonim]

    Intr-o vreme (nu stiu daca mai e actual, probabil ca da ;)) pentru a depune anumite dosare la casa judeteana de asigurari de sanatate iti trebuia adeverinta ca esti asigurat de la... aceeasi casa judeteana de asigurari de sanatate.
    Dar trebuia obtinuta separat, inainte de a depune dosarul. De la biroul de la intrarea urmatoare.

    Fie prostie, fie lene patologica...
  • +3 (3 voturi)    
    ce-am patit eu cu alocatia.. (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 0:35)

    larisa [anonim]

    din greseala mi-au trimis in plus niste bani, prin posta. NU i-am ridicat, banii s-au intors la ei. Am primit somatie acasa ca am sa le dau bani. II sun, nu, ca tre sa veniti aici. Adica ia-ti liber de la munca, stai in trafic, du-te pana acolo sa le descurci hartiile. Am ajuns acolo, am stat vreo 2 ore c-o femeie sa ia toata hartogaraia la mana sa vada pana la urma ca am de primit bani de la ei, nu de dat. Zic ok, bine c-am rezolvat-o, trimiteti-mi diferenta cand puteti/vreti. Noo. Da-ne tu banii cu care apari datoare si noi iti trimitem toti banii pe care ti i-am mai trimis inca o data, din greseala. Zic WTF? Am ajuns pana la sefa de agentie: raspunsul: nu se poate. Nu putem compensa ce aveti sa ne dati cu ce avem sa va dam. Tre sa mai trimitem inca o data banii de la unul la altul. Zic femeie, banii is la tine in cont, la ce sa mi-i mai trimiti mie ca sa-ti dau inapoi. Ca asa functioneza sistemul.

    Inutil sa va spun ca atunci cand mi-au trimis banii suma a fost gresita: n-a fost nici suma intreaga nici diferenta pe care aveau sa mi-o dea.
  • +2 (2 voturi)    
    anaf - atentie foarte funny (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 2:16)

    ginel [anonim]

    Ma trezesc intr-o zi cu contul poprit. Banca mea fiind una decent si eu client vechi imi dau telefon sa-mi spuna ca asa si pe dincolo.
    Imi venise de la ANAF o suma de plata care nu se pupa cu nici una din platile pe care le stiam eu. Dupa ceva cautare am aflat ce era cu suma aia :)
    Era o bucata din suma pe care o platisem deja catre bugetul de stat si nu si-o virasera intre ele institutile statului. :)
    S-a rezolvat cu o zi pierduta de contabila la ANAF :(
  • +1 (1 vot)    
    Pentru Dl Tapalaga... (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 6:41)

    Cadillac [utilizator]

    Danut, imi cer scuze, dar nu pot sa te "iert":

    "....sa GINDIM solutii..." ???

    Sa ne gindim la O solutie a acestei probleme...

    Sa CAUTAM solutii...

    Sanatate si toate cele bune !!!
  • +1 (1 vot)    
    Partea necazuta e ca (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 9:15)

    Horea [anonim]

    sefii sunt numiti politic. Nu stiu sa isi evalueze capacitatile, nici ale lor nici ale oamenilor. Nu stiu sa spuns nu, accepta sarcini pentru ca partidul le cere. Nu poti sa faci fata, ceri calculator, nu primesti; Iti cumperi, toata lumea e fericita; Se strica, primesti mustrare ca nu ti-ai terminat treaba la timp; Aia de la informatica nu ti-l repara ca nu-i al institutiei; Il duci acasa, nu poti ca nu ai bon de iesire; Stai peste program si-l faci tu daca esti priceput; Seful urla la tine ca esti incompetent, el ahabr nu are ca nu existe pe tastatura buton pentru "trei puncte" pentru ca nu e logic de ce este pentru "punct", "doua puncte" dar nu si pentru "trei puncte". Intr-o institutie publica, intr-un birou exista 5 calculatoare din care patru cumparate de functionari si o imprimanta cumparata de ei , acelasi model ca ala care s-a stricat pentru ca altfel nu primesc cartuse. Si toate aste se intampla sub privirile lungi si puturoase ale unor tineri numiti de partid drept rasplata pentru efortul din campanie.
  • +1 (1 vot)    
    Asa vor sa fie, defectuos. (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 10:02)

    MarcelP [utilizator]

