Piața carbonului: Cum vor fi afectate sectoarele aeronautic și auto / Timmermans cere renunțarea la cursele aviatice mai scurte

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2020, 21:14 Actualitate | Mediu


Avioane
Foto: Pexels
UE a început joi să lucreze la căile de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55%, indicând eforturi sporite în industrie și sectorul aviației, dar mai presus de toate o extindere a „drepturilor de poluare” la transportul rutier și construcții, potrivit AFP.

Într-un studiu de impact, Comisia Europeană a justificat obiectivul de reducere a emisiilor cu cel puțin 55% în 2030 comparativ cu 1990 propus miercuri de președintele său Ursula von der Leyen.

Este singura „cale echilibrată, realistă și prudentă” pentru a atinge „neutralitatea climatică” în 2050 - o ambiție pe care statele membre au validat-o la sfârșitul anului 2019. Cei 27 trebuie acum să aprobe obiectivul pentru 2030, în timp ce Polonia își exprimă deja „îngrijorarea”.

Executivul european va prezenta „propuneri legislative concrete” până în iunie 2021, a reamintit vicepreședintele Comisiei responsabil cu acordul verde, Frans Timmermans, în cadrul unei conferințe de presă.

Pentru el, una dintre rețetele cheie trece prin piața europeană a carbonului, sistemul de comercializare a emisiilor (ETS) care guvernează emisiile din industriile grele și centralele electrice: un instrument capabil să aducă „vizibilitate” companiilor.

Această piață a carbonului "și-a dovedit eficacitatea în reducerea emisiilor. Ne vom gândi să o extindem la transportul rutier și la construcții, ceea ce poate încuraja schimbarea", a observat el. Comisia a dorit deja să includă transportul maritim.

Impozite pentu produsele provenite din țări care poluează


În același timp, "acest lucru necesită condiții de piață echitabile în întreaga lume. Prin urmare, trebuie să adoptăm un mecanism de ajustare la frontieră", care să impoziteze importurile din țările în care normele privind emisiile sunt mai puțin stricte, detaliază dl. Timmerman.

Industria auto


În timp ce industria auto este alarmată de o țintă pentru 2030 considerată de nesuportat, Frans Timmermans calmează piața: „În unele sectoare, va fi o povară grea, deoarece vor trebui să investească. Dar ar trebui să investească, oricum să se restructureze. ! (...) Intrăm într-o revoluție industrială".

Aviație

Comisarul olandez vizează și aviația: "Putem cere eliminarea curselor scurte care pot fi înlocuite cu trenuri; putem cere să investim în combustibili mai curați (...) putem cere producătorilor de aeronave să construiască dispozitive mai economice".

"Vom avea întotdeauna nevoie de un sector aviatic, dar va trebui să fie mai durabil. Îl putem încuraja integrându-l pe piața carbonului (...) Este un sector care va trebui restructurat", a declarat el.

Aceste transformări ar fi însă potențial dureroase pentru un sector afectat deja grav de criza Covid-19.



Astfel, Comisia a invitat Parlamentul și Consiliul să confirme acest obiectiv de 55% drept noua contribuție stabilită la nivel național (CSN) a UE în temeiul Acordului de la Paris și să îl transmită CCONUSC până la sfârșitul acestui an.

Totodată, a definit propunerile legislative care urmează să fie prezentate până în iunie 2021 pentru a pune în aplicare noul obiectiv, inclusiv: revizuirea și extinderea sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii; adaptarea Regulamentului privind partajarea eforturilor și a cadrului privind emisiile aferente exploatării terenurilor; consolidarea eficienței energetice și a politicilor în materie de energie din surse regenerabile și consolidarea standardelor privind emisiile de CO2 pentru vehiculele rutiere.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3933 vizualizari

  • -1 (27 voturi)    
    Bun plan.... (Joi, 17 septembrie 2020, 21:24)

    Roby745 [utilizator]

    Niste incompetenti care or sa distruga economia UE, suportul pentru o abordare rationala a problemelor ecologice, si , in cele din urma chiar Uniunea Europeana.

    Planul asta suna ca programele de pe vreamea lui Ceausescu, si ,ca si acelea nu or sa duca decat la niste rezultate falimentare.

    Oamenii astia chiar vor sa demonstreze ca cei care ii acuza ca au pirdut contactul cu realitatea, si cu probleme reale ale cetatenilor UE, au dreptate.
    • -6 (10 voturi)    
      comisia, parlamentul si consiliul (Joi, 17 septembrie 2020, 23:07)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Roby745

      apoi d-le nu e cam mult ? parlamentul asta este inutil. niste ratati politic, platiti exorbitant, cu o administratie gigantica in jurul lor. nu e de ajuns comisia si consiliul ?
    • +5 (5 voturi)    
      China este înaintea UE în privinţa economiei (Vineri, 18 septembrie 2020, 12:40)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Roby745

      China este înaintea UE în privinţa economiei ecologice, cu amprentă mică


      Cel mai mare parc eolian on shore este în China, cele mai multe autobuze electrice, taxi electrice , maşini electrice sunt în China

      Cea mai mare reţea de trenuri rapide (care sunt.... electrice) sunt în China !

