Afacere fara precedent: Franta va furniza Rusiei doua nave de razboi/ The Washington Post: Un triumf pentru "necrutatoarea arta de a vinde" a lui Nicolas Sarkozy

de Dumitrina Galantonu     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:18 Actualitate | Internaţional


Franta a anuntat ca Rusia va cumpara doua nave de razboi de tip Mistral de la un consortiu francez, cu posibilitatea de a mai solicita altele doua, o mutare care a starnit ingrijorare in randul aliatilor din NATO, relateaza AFP.

Tranzactia, care presupune construirea in comun a navelor, este prima vanzare in Rusia de elemente navale high-tech de catre o tara NATO. De altfel, aliatii NATO ai Frantei, in special fostele state sovietice baltice, si-au exprimat ingrijorarea cu privire la "inzestrarea" Moscovei cu armament occidental modern.

O nava tip Mistral poate transporta pana la 16 elicoptere, 13 tancuri si aproximativ 100 de alte vehicule. Aceasta dispune de asemenea de facilitati pentru personalul de comanda si este echipata cu un spital de 69 de paturi.

Negocierile franco-ruse au durat noua luni. Franta s-a declarat initial dispusa sa vanda Rusiei pana la patru nave Mistral, la pretul unitar de circa 500 milioane de euro. Suma la care s-a ajuns in urma negocierilor nu a fost dezvaluita vineri.

Acest acord "arata vointa si capacitatea Frantei si Rusiei de a dezvolta parteneriate de anvergura in toate domeniile, inclusiv in cel al apararii si securitatii", iar presedintii Dmitri Medvedev si Nicolas Sarkozy "isi exprima satisfactia pentru concretizarea acestei cooperari fara precedent, de care vor beneficia industria si va crea locuri de munca" in cele doua tari, se arata intr-un comunicat al Palatului Elysee.

"Afacerea Mistral", este un triumf pentru "necrutatoarea arta de a vinde" a presedintelui francez Nicolas Sarkozy, dar si un impuls pentru industria de aparare din Franta, in domeniu inregistrandi-se o rata a somajului de 10%, noteaza si The Washington Post. Potrivit comunicatului presedintiei franceze, acest parteneriat ofera echivalentul a 5 milioane de ore de lucru pentru 1 000 de angajati calificati francezi de la santierele navale STX de la Saint Nazaire pe coasta atlantica.

Citeste si: Aderarea Romaniei la Schengen. De ce se comporta Franta ciudat?





Citeste mai multe despre   













Comentarii alese de moderator

  • A gresi este omeneste , a persista in greseala (Duminică, 26 decembrie 2010, 9:45)
    Hepcal Vasile [anonim]

    Daca Rusia considera ca are nevoie de nave de desant , inseamna ca strategii ei lucreaza la planuri de invazie ,evident in Europa . Chiar daca niciodata nu au aparut in fata in fata unui tribunal ,decidentii politici care au favorizat accensiunea lui Hitler, sunt complici la crimele Germaniei naziste pentru ca au favorizat aparitia acelui regim monstruos.Cancelarul germaniei si presedintele frantei ,in dorinta de a crea o forta capabila sa reziste expansiunii asiatice si fortei americii , probabil cred ca se poate construii o Europa puternica pe trei centre de putere Germania , Franta si Rusia .Cel care creste ca animal de companie un crocodil sau un tigru , este o persoana iresponsabila ,o persoana care reprezinta o amentintare nu doar pentru el ci si pentru familia lui , pentru ca de regula fiara cu care coabiteaza , in mod natural va produce victime.Se spune ca cea mai profitabila afacere este sa ' cumperi ' un om la valoarea lui reala si apoi sa reusesti sa-l vinzi la valoarea pe care el crede ca o are .Diferenta intre ceea ce doreste Rusia sa fie si ceea ce reprezinta ea de fapt este in mod evident consistenta. In grecia antica au existat doua modele de dezvoltare : unul reprezentat de Atena in care elita cetatii a invetat agora si a construit Partheon-ul ,vizitat cu admirate zilnic de valuri de turisti ,dupa mai bine de 2000 de ani de istorie _ si un al doilea model reprezentat de Sparta ,unde generalii au inventat selectarea cetatenilor nou nascuti cu drept de viata ,au construit o armata si au lasat civilizatiei ca mostenire culturala vestita ' ciorba neagra'- un model pentru care nu exista nostalgici.Se spune ca parintele strategiei moderne , generalul Carl von Clausewitz ,ar fi afirmat : " Cu baioneta poti face orice ,exceptind un singur lucru - Nu poti sa stai pe ea !" , cu toatea acestea cu o perseverenta demna de o cauza mai buna , strategi mediocrii se incapatineaza sa realizeze civilizatia de tip spartan in care baioneta este valoarea fundamentala.







9551 vizualizari

  • +35 (41 voturi)    
    Francezi loiali ! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:43)

    Iulian [anonim]

    Stiti vreun moment istoric in care francezii au demonstrat loialitate?

    Sa inteleg ca la rusi si-au gasit ajutoru' in cele doua razboaie mondiale in care au fost batuti cu nuiaua la fundulet de Germania?

    Eu sper sincer ca Presedintele i-a zis vreo doua la acele intalniri la care francezu era cu nasu pe sus..pesemne se viseaza vreun Bonaparte...
    • +7 (11 voturi)    
      nave contra Ivory Coast (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:52)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      unde trebuie inlocuit un presedinte antifrancez cu un servitor loial,iar Rusia trebuie sa voteze ka lumea in Consiliul de Securitate !
      • +1 (1 vot)    
        Industria de razboi (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:44)

        aaa [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        "Afacerea Mistral", este un triumf pentru "necrutatoarea arta de a vinde" a presedintelui francez Nicolas Sarkozy, dar si un impuls pentru industria de RAZBOI din Franta...

        Sa-i spunem pe nume. Ca sa nu o dam iar in chestii gen 1984... ;)
        • 0 (0 voturi)    
          sa nu ne inflamam degeaba! (Luni, 27 decembrie 2010, 13:08)

          pragmatic-la-extrem [anonim] i-a raspuns lui aaa

          in tehnica militara orice produs existent E VECHI, fata de ce se afla in proiectare avansata si extrem de vechi fata de proiectarea strategica. Decalajele sunt intre 10 si 20 de ani, la nivelele acestea de tehnologie. Politic vorbind, e mai probabil ca Rusia sa vrea sa arate Chinei ca nu pot fi invadati, nici pt.petrolul nici pt.aurul siberian. Fata de China, Rusia e ca Israelul in fata lumii arabe -trebuie sa-i domine cu tehnologia militara. Si parca e mai bine sa stii ce arma are adversarul si cum s-o combati decat sa inventeze el ceva nou!
      • +1 (3 voturi)    
        De fapt, e o veste buna! (Duminică, 26 decembrie 2010, 6:28)

        Tarantino [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Care va sa zica, rusii nu mai sunt in stare sa-si faca singuri arme avansate si au ajuns sa cumpere de la francezi :-)

        Cand a castigat Franta ultima data vreun razboi?...
        • 0 (2 voturi)    
          :D (Luni, 27 decembrie 2010, 2:05)

          Silviul [anonim] i-a raspuns lui Tarantino

          Nemţii parcă le-au dat mat în 7 zile, nu?
    • +8 (12 voturi)    
      nu'i vorba de loialitate (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:23)

      mos gerila [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      francezii nu situ sa aleaga, la fel ca toata geanta latina.
      francezii au ales gresit. au ales francezi...recenti, care stiu sa vanda.
      intrebarea este, mai conduc francezii propria tzara ?!

      la multi ani !
      • -3 (7 voturi)    
        poate stiu sa vanda (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:19)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui mos gerila

        dar nu prea au ce...
        • -2 (14 voturi)    
          GEOANA ERA OMUL RUSILOR !!! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:28)

          Mosh Cenzura [anonim] i-a raspuns lui atreus

          Asa s-a spus !
          Biiiine ca nu a iesit Presedinte ca sa nu ajungem in pozitia umilitoare a Frantei care vinde barcutze Uniunii Sovietice.
          MIȘEL-DOA

          PS. De fapt Uniunea Sovietica nu mai exista, dar
          prea putini dintre cititorii HN au aflat asta, asa incat mi-am adaptat limbajul pe registrul anticomunist
          • +3 (5 voturi)    
            Sarko/Putina (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:17)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui Mosh Cenzura

            Da maiTata,pai nu'ma daca scot Rusii toate submarinele, nu o sa mai ai loc de un ac ,de alea chinezesti,HA!!!
          • +1 (1 vot)    
            .... (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 23:42)

            d [anonim] i-a raspuns lui Mosh Cenzura

            URSS nu mai exista dar Basarabia exista.
      • +4 (6 voturi)    
        cine nu cunoaste trecutul... (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:07)

        D. [anonim] i-a raspuns lui mos gerila

        daca e sa ne luam dupaV.Suvorov si Germania avea colaborari militare cu URSS inainte de cel de-al doilea razboi mondial- generoasa URSS intinsese o mana de ajutor Germaniei (care-in urma primului razboi mondial avea anumite interdictii de ordin militar) oferindu-le nemtilor conditii de antrenament si pentru cercetare in domeniul militar ;foarte ciudata e atitudinea Europei fata de atacarea Poloniei :in timp ce atacul lui Hitler ii faca pe aliati sa declanseze razboiul ,fata gestul similar al lui Stalin (si el a atacat POlonia ,nu?) nu exista vreo reactie-nimeni nu mi-a putut explica niciodata de ce aceasta diferentiere ?
        • 0 (0 voturi)    
          nemtii (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:33)

          mihail [anonim] i-a raspuns lui D.

          Daca britanicii ar fi facut o pace separata multe vieti ar fi fost salvate.Eram la un pas!!.,si nu va amagiti ,se .
        • 0 (0 voturi)    
          sferele de influenta ?! (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:38)

          mos gernila [anonim] i-a raspuns lui D.

          va mai amintiti politica sferelor de influenta, pe care tot omul le credea concepute pe servetelul dela yalta....?
          sau poate a fost o premonitie a aliatilor, ca vor avea nevoie de rusia ca aliat, in viitoarele evolutii...
          sau poate, pur si simplu, aliatii occidentali nu au avut curajul sa lupte pe doua fronturi. sa ajunga in rusia. trebuiau sa rezolve germania, mai intai.iar germania era o nuca de cocos, f. dura.
          sa nu uitam ca america nu era in joc, inca.
          dar, inca odata, nu cred ca sferele de influenta a fost ceva nascut la yalta. baietii mari se vedeau si cu alte ocazii.
          cert este ca, au fost inspirati. sau poate stiau cumva, dela merlin, cum ca hitler va fi gadilat in popou sa atace rusia....
          • +3 (3 voturi)    
            e mai mult decat atat... (Duminică, 26 decembrie 2010, 15:19)

            D [anonim] i-a raspuns lui mos gernila

            ...daca e sa ne luam dupa autorul citat mai sus (vezi scritube.com/literatura-romana.carti/Victor Suvorov)-se pare ca URSS A FACUT TOT CE I-A STAT IN PUTINTA SA FIE ATACATA ;oare de ce Romania a platit una dintre cele mai mari datorii de razboi ,in timp ce state ce au fost fasciste chiar inainte de Germania si care i-au stat alaturi lui Hitler pana la sfarsitul razboiului n-au platit nimic sau au platit foarte putin?
    • -2 (12 voturi)    
      Gelozie (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:56)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      Hai sa fim seriosi, suntem pur si simplu gelosi pe francezi, ca sunt mai destepti, de-aia ii criticam. Romania s-a tot curvasarit ea ce s-a curvasarit de 20 de ani (ca sa vorbim numai de timpurile actuale), numai ca nu stie sa se vinda, nu din naivitate si puritate, ci fiindca e proasta. Acuma a mai si procopsit tot Occidentul cu boli venerice, si n-o mai vrea nici un client. Logic, nu?... Macar de-am avea si noi un Bonaparte... Sau mai bine nu, am fi mai diabolici decat francezii...
      • +1 (1 vot)    
        Armata a 14-a (Duminică, 26 decembrie 2010, 13:01)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui Ioan

        Exista o armata in Transnistria.
        Poate pe asta om fi gelosi ?!
        Ioane... pe ce planet traiesti ?
    • +6 (8 voturi)    
      electoral (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:19)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      NIMENI pe lumea asta nu gandeste in logica aia... Dar sa trecem la chestii serioase: Sarko si-a pierdut electoratul si pe deasupra si niste afaceri mult mult mai profitabile in diverse regiuni (vedeti wikileaks). A anunta ca vinde 4 nave de 500 de milioane la un pret nedifuzat cand a pierdut afaceri de 15 miliarde prin anumite colturi ale lumii este cel putin lipsit de bun simt... Ideea e ca nu se poate baza pe tehnologie prea hi-tech... Sa vedeti cum ii linisteste pe americani: le zice ca oricum tehnologia de pe mistral nu este chiar asa de avansata... Ideea este ca nu poate vinde chiar cui ar vrea el si fr nu sunt capabili sa produca la un nivel destul de competitiv pentru a vinde cui ar putea sa vanda...
      • 0 (0 voturi)    
        tot el (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:43)

        miahil [anonim] i-a raspuns lui atreus

        Sarcko e total descalificat,mai are o bucatica de tara si i-si bate jog si de ea!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Azimuth thruster (Duminică, 26 decembrie 2010, 0:37)

      Mistral [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      Mistral and Tonnerre are the first ships of the French Navy to use azimuth thrusters. The thrusters are powered by electricity from five V32 diesel alternators, and can be oriented in any angle. This propulsion technology gives the ships significant manoeuvering capabilities, as well as freeing up space normally reserved for machinery and propellor shafts.

      Azimuth thruster:
      Electrical transmission, where an electric motor is in the pod itself, connected directly to the propeller without gears. The electricity is produced by an onboard engine, usually diesel or gas turbine. Invented in 1955 by Mr. F.W. Pleuger and Mr. F. Busmann (Pleuger Unterwasserpumpen GmbH), ABB Azipod was the first product using this technology.
      • 0 (0 voturi)    
        dupa cum ziceam (Duminică, 26 decembrie 2010, 8:24)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Mistral

        tehnologie de anii 50...
    • -1 (1 vot)    
      este asa de (Duminică, 26 decembrie 2010, 8:49)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      contraproductiva atitudinea asta:
      "tradare, neloial, ne-a inselat, etc"
      Mai dar voi nu v-ati casatorit cu franta!!! BAI DAR E CULMEA: voi ati fi renuntat la o afacere de 2 miliarde de euro pentru ca sa fiti "loiali" romaniei??? Da ce? voi il platiti pe sarko??? Nu imi place Franta dar sarko a facut ce trebuia...
    • -1 (1 vot)    
      ce naiba sa-i zica amaratu' nost'.. (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:11)

      silviu dumitrescu [anonim] i-a raspuns lui Iulian

      ...de presedinte ?
      sa-i spuna cum sa palmeaza cascavalu la vanzarea de nave pe 1 euro sau 1 dolar ? nu-mi place deloc Sarkozy (nici francezilor nu le mai place) dar nici chiar asa, sa cred ca Basescu poate sa-i faca reprosuri pe linie "morala" !

      cat despre loialitate, din pacate din nou nu suntem in cea mai buna pozitie pentru a deschide subiectul !

      hai sa alegem alta conducere acestei tari, care sa fie morala, corecta, daruita, competenta si apoi sa le cerem sa sara la gatul sulfelor din politica europeana ! pana atunci MUCLES !
      • +2 (2 voturi)    
        Chiar asa... hai sa alegem (Duminică, 26 decembrie 2010, 13:08)

        Claudiu T. [utilizator] i-a raspuns lui silviu dumitrescu

        PSD? Hm....
        PNL? Hm....
        Ah... UDMR caci s-a dovedit loial votantilor lor.
        Ah... UNPR. Ca e fotmat din oameni respinsi de toate celelalte partide (fosti securisti).
        sau....
        poate vine Sarkozy si-l votam pe el?
        Ah... sa-l intrebam pe Obama ? Poate-si ia o permisie de 5 ani si vine la noi. Si-l da si jos pe Base din 2 miscari.
        Auzi.... da Iisus n-o fi bun. Pun pariu ca cu Iisus ar vota 99% din polulatia Romaniei. Ar trada pana si UDMR-ul pentru partidul Celui de Sus.
  • +9 (11 voturi)    
    Christmas Sale! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:47)

    ady [anonim]

    Super agentul de vanzari sarko puncteaza! pt. patrie si bunastare.
  • +18 (24 voturi)    
    ale la frans (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:48)

    curios [anonim]

    Nu e prima oara cind lacomia francezilor a costat viata aliatilor.
    In Falklands rachetele franceze Exocet erau lansate de catre avioanele franceze Super Etendad si ucideau marinari britanici.
    Programul nuclear iranian a pornit tot de la francezi.
    Franta vinde tehnologie radar capabila sa "vada" avioanele "invizibile" ale aliatilor NATO.
    • -7 (21 voturi)    
      si reactoare nucleare isrealienilor (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:31)

      vio [anonim] i-a raspuns lui curios

      si ce, important e sa vanda!
      Noi de ce nu vindem?
      • -2 (6 voturi)    
        Cei care au dat - !!!! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:10)

        vio [anonim] i-a raspuns lui vio

        De ce?
        E adevarat ce am afirmat.
    • -1 (1 vot)    
      Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:14)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui curios

      "Nu e prima oara cind lacomia francezilor a costat viata aliatilor."
      Despre ce "aliati" vorbesti?
      Sau tu crezi ca generic "aliati"se numesc doar:Anglia,SUA si cam atat?
      Francezii sunt aliati doar cu INTERESELE LOR si bine fac...noi uitam interesele nostre si jucam in hoara numai pentru interesele altora.
  • -8 (24 voturi)    
    Hmmm (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:49)

