Mark Zuckerberg a criticat mărturia depusă în fața Congresului de la Washington de fostul manager al Facebook Frances Haugen, care a le-a relatat marți senatorilor americani că platforma social media pune consecvent profiturile mai presus de oameni, permițând algoritmilor să facă rău, relatează Business Insider.

Mark ZuckerbergFoto: CNP/AdMedia / Sipa Press / Profimedia

„La nivelul cel mai de bază, cred că majoritatea dintre noi pur și simplu nu recunoaștem imaginea falsă care este ilustrată cu privire la companie”, a scris Zuckerberg pe Facebook într-o postare de 1.300 de cuvinte despre care spune că a fost distribuită angajaților.

CEO-ul Facebook spune că „multe din afirmațiile” auzite la audierea din legislativul american „n-au logică”.

Un subiect care a revenit mereu în timpul mărturiei lui Haugen a fost că Facebook este dăunător pentru copii.

Aceasta a prezentat dovezi dintr-o cercetare internă a Instagram, companie deținută de Facebook, care arată că 32% din adolescentele care au participat la un sondaj au declarat că se simt mai prost cu privire la imaginea și corpul lor din cauza Instagram.

Zuckerberg a repetat afirmații făcute într-un comunicat remis anterior de compania sa care susține că informațiile respective au fost scoase din context și că studiul intern ar fi dezvăluit de fapt că Instagram are un efect pozitiv asupra sănătății mintale a tinerilor.

Mark Zuckerberg a părut de asemenea să sugereze că dacă oamenii critică cercetările de acest gen, companiile nu vor mai comanda astfel de studii:

„Este descurajant să vezi cercetarea scoasă din context și folosită pentru construirea unui fir narativ fals potrivit căruia nu ne pasă. Dacă atacăm organizațiile care depun eforturi pentru a studia impactul lor asupra lumii, efectiv trimitem mesajul că este mai sigur să nu te uiți deloc, în cazul în care găsești ceva ce poate fi folosit împotriva ta”.

Este nerealist ca platformele social media să ignore copiii

Acesta a mai afirmat că este nerealist ca oamenii să se aștepte ca platformele social media să ignore copiii.

„Realitatea este că tinerii folosesc tehnologia. Gândiți-vă câți copii ce merg la școală au telefoane. Decât să ignore acest lucru, companiile tech ar trebui să construiască experiențe care le întrunesc nevoile în timp ce îi țin în siguranță”, a spus Zuckerberg.

El a respins și acuzațiile formulate de Haugen potrivit cărora Facebook și-a optimizat algoritmii pentru a afișa conținut care stârnește emoții puternice fiindcă acest tip de conținut generează cele mai multe reacții.

„Argumentul că împingem intenționat conținut care îi face pe oameni furioși pentru a face profit este profund ilogic. Noi facem bani din reclame iar agențiile de publicitate ne spun constant că nu vor reclamele lor lângă conținut dăunător sau plin de ură”, susține Mark Zuckerberg.

Frances Haugen, un fost manager de produs al Facebook care a dezvăluit mai multe documente interne presei care arată practicile discutabile ale gigantului social media, afirmă că Mark Zuckerberg exercită „control total” asupra Facebook fiindcă deține peste jumătate din acțiunile cu drept de vot ale companiei.

„În ultimă instanță toate sunt decise de Mark, nu există nimeni care să-l tragă la răspundere pe Mark în afară de el însuși”.

Citește și: