​Noua taxă auto Ministrul Mediului: „Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata”

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 18 decembrie 2018, 12:38 Actualitate | Mediu


Taxa auto, modificata din nou
Foto: Agerpres
Nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto nu a fost găsită până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

"Trebuie să facem noi calcule în aşa fel încât să nu plângem după aceea de zeci de milioane de euro. Până la această oră, o formă care să fie agreată, fără niciun dubiu, care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră a tuturor nu s-a găsit. Deci, nu am găsit varianta optimă care să poată să confere, cumulate, toate plângerile şi să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic. În al doilea rând, ne dorim ca acea contribuţie sub deviza "Poluatorul plăteşte" să nu aibă o amprentă financiară importantă asupra noastră. Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem să lucrăm în sistemul matematic, apar şi alte variante şi constaţi că trebuie să reiei calculele de la capăt. Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a spus Gavrilescu, citată de Agerpres.

Recent, ministrul Mediului a susţinut că forma finală a unei noi taxe de poluare va fi găsită până la sfârşitul lui 2018, "cel târziu până de Crăciun", iar de la începutul anului viitor vom şti exact ceea ce avem de făcut, poate cu o perioadă de tranziţie până la 31 martie 2019.

Gavrilescu a precizat, atunci, că la noua taxă de poluare specialiştii care lucrează iau în calcul nu numai norma de poluare, capacitatea cilindrică, ci toate componentele "ca să nu avem niciun fel de problemă". De asemenea, noua taxă ar urma să aibă la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la Registrul Auto Român (RAR).

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.


Citeste mai multe despre   
















1211 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Poluatorul plătește accize și TVA la carburanți (Marţi, 18 decembrie 2018, 13:11)

    Harald [utilizator]

    Este cel mai cinstit sistem și este deja implementat: cine consumă mai mult carburant, plătește deja mai multe taxe.

    Restul sunt povești de adormit copiii, CO2 nu este nici toxic și nici poluant. Restul țării nu are nicio vină pentru faptul că Bucureștiul a ajuns ca orașele din Indonezia.
  • +5 (5 voturi)    
    Dna Gavrilescu (Marţi, 18 decembrie 2018, 13:40)

    t4v1 [utilizator]

    Lucreaza la ea de vreun an... zici ca face autostrazi nu o simpla formula de calcul.
    • +3 (3 voturi)    
      Orice formulă ar fi, e inventată din pix (Marţi, 18 decembrie 2018, 15:54)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      De asta nu se pot hotărî cu ce minciună să se prezinte în fața oamenilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Mai fratilor, (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:19)

    unins [utilizator]

    in Romania NU se poate vorbi de poluare! Ei au nevoie de bani si atat! Chiar nu puteti gandi cu capul vostru? America este una din tarile mari poluatoare, ca si China, India, Germania, Japonia, etc. si putin le pasa de poluare. Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră, nu a fost semnat niciodată de SUA, iar oficialii americani motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica acest protocol, spunând ca vor avea pierderi economice !!! In iunie 2017, Donald Trump a anuntat ca Statele Unite se retrag din Acordul de la Paris privind schimbările climatice, considerandu-l un "acord prost" pentru economia americana. Poluarea în Romania este o falsa problema! Adevărata problema este lipsa banilor care sa satisfaca lacomia celor care ne conduc!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version