    MRSmrs [utilizator]

    Parca americanii spuneau ca privesc Rusia ca pe un aliat si nu ca pe un adversar!Nu prea se observa asta,ci din contra.Rusia are dreptate:SUA este duplicitara...
    • +5 (13 voturi)    
      . (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:22)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

      Partener mai exact. Ceea ce e mult diferit fata de un aliat. Poate fi un partener de discutii, un partener cu care nu vei intreprinde vreodata actiuni comune si vei mentine starea de rivalitate.
      Americanii n-au comentat prea mult la aceasta afacere pentru ca ei stiu ca ce vand frantuzii e depasit. Tehnologiile de pe acele nave sunt avansate, dar in acelasi timp cercetarea militara nu sta in loc.
      • -6 (16 voturi)    
        Hmmm (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:59)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui radukku

        Din cate stiu eu in lupta impotriva terorismului sunt aliati nu parteneri.
        Daca tu prin aliat intelegi sluga(ca noi),atunci da:Rusia nu este "aliata" cu SUA.
        PS.Eu stiam ca pe "parteneri" nu-i urasti de moarte si te straduiesti sa-i inconjori cu arme/armament.Deh..."politica sua isi arat fata ei "credibila".
        • +1 (7 voturi)    
          Care terorism? (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:35)

          Demigod [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

          Lupta Impotriva Terorismului e un Hoax aproape la fel de mare ca si Holocaustul.

          Interesant e ca ambele au in mijloc evreii...
          • -2 (2 voturi)    
            Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:17)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Demigod

            Ai dreptate,am uitat sa trec "terorism" intre ghilimele!
    • +5 (9 voturi)    
      Hmmm-2 (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:57)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

      The Washington Post nu e Pravda ;)
      • -2 (4 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:19)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Ai o "logica" basesciana....
        Poti incerca:pestele nu e pasare,orasul nu e sat,ziua nu e noapte,etc daca asta te face sa te consideri inteligent.
        • 0 (2 voturi)    
          n-ai nimerit-o (Luni, 27 decembrie 2010, 0:13)

          ampersand [anonim] i-a raspuns lui MRSmrs

          Pravda era "oficiosul" partidului-stat; este The Washington Post ceva similar? Sau, mai bine zis, există în SUA un astfel de oficios? Care? The Washington Post? Miami Herald? The Daily Times? The New York Times? Newsweek? San Francisco Chronicle? The Huffington Post?
  • +13 (25 voturi)    
    scenariu (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 12:49)

    torna_fratre [anonim]

    sa presupunem ca rusia a conditionat achizitia navelor de mentinerea Romaniei in afara Schengen.
    ar fi prea SF?
    Nu!
    Din moment ce sarko si medvedev se trag de sireturi este posibila o intelegere care sa defavorizeze Romania(politic) si sa favorizeze franta (economic).
    daca franta va vinde aceste tehnologii rusiei atunci ne putem apuca sa vindem si noi anumite tehnici militare catre bananieri nu de alta dar vom avea un precedent care s-ar putea sa ne si avantajeze.Mai scoatem vechiturile la vanzare...
    Si apoi le vom putea da peste nas francezilor cand vom lua avioane multirol(americane),nu de alta dar daca o tara te va ataca cu arme frantuzesti ...vom avea mingea la fileu sa acuzam parisul pentru sustinerea masinii de razboi agresoare.
    francezii astia de la atata branza mucegaita li s-au stricat creierii.La ce decizii iau...deja mie scarba de ei ....
    • -1 (9 voturi)    
      balega versus afacere? (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:15)

      Dan Costea [anonim] i-a raspuns lui torna_fratre

      Pardon?! Mentinerea unei ... in afara Schengen contra unei achizitii si a unui parteneriat de o asemenea anvergura??
      • 0 (2 voturi)    
        nu vezi imaginea de ansamblu (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:11)

        Vld [anonim] i-a raspuns lui Dan Costea

        Da...cel mai probabil Franta le-a facut pe plac Rusnacilor cu Romania si schengen ca sa nu le permita moldovenilor si ukrainienilor si etc ca, prin cetatenie romana sa aiba access la "mai bine" si pe urma sa fie nemultumiti de regimul rus. Asa, prin blocarea asta isi pastreaza carnea la ea acasa.
    • -6 (8 voturi)    
      Io sunt nationalist...da nu Vadimist (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:38)

      Sibian [anonim] i-a raspuns lui torna_fratre

      Pai daca e asa...rusii sa semneze contractul imediat.....si ...poate reusim sa negociem si intrarea in Schengen! Iar daca o ratam in anul 2011 (intrarea) din cauza ca un consortiu sau altul, german sau francez, nu au primit contracte cu statul roman pentru autostrazi sau centrale atomoelectrice.....pai...nici pretul nu e prea mare! DAR, vreau sa le aduc aminte marilor puteri....ca avem un ciolan ah, pardon, Ciolos la agricultura, cu care trebuie sa negocieze.........caaaa......inghetarea bugetului UE dupa 2013 nu se v-a intampla!!!!!!!!
      Craciun fericit!!!
    • +1 (1 vot)    
      E o afacere doar o afacere (Duminică, 26 decembrie 2010, 9:14)

      Ouroboros [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      E o afacere , ca orice alta afacere , Afacerile nu merg mana in mana cu deontologia :) , si din privinta asta si Romania "Ar fi putut" face afaceri cu Rusia asta bine inteles daca ar fi primit unda verde de peste ocean deocamdata e in patru labe si sta cuminte in speranta ca poate va primi un biscuite
  • -8 (14 voturi)    
    Aloooooo (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:07)

    Alecsandru [anonim]

    Treziti-va fratilor

    Negocierile pentru cele doua nave Mistral au fost anuntate in martie 2010 în timpul vizitei lui Medvedev la Paris.

    Iar marea putere NATO, România portocalie descopera asta doar acum.

    Rushine Dinu Patriciu.
  • +16 (18 voturi)    
    Se vede Rusia altfel de la Atlantic? (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:12)

    Mistral [anonim]

    Sa le dai rusilor bate nu este intelept. De la Petru cel Mare rusii au tot cumparat arme ca sa le foloseasca.
    Si cum Atlanticul nu este atat de aproape de Rusia cel mai probabil au sa le foloseasca in Marea Baltica si Marea Neagra.

    Nu cred ca plata in sange si bani a celor din Marea Baltica si Marea Neagra care vor suporta consecintele face cat banii si locurile de munca pe care le primesc francezii.

    Aceste nave sunt arme ofensive. Degeaba canta rusii ca sunt pentru Pacific. Imperiul Rus nu a pierdut teritorii acolo ci in Europa.

    Cat despre alianta cu numele NATO, cat valoreaza? Daca astazi un membru al aliantei vinde rusilor arme ofensive nu se chiama ca este o alianta dezbinata? Devide and Rule se spune in engleza si este o strategie pe care imperiile au practicat-o de milenii.
    Eu nu-i vad pe americani platind in sange si bani idioteniile facute de unii vest europeni, iar. De doua ori au ajutat americanii in secolul XX, nu a fost de ajuns?

    Rusia este neschimbata de secole. Cantecele pe care le scot pe gura acum sunt pentru a fi folosite de politicienii din vest intru linistirea alegatorilor din tarile lor! Politicieni din vestul Europei stiu BINE ce este Rusia!

    Rusia nu este o democratie ci un stat mafiot. Iar noi suntem atat de aproape de ei!

    Rusia nu se vede altfel de la Atlantic, doar unii politicieni de acolo vand iluzii pentru voturi!
    • 0 (24 voturi)    
      Si Romania e un stat mafiot (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:49)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Mistral

      Rusia si Romania au multe in comun :

      - coruptie la toate nivelurile
      - saracie crunta a majoritatii populatiei
      - 1% din populatie are super averi si 99% mor de foame
      - prostie cat cuprinde la liderii politici
      - incompetenta totala a politicienilor
      - lipsa de educatie generalizata( aici noi stam chiar mai prost)
      - religie ortodoxa ( o parodie totala la noi)
      - lipsa de respect, onestitate, si etica
      - etc.

      Iar legat de afacerile francezilor : business is business. Pana la urma si Renault a venit in Romania si ne laudam ca Romania face masini pentru export de parca ar fi creatie romaneasca. :)
      • +6 (18 voturi)    
        La rusi sa stai! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:26)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Marius

        Acelea nu sunt puncte comune, acelea sunt dorinte ale PSDNL. Ai uitat cand un Prim-Ministru trimitea biletel ca sa-si scape prietenul Patriciu de dosar?

        Cu Educatia ai uita cum se zbat gerontorectorii / rectozaurii sa-si pastreze feuda? Sau cum PSDNL vor sa pastreze politizat restul invatamantului?

        Poate la tine in oras ortodoxia este asa cum o descrii. Asta nu insemna ca peste tot in aceasta tara este la fel. La fel si cu respectul pentru altul, poate la tine in familie asa o fi, dar pe strazile pe care merg eu nu este asa, oamenii se saluta.

        Etica sa ti-o pui la licitatiile la care participi, daca participi. Iar la vot in cazuri de coruptie NU toti voteza la fel, asta daca stii sa nu generalizezi.
        La generalizari se pricep multi. Mai greu sa faci efortul de gandire sa vezi diferente, sau sa ceri celor alesi sa-si respecte ce au propus! Ia mergi si voteza, apoi cere de cel ales sa-si respecte promisiunile!

        Sarac oi fi tu la punga si minte, dar asta nu inseamna ca cei care depun efortul acela intelectual si fizic numit munca nu au. Eu sunt salariat in mediu privat si cat muncesc atat am.

        Pana una alta din Romania se mai exporta ceva. Rusii au doar petrol/gaze si ceva armament, plus 'civilizatie' cu valori pe care le impun cu bata.

        Nu mai da vina pe politicieni pentru ce (nu) fac altii: mergi si voteza cand sunt alegeri si nu te mai plinge ca politicienii sunt prosti. Nici tu nu esti mai breaz daca sunt votati tot aia care indobitocesc o tara, cei cara fura si apoi striga Hotul!

        Fa diferenta intre alb si negru si nu mai generaliza, altfel nu ai decat sa traiesti cum iti asterni!
        • +1 (1 vot)    
          alba-neagra (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:32)

          virgilius [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          Aveti amandoi dreptate; depinde de unde privesti.
          Oricum atacul la persoana nu serveste nimanui, inafara orgoliului personal.
          S-auzim de bine!
          • -1 (1 vot)    
            Da, atacul la perosna nu este bun. (Duminică, 26 decembrie 2010, 14:02)

            Marius [anonim] i-a raspuns lui virgilius

            Subscriu :)
            Sarbatori Fericite!
        • 0 (2 voturi)    
          Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:22)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Marius

          Ai uitat cum a sarit ambasada SUA sa-l apere pe patriciu?Sau la portocalii nu ajung "stirile" decat dupa ce sunt cenzurate?
      • +2 (2 voturi)    
        astai problema (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 22:52)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Dle Marius nu prea sint asemanari intre romani si rusi,poate la sex,asemanarile tale sint credule sa nu zic timpite.Cit priveste colaborarea cu Renault iar vorbesti in dodii ,adica mai pe sleau sa te afli-n treaba.nu spui ca romani fac daciile dupa un anumit nr de ani vor fi doar romanesti si acum le putem face si singuri insa exista un contract care trebuie respectat,si inca ceva amice motoarele cu ardere interna nu este apanajul francezilor la ele au contribuit multe tari dea lungul anilor
  • +6 (22 voturi)    
    Vai de neamul lor de francezi! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:19)

    marilion [anonim]

    Niciodata neamul asta de francezi nu au avut decat un comportament de curve. Chiar si cand a intervenit NATO in Irak s-au opus. Uitati-va cum arata fostele colonii din Africa de nord: foamete si nisip, alceva nu au lasat in urma lor. In schimb uitati-va la fostele colonii britanice: , Africa de Sud, Australia, India, Singapore; Hong Kong ce sunt un exemplu de bunastare.
    • -5 (17 voturi)    
      ion marrant (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:50)

      the [utilizator] i-a raspuns lui marilion

      bravo,domle halal analist :)))
      si halal exemple anglofile
      Meri in Cristmas !
    • +1 (13 voturi)    
      India , exemplu de bunastare :) (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:56)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui marilion

      Nu prea le ai cu chestiile astea. In Australia 80% din populatie e de origine brianica, in Singapore si Hong-Kong sunt chinezii cei care au creat bunastarea. Cu sau fara britanici cele 2 orase sunt la intersectia unor mari rute comerciale si oricum s-ar fi dezvoltat.
      Cat despre India si Africa de Sud, da, bunastare pentru colonisti, restul au trait si traiesc intr-o mizerie crunta.
      Marea greseala a francezilor a fost ca s-au incapatanat sa mentina controlul in zonele din nordul Africii si sa le declare teritorii franceze. Toti algerienii au inteles ce era de inteles : s-au mutat cu catel si purcel in Franta. Nu cred ca britanicii ar fi reusit mai mult acolo, poate doar sa blocheze emigratia magrebienilor.
      • +3 (9 voturi)    
        si faptul ca matale (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:29)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        iti expui opiniille stingistoido - tiermondiste acum pe internet tot anglo-saxonilor se datoreaza. Democratia reprezentativa, domnia legii, fair-play-ul, civil service-ul ( in india erau opt mii de functionari britanici la o populatie de sute de milioane, dar chiar india de ce o fi singura democratie reala din zona, africa de sud la fel) si chiar limba engleza, ca sa ma rezum doar la atit, iti spun ceva ? Chiar ma intreb ce-ar fi facut frantuzii cu un gandhi, par egzamplu.
        Ceva bun simt si onestitate nu strica niciodata.
        Hai la multi ani !
        • 0 (4 voturi)    
          Da si nu (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 18:04)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Nu neg anumite calitati ale englezilor. Dar daca-ti inchipui ca englezii au colonizat 1/3 din glob ca sa-l civilizeze, esti naiv. Scopul lor a fost obtinerea de avantaje materiale, comerciale, politice. Crezi ca Compania Indiilor de Vest impartea aurul exploatat la indieni sau transportau totul in Anglia ?
          A spune ca anglo-saxonii sunt creatorii democratiei e o exagerare uriasa. Pana la ei au facut-o in vremuri mult mai dure grecii.
          Sa fim seriosi, luand-o pe logica asta , Imperiul Roman este un exemplu de civilizatie , inginerie, cultura si nu un imperiu creat prin razboaie nesfarsite si masacre ale populatiilor cucerite. Iar anglo-saxonii tai erau pe vremea aia niste triburi barbare care traiau ascunsi prin paduri in timp ce latinii construiau orase, drumuri si poduri. Realitatea e mult mai complexa iar anglo-saxonii sunt doar o parte din ea. Francezii au creat in evul mediu o civilizatie mult superioara. Desigur avantajele izolarii englezilor au permis o evolutie mai rapida economica dar e o exagerare totala sa spui ca anglo-saxonii au inventat democratia.
          • 0 (0 voturi)    
            vorbim ca sa ne aflam in treaba (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 23:12)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            n-a pretins nimeni ca englezii au colonizat teritorii ca sa le civilizeze, ci evident de dragul profitului. Conteaza ca au introdus acolo civilizatie. Nimeni nu face nimic de dragul altcuiva, ci doar din interes. Cine crede sau pretinde altceva, e naiv sau mai rau. Macar astia nu se dau altceva decit sint. Si ca sa contrapui grecii antici englezilor e total aiurea, e ca si cum am compara insecte cu pasari.
            Si nici macar nu esti constient ca intr-adevar europa moderna, inclusiv crestinismul, e cladita pe scheletul imperiului roman, primul stat civilizat din istorie, exceptind china. Gogosile cu razboaie si masacre ale nu stiu caror populatii pastreaza-le pentru cenaclul matale, sint pur si simplu neinteresante, nu poti judeca faptele de atunci cu standardele de acum,. Important e dreptul roman, parlamentul bicameral, ingineria romana, astea sint valabile si azi.
            Ca prin meandrele istoriei englezii au transmis lumii moderne aceste realizari si ale citeva in plus, e un adevar incontestabil.
            Iar in acest registru, francezii pur si simplu nu exista, sint cel mult un avatar al istoriei europene dintr-o anumita perioada.
            Istoria e complexa doar pentru cine nu vrea sa vada adevarul sau are ceva de ascuns din motive ideologice.
            Iti acord beneficiul indoielii.
            La multi ani inca o data !
            Si ultima.
            • -2 (4 voturi)    
              Vorbiti ca sa va aflati in treaba (Duminică, 26 decembrie 2010, 20:46)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

              A nega civilizatia franceza si influenta franceza in cultura si civilizatia europeana denota o lipsa de cultura crasa. Sunteti de o superficialitate specifica fantaticilor sustinatori ai americanilor. Ati vazut doar o bunastare relativa in SUA si aveti impresia ca americanii detin adevarul absolut si solutia la toate problemele lumii. Complet fals. In primul rand ar trebui sa stiti ca America daca a ajuns la un anumit nivel de bunastare se datoreaza milioanelor de emigranti veniti din toata lumea si nu doar anglo-saxonilor. Si spre cultura dumneavoastra generala, mult laudata UK era pana in anii '70 o tara relativ saraca spre comparatie cu tarile din vestul continentului european . Economia engleza era intr-un impas urias datorita lipsei de performanta. Intrarea in UE i-a salvat, au primit miliarde de euro fiind considerati o tara saraca si si-a reformat sectoare intregi din economie. Boom-ul economic din ultimii 20 de ani din UK este bazat mult pe fluxul de bani din tarile asiatice si arabe care pot emigra in alte zone asa cum au venit in UK. In realitate economia britanica se bazeaza in mod excesiv pe servicii financiare si practic nu mai produc nimic.
        • 0 (6 voturi)    
          Ah si inca cateva succese ale britanicilor (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 18:11)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Pakistan, Egipt, Siria, Iordania, Liban , Bangladesh, Thailanda au fost toate colonii britanice :)
          • +1 (1 vot)    
            gresesti (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 21:45)

            gigel de luxembourg [anonim] i-a raspuns lui Marius

            thailanda n-a fost colonie britanica. n-a fost vreodata colonie, este singura tara din asia de SE care are acest statut. si da, englezii au fost in colonii ca sa faca bani, la fel si francezii si toata lumea. diferenta se vede insa, coloniile ex britanice sunt net superioare celor franceze (usa, canada, australia, africa de sud). pana si india si pakistan sunt mult peste maghreb, doar si pt ca au arma atomica.
          • 0 (0 voturi)    
            pakistan (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 23:20)

            baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            musulmanei fanatici, deci irecuperabili din start, bangladesh face eforturi in ciuda saraciei, egipt musulmanei cu oarece crestini si istorie, sanse mici, iordania dinastie probritanica si nu-i prea doare capul, liban si siria colonii franceze, nu britanice, crestini exterminati, etc, sanse slabe spre zero de civilizare, thailanda nu a fost colonia nimanui, dureri de cap din cauza minoritatii musulmane din sud.
            Clar, sau desenam ?
          • -1 (1 vot)    
            Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:26)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Marius

            +Filipine.
        • 0 (2 voturi)    
          de curiozitate ... (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 21:59)

          the [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          de unde vi se trage, dom'le, francofagia asta virulenta ???
          ce mare bine v-au facut anglosaxonii ?
          au bombardat Ploiestiul ?
          v-au dat pe mâna lui Stalin ?
          au adus la timp untura de peste pentru copiii rahitici ?
          s-au luptat cu bruiajul pe Vois of America ?
          v-au invatat sa "aplicati la joburi" si sa dezvoltati "branduri" si "masterate", trei pe-un cot ?

          sa fiti fericiti cu ei :)))
          si Craciunul cu Bine !

          ca de la hotnews.ro n-am papat nici o firimitura de felicitare ... pai cum sa strice locul de lozinci comerciale ?
          si Craciunul asta nici nu e politicali corect ...
      • +1 (1 vot)    
        gindire sprintara (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 23:04)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Marius

        Iar vorbesti timpenii ar fi prea mult de scris sa te lamuresc parerile tale sint zero gindesti atipic.
      • 0 (0 voturi)    
        nici englezii nu au blocat valul de imigranti (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:28)

        silviu dumitrescu [anonim] i-a raspuns lui Marius

        daca mergeti in Londra veti ramaneti uimit ca sunt adevarate cartiere "colorate" / britanicii nu au reusit mult mai bine decat francezii sa-si pastreze o anumita structura etnica

        problema care se pune cu adevarat este masura in care reusesti sa-i faci pe acesti oameni parte a civilizatiei tale (si nu "sa-i integrezi" !) - aici poate ca britanicii sunt mai buni decat francezi, care stau pe un butoi de pulbere

        pana la urma poate este un pret de platit pentru perioada coloniala !

        as citi cu mare interes o lucrare despre "idealuri si interese coloniale in europa secolelor XV-XX" - daca aveti cunostinta despre ceva similar va rog sa-mi transmiteti
    • -1 (1 vot)    
      Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:23)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui marilion

      Mda,India mare bunastare:))
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu la cele spuse. (Duminică, 26 decembrie 2010, 19:09)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui marilion

      Un exemplu: Insula Mauricius parte dintr-un grup de insule de pe langa una mai mare - Madagascar.
      Ce-mi povestea o cunostiinta nascuta acolo este ca ei se mai descurca cum se mai descurca pentru ca au fost mai ales sub englezi, dar cei din jurul lor o duc mult mai rau pentru ca au fost sub francezi. Si asta spus de unul care are de'a face cu realitatea de acolo.
  • +5 (11 voturi)    
    si cine zicea (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:22)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    ca dl. Dan Tapalaga nu are dreptate in articolul sau de saptamina aceasta cu franta, centrale nucleare, schengen ?
  • -1 (9 voturi)    
    forte bine! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:33)

    dorin [anonim]

    Noi de ce nu vindem?
    Pentru ca noi cumparm vechiturile englezesti la pret de nave noi!
  • +13 (13 voturi)    
    Buna Dimineatza ROMANIA.... (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 13:36)

    Ionescu [anonim]

    ...Morala?Loialitate?...Vorbe goale...povesti pentru pitici..Interese comerciale si bani...Restul? Poveste...asa ar trebui sa faca si Romania...Lumea Araba, Africa, spatziul ex-sovietic...
  • +2 (4 voturi)    
    rusia (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:29)

    elicon [anonim]

    mama rusia trebuie sa ramana saraca , e spre binele tuturor !!
  • -6 (10 voturi)    
    Bravo Sarko (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:44)

    HESS [anonim]

    Lasa-i pe majoritatea Romaniilor fuduli... sa urle.Tu castiga contracte care sa asigure locuri de munca franceziilor si bunastare.
  • +2 (6 voturi)    
    adevarul umbla cu capul spart (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:53)

    sarko [anonim]

    acum ati inteles de ce nu ne vor in evropa :))
  • +6 (10 voturi)    
    Senghen (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 14:59)

    Vera [anonim]

    Cred ca acum ii e clar oricui de ce nu intra Romania in Senghen. Nu din cauza lui Basescu, by the way !
  • -5 (7 voturi)    
    haideti (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 15:35)

    smen [anonim]

    ma sunt niste nave de transport,mare tehnologie,pentru rusi a fost mai simplu sa le cumpere
    • +3 (5 voturi)    
      curat transport (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:03)

      curios [anonim] i-a raspuns lui smen

      ...The Mistral class is a class of assault ships, also known as a helicopter carrier...

      A Mistral class ship is capable of transporting and deploying 16 NH90 or Tigre helicopters, four landing barges, up to 70 vehicles including 13 Leclerc tanks, or a 40-strong Leclerc tank battalion,[5] and 450 soldiers.
  • +5 (7 voturi)    
    legătura dintre statul francez şi cel rus (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 15:36)

    ampersand [anonim]

    Franţa e o dumă de stat.
    • +2 (4 voturi)    
      legătura dintre statul francez şi cel rus (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:08)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui ampersand

      Franta este o "gluma " de stat
  • +9 (11 voturi)    
    dupa Dacia, Carrefour si Cora, nu le dam si noi... (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 15:37)

    pitbull [anonim]

    o ferma agricola de la Crevedia, pentru cresterea unor cocosi galici mai putin infatuati?:)
    • +2 (2 voturi)    
      carrefour, cora si... (Duminică, 26 decembrie 2010, 12:04)

      silviu dumitrescu [anonim] i-a raspuns lui pitbull

      orange si altele sunt dezvoltari GREEN-FIELD

      sau mai exact - cand Mafia-Elita ingusta la minte din Romania era preocupata sa juleasca din averea comuna (fier vechi, terenuri si altele ACTIVE detinute de statul roman) astia au venit AU CUMPARAT teren, AU PLATIT constructiile, AU ANGAJAT personal pe care l-au format prin investitii = au construit niste afaceri / FARA SA FURE 1 LEU DE LA STATUL ROMAN !

      asa ca nu le-ai dat tu "Carrefour si Cora" !!! ce au luat a fost o "cota de piata" care la ora aia nu interesa pe nici un smecher din Ro! aceasta lipsa de viziune se plateste !

      despre Dacia discutia este diferita / o sa te rog insa sa-mi dai exemple de producatori auto mici din Europa Centrala+Est care au supravietuit in ultimii 20 de ani fara alianta-vanzare cu-catre mari companii mondiale !
  • -6 (8 voturi)    
    hai pa (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 15:43)

    unu [anonim]

    Asta e diferenta intre Sarkozy si Basescu.
    Primul e papagal cu simtul afacerilor al doilea e papagal cu simtul ciordelii.
    Mi-ar fi placut ca Basescu sa aduca macar 10% din banii pe care i-a adus Sarkozy frantei in ultimile 6 luni.Adica vreo 8 miliarde de euro.
  • -1 (1 vot)    
    Soarko (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 15:48)

    OBSERVER [anonim]

    It's simple, SHENANIGANS !!!...as usual !!!!
  • +5 (7 voturi)    
    Oare pentru ce desantari se pregateste Rusia? (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:30)

    Rescatorul [anonim]

    Georgia? Romania? Mai crede cineva in promisiunile de paqce ale rusilor in timp ce ei se pregatesc pentru desantari de anvergura? Cand afirmam ca Franta si Germania tradeaza Europa si UE eram luat in raspar de agentura KGB-ista. Ce alte dovezi va mai trebuie?
  • +2 (4 voturi)    
    Wikileaks (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:32)

    Demigod [utilizator]

    De unde se dovedeste ca Wikileaks nu vorneste prostii.
    • 0 (2 voturi)    
      ca musca la arat (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:50)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui Demigod

      Telegramele alea americane, vrei să zici - wl doar le-a pus pe-un site, n-a investigat, n-a descoperit nimic. dacă Manning ăla le trimitea în bulevardul pache protopopescu, acum esca ar fi fost un fel de assange :))
      • -1 (1 vot)    
        Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:36)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Acele "telegrame" nu apareau niciodata daca pe ele puneau mana slugile americanilor....adica romanii cei "democrati".
  • +3 (5 voturi)    
    foame mare (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:41)

    dfsg [anonim]

    s-a terminat potiunea magica?
  • +8 (10 voturi)    
    acum e clar (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 16:45)

    doru [anonim]

    E foarte clar de unde vine ostilitatea Frantei si Germaniei fata de noi......de la Moskova,amice bine cu Rusia lui Putin. Refuzul pasului Sengen "de la rasarit"vine.
    Tot Basescu e de vine nu?Ca nu i pupa mana micului Napoleon de la Elisee...
    • -2 (4 voturi)    
      "parteneri" in PP (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:13)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui doru

      "parteneri" in Nato
      "parteneri" in UE

      Nu prea cred. E esecul politicii externe a ultimilor ani!
    • -4 (6 voturi)    
      nu (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:46)

      sadgf [anonim] i-a raspuns lui doru

      nu e base. ce treaba are el? pentru foamea din tara cei de la putere nu sunt vinovati. ei incearca. desi au TOTUL: parlament, curtea const., guvern, presedintie, pana la parcari si borduri, de vina e crin si ponta. ah si sa nu-i uitam pe teroristii care au lansat jihadul media, nush si felix. daca n-ar fi dusmanii astia ai poporului, ar fi poate altceva de vina... cetatenii,,, raul... ramul. sa nu mai facem comparatie cu epoca de aur... desi era aceeasi foame, plateam datoriile externe si construiam. acum ne indatoram nepotii taiem salariile, dar nu rausim sa plombam ce au construit ceausestii. patetica comparatia. noul DEX la INCOMPETENTA vor fi precizate sinonimele base, bok, udrea, adriean et co. anastase e la FRAUDA. postaci profesionisti aici, la greu. dorule nu s-a schimbat inca tura? cum va platesc astia la cuvant sau la commenturi?
    • -4 (8 voturi)    
      da (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 18:12)

      smen [anonim] i-a raspuns lui doru

      adevarul e ca Rusia vede in noi mare inamic,bai evadatule din balaceanca,pentru rusi noi suntem niste pureci,nici u se oboseste putin sa vorbeasca despre noi cu alti lideri mondiali,basistul fati un control la tartacuta ,palinca de craciun da semnale false in creier
  • +3 (7 voturi)    
    curva (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 17:10)

    geo [anonim]

    franta curva europei,doar pe interes
    nu vindeti voi cei mici (la lumea 3 a) ca incalcati embargou , las ca vand eu direct la varful embargoului
  • +2 (4 voturi)    
    Mistral e o clasa (tip) de nava ! (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 18:08)

    STEFAN A. [utilizator]

    Este o clasa de nave de debarcare . Sau in alt limbaj militar , nave de desant marin .
    Pot actiona doar cu ajutorul unei flote de atac asupra coastei inamice si de aparare AA si antisubmarin .
    Singura acest tip de nava transporta cam un batalion de puscasi marini si parte din vehiculele necesare debarcarii / atacului terestru .
    Asa mai reduc si rusii din inapoierea tehnologica cronica a flotei de debarcare .
  • -1 (1 vot)    
    nu e bine (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:29)

    mihail [anonim]

    daca i-mi aduc bine aminte,cu putin nainte de the war tot franta a trimis 3 crusisatoare in marea baltica de unde au disparut ;la rusi???
  • +5 (7 voturi)    
    odios (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:39)

    gabriel [anonim]

    Ce ajutor nemernic da gruparea pro-rusa germania - franta derbedeului de voronin, ce lovitura au dat gruparii pro- occidentale din Moldova, ce blestem pe capul nostru de romani ca nu reusim sa ne ajutam compatriotii sa iasa de sub jugul odios al moskovei !
  • +2 (4 voturi)    
    FRANTA VERSUS RUSIA (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:45)

    MIHAI [anonim]

    Daca e adevarat,,,o sa fie o noua axa Paris-Moscova ByPutttina
    • +5 (7 voturi)    
      hm (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:00)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui MIHAI

      axa este moskva-berlin-paris !
  • +6 (8 voturi)    
    odios (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 19:45)

    gabriel [anonim]

    Incerc sa explic : gruparea pro-rusa din NATO, adica germania si franta, au executat ordinul moskovei in privinta Romaniei. Afland despre aceasta intentie, conducera Romaniei a insistat pentru cuplarea cazului Romaniei cu cel al bulgariei. Bulgarie care este al nu stiu catelea stat sovietic. Bulgarii sunt victime colaterale si vor intra insa la termen in Schengen. De aia nu fac scandal bulgarii, ca i-au linistit rusii !
    • -2 (2 voturi)    
      Hmmm (Duminică, 26 decembrie 2010, 11:46)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui gabriel

      Paranoia este in floare pe aici...
      Unii cred ca urss mai exista!
      Altii ca pentru 2 nave amarate,Romania nu a fost primita in Schengen...
      Altii mai "indeligenti" inca viseaza razboaie...in loc sa vada ca adevaratul razboi este cel economic.
      Mai sunt insa si postaci care doar il apara pe zeus si politica sa externa falimentara,inventand scuze.
  • +3 (3 voturi)    
    mihai (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:01)

    mihai [anonim]

    cand au vazut ca americanii se duc pe val,,,Hoppa!!!!
    Hai cu rusii,,Rid chinezii de noi,ne bat numai cu polonicele!!
  • 0 (0 voturi)    
    SARKO (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 20:58)

    NIKY [anonim]

    ce ma dristeaza,prietenii,,,,VOI NU VEDETI CA PUTE A RAZBOI! AMERICA E PE DUCA EUROPA SSSSSSCHIRTIIE,RUSIA E ATENTA,CHINA E PE FELIE SI JAPONIA NE PARASESTE IN SPATIUUL VIRTUAL!
  • +3 (5 voturi)    
    Nu e nimic fara precedent (Sâmbătă, 25 decembrie 2010, 21:40)

    Lucian [anonim]

    Inainte de al doilea razboi mondial americanii primeau ingineri sovietici in fabricile lor si le aratau secrete industriale, dupa razboi englezii au acceptat sa le vanda 25 de motoare turboreactoare desi era clar ca rusii nu vor decat sa le fure tehnologia. Nu se mai invata lumea minte...
  • 0 (0 voturi)    
    Si anualrea licitatiei de televiziune digitala? (Duminică, 26 decembrie 2010, 1:55)

    Sarcozy, l'amie de l'inamie! [anonim]

    Va mai amintiti teapa pe care statul roman a dat-o in
    aceasta vara companiei franceze TDF , anuland licitatia pentru 2 multiplexuri de televiziune digitala terestra cu o zi inainte de predarea ofertelor?
    SI va mai intrebati de ce sunt francezii suparati!
  • 0 (0 voturi)    
    ce putem invata? (Duminică, 26 decembrie 2010, 8:29)

    atreus [anonim]

    Masura in care presedintele si clasa politica se lupta pentru a face produsele fiecaruia mai atractive pe plan international si cat de importante sunt afacerile cu tehnologie... La fel sau mai importante decat afacerile cu resurse... Si by the way, ce va legati de sarko? In conditiile in care fr este tehnologic relativ inapoiata (vb relativ la SUA) a reusit lucurui fantastice.
  • +1 (1 vot)    
    gelozie (Duminică, 26 decembrie 2010, 8:39)

    dan radu [anonim]

    bai oameni buni.
    de ce va bateti in cuvinte?n-ati inteles nici acum ca in europa sunt 2,3 state care conduc totul si care dicteaza
    totul???ce pretentie aveti voi ca romania noastra sa aiba un cuvant de spus?ca e mare"?in fata frantei si a germaniei nu contam.ce exemplu dam noi in europa?ccum se taie porcul si se vinde in strada?cum canta tiganimea de revelion la toate televiziunile?cum marii bogatasit si corupti sunt la loc de cinste?cum spitalele si scolile sunt pe locul 10 in ordinea prioritatilor in raport cu bisericile?ce tara e asta?ramai crucit.daca sunteti gelosi pe franta,de ce nu le vindem noi rusilor nave de razboi de productie romaneasca rezultata din gandirea stralucita a invatatilor nostri???ce producem noi???prostitutie,oameni care spala parbrizele la semafoarele din europa,lautari care canta peste tot?unde ati vazut voi vreun francez pe la semafoarele din romania.n-ati inteles nimic ,totul este un razboi economic.franta si germania au acparat tari intregi in europa.si nu uitati razboiul rusiei in georgia si interventia lui sarkozy acolo.si cum la- parasit pe georgian.trebuie sa stai pe picioarele tale azi si sa nu astepti sa-ti vina de undeva.si sa fii agresiv in politica.dar nu ai cu cine la noi ca sunt niste mari corupti.
    la multe nave!!!!
  • +1 (1 vot)    
    A gresi este omeneste , a persista in greseala (Duminică, 26 decembrie 2010, 9:45)

    Hepcal Vasile [anonim]

    Daca Rusia considera ca are nevoie de nave de desant , inseamna ca strategii ei lucreaza la planuri de invazie ,evident in Europa . Chiar daca niciodata nu au aparut in fata in fata unui tribunal ,decidentii politici care au favorizat accensiunea lui Hitler, sunt complici la crimele Germaniei naziste pentru ca au favorizat aparitia acelui regim monstruos.Cancelarul germaniei si presedintele frantei ,in dorinta de a crea o forta capabila sa reziste expansiunii asiatice si fortei americii , probabil cred ca se poate construii o Europa puternica pe trei centre de putere Germania , Franta si Rusia .Cel care creste ca animal de companie un crocodil sau un tigru , este o persoana iresponsabila ,o persoana care reprezinta o amentintare nu doar pentru el ci si pentru familia lui , pentru ca de regula fiara cu care coabiteaza , in mod natural va produce victime.Se spune ca cea mai profitabila afacere este sa ' cumperi ' un om la valoarea lui reala si apoi sa reusesti sa-l vinzi la valoarea pe care el crede ca o are .Diferenta intre ceea ce doreste Rusia sa fie si ceea ce reprezinta ea de fapt este in mod evident consistenta. In grecia antica au existat doua modele de dezvoltare : unul reprezentat de Atena in care elita cetatii a invetat agora si a construit Partheon-ul ,vizitat cu admirate zilnic de valuri de turisti ,dupa mai bine de 2000 de ani de istorie _ si un al doilea model reprezentat de Sparta ,unde generalii au inventat selectarea cetatenilor nou nascuti cu drept de viata ,au construit o armata si au lasat civilizatiei ca mostenire culturala vestita ' ciorba neagra'- un model pentru care nu exista nostalgici.Se spune ca parintele strategiei moderne , generalul Carl von Clausewitz ,ar fi afirmat : " Cu baioneta poti face orice ,exceptind un singur lucru - Nu poti sa stai pe ea !" , cu toatea acestea cu o perseverenta demna de o cauza mai buna , strategi mediocrii se incapatineaza sa realizeze civilizatia de tip spartan in care baioneta este valoarea fundamentala.
    • 0 (0 voturi)    
      de ce "evident Europa"? (Luni, 27 decembrie 2010, 9:11)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

      te-ai gandit ca poate are legatura cu litigiul asupra insulelor Kurile? Patru nave de desant sunt complet insuficiente pentru a realiza o invazie undeva in Europa... Asta este o ramasita de gandire din timpul razboiului rece. US NAVY detine ca nave mari de suprafata 11 superportavioane, 22 de crucisatoare, 57 de distrugatoare, 10 nave de asalt amfibiu (de fapt niste portavioane mai mari decat portavioanele europene implicit mai mari decat Mistral) si 9 nave de transport pentru asalt amfibiu (LPD); asta inseamna ca SUA se pregateste sa invadeze Rusia?
      Si vis pacem, para bellum - daca vrei pace, pregateste-te de razboi. Este vital pentru orice tara sa-si asigure propria securitate si mijloacele pentru a-si sustine interesele. Poate ca si Romania ar face bine sa faca asta avand in vedere ca mereu am fost "surprinsi" de razboaie slab echipati si antrenati, soldatii nostri ajungand sa fie mai mult carne de tun decat forta combativa eficienta...
      My 2 cents...
      Sarbatori fericite!!
      • 0 (0 voturi)    
        Dincolo de liziera se afla padurea ! (Marţi, 28 decembrie 2010, 8:05)

        Hepcal Vasile [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

        Nu patru nave cumpara Rusia ,de fapt cumpara tehnologia ,iar trecerea de la 4 la 40 sau 400 nu este o problema pentru un stat in care controlul este in mana militarilor si care nu sint dispusi sa se "impiedice " de angajamente ,tratate or alte "chichite " diplomatice ,in dorinta lor de a deveni super putere mondiala .Au mai existat astfel de state prin anii '30 - '40 ,ma gandesc la Japonia si Germania ,ce au realizat ele ?, cu ce pret ?, cine a platit pretul?
        Citatul valabil in epoca romana ,in secolul xxI este depasit datorita evolutiei civilizatiei ,azi daca vrei pace ,te asezi la masa tratativelor ,pregatit sa gasesti compromisurile reciproc acceptabile .Utilizarea fondurilor destinate inarmarii, in domenii ca sanatate , invatamant ,cultura este mult mai benefica pentru cetateanul platitor de taxe ,dar nu este posibila datorita unor state excesiv militarizate cu ambiti hegemonice dictate de orgoliile marunte ale unor indivizi inadaptabili la o societate civila liberala ,indivizi aflati in posturi de decizie.
        Un an nou prosper si fericit va doresc !!
        • 0 (0 voturi)    
          evolutia civilizatiei este un concept frumos... (Marţi, 28 decembrie 2010, 9:22)

          StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui Hepcal Vasile

          dar fara suparare, putin naiv; ultimul secol a fost cel mai sangeros din istoria umanitatii iar noul secol, in nici zece ani, a avut deja numerose conflicte. Sunt de acord ca Rusia cumpara nu numai nave dar si tehnologie. Totusi nu uitati ca bugetul de aparare al Rusiei este al cincilea in lume dupa SUA, China, UK si Franta si nu cu mult inaintea Germaniei, Japoniei si Arabiei Saudite (urmatoarele pe lista cheltuielilor militare). Nu cred ca Rusia are capacitatea economica sau vointa de a se lansa intr-o noua cursa a inarmarilor; intr-adevar are nevoie de o profunda modernizare a armatei sale pentru a tine pasul cu China mai degraba decat cu SUA sau Europa, deoarece foamea de resurse a Chinei ar putea pune probleme in viitor (o simpla ipoteza care mi se pare mai plauzibila decat o invazie ruseasca a Europei)
          Un an nou fericit si plin de impliniri va doresc si eu!
          • 0 (0 voturi)    
            Naivitate (Marţi, 28 decembrie 2010, 11:02)

            Hepcal Vasile [anonim] i-a raspuns lui StefanAlin

            Mahatma Gandhi sau Martin Luther King au fost naivi ?
            A nega evolutia civilizatiei este un gest contrazis de evolutia istorica a omenirii de la societate sclavagista la formele actuale de democratie ,iar evolutia continua .
            Rusia a invadat Europa ,in special statele din fostul lagar socialist ,pe care le controleaza economic si politic prin mecanisme puse la punct din perioada existentei URSS-ului ,nu este intamplator regresul economic ,scaderea nivelului de trai si valul de coruptie cu care aceste state se confruta , fenomene induse de Mocova cu scopul de a controla aceste zone pe care le considere in mod unilateral ca fiind spatiul ei natural de influenta.Criza resurselor energetice poate genera doua modele de evolutie : - unul bazat pe confruntare si dominatie ,celebra lege a talionului in care pestele mare il maninca pe cel mic ,model care ofera avantaje substantiale unei categorii restranse de indivizi si multe frustrari pentru restul , sau un alt model bazat pe cooperare , model ce determina aparitia frustrarilor in radul celor putin dar are avantaje pentru majoritate .
            De la "Omul pentru om este un lup" pana la "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insusi" este un drum pe care eu l-as numi de maturizare a constiintei , un curs firesc , care insa poate fi incetinit sau chiar blocat pentru o perioada de timp de catre state , societati sau organizatii transnationale mai mult sau mai putin oculte incapabile sa se integreze intr-o constructie sociala armonioasa ,echilibrata.Aderarea Rusiei la UE este pasul logic pentru ca aici este locul ei firesc ,dar acest pas nu este posibil pentru ca Rusia nu si-a depasit frustrarile date de destramarea URSS si de esecul modelului socialist al carui principal reprezentata s-a considerat a fi.In momentul actual Rusia nu doreste sa participe intr-o constructie bazata pe conses ,pe sustinere reciproca in care egalitatea intre membrii este asumata de fiecare in partei.Rusia doreste sa dicteze ,ea este agentul care destabilizeaza UE.
  • -1 (3 voturi)    
    Si ce-i cu asta? (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:14)

    Demigod [utilizator]

    America nu da socoteala nimanui.
    De ce ar face-o francezii?
  • +2 (2 voturi)    
    Contemporaneitate (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:22)

    Hepcal Vasile [anonim]

    In prezent armata statului Israel ,bine inarmata ,bine instruita si finantata la un nivel corespunzator ,a pierdut in fata palestinienilor inarmati cu pietre ,pentru ca palestienii au un ascendet moral asupra militarilor ce opereaza ca forta de ocupatie intr-un teritoriu ostil . Armele nu vor reusii niciodata se rezolve in mod viabil un conflic, ele doar genereaza germenii viitoarelor suferinte la care cetateanul onest va fi supus, pentru ca militarii sa-si justifice existenta .In mod evident Rusia se sinucide economic datorita orgoliilor militariste ale unor indivizi incapabili sa inteleaga noua epoca in care paseste societatea umana.Din pacate in functii de decizie importante au ajuns politicieni de o anvergura care nu le permite sa realizeze ceea ce este necesar pentru a crea conditiile intrarii line in noua constructie sociala ,fara destine si vieti distruse ,fara victime absolut inutile.Pentru ca la nivel global avem decidentii pe care- i avem , abuzurile prezente si viitoare ,se vor plati cu sange . Nu poti sa construiesti durabil ,prin dictat folosind inclusiv crima ca metoda de lucru ,fara sa pui in pericol chiar edificiul a ceea ce vrei sa construiesti.Cancelarul german ca si actualul presedinte francez ,reprezinta modelul a ceea ce nu trebuie sa fie un politician cu asemenea raspunderi, o persoana orgolioasa ,meschina ,gata sa sacrifice interese generale pe termen lung pentru rezultate imediate menite a le crea o imagine publica favorabila, o persoana autosuficienta care din aroganta se dovedeste incapabila sa inteleaga istoria trecuta pentru a-si putea creea proectii realiste asupra celei viitoare.
  • -1 (1 vot)    
    Lumea se misca (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:25)

    F.B. [anonim]

    Relatiile internationale se remodeleaza. Banutul dicteaza. Ii imprieteneste si pe dusmani. Creaza noi locuri de munca, aduce prosperitate.

    Doar (p)resedintelele (b)asescu nu intelege asta si gadila orgoliul bizonilor nationalisti cu fraze gen "lac rusesc", "discriminare", "parteneriat strategic".

    Am ajuns jos. Foarte jos. Multumim din inima (p)resedintelui si partidului. Ultimul stinge lumina.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania, din nou la interfata. (Duminică, 26 decembrie 2010, 10:28)

    Eurobalauru [anonim]

    De data aceasta intre Europa si Rusia, doi viitori parteneri de nadejde. Aceasta cosmelie firava numita Uniunea Europeana a realizat ca nu poate supravietui fara resursele din Est, asa ca, pentru a cata oara oare, tarile mici ca Romania vor fi prinse din nou in menghina intereselor a doua imperii in masura egala imorale si mafiote. Asta ca sa nu ne mai intrebam mirati care sunt resorturile ne-intrarii Romaniei in Shenghen. Zonele tampon de aceea se numesc asa, caci nu apartin de facto nici unei zone de influenta. Acolo ne-am aflat noi in ultimii 21 de ani si tot acolo vom ramane inca zeci de acum incolo.
  • +1 (1 vot)    
    Stirea este din 10 decembrie (Duminică, 26 decembrie 2010, 12:19)

    Emil [anonim]

    Discutiile s-au purtat din august pe tema navelor tip Mistral iar acordul a fost parafat in decembrie odata cu vizita premierului Francois Fillon la Moscova.
    Putin i-a spus ca baletul Bolshoi poate sa repete spectacolul pierdut de primul ministru francez.
  • -1 (1 vot)    
    care-i faza? (Duminică, 26 decembrie 2010, 12:43)

    saab [anonim]

    nu inteleg de ce se face atat caz. Rusia nu mai este fosta URSS si nu mai reprezinta o amenintare pentru NATO la fel ca inainte.
    Din vanzarea navelor Franta nu are decat de castigat bani, iar rusii se mai pun la punct cu tehnologiile la care au trams in urma. Rusia colaboreaza in domeniul miliatar chiar si cu Israelul (la fabricarea dronelor) asa ca de ce n-ar face-o si cu Franta?
    • +2 (2 voturi)    
      Care-i faza urmatoare? (Duminică, 26 decembrie 2010, 16:10)

      Caligula [anonim] i-a raspuns lui saab

      Dupa ce le cumpara, unde vor sa le foloseasca?
      • 0 (2 voturi)    
        tre sa le foloseasca neaparat? (Duminică, 26 decembrie 2010, 16:45)

        saab [anonim] i-a raspuns lui Caligula

        Dar Franta, care le are deja, unde vrea sa le foloseasca? Si daca le cumpara Romania, sa zicem, insemna ca vrea sa invadeze pe cineva?

        Inarmare nu insemna neaparat ca planuiesti deja sa ataci pe cineva, ci doar ca esti pregatit pentru orice eventualitati.
        Oricum Rusia detine una dintre cele mai mari armate din lume si nu depinde ea de doua
        amarate de nave frenceze. dara vrea sa atace pe cineva, o poate face fara mari probleme chiara cum.
  • +3 (3 voturi)    
    observatie (Duminică, 26 decembrie 2010, 14:28)

    gabriel [anonim]

    Observ o recrudescenta a postarilor pro-rusia, ceea ce nu se explica altfel decat prin intensificarea razboiului psihologic impotriva Romaniei.
  • +2 (2 voturi)    
    Sarkozy Le Grand (Duminică, 26 decembrie 2010, 15:34)

    Dmitri Velikii [anonim]

    Sarkozy Le Grand s-a gandit sa-i faca un cadou prietenului sau Dmitri Velikii - patru nave de lupta Mistral, ca sa crape de ciuda americanii... si sa le arate yankeilor ce mare strateg este el... Este adevarat ca a mai incercat acum vreo doi ani in urma sa demonstreze intregii Europe cum se impune el in fata rusilor - atunci cand au invadat rusii Georgia si s-a dus el, Marele Mediator, sa-i convinga pe rusi sa-si retraga trupele pe propriul teritoriu... Bineinteles ca rusii i-au promis marea cu sarea, iar el s-a intors invingator de la Moscova precum Napoleon... cu coada intre picioare...

    Bai, nea Sarko, chiar nu iti dai seama ca ai ajuns pacaliciul rusilor? :(
  • +3 (3 voturi)    
    semnificatii (Duminică, 26 decembrie 2010, 16:35)

    im [anonim]

    Semnificatia faptelor istorice trecute nu poate fi determinta niciodata strict pentru ca aceasta semificatie este in curs de constituire, depinzind de evolutia viitoare. Este deci deschisa posibilului. Cu atit mai mult semnificatia unor gesturi politice actuale nu poate fi corect stabilita decit in timp, pe masura constituirii acestei semnificatii.

    Nimeni nu putea sa prevada ce va aduce Hitler odata vennit la putere. De aici bilbiiala politicienilor conteporani cu el. Cind semnificatia actiunilor sale a devenit evidenta era prea tirziu. Asemanator, acum se pare (nu e vorba de certitudine, timpul o poate confirma sau infirma) ca avem de a face cu o actiune concertata a Germaniei, Frantei si Rusei pentru noi raporturi de putere in Europa, care pot insemna ca NATO nu va mai fi determinant, ca America nu mai este dorita in rolul de pina acum. Oricum Germania si Franta joaca o carte riscanta atunci cind uita Istoria, cind se inteleg peste soarta celor mici.
  • -1 (3 voturi)    
    Nicolas Cocotte (Duminică, 26 decembrie 2010, 17:50)

    mitica [anonim]

    In evul mediu nici o armata nu pleca la razboi fara cu.r.ve..Rolul lor era intretinerea moralului soldatilor si ofiterilor..Aceasta regula nescrisa e valabila si in zilele de azi.Intre timp pretentiile cu.r.velor au crescut , doreau sa aiba si ele o parere despre cum sa ataci ,cum sa te aperi si alte chestii de .."boudoir politique".Pai voi credeti ca in domeniul armamentului,un stat puternic militar cum e Rusia are incredere in armament produs in Franta?Cumpara si ei ca o recompensa pentru activitatea piticului Sarkozy ,(un fel de Boc francez) si apoi le parcheaza in Marea Baltica si fac un parc de distractii -disneyLand rusesc - hai sa ii zicem Putin Land in care vizitatorii se dau in barci si zboara cu elicopterul in insula piratilor.
    • +1 (1 vot)    
      nicolas putin (fr.) (Duminică, 26 decembrie 2010, 20:22)

      astada [anonim] i-a raspuns lui mitica

      asta da, viziune ! respect !
  • 0 (0 voturi)    
    Cealalta fatza a afacerii (Luni, 27 decembrie 2010, 8:01)

    Cristian [anonim]

    Vai ce tare e Sarkozy...nici nu si-a dat seama de ce cumpara rusii astfel de nave...

    In afacere castiga rusii, pt. ca ei nu vor navele sa le foloseasca ci sa le dezasambleze si sa ii afle secretele.
  • 0 (0 voturi)    
    DECADENZA (Luni, 27 decembrie 2010, 20:52)

    nicola [anonim]

    Un prieten francez zice; Franta o "mare" natione condusa de un pazzo si o putana.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version