Guvernul pune la cale a treia varianta a taxei auto

de Carla Antonescu     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2008, 8:37 Actualitate | Mediu


Controversata taxa auto de prima inmatriculare se modifica din nou. Guvernul va propune o noua formula de calcul a taxei care va tine cont mai mult de emisiile poluante, a anuntat premierul Calin Popescu Tariceanu intr-o emisiune la televiziunea publica. Decizia vine in urma discutiilor de joi cu reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale de mediu.

"Propunerea care s-a degajat este de a face o taxa care sa se reflecte, intr-o formulă simpla, legata de nivelul taxei si de nivelul de emisii de CO2, dupa principiul poluatorul plateste. Cu cat polueaza mai mult, cu atat plateste mai mult", a explicat premierul.

Noua taxa ar putea intra in vigoare din luna iulie, dupa noi consultari cu reprezentantii Comisiei Europeane.

"Prefer să am investitii in Romania precum Nokia, Ford, Renault si multe altele si acestea sunt lucrurile care conteaza, ele sunt cele care garanteaza locuri de munca si nu samsarii care vand masini second-hand in talciocul de la Vitan, ca sa fiu foarte clar", a adaugat prim ministrul.

Noua propunere privind taxa de poluare auto va intra mai intai in dezbatere publica. 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3435 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de prima inmatriculare este o rusine (Vineri, 15 februarie 2008, 9:12)

    anonim [anonim]

    Ba ba...las-o incolo de magarie, Tariceanu asta nu se mai satura odata cu "Citro" lui cu tot, invoca aici motive ca bisnitarii de auto din Vitan si discutii cu organizatiile neguvernamentale de mediu, dar nu se poate intelege altceva decat ca omu' isi apara cu orice pret interesul, ca oricum nu mai prinde alta data la ciolan...
    • 0 (0 voturi)    
      Tot romanul are bani (Vineri, 15 februarie 2008, 13:48)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Asta e chiar nebun .... crede ca toata lumea are bani sa plateasca si o rata la masina si benzina ... si unii si chirie si intretinere ... NE CEREM IERTARE CA NU CASTIGAM TOTI CAT TINE TARICENE .... RUSINE NOUA
  • 0 (0 voturi)    
    citroeanu (Vineri, 15 februarie 2008, 9:23)

    Tudor [anonim]

    nu "samsarii care vand masini second-hand" ci samsarii din parlament care detin dealeri de masini noi, de fapt pe ei ii protejezi, ca si citroenul, d-le tariceanu
  • 0 (0 voturi)    
    O formula simpla si de bun simt (Vineri, 15 februarie 2008, 9:36)

    Florin [anonim]

    Stimate Domnule Tariceanu, daca tot o dam din tangou in vals, si "povestim povesti" despre plata taxei in functie de durata de poluare, nu mai simplu ar fi, plata taxei in functie de volumul noxelor eliminate la teava de esapament? Cu ocazia asta, daca rabla ordinara scoate la teava 500 kg CO2 la 500m platesti pana crapi, asa devine o taxa de bun simt, normala si de mediu. Este de inteles ca o data cu aderarea la UE nu se mai percep taxe vamale la categoria aceasta si e o gaura considerabila la buget, dar sa te apuci acum sa inventezi taxe stupide si fara noima, un fel de furt calificat din buzunarul cetateanului, este o totala lipsa de respect. Pe scurt, masinuta scoate gaze multe, proprietarul plateste pentru ele, cu ocazia asta norii gri de la semafoare se vor mai ridica un pic, iar aerul va deveni un pic mai respirabil. Cum vi se pare?
    P.S. RAR-ul are instrumentele necesare acestor verificari ;)
  • +1 (1 vot)    
    nu e prost tariceanu, a gasit alta cale de aminare (Vineri, 15 februarie 2008, 9:36)

    cthulhu [anonim]

    a ajuns la constatarea ca decit sa fie tare in gura cu europenii si sa zica "nu" si sa riste suturi in bot, mai bine face pe prostu: propune o varianta aberanta a taxei, o discuta, o lasa sa fermenteze, se face ca o aproba dupa care isi da seama ca de fapt nici aia nu e buna si vine cu alta propunere care iar trebuie discutata, modificata, votata, aprobata samd.

    si uite asa, incet incet, taxa veche ramine valabila cu tot felul de taraganari din astea balcanice. si uite ca o sa ramina valabila cel putin pina in iulie. pina atunci, evident ca va gasi inca o modalitate de a mai amina.

    si in tot timpul asta el si amicii lui (cine crede ca vinzatorii de masini noi nu formeaza un cartel se inseala) vor vinde masini in continuare. nu degeaba anu trecut au crecut foarte mult vinzarile de masini noi .... taxa aia are un rol.
  • 0 (0 voturi)    
    Deja e plictisitor (Vineri, 15 februarie 2008, 9:39)

    Stoewer [anonim]

    Deja devine plistisitor. O sa fie propuneri pana cand se schimba guvernul.

