Compania Mars își va schimba numele produselor din orez în „Ben's Original” și va renunța la logo-ul cu un ospătar afro-american ca parte a planurilor de a crea un brand mai incluziv, transmite CNN.

Orez Uncle Ben'sFoto: Riccardo Milani / AFP / Profimedia Images

Noile produse Ben's, care vor avea același ambalaj albastru-portocaliu, vor fi vândute începând cu 2021, tranziția de la „Uncle Ben's” la „Ben's Original” având loc în contextul mișcărilor din Statele Unite privind egalitatea rasială și a criticilor la adresa brandurilor cu rădăcini în stereotipuri rasiale.

Compania Mars anunțase în luna iunie că va retrage de pe rafturi sau redenumi o parte a produselor sale.

Marca de orez vândut de Mars a fost denumită „Uncle Ben” în anii 1940, posibil după un fermier afro-american fictiv care ar fi fost renumit pentru calitatea recoltelor sale. Fața afro-americanului de pe pachetele de orez este a lui Frank Brown, un fost ospătar-șef la un restaurant exclusivist din Chicago.

Mars afirmă că nu știe dacă un „unchi Ben” a existat cu adevărat.

„Pentru unii a avut clar conotații de servitute și nu acesta este brandul pe care vrem să îl reprezentăm”, a declarat pentru CNN Fiona Dawson, președintele global al Mars Food, adăugând că „nu există loc pentru nimic din lumea asta care face aluzie la injustiția socială”.

Compania a anunțat de asemenea că va dona 2 milioane de dolari unui program de burse pentru afro-americanii care doresc să devină bucătari și încă 2,5 milioane de dolari pentru programe sociale și educaționale din orașul Greenville, Mississippi, unde produsele sale sunt realizate de peste patru decenii.

Citește și: