O echipa internationala de cercetatori a descoperit probabil ''cel mai vechi stramos al omului'' (studiu)

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 30 ianuarie 2017, 23:30 Magazin

O echipa internationala de cercetatori a descoperit cel mai vechi stramos al omului si probabil un spectru vast al altei specii, scrie luni BBC News, citat de Agerpres.

Cercetatorii sustin ca este vorba despre urmele fosilizate - ''splendid de bine pastrate'' - ale unei creaturi vechi de 540 de milioane de ani. Animalul marin microscopic este cea timpurie treapta a evolutiei care conduce la pesti si - eventual - la om.

Echipa de cercetatori sustine ca Saccorhytus este cel mai primitiv exemplu de categorie animala cunoscut ca ''deuterostomieni'' care sunt stramosii comuni ai unui spectru vast de specii, inclusiv vertebrate.

Saccorhytus are dimensiunea de aproximativ un milimetru si se presupune ca a trait intre firele de nisip de pe fundul oceanului. Era acoperit de o piele subtire, relativ flexibila si de muschi. Deocamdata cercetatorii nu au putut stabili daca animalul avea orificiu anal, sugerand ca elimina resturile prin acelasi orificiu pe unde se hranea.

Cercetarea a fost realizata de oameni de stiinta din Marea Britanie, China si Germania. Profesorul britanic Simon Conway Morris, de la Universitatea Cambridge si implicat in acest proiect, a declarat pentru BBC ca ''fosilele pe care le-am studiat arata ca niste mici graunte negre, insa la microscop nivelul detaliilor este uimitor''.

''Ne concentram asupra lui ca spre o incipienta deuterostomie, care ar putea reprezenta inceputurile primitive ale unei foarte diverse game de specii, inclusiv a noastra. Deuterostomienii au un stramos comun si credem ca este cel la care ne uitam acum'', a mai spus profesorul Simon Conway Morris.

''Saccorhytus ne ofera o perspectiva remarcabila intr-una din cele mai incipiente nivele ale evolutiei unui grup care a dus la pesti, si in final, la noi'', a spus Degan Shu, de la Universitatea Nord-Vest din provincia Shaanxi, unde au fost gasite fosilele.

Pana in prezent, grupul deuterostemienii descoperti datau intre 510-520 de milioane de ani in urma. Acestia s-au diversificat nu doar in grupul vertebratelor, carora apartin oamenii si stramosii sai, dar si in alte specii precum steaua de mare sau scoicile de mare.

Pentru ca arata atat de diferit unele de altele, a fost extrem de dificil pentru oamenii de stiinta sa stabileasca cum ar fi aratat un stramos comun mai avansat. Potrivit studiului, organismul are corpul simetric, o caracteristica care este specifica multora din descendentii de pe scara evolutiei, inclusiv a oamenilor.

Datorita pielii sale subtiri si relativ flexibile dar si a muschilor, cercetatorii au concluzionat ca Saccorhytus se deplasa prin contractarea muschilor si prin rasucire. Cercetatorii sustin ca cea mai vizibila particularitate este gura larga, comparativ cu restul corpului. Acestia sustin ca probabil se hranea prin inghitirea unor particule de hrana sau chiar a unor altor creaturi.

La fel de interesante sunt structurile conice de pe corpul, care, potrivit cercetatorilor, ar fi avut rolul de a permite apei inghitite sa iasa si sa functioneze asemenea unor versiuni incipiente de branhii. Detaliile acestei descoperiri realizata de o echipa internationala de cercetatori in centrul Chinei au fost publicate in revista Nature.

Ov korze ! (Luni, 30 ianuarie 2017, 23:45)

Miky113 [utilizator]

Se pare ca este vorba de un specimen pe nume Dom Profezor.
    Evolutie (Marţi, 31 ianuarie 2017, 0:01)

Soljenitin [utilizator]

"...elimina resturile prin acelasi orificiu pe unde se hranea."

Se cheama orificiu bucoanal. Exista si in prezent la cefalopode (caracatita, bunaoara, poseda asa ceva).

Apoi, pare sa fie adevarat ca omul are ca stramos aceasta creatura: unii de prin nord-estul Europei si din nordul Asiei par sa prezinte acelasi nivel de inteligenta...
    ha ha (Marţi, 31 ianuarie 2017, 1:01)

CornelPerju [anonim]

poate ne spun 'oamenii de stiinta' si cum au determinat varsta fosilei. cand este vorba de 540 milioane de ani, nici o metoda de datare nu functioneaza.
      La tine acasa poate (Marţi, 31 ianuarie 2017, 8:39)

gamma [utilizator] i-a raspuns lui CornelPerju

In rest folosim datarea cu izotopi radioactivi , sunt destui ce se preteaza la varste mari spre deosebire de C14 -ul de care ai auzit tu .

Uita -te la datarea cu samariu 147 , plumb plumb etc
    Pierdutii nostri! (Marţi, 31 ianuarie 2017, 5:38)

hotnewsfil [utilizator]

Ce bine ne-ar fi, noua si ‘pierdutilor’ nostri, daca luna,,,,
    Despre cei apropiati, unii dragi noua, ‘plecati dintre noi pentru totdeauna’, spunem : ‘am pierdut-o pe mama, l-am pierdut pe tata, am pierdut-o pe Rodica – cea mai buna prietena a mea, etc.’
    Toti acesti ‘pierduti’ sunt luati de Atotputernicul de Sus (Dumnezeu, Universul) si indrumati catre locuri nestiute, doar inchipuite de mica putere a mintii noastre.
    Unii ne-am inchipuit ca acolo, sus, undeva in univers, ar exista ‘raiul si iadul’, in care isi afla un loc fiecare, dupa faptele lui pamantene.
    Cei ‘pierduti’ de fiecare dintre noi au rezervat, suntem deplin convinsi, un loc in rai. Odata ajunsi acolo, ei intra in dialog cu noi, dragii lor, cei ramasi sa mai facem umbra pamantului, cu sau fara vreun rost.
    Este dureros pentru noi sa nu-i putem localiza mai precis pe pierdutii (dragii nostri), undeva in imensul univers. Ce bine, ce usurarare ar fi fost pentru noi, sa fi stiut ca raiul, in care pierdutii nostri isi vor trai cea de a doua viata – cea vesnica-, se afla pe luna, sa fi putut sa privim zilnic catre ei, sa le vorbim cu toata puterea sufletului nostru, sa avem o mai puternica stare de bine, stiind ca ei sunt pe-aproape, ne percep, aud cand le vorbesc cei dragi lor, aflati inca (vremelnic) pe pamant.
    Noi n-avem cum sa stim dar, poate, chiar toti ‘pierdutii’ plecati de pe pamant au un loc, de-a pururi, pe luna, adaptati, cand pasesc pe pragul lunii, printr-un miraculos sistem gen ‘pdf’, astfel incat luna sa le fie incapatoare tuturor. Astfel de ‘locuri de veci’ sunt asigurate, desigur, de Cel de Sus, pentru fiecare dintre ‘pierdutii’ de pe toate planetele din univers. Pamantului i-a fost repartizata luna – draga noastra luna -, asa ne-ar place sa stim..
      Ce fumezi?! (Marţi, 31 ianuarie 2017, 12:30)

John M. [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

As vrea si eu ceva pentru cand ma plictisesc de logica vietii in noptile astea lungi de iarna...
    Pierdutii nostri CONTINUARE! (Marţi, 31 ianuarie 2017, 5:41)

hotnewsfil [utilizator]

In orice entitate (materiala sau aparent imateriala), care exista in univers, se afla o parte din cel care a creat-o – Creatorul Suprem (Dumnezeu, Universul).
    Asa cum il respectam si il iubim pe Creator, sa iubim orice creatie a Lui.
    Si creatorul pamantean al oricarei opere isi lasa o parte din sufet in creatia lui.
    Agresand orice opera, a oricui, agresam sufletul celui care a infaptuit-o.