    Sau e o strategie: modificam pana cand se plictiseste lumea si pe urma o facem cum sa ne fie noua bine (ca pana acum adica). Ce propuneri or fi avut ONG-urile gen Salvati Delta si Asociatia Ornitologilor? Cand e vorba sa-si salveze afacerile proprii, Tariceanu apleaca urechea la aceste obscure organizatii. In rest, nici ca-i pasa. Braconaj in Delta? Cui ii pasa......

    Off-topic: sa nu uitam ca Basescu l-a facut pe Tariceanu premier. Sa traiti bine!
    • 0 (0 voturi)    
      ai dretate, stoewer (Miercuri, 20 februarie 2008, 8:57)

      doru [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      bine zici si de basescu....
    • 0 (0 voturi)    
      e vorba de o simpla pungasie (Joi, 21 februarie 2008, 0:05)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Stoewer

      d-lor, aici nu este vorba de respect, democratie si bun simt. calin e un pungas de drept comun, care a avut marele noroc sa ajunga intr-un post acatarii......aceasta taxa va disparea odata cu caderea guvernului pungasului....este clar ? lasati mofturile la o parte.....societate civila, institutii, comitete si comitii, etc. pungasul nu stie decat de interesul lui....in rest nici cu petitie la D-zeu nu rezolvati nimic inainte de alegeri. am zis.
  • 0 (0 voturi)    
    Tariceanu did it again! (Vineri, 15 februarie 2008, 9:47)

    paulica [anonim]

    Faza asta cu 'Prefer să am investitii in Romania precum Nokia, Ford, Renault si multe altele si acestea sunt lucrurile care conteaza' e din ciclul gafelor specifice ca de exemplu gafa facuta la inundatiile alea care au distrus case, ogoare, si sate de prin Arad, cand s-a dus Tembeliceanu "pe teren" si le-a zis la oamenii ramasi pe drumuri "ce, vreti sa va fac hoteluri?"
    Imbecilul nu se gandeste ca eu poate nu sunt samsar ci imi strang bani si ma screm sa platesc un nenorocit de credit de 5000 de Euro ca sa-mi iau si eu ceva ce sa nu se strice in primii 30.000 de Km precum Loganul lor. Nu se gandeste ca tara asta nu e plina de samsari. Si pana la urma sunt si ei niste oameni care vor sa castige un ban in plus si sa nu-i plateasca lui Tembeliceanu impozit. De-aia are boala pe "samsari". Nu cred ca semnaturile petitiei lansate de Realitatea sunt toate semnaturi ale samsarilor.
  • 0 (0 voturi)    
    tari ti-e frica de APIA ? (Vineri, 15 februarie 2008, 9:49)

    Viorel [anonim]

    sau ca n-o sa-ti mai permiti sa-ti tii old-timerele sau sa platesti contributia la RETROMOBIL.RO ?

    dobitocul are doua old-timere plus motociclete dar pe de alta parte "samsarii" niste oameni care fac comert cu masini SH ca si altele (de ex. haine SH - vezi Vosganian - alt imbecil, care afirma ca dupa regula asta, ar trebui sa vindem haine sh in tara, asta e nebun???? el n-a auzit de magazine SH ?? si e ministrul economiei).

    dar cine castiga atunci daca nu samsarii ?? a uitat domnul Tariceanu sa precizeze ca printre bogata lui clientela politica ce beneficiaza de taxa mai e si dansul, fiind importator de Citroen-uri.

    Ce sa mai vorbim, strigator la cer, asta se crede Ludovic al XV-lea, auzi, nesupunere civica ???
  • 0 (0 voturi)    
    Nu pentru interese personale ati fost alesi (Vineri, 15 februarie 2008, 9:50)

    cititor [anonim]

    Anulati taxa,incompetentilor sau plecati de la guvernare.In orice stat democratic cei ajunsi la putere prin vointa majoritatii alegatorilor iau seama de nevoile populatiei si lucreaza spre binele acestora.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa auto (Vineri, 15 februarie 2008, 9:50)

    daniel t [anonim]

    Taxa nu se va modifica in acest guvern...
    Speram ca urmatorul guvern nu va avea acest virus
    Daca e atit de inversunat contra samsarii de la talcioc,este in totala necunostinta de cauza pentru ca daca aduci masina din germania, foarte rar o gasesti de la " privat"adica nu platesti TVA.
    si daca o aduci pe firma, in romania se plateste TVA la factura, profit, taxa de inmatr . s.a.m.d.
    asa ca tot STATUL cistiga.
    E vorba de protectia loganului, citro , s.a.m.d.
    cu stima,
    t.d.
  • 0 (0 voturi)    
    Prim Ministru Arogant si Guvern Aberant (Vineri, 15 februarie 2008, 9:54)

    Milika [anonim]

    Va asigur domnule Tariceanu ca nu sunt un samsar care vinde masini in talcioc. Am muncit fizic, ani buni de zile, pe santier, in strainatate pentru ca la mine in tara guvernul nu a stiut sa imi asigure cadrul socio-economic pentru un trai decent desi am facut 16 ani de scoala. Mi-am luat in sfarsit o masina si acum ma vad nevoit, tot din cauza unui guvern aberant, sa renunt la ea pentru ca taxa de care tineti cu dintii probabil din interese personale, este prohibitiva... se ridica pe undeva la jumate din valoarea actuala a masinii. Nu vad cum se poate justifica aceasta taxa, nici din perspectiva poluarii (polueaza mai putin decat majoritatea masinilor romanesti) nici din orice alta perspectiva...
    Astept cu nerabdare sa cada guvernul dumneavoastra si sper sa nu va mai vad nici la televizor!

    Fara stima!
  • 0 (0 voturi)    
    de la teorie la practica in economia de piata (Vineri, 15 februarie 2008, 9:56)

    edy [anonim]

    Poate ne spune si noua Tariceanu ce intelege prin economie de piata si piata libera... adica de ce trebuie cumparatorii finali sa accepte taxe ca sa avantajam investitorii si astfel sa favorizam investitiile lor. N-ar trebui o taxa si pe telefoanele mobile ca sa favorizam Nokia? Renault si Ford poate incerca sa ne tina o pledoarie despre concurenta loiala...

    subscriu unei idei mai vechi aparuta pe hotnews ref. la greva fiscala.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa neconcurentiala si antieuropeana (Vineri, 15 februarie 2008, 10:00)

    ET [anonim]

    Ce are sula cu prefectura fratilor? ce au constructorii auto cu taxa numita impropriu de mediu. de un an aer mai curat nu respir. si nici nu voi respira prin programele de mediu. dupa ce au defrijat masiv padurile Romaniei s-au gandit acum domnii politicieni sa faca ceva pentru mediu. personal consider ca ii doare fix in cot de mediul din Romania. interesele personale legate de vanzarile la reprezentanta Citroen sunt pe primul loc, constient fiind ca prim-ministru nu va mai fi. singurul lucru care il mai poate faca sa o lungesca cat mai poate cu taxa "de mediu". Eu persoana fizica posesor unei masini romanesti poluante vreau sa-mi cumpar o masina second hand din Germania cu 3000 euro, clima si airbag.
    dati-mi voie sa nu le plang de mila constructorilor auto.
    sfidare crasa vizavi de romani, de parerile, opiniile si interele romanilor, vizavi de societatea civica si de media din Romania.
    ET
  • 0 (0 voturi)    
    Gubernul Cariceanu (Vineri, 15 februarie 2008, 10:03)

    Cetateanul turmentat [anonim]

    e de departe cel mai prost gubern de dupa '89, au ajuns sa puna taxa la taxa - se plateste TVA la taxa de prima inmatriculare!
    • 0 (0 voturi)    
      taxa la taxa nu exista (Vineri, 15 februarie 2008, 15:10)

      popas [anonim] i-a raspuns lui Cetateanul turmentat

      asta nu poate fi adevarat, taxa pe valoare adaugata se calculeaza pentru bunuri economice si servicii, nu pe taxe.