    Cred ca tot functionarii publici au pus la punct sistemul asta. Ganditi-va: ce s-ar intampla daca la Finante de ex. s-ar face 3 ghisee unde sa sa dai actele, sa platesti si sa rezolvi problema in 10 minute? Pai ar ramane vreo 30 de oameni care nu ar mai face nimic. Ei trebuie sa para ca au activitate. Si eu m-am lovit de chestia cu "luati de aici o hartie, platiti la ghiseul X si reveniti cu chitanta pe care o stampilez eu si dupa aceea mergeti la registratura cu cerere samd, samd..." Desi era clar ca puteau rezolva toata treaba la acel ghiseu foarte repede, au facut in asa fel incat sa ma plimbe pana-mi sar ochii. E si o reminiscenta comunista asta. Job-urile astea de la stat, unde toata lumea trebuie sa aiba ceva de facut, sunt tot un soi de protectie sociala pentru unii. Sunt si functionari care isi fac treaba bine si fara de care nu se poate. Dar sunt foarte multi fara de care s-ar putea foarte bine.
  • +1 (1 vot)    
    Stiti ce nu inteleg eu? (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 11:00)

    Mircea [anonim]

    Toata povestea asta este spusa ca un film, cu actori care fac si desfac, ca o pelicula la cinema. Te astepti la final sa fie un happy end, sau unul sa arunce ceva in aer..cand colo.. nimic! Acelasi final halucinant, fara substanta, de 20 de ani.

    Ce nu inteleg este: nu vorbim cumva de noi? Oare nu noi suntem acei actori, acei functionari, arhivari, contopisti etc? Sincer, parca birocratia, coruptia ar fi fenomene naturale si nu avem ce le face, asta e, cum bate vantul, bate si coruptia prin tara.

    Fratilor, schimbarea trebuie sa inceapa cu noi. Acel prieten pe care il avem toti undeva, acea spaga pe care o dam pentru ca "asa se face", acea ridicare de umeri pentru ca "nu e treaba mea", astea sunt schimbarile care vor rasturna buturuga mare.

    Niciun politician nu rezista fara suportul trepadusilor care il tin acolo sus. Si niciun functionar nu isi poate bate joc de noi decat daca noi il lasam sa faca asta. Nu urland ca Becali in sala de judecata, ci schimbandu-ne obiceiurile, luand atitudine cand ceva nu merge bine.


    Cel mai greu e sa lucrezi cu oamenii, mai ales cand e vorba de noi.
  • -3 (3 voturi)    
    Minciuni! (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 12:56)

    T.B. [anonim]

    Domnule Tapalaga!
    Nu cred nimic din ce relatati (de fapt, reluati) la punctul 4.
    Asa ceva nu poate fi adevarat!
  • 0 (0 voturi)    
    Functionari multi (Sâmbătă, 25 februarie 2012, 13:52)

    i [anonim]

    Restructurarile[reforma nu se face dupa noi daca aplicatia din CP este asa facuta de cere 3 operatiuni] De sus trebuie facuta aplicatia si trimisa in teritoriu la care lucreaza 1 persoana vorba nu poti cusea la dosar Practica ne omoara
  • 0 (0 voturi)    
    dischete (Duminică, 26 februarie 2012, 11:38)

    Ana [anonim]

    D-le Tapalaga, tocmai am "cules" o noua aberatie birocratica, pe care v-o adaug la colectie: mi-am completat declaratia 392B. Nu comentez faptul ca a trebuit sa completez niste cimpuri conforme cu niste jurnale pe care nu sint obligata sa le am (si nici nu am stiut pina acum ca exista), nici faptul ca defalcarea acelor sume a depasit cu mult cadrul "contabilitatii simple". Ma refer acum la inregistrarea sumelor in mica aplicatie pusa la dispozitie de ANAF special pentru asta. Dupa completarea tuturor cimpurilor, cind sa salvez rezultatul (declaratia trebuie depusa si electronic), softul imi cere...DISCHETA!!!!! Eu nici nu mai am vreun calculator care sa detina floppy-disk! Nu s-a putut, domnule, salva fara discheta aia! Un soft actualizat in ianuarie 2012 nu poate salva un fisier fara discheta! Si asa functioneaza si imbecilul de soft pentru declaratii al CNAS-ului, dar eu, cind am vazut contabila salvind pe discheta si apoi mutind pe calculator, am crezut ca e ea nepriceputa! Nu, domnule, dupa atitia bani bagati in soft-uri, functionarimea nu a reusit sa depaseasca blocajul mental al batrinei dischete! Sint revoltata.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by