      Dar unii înguşti la minte, spun că e bine cu diesel şi cărbune, că UE este proşti.

      Mda.... vai de capul nostru...
  • -6 (16 voturi)    
    Vine socialismul (Joi, 17 septembrie 2020, 21:54)

    xolv [utilizator]

    pregatiti-va de sclavie!
  • -4 (16 voturi)    
    avioane (Joi, 17 septembrie 2020, 22:35)

    nimrod [utilizator]

    Vai de mama lor! Acu' vreo doi ani in urma alde astia intentionau sa introduca o directiva europeana care sa oblige pilotii sa aterizeze cu motoarele la ralanti.
  • -4 (18 voturi)    
    Cand auzi ca politicienii vor sa faca ceva (Joi, 17 septembrie 2020, 23:25)

    Savitar [utilizator]

    Te ia cu fiori, Evul Mediu Modern!!!
  • -2 (14 voturi)    
    Oare ? (Vineri, 18 septembrie 2020, 1:54)

    danmarian [utilizator]

    Cat si ce vommai plati pentru acest Carbom ? Am ajuns de rasul lumii noi "europenii" cu grija si tzafna Bruxelles-ului ! Pai nu-i spune nimeni lui Timmerman ca l"la chinezi" creste anual exploatarea de combustibili fosili = carbune cu multe zeci de milioane de tone ? Sau ca tot in China comunista se construiesc MASIV noi termocentrale pe carbune ? Si chinezii nu au "certificate verzi" sau de alta culoare ..... Noi avem ! deci sustimem cu parale grele pungasii comunisti chinezi - Bravos UE ! Halal sa-ti fie ! Ca minte .... Am devenit niste tembeli energetici !!!
    • -3 (7 voturi)    
      Nu uita de coking coal (Vineri, 18 septembrie 2020, 2:38)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Pe langa thermal coal, Canada si Australia, cei mai mari producatori si exportatori mondiali de coaking coal, exporta pe rupte catre China!!! Se deschid la greu si mereu, noi cariere de coal in British Columbia.
      Pt cine nu stie, pana si sticla de la panouri solare nu s-ar putea face fara coking coal!!!
  • +2 (2 voturi)    
    avem o problema reala, (Vineri, 18 septembrie 2020, 7:49)

    mongolul [utilizator]

    dar tratata "din avion"; la nivel "macro"; ce inseamna "rute scurte"? pentru ce tipuri de avioane? (avioanele usoare sunt mai putin poluante decat autoturismele) ; ce tipuri de trenuri? (banuiesc ca se refera la cele electrice)
    Oricum, problema poluarii nu se rezolva doar de o tara (continent).
    SUA nu semneaza, China si Rusia semneaza... dar nu respecta.
  • 0 (8 voturi)    
    Excelent (Vineri, 18 septembrie 2020, 8:22)

    gizmo [utilizator]

    Sa moare de ciuda toti trumptarzii care neaga incalzirea gobala. Urmeaza SUA dupa ce Biden castiga alegerile.
  • +5 (5 voturi)    
    o inițiativă bună cu efecte benefice pe termen lun (Vineri, 18 septembrie 2020, 11:01)

    samuraijack [utilizator]

    Încălzirea globală și efectele lor sunt destul de evidente. Dacă se așteaptă până în ultimul ceas va fi prea târziu. Majoritatea firmelor se gândesc doar la profit și nu la bunăstarea pe termen lung al clienților.

    Da, China (desi investesc maisv în regenerabile), SUA și alții poluează mai multe, dar cineva trebuie să ofere un exemplu pozitiv în lumea asta egoistă axată doar pe profit și să ia taurul de coarne în a încerca să rezolve problema. În plus de asta, cum se menționează în articol, vor fi taxe vamale mari pentru produse din țări care poluează masiv, deci se echilibrează concurența.

    Nu va fi ușor la început, însă economia se va adapta, va adopta și va inova tehnologii care poluează mai puțin. La fel cum energia regenerabilă (eoline/solare) era privită cu scepticism acum 30-40 de ani, acum a ajuns să fie mai rentabilă chiar și fără susținere, în multe zone ale lumii (solare în zone mai calde, eoliene pe țărmul mărilor/oceanelor sau în larg) și randamentul se înbunătățește de la an la an.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by