      Nu se plateste o taxa la alta taxa, intrucat apare multipla impozitare.
  • 0 (0 voturi)    
    comparatie cu EU? (Vineri, 15 februarie 2008, 10:18)

    eu [anonim]

    de unde se vede cel mai bine ca taxa e protectionista? si in Germania cei cu masini mai poluante (cc+emisii) platesc mai mult, insa asta se vede la impozit. adica plateste proprietarul.
    daca eu tin masina un an si apoi o vind altuia, de ce sa platesc eu taxa pentru 8 ani, sau cit s-o fi socotit durata de viata? si se mai vede la un lucru: de ce la o masina din 2003 sa se plateasca mai mult decit la una noua, daca au aceeasi cc si aceleasi emisii?
  • 0 (0 voturi)    
    asta e formula! (Vineri, 15 februarie 2008, 10:22)

    Nicky [anonim]

    Stati un pic adunatura de hoti, ca va spun eu care e formula de calcul a taxei, sa nu va mai stoarceti mintea cu ea:
    taxa=0
    e simplu si corect
  • 0 (0 voturi)    
    Am eu o idee (Vineri, 15 februarie 2008, 10:24)

    paulica [anonim]

    Domnu motoriceanu, fa-ne mata o subventie de vreo 20.000 de USD la fiecare ca sa ne cumparam masini hibride. Ce zici merge? Hai ca nu-i asa mult. Pleeeeeeeeease.
  • 0 (0 voturi)    
    Prostie (Vineri, 15 februarie 2008, 10:39)

    gigel [anonim]

    Nesimtitul asta da dovada de IMBECILITATE.
    Este aservit pana in maduva oaselor unor interese obscure si i se rupe de prostii de romani (el are alte radacini, sa fac ceva pe ele).
  • 0 (0 voturi)    
    Nu-mi apar comentariile! (Vineri, 15 februarie 2008, 10:51)

    Cetatenul turmentat [anonim]

    Ce se intampla? Probleme? Aveti vreun bagator de date cu dubla contabilitate?
  • 0 (0 voturi)    
    Ceea ce nu inteleg (Vineri, 15 februarie 2008, 10:58)

    Fumaroiu [anonim]

    De ce nu se incaseaza taxa asta prin cantitatea de benzina cumparata? Parca pretul combustibilului contine deja o taxa de mediu.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa (Vineri, 15 februarie 2008, 11:01)

    nemultumitu [anonim]

    Tot ma intreb de la introducerea taxei auto pe inmatriculare De ce nu se baga domne in carburant. Ca pana la urma eu pot sa-mi eu masina si sa o tin in parcare si sa platesc o taxa auto pt nefolosire. Ala care polueaza sa plateasca si taxa daca tot e pentru mediu. Eu stiu ca e mai bine pentru guvernanti sa ia banii gramada o data decat in timp dar nu inteleg ce tot se complica cu atatea calcule.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici asa nu-i corect (Vineri, 15 februarie 2008, 12:45)

      Toma [anonim] i-a raspuns lui nemultumitu

      pentru ca a mai fost pusa odata taxa de mediu care "s-a diluat" in acciza: daca mai pun una noua in 2 ani isi pierde si ea urma .. si urmeaza o noua taxa de mediu sau drum sau vopseaua de pe asfalt sau se mai inventeaza ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Stimate premier... (Vineri, 15 februarie 2008, 11:36)

    mexes [anonim]

    Eu nu sunt samsar si mi-am cumparat o masina buna din Germania,tu ai un stil de a te face antipatic mereu,esti arogant si m-am saturat de tine.
    Te asigur ca eu si ceilalti,,samsari'' vom uita curand de tine...si de guvernul tau de c...t.
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa pt jmecheri! (Vineri, 15 februarie 2008, 11:49)

    ZamBill [anonim]

    aberatia e ca pt o masina noua Euro4 s-ar plati de 3 ori mai mult, apoi in loc de taxa asta nu mai bine baga o taxa pe boierie? adica jmecheru' ala care isi ia un gipan de 80000 euroi sa bage la buget vreo 3-4000, la fel si aia cu motor mai mare de 2 litri, ma refer la autoturisme nu la camioane sau alte taratoare.
    zic si eu..., hai noroc
  • 0 (0 voturi)    
    Masini (Vineri, 15 februarie 2008, 14:02)

    Bogdan [anonim]

    Mai mergeti si cu mijloacele de transport in comun, mai mergeti si pe jos, mai mergeti si bucurati-va de viata, cititi o carte.

    Nu va mai ingramaditi in masini pe niste strazi de o calitate indoielnica, pline de soferi inconstienti si teribilisti.

    Mai vedeti ca dispar trotuarele in favoarea masinilor... dispare bunul simt si asisti zi de zi la scene de o violenta verbala incredibila, escaladata uneori si la violenta fizica.

    Noua bogatie este sa pretinzi ca esti sarac. Noul trend este sa iei metroul si sa-ti pui castile in urechi. Noul trend este sa-ti lasi masina acasa, in parcare. Noul trend este sa devii independent de masini si lux... care in scurt timp ti se vor parea banale. Pentru ca deja le are toata lumea.
  • 0 (0 voturi)    
    taxa corecta (Vineri, 15 februarie 2008, 14:53)

    anonim [anonim]

    taxa corecta ar fi cum am vazut mai sus ca idee: inclusa in taxa/impozitul pe vehicul anual. Prin urmare taxa de inmatriculare = 0 si functie de cmc/emisii/... taxa anuala pe vehicul va creste corespunzator cumva.

    Chiar sunt asa handicapati? in acest fel toata lumea are de castigat.
  • 0 (0 voturi)    
    rusine (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 0:27)

    canes [anonim]

    Nesimtitule dar sa castigi numai tu pe baza comertului de masini si romanii sa se plimbe in harburi de dacii iti convine nu? De ce numai romanii platesc o taxa care a fost platita deja in comunitatea europeana pentru un autovehicul?
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa lui Citro (Miercuri, 20 februarie 2008, 8:39)

    Oprescu Leonidas [anonim]

    Romanii nu isi pot permite sa plateasca aceste taxe aberante, datorita traiului indecent de viata facut de un priministru Hot si Tradator. Daca se pune problema de mediu, stiu ca sunt fonduri europene de circa doua miliarde euro de la UE, care prin nepricepere si rea vointa nu au fost atrase de acest guvern Mafiot. Aceasta taxa este protectionista pentru APIA, Citroen si Dacia, iar daca se pune problema sa se plateasca din combustibil, aflati ca, in combustibil este deja o acciza de mediu, cu exista si o acciza de drum desi si in acest caz platim dubla taxa prin acea vinieta stupida care numai la drumuri nu este folosita, desi si la mediu pe anul trecut, au fost returnati jumatate din bani la buget ca sa poata fi platite mofturile electorale de la europarlamentare, ca cea cu marirea pensiilor. In concluzie, acest guvern Desfranat si Mafiot, trebuie sa se care pana mai poate. Multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    taxa aberanta, propusa de indivizi fara decenta (Joi, 21 februarie 2008, 19:39)

    RAYMOND [anonim]

    Acesti indivizi aflati la guvernare nu inteleg ca noi, cetatenii, i-am numit prin vot ca sa ne apere interesele, sa ne reprezinte cu inteligenta si demnitate in lume.
    De mai bine de 10 ani platim taxa de drum. Ceea ce ar trebui sa se vada, drumul, nu poate fi vazut deoarece ei, guvernantii au foarte mari interese si orice licitatie este efectuata in interesul lor banesc (ca, de, au sansa guvernarii, daca nu o fac acum, inavutirea, atunci cand), astfel ca, la licitatii se pare cu nu participa cei care stiu sa faca intradevar autostrazi (firme renumite pe plan mondial) ci doar aceia care stiu sa fure si sa ofere comisioane (gen firmele care s-au infintat de curand si care fac intelegeri intre ele pentru castigarea tronsoanelor de drum, fara insa a realiza lucrarile la care s-au angajat, sau realizeaza prost aceste lucrari). Acum insa mizerabilii in cauza vor sa ne arate aerul curat dupa incasarea unei noi taxe de mediu, asta daca pina azi nu au putut sa ne arate o autostrada. Chiar ne cred prosti? Sunt de acord sa platesc taxele legale dar vreau o dare de seama cu ceea ce se face cu banii publici, incasati de la cetateni si vreau sa vad rezultate, nu de alta dar nu traim sute de ani, ar fi cazul sa vedem si noi schimbari in bine. E pacat sa ramanem ultimii chiar acum cand avem sansa sa avansam intr-o Europa! Apropo, daca sa va recurge la amendarea Romaniei pentru aceasta taxa va trebui sa o plateasca ei, cei care au instituit-o si au mentinut-o!
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA=0000000,si banii inapoi;NEMERNICILOR!!!!!!! (Vineri, 22 februarie 2008, 20:12)

    gica cutarica [anonim]

    Sa nu uitam,70% din parcul auto existent este non euro ,si cu o vechime de peste 15 ani .Cu taxa=0 tot romanul si-ar permite o masina S.H.E4,E3,E2,E1performanta si stare impecabila.Automat toti ar renunta la rablele existente ,fara sa mai cheltuiasca Guvernul banii pe programul''RABLA'',o gargara .
  • 0 (0 voturi)    
    o prostie (Duminică, 6 iulie 2008, 0:07)

    marius [anonim]

    nu va m-ai satura dracu , cat puteti sa m-ai furati? pentru asta plecam afara HOTILOR


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by